Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford S-Max 2.0 TDCi, 2006r - brak impulsu na wtryskach

kamil2941 03 Mar 2011 18:02 8753 11
SterControl
  • #1
    kamil2941
    Level 15  
    Witam
    Sprawa wygląda dziwnie i może nie będę w tej chwili wymieniał po kolei co było wymieniane w silniku i sprawdzane bo lista jest długa i może też wprowadzić kogoś w błąd. Silnika nie można uruchomić, rozrusznik kręci dobrze ale nie pokazuje się żaden impuls na wtryskiwaczach paliwowych. Na plaku odpala ale wiadomo że silnik będzie pracował w ten sposób od strony czysto mechanicznej ale mniejsza o to. Sterownik silnika podmieniony i to samo, pompa common wraz z elektrozaworkami podmieniona i to samo, wtryskiwacze regenerowane i to samo, czujnik na kole zamachowym działa prawidłowo bo sprawdzany na oscyloskopie, rozrząd sprawdzony, układ paliwowy nie jest zapowietrzony i ciśnienia paliwa są dobre. Defektów ze sterownika nie ma żadnych bo był już sprawdzany wielokrotnie wszystkimi urządzeniami jakie są, IDS-em też, wtryski kodowane ponownie i nic to nie dało. Poprostu wtryskiwacze nie są uruchamiane przez sterownik ale nie wiadomo dlaczego.

    Dodano po 1 [minuty]:

    dodam że to system Siemens Sid 206
  • SterControl
  • #2
    seat21
    Level 28  
    a jaka historia usterki ,co było wymieniane , taki kupiony , zgasł w drodze dziwne to IDS coś musi pokazać a w ogóle reaguje na błędy
  • #3
    kamil2941
    Level 15  
    Ids niczego nie pokazuje a oczywiście reaguje np na odpięcie czujników. Nie wiem jaka jest dokładnie historia auta, podobno podczas jazdy nastąpiła ta usterka. Prawy przód auta prawdopodobnie był uderzony bo widać to w komorze silnika

    Dodano po 4 [minuty]:

    dodam, że kilka razy podczas odpalania silnika (bez plaka) wtryski dostawały impulsy, jeden impuls tylko bo był podłączony oscyloskop i praca silnika wskazywała na to że wtryski podały dawkę
  • SterControl
  • #4
    seat21
    Level 28  
    rozumiem że masy sterownika sprawdzone , reaguje błędem na odpięcie wtryskiwacza , widzi obroty podczas kręcenia , może jednak czujnik cisnienia oszukuje przydałoby się sprawdzić ciśnienie zegarem
  • #5
    kamil2941
    Level 15  
    Podczas kręcenia oczywiście widzi obroty, ciśnienie też widzi ale jaki czujnik lub element wykonawczy mógłby powodować że jest tak jakby blokowane uruchamianie wtryskiwaczy?
  • #6
    seat21
    Level 28  
    ten pojedyńczy impuls występuje zawsze podczas próby zapalenia

    Dodano po 4 [minuty]:

    tam jest DPF
  • #7
    kamil2941
    Level 15  
    ale tutaj pisałem że kilka razy bylo tak że jakis impuls byl
  • #8
    seat21
    Level 28  
    reaguje błędem na odpięcie wtryskiwacza
  • #9
    yaaro
    Level 33  
    Męczyłem ostatnio mondeo 2007 zgniła wiązka przy ecu sprawdź może to samo.
  • #10
    kamil2941
    Level 15  
    Wiązka przy ecu jest odwinięta na odcinku 0,5 m chyba że tam dalej jest coś nie tak jak biegnie przy silniku ale to sprawdzę jeszcze. A czy to normalne że co jakiś czas odzywa się jeden przekaźnik w skrzynce w komorze silnika. Z rozpiski w vivid wynika że to jest przekaźnik modułu kontroli zasilania PCM oznaczony jako r2 w programie. On załącza się na ułamek sekundy co minutę i przestaje działać po kilku lub kilkunastu minutach jeśli się nie otwiera drzwi, nie przekręca kluczyka w stacyjce itp ale to chyba podobnie jak bsi we francuzach
  • #11
    tomi_tuning
    Level 11  
    Jeśli będzie zabity DPF to za nic auta nie zapalisz. Akurat trafiło do mnie Mondeo 2.0 tdci 2006 rok z DPF. Samochód przyjechał na lawacie dopiero wyjęcie dpf'a i uwolnienie wydechu spowodowało uruchomienie silnika. Tylko że w naszym przypadku wtryski pracowały. System delphi
  • #12
    kamil2941
    Level 15  
    W tym aucie nie ma filtra