Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nissan Primera p11 '98 - Kasowanie inspekcji

pazdziochowski 02 Mar 2011 00:54 20389 9
  • #1 02 Mar 2011 00:54
    pazdziochowski
    Poziom 15  

    Witam posiadam auto primere p11 1998r. i po załączeniu zapłonu wyświetla mi się kontrolka, check in inspekcja, czy ktoś zna instrukcję jak ją skasować ręcznie, mam program inspektor ale niestety jest opis primery p12 a nie p11, i wiele innych modeli nigdzie nie znalazłem kasowania ręcznego inspekcji do primery p11, a nie chce specjalnie kupować interfejsu obd2 pod kompa na usb szkoda 60zł czy, ktoś by mógł mi pomóc byłbym wdzięczny

    Dodano po 1 [godziny] 13 [minuty]:

    1 wkładasz zworkę ( pin 9 i 16 - końcowe w szerszej części gniazda)
    2 włączasz zapłon
    3 odczytujesz błędy ( check wyświetla błędy )
    4 wyjmujesz zworkę ( check pali stałym światłem )
    5 czekasz min. 5 sek ( następuje wykasowanie błędów )
    6 wkładasz zworkę ( miga kod 55 - brak błędów )
    7 wyjmujesz zworkę ( światło stałe check )
    8 uruchamiasz silnik i wszystko jest OK ( check gaśnie )

    ok znalazłem w razie czego komuś może się przydać jeszcze muszę sprawdzić czy faktycznie działa w starszego nissanie 1998r. 2,0 TD

    Nissan Primera p11 '98 - Kasowanie inspekcji

    1 9
  • #2 15 Cze 2011 17:08
    igor45@
    Poziom 8  

    co to jest ta zworka i gdzie ją wkładać? Możesz to dokładniej napisać? Bi miga mi ten czek i nie chce odpalić, a już wyczyściłem wszystkie możliwe styki , sprawdziłem bezpieczniki, wymieniłem kostkę za stacyjką i przekaźnik obok akumulatora. chyba zostało już tylko kasowanie tego błędu , ale nie wiem gdzie mam szukać tej kostki i jeśli dobrze zrozumiałem to trzeba połączyć dwa gniazda jakimś drutem. Może moje pytanie wyda Ci się banalne, ale nie jestem elektro mechanikiem a robię sam, bo w okolicy żadnego nie ma.

    0
  • #3 17 Cze 2011 13:13
    pazdziochowski
    Poziom 15  

    kostka do podłączenia komputera przy primerze p11 2,0 tds znajduje się pod kierownicą pod skrzynką z bezpiecznikami 16 pinowa prostokątna tam możesz podłączyć interfejs wejście obd2 nie jest to wejście obd2 trochę różni się od tego wejścia bo jest prostokątne, jeśli się za bardzo nie znasz lepiej nie kombinuj możesz na pinach zrobić zwarcie i komputer spalisz jeśli postąpisz z godnie z schematem instrukcją powinno dać rade ale jeśli na prawdę masz np problem z jakąś świecą żarową czy coś podobnego np nie wiem nie działa abs nic ci nie da kasowanie check-in także jedno wyjście kupić interfejs na allegro albo lepiej za 5 dych idź do jakiegoś mechanika niech sprawdzi co jest nie tak czy świeca jakaś walnięta czy abs nie działa air bag ....

    0
  • #4 17 Cze 2011 21:16
    igor45@
    Poziom 8  

    dzięki za informacje. Znalazłem elektryka i podjadę. Pozdrawiam.

    Dodano po 3 [godziny] 14 [minuty]:

    nie wiem jak to się stało, ale CZEK przestał migać i świeci normalnie, tylko,że nadaL samochód nie chce odpalić. Rozrusznik kręci, kontrolki palą sie i potem gasną tak jak powinny, prąd do świec dochodzi, silnik wogóle nie łapie startu. Ktoś ma mośe jakieś sugestie?

