Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nie odpala Peugeot 307 1.6 HDI błędy P0341, P1351

zdany 01 Mar 2011 13:37 45084 17
  • #1
    zdany
    Level 11  
    Witam i proszę o pomoc.
    Nie odpala Peugeot 307 1.6 HDI z 2004 roku, 110 KM. Po podłączeniu pod PP2000 pokazało błędy P0341-Sygnał odniesienia cylindra.Brak sygnału oraz błąd P1351-Obwód przekaźnika pod- i dogrzewania.Przekaźnik sterowania świec nie zasilany.
    Synchronizacja wałów na tak w czasie kręcenia.
    Podejrzewam uszkodzenie czujnika wałka rozrządu.
    Wczoraj udało się go odpalić i wszystko było ok, nie było błędów. Dziś rano problem wrócił i wróciły błędy.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Relpol przekaźniki
  • Helpful post
    #2
    mota88gb
    Level 19  
    Jak sam widzisz przekaźnik swieć nie ma zasilania. A brak sygnału odniesienia cylidra nie znaczy tylko że padł czujnik może gdzieś w wiązce jest przerwa.
  • #3
    zdany
    Level 11  
    Przed chwilą odpaliłem i po wykasowaniu błędów nie wróciły. Teraz cały czas pali i jeździ bez problemu. Podejrzewam, że rano znów nie odpali i błędy powrócą. Nie mam pojęcia z czym to wszystko jest związane.
  • Relpol przekaźniki
  • #4
    mota88gb
    Level 19  
    Bo rano jest mróz i jak sam widzisz nie podrzewa Ci świec. Zrób najpierw to a pożniej weż się za czujnik.
  • #5
    zdany
    Level 11  
    W tym co kolega pisze może coś być, tylko samochód jest w Belgii a temperatury są na plusie

    Dodano po 3 [minuty]:

    Ale kolega ma rację sprwdzę czujnik na wałku rozrządu, z tym , że jeśli chodzi o przekaźnik to przy wzbudzaniu go przez interfejs to się odzywa
  • #6
    zdany
    Level 11  
    Wyregulowałem czujnik na wałku rozrządu i odpalił. Zobaczę jutro z rana przy niskich temperaturach co będzie się działo

    Dodano po 44 [minuty]:

    Pojawił się kolejny błąd związany z FAP P2033-Sygnał temperatury na wejściu filtra cząstek. Za niska temperatura. Myślę, że FAP będzie do wymiany, bo nie chce się robić funkcja czyszczenia przez PP2000
  • Helpful post
    #7
    kybernetes
    Level 39  
    Problemy na świecach przekładają się na FAP, defekt 1351 oznacza, że któraś świeca jest spalona - sprawdź i wymień.
  • Helpful post
    #8
    User removed account
    User removed account  
  • Helpful post
    #9
    zbyniuś
    Level 26  
    Tymi swiecami się nie przejmuj sprawdz przewody do czujnika na wale korbowym lub go wymień i będzie ok.
  • #10
    zdany
    Level 11  
    Samochód pali jak na razie bez problemu. Wyregulowałem czujnik na wałku rozrządu i brak błędu P0341. Był zbyt daleko od koła rozrządu.
    Pozostały błędy P2033, P1351, P0422 oraz po jeździe wskoczyły nowe tj. P0299 i P0483
  • Helpful post
    #11
    kybernetes
    Level 39  
    zdany wrote:
    Samochód pali jak na razie bez problemu. Wyregulowałem czujnik na wałku rozrządu i brak błędu P0341. Był zbyt daleko od koła rozrządu.
    Pozostały błędy P2033, P1351, P0422 oraz po jeździe wskoczyły nowe tj. P0299 i P0483


    Coś za dużo tych defektów, nie popsułeś tam czegoś podczas szukania przyczyn poprzedniej usterki?

    Po kolei:
    P0299 - to moze być np. odłączony wężyk od zaworu sterowania turbiną albo uszkodzony elektrozawór sterowania turbiny.
    P0483 - czy wentylator chłodnicy pracuje? na wszystkich biegach?
    P2033 - weź PP i sprawdź parametry tego czujnika podczas jazdy albo zagrzej go dobrze na obrotach na postoju - czy po nagrzaniu wartość temp. skacze albo zanika zastąpiona wartością wzorcową?
    P1351 - opisałem w poście wyżej - sprawdź czy świece maja przejścia i czy wszystkie są zasilane.
  • #12
    zdany
    Level 11  
    Wózek był po wypadku i taki do mnie został przywieziony.
    Wentylator pracuje na obu biegach ale włącza się już przy 75-80 stopniach, coś za wcześnie się włącza
  • Helpful post
    #13
    saly
    Level 32  
    Sprawdź świece, wszystkie, bezpiecznik świec, później podejżyj temperature na FAP czy się zmienia, skorzystaj z rad powyżej, no i instalacja jeśli auto po dzwonie.
  • #14
    zdany
    Level 11  
    Sprawdziłem świece i wszystkie są dobre, przejścia między przekaźnikiem a świecami w porządku, przekaźnik po aktywacji odzywa się, więc powinien być dobry, temperatura katalizatora zmienia się i pokazuje różne wartości (raz 22 stopnie a raz 225 stopni).
    Jeśli chodzi o turbinę to nie widać nieszczelności za wyjątkiem pękniętego pierścienia uszczelniającego (czerwonego) na wężu wchodzącego do turbiny od strony przepływomierza.Pierścień jest pęknięty w środku po obwodzie i nie widać tam nieszczelności ale mogę się mylić.
  • #15
    zdany
    Level 11  
    Dziś sprawdziłem ilość płynu eolys i jest go w zbiorniku mniej niż 1/4 .Nie wiem czy nie jest go zbyt mała ilość i stąd błędy związane z FAP.

    Natomiast błąd związany z doładowaniem wynika prawdopodobnie z zagiętej rury metalowej między intercoolerem a kolektorem i stąd zbyt małe ciśnienie. Spróbuję ją wyprostować i zobaczę jaki będzie efekt.
  • #16
    zdany
    Level 11  
    Wymieniłem świece żarowe i zniknął błąd P1351 związany z obwodem podgrzewania świec.
    Nie powrócił również błąd P0422.

    Niestety po wyprostowaniu rury nadal błąd P0299 czyli, małe ciśnienie turbo przy 2000-3100 obr/min. Powyżej tej prędkości ciśnienie turbo jest ok.

    Pozostają błędy P2033 oraz P0483

    Proszę o wszelkie sugestie.
  • Helpful post
    #17
    kybernetes
    Level 39  
    zdany wrote:
    Wymieniłem świece żarowe i zniknął błąd P1351 związany z obwodem podgrzewania świec.
    Nie powrócił również błąd P0422.

    Niestety po wyprostowaniu rury nadal błąd P0299 czyli, małe ciśnienie turbo przy 2000-3100 obr/min. Powyżej tej prędkości ciśnienie turbo jest ok.

    Pozostają błędy P2033 oraz P0483

    Proszę o wszelkie sugestie.


    Wszystkie potrzebne sugestie otrzymałeś miesiąc temu. Po prostu weź się za robotę, wymień czujnik temperatury FAP, elektrozawór sterowania turbiny (albo uszkodzoną inst. podciśnieniową) i napraw wentylator chłodnicy.
  • #18
    zdany
    Level 11  
    Elektrozawór sterowania turbiny wymieniony, czujnik temperatury FAP miał przetarty przewód i stąd był problem.
    Błędów brak, pozostało uzupełnić płyn do FAP i wszystko będzie ok.
    Dziękuję wszystkim za pomoc i zamykam temat