Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia - obroty

26 Paź 2004 08:54 30308 43
  • Poziom 24  
    Witam !!!

    Po przeszukaniu starszych postów okazało sie że nie znalazłem odpowiedzi na problem który występuje w moim samochodzie (a podobno jest to bardzo częsty objaw fabii) więc pytam :
    Skoda Fabia 1,4 rocznik 2001 (sedan ) Od jakiegos czasu mam problem z wolnymi obrotami . Po zapaleniu zimnego silnika obroty zmieniają się w zakresie od 500 do 1000 .To pływanie występuje dosyć intensywnie (jakbym bawił się gazem dodając i zwalniając pedał gazu) Jeśli ruszę to objaw nie jest odczuwalny jednak cały czas jest (wystarczy wcisnąć sprzęgło i zwolnić pedał gozu ,aby przekonać się że objaw wciąż jest . Po osiągnięciu normalnej temperatury i np. zatrzymaniu się na światłach widać że objaw trochę się uspakaja ,a czasami wcale nie występuje i obroty są stabilne jednak ta stabilność nie trwa zbyt długo po kilku lub kilkunastu sekundach spokoju obroty znów zaczynają pływać z różna intensywnością .
    Pozdrawiam i proszę o pomoc -co to jest i czy jest to poważny problem.

    D.RZ
  • Poziom 15  
    Wydaje mi się ale nie jestem pewien, że musisz prawdopodobnie odwiedzić ASO w celu regulacji i czyszczenia silniczka krokowego lub adaptacji przepustnicy. :oops:
  • Poziom 24  
    witam !!!

    Dzięki . czekam jednak na opinię wiekszej ilości uzytkowników Fabii. czyżby nikt nie miał tego objawu ???

    Pozdr D.RZ
  • Poziom 11  
    ten problem pojawia się bardzo często jesli w samochodzie montujemy gaz, w takim przypadku rozwiązaniem jest regulacja dawki gazu więc z bęzyną powinno być podobnie.za taką regulację w moim UNO zapłaciłem 16zł w serwisie fiata więc myślę ze warto to sprawdzić.
    pozdrawiam.
  • Poziom 16  
    Jeżeli dzieje się to na zimnym silniku a na ciepłym mniej problemem może być czujnik temperatury płynu chł. od wtrysku.Ma niewłaściwe parametry a kalkulator między innymi z niego pobiera informacje jaki ustalić skład mieszanki.

    pozdrawiam
  • Poziom 19  
    W 2001 r. kupiłem Fabię 1,4 MPI. Już po wyjeździe z salonu zauważyłem że obroty pływają. Właściwie odczułem to jako delikatne szarpnięcia, coś jakby wypadał zapłon. Wróciłem do ASO i tu mnie poinformowano że tak ustawił producent ze względu na wymogi ochrony środowiska :roll:
    Przejechałem do tej pory 40.000 i auto zachowuje się tak samo jak na początku.
    Podejrzewam że jednak w ASO coś wiedzą na ten temat. Tylko ile to kosztuje?
    Pozdro.
  • Poziom 24  
    Witam !!!

    dziekuję za pomoc . Sprawdzę czujnik temperatury i dam znać co z tego wynikło .
    pozdr D.RZ
  • Poziom 24  
    Witam !!!!

    kilka dni temu wymieniałem olej w serwisie skody i poprosiłem o usunięcie usterki związanej z "pływającymi' obrotami . Okazało się że była brudna przepustnica .Wymycie jej usunęło usterkę -taraz obroty są stabilne . Gość z serwisu powiedział ,że usterka pojawia się częściej jak tankujemy paliwo na stacjach "no name" chociaz znane stacje nie są niewinne bo też sprzedają bródne paliwo .
    pozdr D.RZ

    ps. Nie dajcie się robić w konia i nie wymieniajcie przepustnicy która kosztuje podobno 1000 zł . Tak robią serwisy ,aby naciągnąć klientów na dodatkowe koszty.
  • Poziom 23  
    korelian napisał:
    W 2001 r. kupiłem Fabię 1,4 MPI. Już po wyjeździe z salonu zauważyłem że obroty pływają. Właściwie odczułem to jako delikatne szarpnięcia, coś jakby wypadał zapłon. .


    Wiem o czym pisesz, bo na to samo zwrocilem uwage. :-)
    Mialem to do 35 tys. km, potem zalozylem instalacje gazowa i wolne obroty sa stabilne. :-)
  • Poziom 23  
    Rzedzicki Dariusz napisał:
    Witam !!!!
    Okazało się że była brudna przepustnica .Wymycie jej usunęło usterkę -taraz obroty są stabilne . Gość z serwisu powiedział ,że usterka pojawia się częściej jak tankujemy paliwo na stacjach "no name" chociaz znane stacje nie są niewinne bo też sprzedają bródne paliwo .
    .


