Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MAZDA Premacy 1.8 benzyna 1999r -nie działa spryskiwacz.

malez4 01 Mar 2011 18:33 5739 5
  • #1 01 Mar 2011 18:33
    malez4
    Poziom 21  

    Witam .Szukam informacji na temat lokalizacji skrzynki bezpieczników w Mazdzie Premacy 1,8 -101 km ,1999r z opisem bezpieczników (nie pod maską).Ewentualnie schemat elektryczny .Konkretnie chodzi o nie działające spryskiwacze szyby przedniej .Z góry dziękuje za jakiekolwiek informacje na powyższy temat .

    0 5
  • Sklep HeluKabel
  • #2 01 Mar 2011 21:08
    starter55
    Poziom 24  

    witam
    Kolego sprawdz prąd przy silniku w momecie wlączenia impulsu czyli wlaczenia przelącznikiem1
    moze jest uszkodzony silnik

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #3 01 Mar 2011 21:21
    malez4
    Poziom 21  

    Dziękuje ,lecz nie do końca mi oto chodziło. Silnik od spryskiwacza zlokalizowany jest podobnie jak w CC za przednim prawym nadkolem (nieciekawy dostęp) i dlatego potrzebny mi jest schemat z bezpiecznikami ,być może posiada on osobny bezpiecznik.

    3
  • #4 01 Mar 2011 21:27
    starter55
    Poziom 24  

    Tak wiem ze tam jest i czesto jest powodem niedomagania zly kontakt na kostce wiec na początek szczerze polecam miernik w reke ...

    3
  • #5 02 Mar 2011 15:57
    malez4
    Poziom 21  

    Tak też zrobię .Sprawa schematu pozostaje nadal aktualna .Na razie dziękuje.Skrzynkę bezpieczników zlokalizowalem.

    2
  • #6 04 Kwi 2016 17:20
    mt.elektronika
    Poziom 10  

    Pozwolę sobie odkopać temat, moje zapytanie dotyczy podobnego problemu.
    Mianowicie,
    O ile u mnie pompka działa, to nie działa spryskiwacz kiedy chcę spryskać tylną szybę. Przełącznik wymontowanłem i sprawdziłem. Jest sprawny. Połączenia na kostce przy przełączniku są dobre. Wszystkie bezpieczniki sprawne. Doszedłem z pomiarami do kostki przy podłodze po lewej stronie. Dalej przewody idą do skrzynki bezpieczników pod maską.
    Nie działa mi tylko spryskiwacz na tylnej szybie.
    Który przekaźnik odpowiada za tą funkcję?


    Nie ważne.
    Rozwiązałem problem. Przy zbiorniku płynu spryskiwaczy są dwie pompy, jedna od przedniej, druga od tylnej szyby.
    W moim przypadku przy tej od tylnej kompletnie zardzewiał silnik. Nawet obudowę rozsadziła korozja albo mróz - w co wątpię bo:
    - samochód od czasu pierwszej rejestracji jest użytkowany w rejonie gdzie zimą temperatura spada maksymalnie do -8°C, a samochód nigdy nie odjeżdżał dalej niż 400 kilometrów od garażu na dłużej niż kilka godzin, po za tym zimą jest nieużywany.
    Zamówiłem 2 oryginalne nowe pompki i uszczelki. Drogie trochę, ale samochód warty uwagi.
    Zbiornik płynu do spryskiwaczy wraz z pompami jest pomiędzy prawym kołem a prawym reflektorem przeciwmgielnym.
    Aby się do pompek dostać trzeba zdemontować 3 zatrzaski mocujące nadkole do zderzaka i delikatnie je odgiąć, albo całkiem zdemontować nadkole, koła nie trzeba zdejmować.
    Jest trochę ciasnawo, ale naprawę można całkiem sprawnie przeprowadzić, zawsze można zdjąć zderzak, ale z tym jest więcej zabawy.
    Przejrzałem dokładniej instalację spryskiwaczy.
    Wygląda to mniej więcej tak:
    Wycieraczki i spryskiwacze są zasilane z bezpiecznika 21.
    Przełącznik zespolony (chyba tak to się nazywa) jest podzielony na dwie części.
    Część 1 obsługuje wycieraczkę przednią, jest w niej elektronika timera częstotliwości pracy wycieraczek. Część pierwsza przełącznika ma 8 przewodów w kostce.
    Część druga przełącznika obsługuje wycieraczkę tylną i pompę spryskiwacza szyby tylnej.
    Spryskiwanie szyby tylnej ma dwie funklcje. 1 - można nalać wody na szybę i tyle. 2 - można nalać wody na szybę w czasie kiedy wycieraczka pracuje.
    Wycieraczka szyby tylnej nie ma układu czasowego ani układu regulacji prędkości pracy. Kostka 5-pinowa ma przewodów 4 i jest zespolona z kostką wycieraczki przedniej.
    Cała instalacja wycieraczek w tym samochodzie jest bardzo prosta.
    W razie problemów z prądami do sprawdzenia jest zaledwie kilka kostek, wszystkie silniki i bezpiecznik 21 w kabinie.
    Po za tym przewody są ciągłe, nie są nigdzie łączone po za tymi miejscami:
    - przełącznik zespolony,
    - kostka przy przełączniku,
    - 2 kostki przy podłodze, jedna jest duża i łączy przewody biegnące do komory silnika i jedna kostka mniejsza łącząca przewody biegnące do tylnej części samochodu,
    - kostki przy silnikach i pompach.[/s]

    1