Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pioneer DEH-P835R gaśnie po opuszczeniu panelu

02 Mar 2011 21:47 2717 18
  • Poziom 8  
    Witam! Mam chyba proste pytanie. Otóż w moim Pioneerze (P835R) zabrakło otwierania płyty... W momencie, kiedy panel się opuszcza radio gaśnie. Czy może to być spowodowane właśnie taśmą?
    Wszystko inne działa, w momecie kiedy panel jest założony. CD gra, sterowanie radiem jest, nawet z pilota. Reaguje też na sygnał ze świateł (dimmer). Ale w momencie kiedy panel się opuści radio milknie. Po prostu całe gaśnie. Nie świeci się też znak Pioneer w momencie zapalenia świateł. Czy może to być spowodowane taśmą czy czymś innym?
  • Pomocny post
    Spec od car audio
    Raczej taśma, można zdjąć osłonę złącza i zobaczyć pod lupą czy taśma nie pękła.
  • Poziom 8  
    Jeszcze dodam, że jak radio jest zapięte to piszczy jak się kluczyk wyciągnie (Honda, zapięte radio jest pod kluczyk).

    Jak panel jest opuszczony to już nie piszczy...
  • Poziom 21  
    Nie radio piszczy tylko przetwornica.Jak otworzysz panel,wyświetlacz gaśnie a co za tym idzie przetwornica od podświetlenia wyświetlacza przestaje piszczeć.
    A jeśli ci się radio rozłącza podczas wyjeżdżania panela,to jak kolega napisał wcześniej,ewentualnie co też jest przypadłością pioneerów brak styku między panelem a stykami w tej pozycji.I proponuję w pierwszej konieczności dogiąć rolki trzymające panel,znajdują się na tej wyjeżdżanej windzie a jak nie pomoże dogiąc windę delikatnie w miejscu styków.
  • Poziom 8  
    Chodziło mi o beep, nie o pisk przetwornicy.
  • Poziom 21  
    No więc wracając do tematu,ten beeper nie ma nic wspólnego z Twoją usterką.Po wyjęciu kluczyka ze stacyjki załącza się beeper,przypominając nam o wyjęciu panela.W tym samym czasie winda powinna opuścić się umożliwiając wysunięcie panela.
  • Poziom 8  
    Winda sama się nie opuszcza. Muszę przycisnąć przecież przycisk. Jest to działanie czysto mechaniczne.
    Ale tak jak mówię - dopóki panel jest zapięty (nie tylko wsunięty, ale i zapięty) to beeper dzwoni z przypomnieniem. Ale kiedy tylko zwolnię windę, żeby opuściła panel to beeper też przestaje dzwonić. Pomyślałem, że to może być jeszcze krańcówka, ale nie. Wciskając manualnie krańcówkę na opuszczonym panelu radio milczy. Więc jedyną opcją jaka mi przychodzi do głowy to tasiemka. Zobaczymy, jutro autko idzie na warsztat więc nie będę miał dostępu do radia, a nie chce mi się go odpinać... więc jak tylko wróci to pewnie się za to zabiorę. Wyciągnę radio, wysadzę tasiemkę, wymienię, może przy okazji troche kondensatorów wymienię, bo mam sporo Nichiconów Muse i trochę Wim w domu.
  • Poziom 21  
    No nie zgodzę się.Mam takie radio właśnie i po wyłączeniu kluczyka radio piszczy i wysuwa windę do wyjęcia panela.Jak się go nie zdejmie po chwili winda wraca na swoje miejsce.
  • Poziom 8  
    Hmm. No to ja mam model z windą mechaniczną. Jest spust jak w każdym nowym radiu. Czysto mechaniczny.
  • Poziom 8  
    Wyciagnąłem radyjko i mam pewne pytanie. Czy mógłby ktoś mi powiedzieć, od czego są kable z tyłu? Mam trzy pary chinczy, ale jedne ucięte (biało - czerwone) i nie wiem od czego to jest.

    I jeszcze jedno - na kablach (czerwonym i żółtym) mam po rezystorze takim niebieskim w plastikowym kapturku ochronnym. Po co te rezystory tam są?
  • Poziom 21  
    3 pary chinch,bo masz 3 pary wyjść na wzmacniacz.Przód ,tył oraz subwoofer.
  • Poziom 8  
    Tak, i mam jeszcze dwa, które są podpięte do płyty głównej osobnym wejściem i które są ucięty.
  • Poziom 21  
    Czyli ile w końcu masz chinch z tyłu?Para na przód,para na tył,para na subwoofer i jeszcze prócz tego jakieś chincze?
  • Poziom 8  
    3x2 chinche. i kabel, który nie jest w kostce chinchy tylko osobo. chinche są na szarych kablach, zaś te są biało/pomaranczowe i bialo/zcerwony. Zrobie za chwile fote.
  • Poziom 21  
    Biało czerwony i biało pomarańczowy są do załączania alarmu a drugi do tzw door lock.Trzeba było od razu tak pisać.
  • Poziom 8  
    OK, no to kolejny kabel mniej z radyja :)

    Ostatnie pytanie - w kostce, która wchodzi do radia ucięty mam jeszcze jeden przewód - żółto czarny. Szukałem pinoutu w sieci, ale ciężko znaleść taki jaki potrzebuje. Mam podpięte wszystko - ignition, battery, masę, dimmer, niebieski jest wolny (chyba antena to jest z tego co pamiętam) oraz zestaw czterech głośników. Ucięty jest żółto - czarny. Po środku kostki.
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Żółto czarny jest do wyciszania radia podczas rozmowy telefonicznej.Obecnie raczej Ci się nie przyda :D
  • Poziom 8  
    No raczej nie :)

    Aaale jeszcze jedna kwestia mnie teraz zaciekawiła. Otóż zaobserwowałem pewne zjawisko.
    Słuchając kiedyś radyjka w podróży używałem równolegle CB. I w momencie, kiedy wciskałem przycisk na gruszce do transmisji radio tak jakby włączało chiwlowe ATT. Potrafiłbyś wyjaśnić to zjawisko?

    PS. Taśma jak się okazało była pęknięta na aż czterech żyłach. Jutro jak tylko przyjdzie nowa to sobie wszystko ładnie złożę, kupiłem dziś kabel IPBUS - jack i podprowadzę nowe kable zasilające do radia (bo w Hondach to żal a nie kable). Więc myślę, że prądu mu już nie braknie a i funkcjonalność poszerzyła się o zestaw mp3 :)

    PS2. Nie jestem elektronikiem, tylko takim raczej bardzo amatorem, w związku z czym mam pytanie kolejne:

    - Jaki bezpiecznik wrzucić między baterię a radio?
    - Po co są rezystory ka kablach żółtym i czerwonym?
  • Poziom 21  
    Bezpiecznik najlepiej 10A,co do tych rezystorów na kablach,to żebyś nic więcej nie uszkodził na wypadek ewentualnego zwarcia.