Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki kocioł gazowy do budynku 150m kw.?

01 Mar 2011 21:58 19582 39
  • Poziom 26  
    Witam!
    Przymierzam się do wymiany instalacji z węgla na gaz (piec węglowy zamierzam pozostawić i podłączyć poprzez wymiennik ciepła).
    Powierzchnia grzewcza max, 150m2, budynek bardzo dobrze ocieplony.
    C.W.U. będzie pochodziła z zasobnika około 150l.
    Oczywiście wykluczam u mnie kocioł kondensacyjny, pozostaje opcja kotła jednofunckcyjnego z zamknięta komorą spalania.
    Pozostaje kwesta projektu instalacji no i wybory kotła. Mare jest sporo, jedna wybór niełatwy. Ważne aby mógł współpracować z pogodówką oraz mieć odpowiedni sterownik do użycia w takiej konfiguracja jaką zamierzam mieć (drugi kocioł węglowy w obiegu otwartym połączony z obiegiem kotła gazowego przez wymiennik ciepła, zasobnik C.W.U. ładowany oczywiście tak aby ładował się z ciepła powstałego w piecu węglowym) oraz jeden obwód C.W.U. z cyrkulacją).

    Z pobieżnego przeglądy biorę pod uwagę m.in. Buderusa, Junkersa, Vaillanta, (oczywiście wykluczamy Wieśmana).
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Moderator - Systemy Grzewcze
    Brencik napisał:

    Oczywiście wykluczam u mnie kocioł kondensacyjny, pozostaje opcja kotła jednofunckcyjnego z zamknięta komorą spalania.


    Co jest takiego oczywistego przy wykluczeniu kotła kondensacyjnego np. Buderus GB 022 również pracuje z zasobnikiem i jest kotłem kondensacyjnym.


    Brencik napisał:
    Z pobieżnego przeglądy biorę pod uwagę m.in. Buderusa, Junkersa, Vaillanta, (oczywiście wykluczamy Wieśmana).


    W czym kocioł np. Junkersa jest tak lepszy od "Wieśmana"? Ja uważam, że kotły Viessmann są jednymi z najlepszych na rynku.
  • Poziom 26  
    mirrzo napisał:
    Weź też pod uwagę Termeta - Windsor

    Sprawdzę ofertę, firma chyba się "wyrobiła" i depcze po piętach zachodnim producentom. Cenowo też atrakcyjna.

    piracik napisał:


    Co jest takiego oczywistego przy wykluczeniu kotła kondensacyjnego np. Buderus GB 022 również pracuje z zasobnikiem i jest kotłem kondensacyjnym.



    Kondensacyjny u mnie odpada bo mam dośc małe grzejniki, teraz węglowym jest palone 60-80st więc kondensat jakby mija się z celem.

    Jeśli chodzi o Viessmana to ma złe doświadczenia, firma za mocno wchodzi "z butami" w rynek no ceny... cena nie odzwierciedla jakości, a po co przepłacać.

  • Poziom 24  
    Dobry kocioł kondensacyjny kondensuje również podczas produkcji c.w.u. - to raz.
    Automatykę pogodową stosuje się między innymi po to, aby właśnie w okresach przejściowych, nawet przy małych grzejnikach, kocioł kondensował - to dwa.
    Ktoś, kto uważa za "oczywiste", żeby nie stosować kotła gazowego kondensacyjnego przy powierzchni grzewczej 150m2, zatrzymał się technologicznie w poprzedniej epoce.

    Trzy. Od zeszłego roku dopuszcza się stosowanie układów zamkniętych dla urządzeń na paliwa stałe. Należy jedynie zastosować armaturę zabezpieczającą.

    Radzę najpierw poradzić się porządnego fachowca, a dopiero później dobierać urządzenia.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 26  
    No właśnie chcę poradzić się dobrego fachowca ale okazuje się takich jest niewielu...
    Wiem że od pewnego czasu można łączyć kocioł węglowy z instalacją zamkniętą, ale wymaga to właśnie dodatkowego osprzętu, ale chyba taniej wyjdzie dać wymiennik ciepła i zbiornik wyrównawczy w obiegu otwartym kotła węglowego...