    Z tego co wiem to paliwo (mieszanka) nie przepływa przez przepustnicę to jak może zabrudzić się od paliwa, chyba, że coś mieszam, ale wtryskiwacze są za przepustnicą. :-)
  • Poziom 24  
    Witam !!!

    Przykro mi kolego ,ale to co napisałem nie jest moim wymysłem tylko mechanika samochodowego . Być może mnie oklamali i zrobili zupełnie co innego wcale mnie to nie obchodzi bo za tą usługę zapłaciłem grosze i wszystko działa idealnie .
    Pisząc te słowa chciałem tylko przestrzec innych właścicieli fabii majacych podobny problem ,aby mieli to na uwadze jadąc do serwisu .A z tego co wiem (cytałem na innych forach ) jest to dosyć częsta usterka w tych samochodach więc raczej powtarzalna .
    pozdr D.RZ
  • Poziom 10  
    nom napisał:
    Rzedzicki Dariusz napisał:
    Witam !!!!
    Okazało się że była brudna przepustnica .Wymycie jej usunęło usterkę -taraz obroty są stabilne . Gość z serwisu powiedział ,że usterka pojawia się częściej jak tankujemy paliwo na stacjach "no name" chociaz znane stacje nie są niewinne bo też sprzedają bródne paliwo .
    .


    Z tego co wiem to paliwo (mieszanka) nie przepływa przez przepustnicę to jak może zabrudzić się od paliwa, chyba, że coś mieszam, ale wtryskiwacze są za przepustnicą. :-)


    przepustnica brudzi sie od zasysanego powietrza-a raczej od odmy ktora jest podlaczona do ulk."dostarczania" powietrza do silnika poprzez przepustnice
  • Poziom 15  
    nom napisał:
    Z tego co wiem to paliwo (mieszanka) nie przepływa przez przepustnicę to jak może zabrudzić się od paliwa, chyba, że coś mieszam, ale wtryskiwacze są za przepustnicą. :-)

    Oczywiscie przepustnica nie brudzi sie od benzyny, tylko od par oleju ktorze zasysane sa z odmy.
  • Poziom 23  
    Rzedzicki Dariusz napisał:
    Witam !!!

    Przykro mi kolego ,ale to co napisałem nie jest moim wymysłem tylko mechanika samochodowego .


    Zupełnie niepotrzebnie jest Ci przykro, tylko śmeszy mnie jak mechanicy z ASO większość problemów "zwalają" na brudne paliwo tak jakby zapomnieli, że jest przecież filtr paliwa. :-)
  • Poziom 16  
    Witam!
    Ja też mam Fabię. Tak się składa że u mnie też się dzieje tak z obrotami. Mówicie w tym temacie na temat przepustnicy. A może wie ktoś jak samemu taką przepustnicę wyczyścić? Skoro w ASO biorą za taką przyjemność grosze więc powinna to być bardzo prosta czynność.

    Czekam z niecierpliwością i pozdrawiam ;)
  • Poziom 16  
    nom napisał:

    .... śmeszy mnie jak mechanicy z ASO większość problemów "zwalają" na brudne paliwo tak jakby zapomnieli, że jest przecież filtr paliwa. :-)

    I tu się z Tobą kolego nie zgodzę. Filtr paliwa można porównać do prezerwatywy -->> nie daje Ci 100% zabezpieczenia. Mechanicy mają trochę racji odnośnie tego paliwa. Mówie tak bo mi się kiedyś zdarzyło że po zatankowaniu i przejechaniu ok 20 km zapaliły się kontrolki od układu wtryskowego. Obroty wtedy skakały od 400 do 1500 obr. Jak się okazało była to wina paliwa. Musiałem niestety spuszczać paliwo ze zbiornika....
    Pozdrawiam ;) i sory za ww porównanie :)
  • Poziom 23  
    [quote="michalI tu się z Tobą kolego nie zgodzę. Filtr paliwa można porównać do prezerwatywy -->> nie daje Ci 100% zabezpieczenia. Mechanicy mają trochę racji odnośnie tego paliwa.[/quote]

    Moze była woda w paliwie albo olej napędowy lub jakieś inne "uszlachetniające dodatki" a to na filtrze nie osadzi się raczej.
    Też mi kiedyś skakały wolne obroty od kiepskiej jakości paliwa, ale samo przeszło po kilku kilometrach.
    Ale nie można winić paliwa za brudną przepustnicę.
  • Poziom 16  
    Co bylo zmieszane z tą benzyną to tylko właściciel wie najlepiej :/
    Nom, a wiesz może jak wyczyścić taką przepustnicę. Bo jeszcze nie kumam dobrze tego autka i troche ciemny jestem jeśli chodzi o drobne naprawy.
  • Poziom 23  
    michal__ napisał:
    Nom, a wiesz może jak wyczyścić taką przepustnicę. Bo jeszcze nie kumam dobrze tego autka i troche ciemny jestem jeśli chodzi o drobne naprawy.


