Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

zakres regulacji i częstotliwości w amator 3 stereo barwa

25 Paź 2004 21:56 1419 15
  • Poziom 35  
    jaki jest zakres i jakie częstotliwości ślyszałem że 100hz to jest dolna dla basu i to jest też dolna dla loudnessu a górna ile wynosi 12 khz ??? czy wyżej ?? a jaki jest zakres regulacji +ile i -ile bo bardzo mi sie podoba barwa z amatora i chciałbym wiedzieć do swojego wzmaka jak bede robił jKĄ barwe z góry dzięki
  • Poziom 20  
    Moim zdaniem góra idzie do 20 KHz, a co do regulacji to nie zabardzo mi się coś przypomina ale coś świta w łysinie :D:D:D jak sobie przypomne to napiszę :)
    Pozdrawiam :)
  • Poziom 35  
    dziękuje :D po prostu barwa od amatora jest przykłafdwem jak zrobić coś prostego i dobrego dziekuje kolrgo oj wysłałem p[omógł :)
    :arrow: nap5ter no co ty to nie hi fi :lol: amator pewnie nawet do 18khz nie dojdzie a co dopiero regulacja 20khz :lol: dól też pewnie od jakiś 50(-3db) chodzi ze względu na kondy na wyjściu

    faktem jest że jest świetny do ślabych kolumn bo w np innych wzmakach jest 50 albo 30 hz dól wtedy podbijamy na opór wzmak przesterowany głośnik lsata jak oszalały a basu ni ma :? a w amatorze tak nie bedzie
  • Poziom 36  
    michoa - jeżeli nie ma dodatkowych ograniczeń w postaci filtrów z kondensatorów, to regulacja basu działa tak, że im mniejsza częstotliwość, tym bardziej podbija i tak samo przy tonach wysokich, im większa częstotliwość tym większy zakres regulacji. Przy około 1 kHz głośność nie powinna się zmieniać. Jeżeli się mylę to niech mnie ktoś poprawi no ale na wykresach to dokładnie widać. Kondy na wyjściu w amatorze mają pewnie 1000uF, co przy 8 omach zapewnia odtwarzanie teoretycznie od 20 Hz prawie bez spadków. Jeżeli chodzi o górną granicę częstotliwości to regulator barwy nie decyduje o paśmie przenoszenia, najbardziej tuner obcina, chyba że korzystasz z zewnętrznego źródła sygnału.
  • Poziom 42  
    Pasmo przenoszenia toru wzmacnaicza m.cz Amatora AWS-110:

    80Hz - 16kHz (+- 3dB)
    100Hz-10kHz (+-3dB) toru FM
  • Poziom 35  
    kolega oj widze chyba ma instrukcje obsługi do tego :P ja dzisiaj to opchnąłem za 15 zł :D sprawne ale bardzo zniszczone tego amatora
    fakt że jak na 2x10 to ostro wymiata :)

    :arrow: ptolek w regulacja ch jeast coś takiego jak dolnas częśtotliwość górna i środkowa śrrodkową najczęściej sie daje 1000hz czyli ona sie nie powinna zmieniać w całym zakresie regulacji natomiast przy zakresie regulacji 8db i dolnej 100hz to przy basie na fulla bedzie te 100hz podbite o 8 db natomiast już np 50hz nie bedzie podbite prawie wcale lub minimalnie to samo z wysokimi

    wiem że reg barwy nie decyduje o paśmie przenoszenia mi chodzi tylko o to żę dobry efekt daje podbicie tych 10khz albo 100hz
  • Poziom 20  
    Jak juz tak rozpoczęliście to powiedzcie ile mozna dać za starego zodiaka 2x 10W??
  • Poziom 36  
    No to jest ciekawe w takim razie z tą regulacją. Dlaczego najbardziej podbija przy 100 Hz ? Teoria mówi inaczej, jak to w końcu jest...
  • Poziom 35  
    bo regulator był obliczony na częstotliwości 100hz 10khz więc tak bedzie ja mam w książce m.feszczuka jakj to obliczać i jest charakterystyka i poniżej 50hz jest już dołek bo regulator jest obliczony na 50hz

    stary weż na logike we wzmakach estradowych nie po to sie liczy na 100hz dól i 12 db żeby przy 20hz mieć 30db na plusie bo głośnik wyfrunie tylko po to sie liczy na 100hz żeby 20 hz nie podbiło 8)

    idąc twoim tokiem myślenia że czym niżej tym bardziej podbite to jak przy 100hz +8 to przy 20hz +20db przy 1hz bedzie +40db pomyśl co sie stanie z głośnikuem zastanów sie !! taka regulacja by oznaczała że nie ma srensu jej obliczać bo nie ważne czy policzysz na 100hz czy na 200 hz tak czy tak podbije 30hz zakatrupi wzmak i głośnik :(

    tak mi sie wydaje bo po twojemu to na estrade nikt by nie liczył na 100hz 10db bo przy 20hz by btło +40db i wzmaki by padały jak muchy a przester gwaranrtowany tylko na 20hz 8 db bo by lepiej chodził

    a tu wszystko na 100hz i 10khz

    :arrow: nap5ter nieprzestrojony sprawny w 100% 20 zł przestrojony sprawny w 100% 30 zł coś walnięte obdarte i nieprzestrojony 5-15zł
  • Poziom 36  
    Na logike to masz rację ale ja sie nie pytam o logikę tylko o teorię. W estradowych sprzętach można conieco pofiltrować i będzie tak jak mówisz ale mowa była o zwykłym układzie z amatora. We wszelkiej literaturze pod tego typu układami w podstawowej formie widziałem wykres, który zgadzał się z tym przy czym się upieram :)
  • Poziom 35  
    no niewiem jak jest amator nie dochodzi do dołu i to jest jego pseudo subsonic :lol: przez co nie przekonamy sie czy 20hz bedzie podbite o 30db czy nie 8)


    mniewiem moge sie mylić wiesz także ale nawet po zachowaniu głośnika widać że regulator obliczony na 50 hz nie podbija 20hz (przy częstotliwościach rzędu 20-30hz membrama tak faluje dosyć powoli to widać :D ) wiem że zaraz wysokczycie że z mp3 nie ma 20hz ale ja sprawdzałem generatorkiem i tak wychodzi :)

    na estradzie jest subsonic często na 30 hz no ale też nie zawsze w ogóle to lepiejby było żeby jakiś spec sie wypowiedział :P

    a tak w ogóle to dajmy se ptolek spokój ja nie chce być komnfilktowy a po co sie mamy gryżć i tak każdy bedzie stał po swojej stronie :P
  • Poziom 20  
    dzięki michoa ale to tylko wzmak zwykłe standardowe 2x 10 Wat więc myslę że w granicach 15 zł tak?
  • Poziom 36  
    Ja też nie chcę się gryźć :) Chodzi mi tylko o to, żeby wiedzieć jak to działa...
  • Poziom 20  
    Dzięki micho a!! Jak będę miał kase to moze wezmę ale nie wiem czy wogóle to ma sens więc jeszcze się zastanowie.