Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Texa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia - obroty

DarekRz4 16 Gru 2004 14:45 29243 43
  • #31
    michal__
    Poziom 16  
    A żeby oczyścić przepustnicę - należy ją koniecznie wykręcić?
  • Texa Poland
  • #32
    krzys_j
    Poziom 13  
    Niestety nie zawsze czyszczenie przepustnicy skutkuje w takich przypadkach a nawet bardzo często nic nie zmienia. Wymiana przepustnicy też nie pomaga więc problem jest bardziej skomplikowany.
  • #33
    zipek8
    Poziom 2  
    U mnie w skodzie fabii 2002r przebieg 63tys też pływają obroty,zarówno na biegu jałowym(delikatnie),jak i w czasie jazdy(falują jakby miał sie samochód rozpaśc..)Samochód oczywiście zagazowany.Nie było gazu to i nie było problemu.Wszystkie filtry wymienione,przepustnica czyszczona i problem pływających obrotów nadal jest.A do tego doszedł wyciek oleju.
  • Texa Poland
  • #34
    marcinwozniak1
    Poziom 13  
    Wiem, że w wielu autkach nigdy nie ma problemu jak się jeździ tylko na jednym paliwie. Gdy zechcemy LPG to wszystko jest wspaniale ale tylko przez krótki czas a później zaczyna się jazda hehe. Albo czujnik temperatury, albo przepustnica czujnik jej położenia, lub kończy się na sondzie lambda hehe pierwszej lub drugiej. Najlepsze jest to , że nawet jak wymontuje się instalację LPG z samochodu to problem dalej pozostaje. Często gazownicy popełniają błąd taki, że źle dobierają emulator OBDII. A jak już coś się raz sknoci, to już nawet najstarsi górale nie pomogą.
  • #35
    zipek8
    Poziom 2  
    Zasugerowano mi na początek wymianę swiec na jednoelktrodowe.Czy może ktoś mi powiedzieć jakie dokładnie świece jednoelektrodowe do Skody Fabii 1.4 MPI 50kW 2002r;silnik AME. Chodzi mi o nr katalogowy,bo wszędzie polecają 3 elektrod...??:cry:
  • #36
    zigi76
    Poziom 10  
    Nie odpowiem ci- ale wiem że skoda w pewnym momencie wprowadzila tę zmianę - powód nie znany- ja ciągle smigam na tych 3 biegunowych
  • #37
    zipek8
    Poziom 2  
    a co do wycieku oleju to padła uszczelka pokrywy zaworów i uszczelniacz tłoka czy cos takiego.:|
  • #38
    nom
    Poziom 23  
    zigi76 napisał:
    Nie odpowiem ci- ale wiem że skoda w pewnym momencie wprowadzila tę zmianę - powód nie znany- ja ciągle smigam na tych 3 biegunowych


    Najpierw Skoda montowała do tego silnika NGK BKR 6ETA-10, potem Champion RC 89 PVC, a na końcu Brisk DR 15 TC (ja mam te ostatnie 3 elektrodowe). Po 60-tyś. km wymieniłem na te same i prześmigałem na samym gazie 55 tys. km, przy 120 tys. km znowu wymiana chyba na te same. :-)
    Nie wiem czemu zmienili świece, może oszczędność kosztów? :-)
  • #39
    sebastian.los
    Poziom 19  
    Jesli macie problem z obrotami w Fabi prosze wykonac nastepujace czynosci
    -czysczenie przepustnicy
    -przeprowadzic adaptacje przepustnicy
    Jesli to nie pomoze to
    -zapalic silnik i na chwile odłaczyc jeden z wtryskiwaczy

    Pozdrawiam
  • #40
    lindonerl
    Poziom 17  
    A po co ten wtryskiwacz adłanczać????
  • #41
    zipek8
    Poziom 2  
    po wymianie usczelki pokrywy zaworów i usczelki tłoka znikł problem bardzo falujących obrotów("aż trzęsło całą skrzynia").falują leciutko na biegu jałowym.a po wymianie rozrządu(łańcucha) nadal falują na jałowym ale jakby troszke mniej.
  • #42
    nom
    Poziom 23  
    Mi na lpg II generacji (BRC Blitz) obroty nie falują, natomiast na benzynie lekko poszarpuje. :-)
    Samochód ma 116 tys. km i rozrządu jeszcze nie wymieniałem, przepustnicy nie czyściłem, jedynie świece wymieniłem po 60 tys. km.
  • #43
    patrykkierepka
    Poziom 2  
    Ja mam podobny problem w Fabia 1.4MPI z falującymi obrotami, pomiędzy 8000-1500 na zimnym silniku a po rozgrzaniu stabilizują sie na okolo 1400.

    Czy jest to problem z przepustnicą tak jak powyżej czy raczej coś innego?
  • #44
    DarekRz4
    Poziom 24  
    Witam

    W moim przypadku czyszczenie przepustnicy pomogło. Objaw falowania obrotów zniknął całkowicie.

    pozdrawiam