    Przepustnicy nie czyściłem, bo nie było takiej potrzeby, ale z tego co słyszałem to czasem trzeba ją skalibrować po czyszczeniu a do tego potrzebny jest interface ODBII i program.
    Szczególy masz tutaj, co prawda dotyczy felicji:

    http://skoda.autokacik.pl/pages/zrobsam/czysz...ustnicy/Jak_samemu_wyczyscic_przepustnice.doc
  • Poziom 21  
    Zawsze trzeba ją adoptować po czyszczeniu obroty wskakują na 1500. Trzeba podpiąc do kompa. Aby wyczyścić demontujesz ją pendzelek benzyna i napierasz aż będzie czysta. W skodach trzeba uważać na poziom oleju zbyt duży i przepustnica zarąbana.
  • Poziom 24  
    Witam !!!!

    Więc co jest prawdziwą przyczyną takiego zachowania się silnika ?????
    Temat właściwie nie został wyczerpany bo ja jeżdżę juz prawie miesiąc po naprawie ,wszystko chodzi jak w zegarku ,a nadal nie wiem za co zapłaciłem te grosze . Może odezwie się jakiś mechanik samochodowy ....
    A może jakiś właściciel skody który miał ten sam problem ....
    Wiem że wielu właścicieli Fabii ma ten sam problem . ( inne fora dyskusyjne )
    pozdr D.RZ
  • Poziom 16  
    firdy napisał:
    W skodach trzeba uważać na poziom oleju zbyt duży i przepustnica zarąbana.


    Firdy, a czy możesz mi powiedzieć co ma poziom oleju do przepustnicy? Przecież przepustnica jest od powietrza więc jakim cudem miałaby być zabrudzona olejem...?
  • Spec od samochodów
    Istnieje coś takiego jak odma ma wyrównywać cisnienie gazów w silniku.
  • Poziom 16  
    Odma w silniku Diesla owszem, ale czy w silnikach na benzyne też jest?
  • Poziom 18  
    za wysoki poziom oleju moze byc grozny i spowodowac problemy, pozdrawiam
  • Poziom 11  
    Fabia 1.4MPI dzisiaj pojawiły mi się w aucie objawy wskazujące na zabrudzoną przepustnice. Miesiąc temu ASO wymieniał mi olej, może za dużo go wlali? Czeka mnie więc mycie przepustnicy.
    Czy w Fabi 1.4MPI (2002r) przepustnica jest umiejscowiona tak samo i czy demontaż podobny jak w Felicji 1.3MPI ??????
    pozdrowionka
  • Poziom 15  
    Umiejscowienie i demontaz jest bardzo podobny jak w 1.3MPI, ale nie jest identyczny.
  • Poziom 11  
    Jestem już po czyszczeniu przepustnicy. Nie było to takie straszne jak myślałem. Różnica polega głównie na
    innej budowie plastikowych elementów podłączenia wlotu powietrza z filtra oraz samej maskownicy silnika. Dodatkowo przepustnica jest sterowana w 100% elektronicznie i nie widziałem możliwości by w jakiś nieinwazyjny sposób dostać się do śilnika krokowego. Po wymontowaniu przepustnicy (banalna sprawa), klapka była uchylona pod kontem ok 10-15 st. Zastanawiało mnie czy to prawidłowe ale mechanik mówił że tak powinno być(chyba, że macie inne zdanie). Sprawia to niestety problemy przy myciu tych zakamarków, a jak już wspomniałem nie widziałem możliwości by ją bezpiecznie uchylić.Moja skoda ma przebieg 20kkm i miała już sporo czarnego nalotu. Daje to do myślenia.
    Pozdrawiam

    Dodano po 4 [minuty]:

    Zapomniałem dodać, że miałem problemy z dostaniem podkładki pod przepustnice. Sprawdzałem w kilku miejscach. Nie ma jej narazie w obrocie detalicznym. Prawdopodobnie tylko w ASO.
  • Poziom 15  
    Rozumiem, ze masz na mysli te papierowa uszczelke miedzy tym calym ustrojstwem przepustnicy a kolektorem ssacym?