Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Passat 92r. 1.8 benzyna+gaz Woda

kingofspace7 01 Mar 2011 20:15 4518 16
  • #1
    kingofspace7
    Level 20  
    Witam.

    W wakacje leciała mi woda z króćca (Ten przykręcany do głowicy z kilkoma wężami od wody). Wymieniłem niestety nie dostałem dokładnie takiego nowy miał 2 gniazda na wciskany czujnik wody ale za to dali do niego zatyczkę i zawleczkę więc zamontowałem taki. Jakieś 2 tygodnie temu zaobserwowałem ponownie wyciek jadąc 2 dni temu do warsztatu korek wywaliło woda poszła na asfalt para poleciała z silnika. Więc pewnie się zagotowała. Zanim miał miejsce ten wytrysk zaobserwowałem sporą kałużę wody na asfalcie ale nie była ona z tego króćca tylko wyglądało jak by poszła z okolic kolektora wylotowego na nim również była woda.

    Dodam jeszcze że w ostatnie wakacje w lipcu wymieniałem pompę wodną (rozrządu nie ruszałem;])
    I Nie działa mi wskaźnik temperatury a kontrolka od wody ciągle pulsuje (taka mała dyskoteka jak tylko przekręcę kluczyk)

    Pytania brzmią
    1. Czy możliwe że uszkodzona głowica/ uszczelka pod głowicą
    2. Co może być przyczyną uszkodzenia tego króćca?

    Dodano po 3 [minuty]:

    3. Jeszcze bym zapytał przy wymianie uszczelki pod głowicą wymienia się jedną uszczelkę tą największą czy są jeszcze jakieś inne?
    4. Czy prawdopodobne jest pęknięcie głowicy? Bo skąd inaczej woda na kolektorze wylotowym? Do góry nie poleci;]
    5. Czy w głowicy są jakieś kanały do prowadzenia wody?
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Że tak zapytam: Ty sam chcesz to robić?
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    kingofspace7
    Level 20  
    Sam nie. Raczej nie aczkolwiek nie wykluczone. No właśnie tak i mam wrażenie że on często mógł się gotować bez mojej wiedzy. W kabinie nie raz było wręcz czuć takie buchnięcia pary jakby taki nagły wzrost wilgotności.
    Na początku bagatelizowałem ten problem.
  • #5
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ja nie chcę być czarnym prorokiem ale po tym opisie to chyba zacznij szukać silnika....
  • #6
    kingofspace7
    Level 20  
    Aż tak na broiłem? No ale zanim ta woda wyleciała to chodził jak burza. Miał tylko jedną wadę a właściwie 2 przy pewnych obrotach (przedział około 2400)
    drżało wnętrze kabiny (deska rozdzielcza). I wyraźnie tracił moc przy obrotach 2500 -3300 przed tym przedziałem i po szedł jak burza ciągnął na światłach ruszał żwawo.
  • #7
    pioart
    Level 38  
    kingofspace7 wrote:
    Aż tak na broiłem? .

    Ano nabroiłeś . Teraz nasz efekty i pewnie koszty . Raczej naprawa nie opłacalna , załatw inny .
    kingofspace7 wrote:
    No ale zanim ta woda wyleciała to chodził jak burza. Miał tylko jedną wadę a właściwie 2 przy pewnych obrotach (przedział około 2400)
    drżało wnętrze kabiny (deska rozdzielcza). I wyraźnie tracił moc przy obrotach 2500 -3300 przed tym przedziałem i po szedł jak burza ciągnął na światłach ruszał żwawo.

    Działo się tak dlatego , bo silniki parowe maja mniejszą moc / żart /
    Pozdrawiam
  • #8
    kingofspace7
    Level 20  
    pioart bardzo śmieszne:D.

    Samochód aktualnie stoi u mechanika który wymienia ten króciec. Skoro tak mówicie to odbiorę go zaleje wodą i będę jeździł aż zajeżdżę go. Trochę szkoda mi;/ Na pewno nie da rady doprowadzić go do stanu używalności?
  • #9
    pioart
    Level 38  
    kingofspace7 wrote:
    Na pewno nie da rady doprowadzić go do stanu używalności?