    A co do stosowania kotła kondensacyjnego to nikt mnie nie przekona do oszczędności, umiem liczyć.
    Wydam 2000zł więcej na kocioł, złóżmy że będzie pracował u mnie 20% czasu z kondensacją. Jaki zysk z tego? Normalny kocioł ma około 90%, u mnie kondensacyjny też by sumarycznie całorocznie nie przekroczył pewnie 95%, czyli lipa.
    Nikt mnie nie przekona do utrzymywania temp 40st w grzejnikach przy -20stC, a jak nie to po co kondensacyjny kocioł?
  • Moderator - Systemy Grzewcze
    Buderus GB 162 przy temperaturze zasilania około 75 stopni ma sprawność około 105%

    Tak więc na pewno średnio rocznie wyjdzie 95% :/

    Oczekujesz porady, a jak ją uzyskujesz to próbujesz autora przekonać do swoich racji twierdząc, że jednak Ty wiesz lepiej.

  • Poziom 24  
    Dobry wymiennik płytowy (np. secespol) - około 700zł
    Zawór napełniający + zawór upustowy + zbiornik przeponowy + zawór bezpieczeństwa = około 700zł
    Generalnie ceny podobne, odpada jedna pompa.
    Wężownica schładzająca była by jeszcze lepsza ale niestety droższa.

    Osobiście jestem zwolennikiem zamykania układów, no ale każdy ma prawo do odmiennego zdania.

    Nikt mi nie powie, że kocioł kondensacyjny się nie opłaca. Jestem przekonany, że te 2000 zł zwróciły by się max po 5 latach przy obecnej cenie gazu.
  • Poziom 2  
    Witam mam do ogrzania 100 m. Instalacja jest zamknięta ze stalowych rur z żeliwnymi grzejnikami. Do tego muszę mieć ciepłą wodę z tego kotła. Jestem zainteresowany zakupem kotła dwufunkcyjnego DIETRICH WHR 2,24 FF. Prosze o opinie. Z gory dziekuje.
  • Poziom 26  
    michalek7906 napisał:
    Witam mam do ogrzania 100 m. Instalacja jest zamknięta ze stalowych rur z żeliwnymi grzejnikami. Do tego muszę mieć ciepłą wodę z tego kotła. Jestem zainteresowany zakupem kotła dwufunkcyjnego DIETRICH WHR 2,24 FF. Prosze o opinie. Z gory dziekuje.

    Kolego, nie wtryniaj się w mój wątek ze swoimi problemami, załóż swój.

    http://www.tanie-ogrzewanie.pl/pl/poradniki_abc/98.html i wszystko w temacie kotłów kondensacyjnych.
  • Poziom 25  
    W obecnych czasach wymieniać kotły powinniśmy na kotły tylko z komorą zamkniętą, czyli turbo i kondensaty. Przykład różnicy cenowej - ceny z mojej okolicy. Kocioł turbo Termet Unico pod zasobnik 3200 zł+ zawór 3-drożny 360 zł =3560 zł, kondensat Termet Ecocondens pod zasobnik 4400 zł + zawór 3-drożny który jest w kotle czyli gratis. Różnica tylko 840 zł. Koszt komina współosiowego do obu kotłów jest taki sam, podłączenie takie samo , do kondensatu potrzebny jest odpływ do kanalizacji. Oba kotły mają wbudowaną pogodówkę wystarczy dokupić czujnik zew. temp. ok. 100 zł. Jak by nie liczyć różnica jest mała ale biorąc podobny zestaw tylko przepływowy różnica wzrasta o 360zł. W innych markach mogą być większe rozbieżności. Przy wysokich mrozach (ogrzewanie grzejnikowe) kondensat będzie pracował prawie jak turbo ale w okresie jesień, wiosna i lekka zima do -5 stopni kocioł będzie kondensował.
  • Poziom 32  
    kabee84 napisał:
    Dobry kocioł kondensacyjny kondensuje również podczas produkcji c.w.u. - to raz.
    Automatykę pogodową stosuje się między innymi po to, aby właśnie w okresach przejściowych, nawet przy małych grzejnikach, kocioł kondensował - to dwa.
    Ktoś, kto uważa za "oczywiste", żeby nie stosować kotła gazowego kondensacyjnego przy powierzchni grzewczej 150m2, zatrzymał się technologicznie w poprzedniej epoce.

