Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Polonez atu plus 1.6 gli słabe ogrzewanie

pawelgli 02 Mar 2011 20:25 5247 7
  • #1
    pawelgli
    Level 13  
    Witam
    Jak w temacie w moim polonezie mam słabe ogrzewanie płyn w zbiorniczku na ful, nigdzie nie ucieka pokrętło od ciepłego powietrza działa, nagrzewnica zamulona raczej być nie może bo wcześniej było ok. Chłodnicę zatkałem kartonem temperaturę mam 90 a z nadmuchów leci tylko letnie powietrze, dawniej to przy 90 leciało zarąbiście gorące. Dodam jeszcze że problemy te mam od czasu wymiany uszczelki pod głowicą i doszedłem do wniosku że przyczyną tego może być zapowietrzenie nagrzewnicy. Jeśli się mylę to mnie poprawcie, a jeśli się nie mylę to powiedzcie jak odpowietrzyć nagrzewnicę?
    Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi
  • #2
    ja-kenaj
    Level 26  
    A jak z termostatem? Czy przypadkiem nie jest zablokowany? Nagrzewnicę odpowietrzysz przy pracującym silniku i otwartym korku chłodnicy.
  • #4
    Gippus
    Level 2  
    Przy zapowietrzonym układzie chłodzenia w Polonezie słychać charakterystyczne przelewanie się płyny wewnątrz auta. Co do zasady Poloneza wystarczy zalać (przez zbiornik wyrównawczy, po 5 minutach uzupełnić płyn do stanu, zakręcić korek i uruchomić. podczas pracy sam się ma odpowietrzyć o ile jest odpowiedni poziom płynu w zbiorniku.

    Pytanie pomocnicze: masz założony gaz w aucie ? Jeżeli Tak to w którym miejscu jest podpięty reduktor zapewne w obieg nagrzewnicy.

    przeprowadź sprawdzenie:
    Uruchom zimny silnik, i na wolnych obrotach sprawdź w jakiej kolejności zaczną się robić ciepłe węże od nagrzewnicy, od reduktora (zakładam że masz gaz) sprawdzaj zawsze oba węże zasilanie i powrót.

    Skoro zdejmowano głowicę to na pewno odpinano węże od nagrzewnicy i być może od ogrzewania reduktora. Nie jest bez znaczenia w jakiej kolejności - jaki jest kierunek obiegu wody w układzie.

    Opisz wyniki sprawdzenia o którym pisałem wyżej.

    Często się zdarza że nie chce się odpowietrzyć reduktor gazy gdy zamontowano go za wysoko lub węże przeprowadzono z tzw "górką" (objawem są zimne węże do reduktora mimo ciepłego płynu w układzie, wtedy jedynym wyjściem jest popuszczenie opaski na górnym wężu wodnym reduktora (podczas pracy silnika - wymagane nadciśnienie w układzie) i wypuszczenie poduszki powietrznej. UWAGA NA GORĄCY PŁYN POD CIŚNIENIEM!!

    Do przedmówcy:
    Układ chłodzenia może prawidłowo pracować jedynie gdy jest szczelny i przy zamkniętym oraz sprawnym korku zbiornika wyrównawczego, praca silnika z otwartym korkiem powoduje złe działanie termostatu, konkretnie zaworu bay-pas i przy mocnym rozgrzaniu silnika tworzenie się poduszki parowej w głowicy co nie pomaga w odpowietrzeniu.
  • #5
    kazikszprycha
    Level 11  
    Kolego może tobie termostat tez już się wypracował i jest ciągle otwarty (nie zamyka się gdy jest zimny)
  • #6
    chojinka
    Level 29  
    Sam wymieniałeś uszczelkę czy jakiś magik? Jak trafiłeś na magika to może powinieneś sprawdzić czy masz nagrzewnicę.
  • Helpful post
    #7
    Łukasz R
    Level 11  
    Wyjmij radio, włóż w powstały otwór dłoń, wymacaj tył pokrętła "ciepło zimno" Wychodzi z niego linka w pancerzu, idź wzdłuż linki, aż trafisz na mały, biały zatrzask, trzeba go wcisnąć w otwór który bez problemu znajdziesz. Linka nie przebiega tak jak powinna i poprostu nie zamyka do końca klapy, miałem to samo, roboty na 10 minut, ale ja grzebałem ok 2 godziny, bo zacząłem od rozbierania deski rozdzielczej, a naprawde wystarczy wymontować radio
  • #8
    pawelgli
    Level 13  
    Tak jak pisał Łukasz R to chyba było to. Dodatkowo jeszcze przepłukałem nagrzewnicę i teraz daje jak nowa.