    0
  • #5 18 Cze 2011 16:08
    pazdziochowski
    Poziom 15  

    witam sprawdzałeś na pewno ręcznie kontrolka 6-24 V czy prąd dochodzi przekręć stacyjką, potem kontrolką 6-24 V albo jakimś miernikiem dotknij masy i sprawdzaj poszczególne świece żarowe czy grzeją najlepiej w 2 to się robi nie zwracaj uwagi na kontrolki miałem taki przypadek kontrolki pokazywały ok a przekaźnik od świec był zaśniedziały wiec go przeczyściłem i ok, sprawdź dokładnie świece jak mówiłem kontrolką jeśli to nie pomoże, to może być walnięta pompa paliwa nie dochodzi paliwo albo coś dalej :)

    0
  • #6 19 Cze 2011 10:31
    igor45@
    Poziom 8  

    sprawdziłem świece i tak jak napisałeś, i nawet wykręciłem i sprawdziłem,czy bie jest któraś utrącona. Świece ok. Ponieważ zbrakło pomysłów zaciągnąłem do warsztatu i teraz oczekuję wiadomości. Stawiam na pompę.

    0
  • #7 08 Lut 2012 10:04
    Waldamer
    Poziom 12  

    Coś długo stoi to auto u elektryka :cry:
    Jeśli chodzi o tą kontrolkę to mam tak samo - raz świeci się a raz gaśnie.
    Z tym, że moja Primera to 1.8 benzyna 115 kM rocznik 2000.

    0
  • #8 05 Lis 2012 12:09
    stasan
    Poziom 12  

    Witam.
    W mojej primerce P11/97, kasowanie mrugającej "AIRBAG" (po wyjmowaniu fotela) robię, przez naciskanie wyłącznika kontroli zamknięcia drzwi kierowcy w tempie 1 sekunda, przez okres, kiedy po przestawieniu kluczyka w pozycje "ON" lampka "AIRBAG" świeci ciągle (7 sekund).
    Naciskanie wyłącznika w szybszym tempie (zbyt nerwowe) lub za wolne (gdy nie wykonam 5 cykli w 7 sekund) nie resetuje błędu.
    Pozdrawiam

    0
  • #9 14 Maj 2013 10:15
    Matrix-x
    Poziom 11  

    Witam, podany sposób ze zworką, na kasowanie swiecenia kontrolki check engine, działa w Primerze P11, silnik 1.8 (2 sondy) rocznik 2000 (gniazdo 16 pin, trapez) ale z trochę inną sekwencją:

    1. Włączenie zapłonu, bez uruchamiania silnika
    2. Zwarcie pinów 1 i 8 na ponad 2 sekundy (piny 1 i 8 - końcowe w szerszej części gniazda)
    3. Mruganie check po zwolnieniu zwarcia (można zczytać błędy) - i tak mruga bez końca, powtarzając kody błędów
    4. Ponowne zwarcie pinów 1 i 8 na ponad 2 sekundy, w przerwie pomiędzy mrugnięciami
    5. Świecenie ciągłe - uruchomienie silnika - check gaśnie

    Lampka zapalała się od czasu do czasu, tak samo i gasła... wiem, że to problem z katalizatorem, ale ostatnio nie świeciła aż przez 8 miesięcy, a zapaliła się przed samym przeglądem, gdy tylko zrobiło sie trochę cieplej (jesli ma to jakiekolwiek znaczenie). Stąd była potrzeba jej skasowania :)

    Pomocny okazał sie "przyrząd" jak na zdjęciu :) Nissan Primera p11 '98 - Kasowanie inspekcji

    0
  • #10 15 Lis 2013 15:39
    Waldamer
    Poziom 12  

    No i w końcu wyjaśniło się dlaczego świeciła kontrolka:
    Były "walnięte" obie sondy lambda (górna i dolna). Po wymianie - kontrolka bez zmian.
    Dopiero po kilku miesiącach okazało się, że tzw "przepływka" jest równiez uszkodzona.
    Wymiana tego wszystkiego (wartość łączna robocizny z częściami to ok. 1000,00 zł. Sama "przepływka" to koszt 530,00 zł (drogie wakacje :cry:) .
    Auto odzyskało "ducha", pali mniej o ok. 2-2,5 l/100km.
    I to by było na tyle.
    Przepływka została zlokalizowana dopiero przez młodego mechanika w małym warsztacie samochodowym (i to bez komputera) w czasie wakacji w Nowym Sączu - 500 km od domu. Brawo nowosądeczczanie :D.

    -1