    Trzy. Od zeszłego roku dopuszcza się stosowanie układów zamkniętych dla urządzeń na paliwa stałe. Należy jedynie zastosować armaturę zabezpieczającą.

    Radzę najpierw poradzić się porządnego fachowca, a dopiero później dobierać urządzenia.

    Pozdrawiam.


    Gratuluję celności spostrzeżeń !
    Mało tutaj takich osób kompleksowo podchodzących do zagadnienia. Większość odpowiedzi to proste wskazanie sprzętu bez dopytania i "uświadomienia".
    Bo świadomość w Polsce nt. grzania to właśnie "poprzednia epoka".

    Dodano po 5 [minuty]:

    Brencik napisał:
    michalek7906 napisał:
    Witam mam do ogrzania 100 m. Instalacja jest zamknięta ze stalowych rur z żeliwnymi grzejnikami. Do tego muszę mieć ciepłą wodę z tego kotła. Jestem zainteresowany zakupem kotła dwufunkcyjnego DIETRICH WHR 2,24 FF. Prosze o opinie. Z gory dziekuje.

    Kolego, nie wtryniaj się w mój wątek ze swoimi problemami, załóż swój.

    http://www.tanie-ogrzewanie.pl/pl/poradniki_abc/98.html i wszystko w temacie kotłów kondensacyjnych.


    Kolego jeśli wiesz wszystko lepiej to dlaczego szukasz porady ?
    Chcesz podyskutować to przedstaw solidne argumenty.
    Tak jak poprzednicy pisali, używasz cudzych argumentów (artykuły) i nie chcesz pomyśleć i przeliczyć sobie dokładniej co inni ci podpowiadają.
    Podałeś różnicę 2000 zł , inni wskazali 840. Kto podał konkretniej ? Z modelami urządzeń ? Kto ma rację ? Może w innych kwestiach jest podobnie ?

    Dopuść tą myśl do siebie a wybierzesz dobre rozwiązanie.
  • Poziom 26  
    Nie sądze abym w dobrze ocieplonym budynku o powierzchni grzewczej 130-150m2 (zapotrzebowaniu na ciepło pewnie koło 10kW) potrzebował kotła o mocy minimalnej ponad 8kw, jakim jest Termet Windsor.
    U mnie sprawdziłby się pewnie http://www.junkers.com/pl/pl/produkte_1/urzdz...ondensacyjne/cerapursmart/cerapursmart_1.aspx o mocy max 14kW i co istotne, minimalnej 3,7kW.

    Polecanie do budynku 150m2 kotła o dużej mocy to prowokowanie do dużych rachunków i nieefektywnej pracy kotła (taktowanie itp). Kocioł 24kW wystarczy na nowy, dobrze ocieplony budynek o powierzchni 400m2.
    Wystarczy policzyć sobie OZC lub zrobić audyt energetyczny budynku.

  • Moderator na urlopie...
    Masz rację. Jednak pamiętaj o produkcji ciepłej wody.
    O ile Cerapur smart ZSB 14-3, to tylko z zasobnikiem. Należy więc zaplanować nieco większy nadmiar mocy właśnie na to. W zależności od wielkości wężownicy zasobnika i dla większej ilości domowników, kocioł o tak małej mocy może długo pracować na grzanie wody.
    Jaki kocioł gazowy do budynku 150m kw.?
  • Poziom 26  
    Zgadza się, ale ludzie mają kotły nawet 10Kw i spokojnie dogrzewają zbiorniki nawet 200l, oczywiście w nieco większym czasie ale na pewno nie kosztem komfortu poboru ciepłej wody.
  • Poziom 26  
    Ale bez przesady, bezwładność grzejników nie jest aż taka mała, nawet nie grzejąc kotłem przez 12h przy -20stC temperatura po tych 12h spadnie w pomieszczeniach o góra 1,5-2stopnie.
  • Poziom 32  
    Przy kotłach kondensacyjnych nadmiar mocy nie jest wadą. Jest wtedy nawet bardziej oszczędny.

