Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laguna II 2001 r. problem z zapłonem/elektryką

02 Mar 2011 17:39 5281 8
  • Poziom 9  
    Witam,

    Potrzebuję pomocy:). Otóż w moim samochodzie dzieje się coś dziwnego. W styczniu wymieniłem alternator i akumulator, przez miesiąc wszystko działało OK.
    Po czym w ubiegłym tygodniu jechałem sobie spokojnie samochodem, zatrzymałem się, samochód zgasł i już nie odpalił. Wciskanie przycisku start/stop skutkowało delikatnym zakręceniem rozrusznikiem (chyba nawet mniej niż pół obrotu), potem już wcale, miganiem wszystkich kontrolek i w końcu wyzerowaniem zegara i zablokowaniem radia. Samochód odpaliłem przez kable, przez tydzień wszystko działało OK. Podczas odpalania samochód wysyłał do komputera kod DF038 - znalazłem w internecie że to coś ze zwarciem z akumulatorem albo ogrzewaniem sondy Lambda - znajomy, który ma komputer do Renault odczytał z kolei "IMMOBILISER MEMORY FAULT".
    Tak czy siak po tygodniu (czyli dziś) znów auto zaczęło wariować. Początkowo rano odpalał dłużej niż zwykle, w końcu przy którymś z kolei zastrajkował. Kontrolki przygasły, wyzerował się komputer i zablokowało radio i kropka. Odpaliłem go po 15 sekundach, ale 15 minut później juz nic nie pomogło - start na popych.

    Czy ktoś ma pomysł, co takiego może się dziać z tym autem? Dzięki z góry:)
  • Warunkowo odblokowany
    raz wymiania akumulatora
    dwa karta do wymiany/sprawdzenia
    pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Dzieki, akumulator jest nowy i sprawny, co prawda na wszelki wypadek oddalem go dzis do sprawdzenia.

    Czy karta moze spowodowac wyzerowanie sie zegara i wszystkich licznikow oraz zablokowanie sie radia?
  • Warunkowo odblokowany
    jesli akumulator ma za malo pradu to w momencie rozruchu( rozrusznik ciagnie nawet 200-300A) pada tak ze brakuje zasilania dla reszty elektryki i elektroniki, wiec gasnie wszystko co pobiera prad
    albo wiec aku dobry i rozrusznik ciagnie za duzo pradu (zuzycie podzespolu, tulejki, szczotki) albo akumulator za slaby i jest problem
    pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Wszystkiego się dowiem jutro, jak odzyskam akumulator. Dziwne jest tylko to, ze akumulator tak jakby odzyskiwał prąd - bo po takim uruchamianiu kilkakrotnych (czytaj gasnieciu wszelkich kontrolek i resecie zegara etc.) przy kazdym kolejnym włożeniu karty kontrolki sie swiecily, szyby dzialaly, swiatla mozna bylo wlaczyc. Dziwna sprawa.
  • Poziom 43  
    Grube plusy i masy do sprawdzenia (klemy aku, plusy przy rozruszniku, alternatorze, masy budy i silnika). Gdzieś nie łączy i ucieka prąd, stąd zerowanie zegarka i wariacje kontrolek, karta nie ma nic do tego
  • Poziom 39  
    Oczywiście, że połączenia przewodów elektrycznych. Z racji, że akumulator był wymieniany podejrzane zaciski akumulatora (klemy). Gdzieś występuje podwyższona oporność połączenia co przy dużym obciążeniu skutkuje drastycznym spadkiem napięcia na instalacji. Sprawcą może też być sam akumulator, ale to trzeba stwierdzić drogą pomiarów.
  • Poziom 9  
    No i dzisiaj odebrałem akumulator - wszystko z nim w porządku, czyli to nie wina akumulatora.
  • Poziom 14  
    Na początek sprawdź połączenia mas.