    Na pewno to rano wzejdzie Słońce . Grzechy zaniedbania zawsze są kosztowne . Co do doprowadzenia do używalności to oczywiście można , tyle że koszty będą dość duże jeśli mówimy o rzetelnej naprawie , nowe tłoki pierścienie , szlif cylindrów wału , panewki , naprawa głowicy . Policz sam , mało nie będzie . Jedyny plus takiej operacji to taki że wiesz że masz zrobiony silnik i „powinien” działać poprawnie .
    Pozdrawiam
  • #10
    kingofspace7
    Level 20  
    a czy jest pewne że te naprawy są koniecznością? Czy może być tak że w środku wszystko oki?
  • #11
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    kingofspace7 wrote:
    Samochód aktualnie stoi u mechanika który wymienia ten króciec.


    Tak więc skąd te pytania, mechanik odpowietrzy, odpali, przejedzie się i się wypowie.
  • #12
    ociz
    Moderator of Cars
    W okolicach kolektora wylotowego to jest i ssący kolektor a ten jest podgrzewany płynem więc mogło z pod niego pocieknąć. Współczucia dla tego kto będzie go ewentualnie odkręcać. :D
    Przegrzany silnik przez jazdę z ubytkiem płynu to już złom, może i będzie chodzić ale będzie słabszy i olej będzie żreć.
  • #13
    kingofspace7
    Level 20  
    Do tej pory oleju nie brał w ogóle. Przed każdą jazdą sprawdzałem poziom wody. I go uzupełniałem jak było potrzeba
  • #14
    kingofspace7
    Level 20  
    Witam dzisiaj odebrałem samochód od mechanika. Co się okazało nie mówił nic na temat wymiany silnika;] Założył mi króciec nowy czujnik wody. Na desce temperatura zaczęła się pokazywać temperatura osiągnęła około 95 i lampka zaczęła migać. Potem chwile odstał samochód i wnętrze silnika spryskałem preparatem do mycia silnika (2 butelki wypsikałem) i po chwili wszystko dokładnie spłukałem. Silniczek jest czyściutki. I teraz mam zamiar obserwować wycieki płynu. Ale co mnie zaniepokoiło to po umyciu i zapaleniu ta kontrolka nadal mrugała. Dopiero jak samochód odstał około godziny i zgasła. Odczucia dotyczące mocy są raczej pozytywne tzn tak jak wyżej pisałem nic się nie zmieniło.
  • #15
    pioart
    Level 38  
    Witam
    I myślisz , że jak umyłeś silnik to się naprawi ? Znikną wszystkie bolączki z nim związane ? Sam pisałeś że przez jakiś czas nie kontrolowałeś poziomu płynu i temperatury silnika , a teraz oczekujesz cudu ? mechanik zrobił co miał do zrobienia , wymienił uszkodzone elementy , a kontrolka nie powinna sygnalizować przy takiej temperaturze . Wnioski pozostawiam innym .
    Pozdrawiam
  • #16
    kingofspace7
    Level 20  
    Nie to nie chodzi o to że umycie silnika załatwi problem. Chodzi mi oto że jak silnik umyty to lepiej zaobserwować się da wycieki wody. Ilość płynu w układzie kontrolowałem cały czas. Tylko nie miałem podglądu na temperaturę.
    A w jaki sposób stwierdzić że uszkodzenia mają miejsce?
  • #17
    kingofspace7
    Level 20  
    Panowie dzisiaj zaobserwowałem 2 rzeczy.
    1. Mam wyciek płynu z uszczelki pod kolektorem dolotowym. Widać wyraźne plamy zielonego płynu w zagłębieniach kolektra.
    2. Pojeździłem trochę na benzynie i odczucia bardzo pozytywne. Niemuli go. no generalnie nie to auto:D. Na gazie gorzej no ale w sumie to normalne.