    Moc minimalna jest ważna ale nie róbmy z niej najważniejszej cechy przy ogrzewaniu gazowym.
  • Poziom 26  
    Nadmiar mocy zawsze jest wadą, gdyż kocioł pracuje wtedy mało efektywnie z miska sprawnością, tym bardziej kondensacyjny który nie może mieć zbyt wysokiej temperatury na powrocie bo inaczej szlak trafia kondensacje i nici mamy z tego że mamy kocioł kondensacyjny.

    Polecam jeszcze temat https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1934066.html

  • Poziom 24  
    Brencik napisał:
    Nadmiar mocy zawsze jest wadą, gdyż kocioł pracuje wtedy mało efektywnie z miska sprawnością, tym bardziej kondensacyjny który nie może mieć zbyt wysokiej temperatury na powrocie bo inaczej szlak trafia kondensacje i nici mamy z tego że mamy kocioł kondensacyjny.

    Polecam jeszcze temat https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1934066.html]

    Z zainteresowaniem czytam Twoje wypowiedzi.

    Czy słyszałeś o czymś takim jak "modulacja mocy" ?

    No chyba że w Twoich "tanich" kotłach najlepiej z allegro, taka funkcja nie istnieje?

    Oczywiście nie ma sensu przewymiarowywać niepotrzebnie kotła, bo modulacja ma swój zakres, ale bez przesady - kocioł o nieco wyższej mocy niż zapotrzebowanie nie będzie pracował mało efektywnie i sprawność mu nie spadnie!!!
  • Poziom 26  
    No dlatego planuje 14kW, (modulacja od 3,3-3,7kW) czyli nieco wyższej mocy niż faktycznie bym potrzebował, tj. 10kW. Proszę czytać ze zrozumieniem.
    Moje "tanie kotły z allegro" to np. http://allegro.pl/listing.php/search?category...[169]=all&a_text_i[398][0]=&a_text_i[398][1]= ,
    koledze polecam np. http://allegro.pl/listing.php/search?string=v...&order=t&price_from=&view=gtext&change_view=1 , jesli ma za dużo pieniędzy i ceni "jakość" Wieśmana...

  • Poziom 24  
    Jeden jeździ VW Polo, Drugi Audi A4, Trzeci Mercedesem S-Class... Kto z nich ma to, co mu najbardziej odpowiada, oraz na co go stać. Twoje porównania są bez sensu - nie można porównać taniego (najtańsza linia konsensów SMART) Junkersa, z najdroższym Viessmannem.
  • Poziom 26  
    Ale i tak najważniejszy jest stosunek jakość/cena... niezależnie co kupujemy.

  • Poziom 24  
    Brencik napisał:
    Ale i tak najważniejszy jest stosunek jakość/cena... niezależnie co kupujemy.

    Nie dla każdego. Uważam, że Mercedes S-Class wypada blado w stosunku jakość/cena, a mimo wszystko są ludzie co go kupują. Nie wrzucaj wszystkich do jednego worka w którym sam siedzisz.

    Jeśli tak wszystko najlepiej wiesz, to po co się udzielasz na forum? Zakładasz temat, na który sam sobie piszesz odpowiedzi... Bezsens.
  • Poziom 32  
    Brencik napisał:
    Nadmiar mocy zawsze jest wadą, gdyż kocioł pracuje wtedy mało efektywnie z miska sprawnością, tym bardziej kondensacyjny który nie może mieć zbyt wysokiej temperatury na powrocie bo inaczej szlak trafia kondensacje i nici mamy z tego że mamy kocioł kondensacyjny.

    Polecam jeszcze temat https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1934066.html]

    Widziałeś kiedyś wykres sprawności kotła kondensacyjnego ?
    Widziałeś atmosferyka (wykres).

