Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pompa wtryskowa Bosh VE/VP

welll1 03 Mar 2011 11:38 3778 12
  • #1 03 Mar 2011 11:38
    welll1
    Poziom 8  

    Otóż mam podobną pompę w samochodzie Rover 400 2.0 diesel klima 1999 rok.
    Od kilku dni zostawiam małe plamy ropy. Wydawało mi się, że kapie z czujnika(o ile to jakiś czujnik). Po uszczelnieniu tej części i wyczyszczeniu obudowy pompy zaciek pojawia się wyżej, a skrapla na tym czujniku.
    Moje pytanie jest następujące:
    Link
    Do czego służy ta śruba wskazana na obrazku?
    Można ją dokręcić bez żadnych konsekwencji? Bo aktualnie wszystko wskazuje na wyciek z niej. Chyba, że jakaś uszczelka idealnie nad nią przepuszcza...

    0 12
  • #2 03 Mar 2011 11:50
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Dokręcić możesz. Wykręcić nie.

    0
  • #3 03 Mar 2011 12:00
    welll1
    Poziom 8  

    Czyli nie jest to żadna dyszowa, że tak to nazwę śruba i nie służy do regulacji?

    0
  • #4 03 Mar 2011 15:06
    dizba
    Poziom 29  

    trans-serwis napisał:
    Dokręcić możesz. Wykręcić nie.

    To nie jest w tej konkretnej pompie zawias regulatora.
    Możesz to wykręcić i zmienić miedzianą podkładkę.
    To służy jako odpowietrznik.

    0
  • #5 03 Mar 2011 16:35
    welll1
    Poziom 8  

    Widzę że różne opinie.
    Nie wiem dokładnie jaką mam pompę (Ve/Vp 44 itd.). Wiem że na pewno firmy Bosh bo tylko takie do Roverowskich diesli były montowane. Różnią się one nieco konstrukcją i obudową ale ta śruba akurat występuje w każdej pompie do Rovera.
    W jednym jesteście zgodni dokręcić mogę. Co zaraz zrobię jak nie przyniesie efektów spróbuję przeczytać model pompy i ustali się czy mogę tą śrubę wykręcić i wymienić podkładkę/uszczelkę.
    Oczywiście można byłoby wyruszyć do mechanika ale powiem szczerze nie kręci mnie płacenie niemałych pieniędzy za jakąś drobnostkę i chwilę kręcenia. Wolę sam się pobawić, a gdy polegnę oddam mechanikowi.

    0
  • #6 03 Mar 2011 16:44
    dizba
    Poziom 29  

    Śruba jest sześciokątna. Gdyby to była trójkątna, to wtedy nie wolno jej odkręcać.

    0
  • #7 04 Mar 2011 19:16
    niuniu36

    Poziom 27  

    Możesz spróbować dokręcić,ale prędzej się będzie lało z uszczelek korpusu nastawnika niż z tej sruby no ale nie widzę mylić się mogę.

    0
  • #8 09 Mar 2011 12:15
    welll1
    Poziom 8  

    Mam pytanie kolejne. Co jeśli ta śruba nie jest sześciokątna tak jak na zdjęciu, a jest bardziej podobna do trójkąta z tym, że jest to trójkąt sześciokątny.
    Tak jak na tym zdjęciu:
    http://img18.allegroimg.pl/photos/oryginal/14/98/63/61/1498636161

    Niestety wyciek nie jest z tej śruby, a minimalnie wyżej czyli uszczelka. Jak oceniacie skalę trudności w wymianie tej uszczelki? Muszę coś wiedzieć/potrafić szczególnego czy wystarczy że odkręcę, wsadzę nową i przykręcę?

    0
  • #9 09 Mar 2011 17:51
    tomek70
    Poziom 20  

    Możesz to zrobić sam pod warunkiem że jesteś dokładny , cierpliwy i nie trzęsą Ci się ręce. Delikatnie ściągaj ''dekielek'' bo pod spodem są sprężynki które musisz odczepić i zapamiętać ''jak były''.

    0
  • #10 11 Mar 2011 11:48
    dizba
    Poziom 29  

    tomek70 napisał:
    Możesz to zrobić sam pod warunkiem że jesteś dokładny , cierpliwy i nie trzęsą Ci się ręce. Delikatnie ściągaj ''dekielek'' bo pod spodem są sprężynki które musisz odczepić i zapamiętać ''jak były''.

    Tam nie ma żadnych sprężynek.
    Możesz ściągać, ale musisz mieć komputer do ustawienia dawki paliwa.

    0
  • #11 11 Mar 2011 12:06
    tomek70
    Poziom 20  

    W aucie autora tematu powinna być pompa sterowana elektronicznie , więc tam nie ma sprężynek , ale na zdjęciu jest zwykła pompa mechaniczna. Chyba że to zdjęcie tylko poglądowe , więc mój wcześniejszy post jest nieaktualny.

    0
  • #12 11 Mar 2011 14:13
    welll1
    Poziom 8  

    Zdjęcie poglądowe mojej pompy nie wykręcałem :P

    0
  • #13 11 Mar 2011 19:18
    tomek70
    Poziom 20  

    Jak kolega wyżej napisał - możesz ściągać. Przy Rowerze robiłem tylko raz , obyło się bez komputera.

    0