Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez atu plus 1.6 gli słabe ogrzewanie

02 Mar 2011 20:25 5019 7
  • Poziom 13  
    Witam
    Jak w temacie w moim polonezie mam słabe ogrzewanie płyn w zbiorniczku na ful, nigdzie nie ucieka pokrętło od ciepłego powietrza działa, nagrzewnica zamulona raczej być nie może bo wcześniej było ok. Chłodnicę zatkałem kartonem temperaturę mam 90 a z nadmuchów leci tylko letnie powietrze, dawniej to przy 90 leciało zarąbiście gorące. Dodam jeszcze że problemy te mam od czasu wymiany uszczelki pod głowicą i doszedłem do wniosku że przyczyną tego może być zapowietrzenie nagrzewnicy. Jeśli się mylę to mnie poprawcie, a jeśli się nie mylę to powiedzcie jak odpowietrzyć nagrzewnicę?
    Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi
  • Poziom 26  
    A jak z termostatem? Czy przypadkiem nie jest zablokowany? Nagrzewnicę odpowietrzysz przy pracującym silniku i otwartym korku chłodnicy.
  • Poziom 2  
    Przy zapowietrzonym układzie chłodzenia w Polonezie słychać charakterystyczne przelewanie się płyny wewnątrz auta. Co do zasady Poloneza wystarczy zalać (przez zbiornik wyrównawczy, po 5 minutach uzupełnić płyn do stanu, zakręcić korek i uruchomić. podczas pracy sam się ma odpowietrzyć o ile jest odpowiedni poziom płynu w zbiorniku.

    Pytanie pomocnicze: masz założony gaz w aucie ? Jeżeli Tak to w którym miejscu jest podpięty reduktor zapewne w obieg nagrzewnicy.

    przeprowadź sprawdzenie:
    Uruchom zimny silnik, i na wolnych obrotach sprawdź w jakiej kolejności zaczną się robić ciepłe węże od nagrzewnicy, od reduktora (zakładam że masz gaz) sprawdzaj zawsze oba węże zasilanie i powrót.

    Skoro zdejmowano głowicę to na pewno odpinano węże od nagrzewnicy i być może od ogrzewania reduktora. Nie jest bez znaczenia w jakiej kolejności - jaki jest kierunek obiegu wody w układzie.

    Opisz wyniki sprawdzenia o którym pisałem wyżej.

    Często się zdarza że nie chce się odpowietrzyć reduktor gazy gdy zamontowano go za wysoko lub węże przeprowadzono z tzw "górką" (objawem są zimne węże do reduktora mimo ciepłego płynu w układzie, wtedy jedynym wyjściem jest popuszczenie opaski na górnym wężu wodnym reduktora (podczas pracy silnika - wymagane nadciśnienie w układzie) i wypuszczenie poduszki powietrznej. UWAGA NA GORĄCY PŁYN POD CIŚNIENIEM!!

    Do przedmówcy:
    Układ chłodzenia może prawidłowo pracować jedynie gdy jest szczelny i przy zamkniętym oraz sprawnym korku zbiornika wyrównawczego, praca silnika z otwartym korkiem powoduje złe działanie termostatu, konkretnie zaworu bay-pas i przy mocnym rozgrzaniu silnika tworzenie się poduszki parowej w głowicy co nie pomaga w odpowietrzeniu.
  • Poziom 11  
    Kolego może tobie termostat tez już się wypracował i jest ciągle otwarty (nie zamyka się gdy jest zimny)
  • Pomocny post
    Poziom 10  
    Wyjmij radio, włóż w powstały otwór dłoń, wymacaj tył pokrętła "ciepło zimno" Wychodzi z niego linka w pancerzu, idź wzdłuż linki, aż trafisz na mały, biały zatrzask, trzeba go wcisnąć w otwór który bez problemu znajdziesz. Linka nie przebiega tak jak powinna i poprostu nie zamyka do końca klapy, miałem to samo, roboty na 10 minut, ale ja grzebałem ok 2 godziny, bo zacząłem od rozbierania deski rozdzielczej, a naprawde wystarczy wymontować radio
  • Poziom 13  
    Tak jak pisał Łukasz R to chyba było to. Dodatkowo jeszcze przepłukałem nagrzewnicę i teraz daje jak nowa.