    Wiesz że coś gdzieś dzwoni. Przy kondensatach im mniejsza moc pobierana z kotła tym sprawność większa. Dlatego montowanie kotła 30kW kondensata nie jest złym pomysłem. Fajnie by było jakby układ grzania miał dużą pojemność.
    I nie myl sprawności z temperaturą :)
  • Poziom 26  
    No właśnie, im mniejsza moc grzania tym lepiej, ale kupując przewymiarowany kocioł o mocy max powiedzmy 24kW (którego nawet komina przez ścianę nie będę mógł puścić) do budynku o powierzchni grzewczej 130-150m2w (dobrze ocieplonym, pewnie zapotrzebowanie na energię to około 50-60W/m2 czyli łącznie nieco ponad 10kW) sazany jestem ja jego pracę w dolnych zakresach mocy, a dla 24kW moce minimalne nie są przeważnie 3-4kW tylko około 7kW i okazuje się że minimalna moc kotła jest prawie równa największej mocy zapotrzebowanej przez budynek przy dwudziestostopniowych mrozach...
  • Poziom 32  
    Brencik napisał:
    No właśnie, im mniejsza moc grzania tym lepiej, ale kupując przewymiarowany kocioł o mocy max powiedzmy 24kW (którego nawet komina przez ścianę nie będę mógł puścić) do budynku o powierzchni grzewczej 130-150m2w (dobrze ocieplonym, pewnie zapotrzebowanie na energię to około 50-60W/m2 czyli łącznie nieco ponad 10kW) sazany jestem ja jego pracę w dolnych zakresach mocy, a dla 24kW moce minimalne nie są przeważnie 3-4kW tylko około 7kW i okazuje się że minimalna moc kotła jest prawie równa największej mocy zapotrzebowanej przez budynek przy dwudziestostopniowych mrozach...


    Ale co z tego ?
    Kondensat właśnie najlepiej pracuje (sprawność) przy swojej minimalnej mocy.
    Boli Cię to że będzie się wyłaczał a nie grzał non stop z małą mocą ?
  • Poziom 26  
    Przy pracy z mocą minimalną maleje także sprawność, jaki jest sens stosowanie kotła o mocy minimalnej niewiele mniejszej (7kW) niż maksymalna moc zapotrzebowana przez budynek? Chyba że lubimy pracę przerywana kotła i taktowanie... i duże rachunki za gaz.
    Skoro do 130m2 mam ładować kocioł 24-28kW to jaki wstawię do 500m2 domu? 100kW?
  • Poziom 14  
    Kondensat zawsze się sprawdzi, ja mam w biurze dwa kotły kondensat i atmosferyk (podpowiem ze jest to 80m3) oszczedność na kondensacyjnym kotle to 200 złoty na miesiąc, to napewno przemawia( kocioł to vitodens 100WB1B i vitopend 100WH1B).
  • Poziom 32  
    Brencik napisał:
    Przy pracy z mocą minimalną maleje także sprawność, jaki jest sens stosowanie kotła o mocy minimalnej niewiele mniejszej (7kW) niż maksymalna moc zapotrzebowana przez budynek? Chyba że lubimy pracę przerywana kotła i taktowanie... i duże rachunki za gaz.
    Skoro do 130m2 mam ładować kocioł 24-28kW to jaki wstawię do 500m2 domu? 100kW?


    Przejaskrawianie opisu nic nie pomoże. 100 kW to już konieczność dodatkowych dokumentów itp. To zupełnie inna bajka.

    Do Twojego rozwiązania nawet 35kW kotła kondensacyjnego to nie żadna strata (pewnie kocioł jest trochę droższy). Ale nie jest to błędem. Im większy kondensat tym większą sprawność można uzyskać !

    Ujmę to tak kocioł 24 kW
    pobór mocy 7 kW - większa sprawność kotła
    pobór mocy 14 kW - mniejsza sprawność

    Oczywiście przy założeniu że instalacja niskotemperaturowa czyli piec kondensuje.