Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Agregat prądotwórczy - czy to silnik Briggs&Stratton 5HP?

04 Mar 2011 13:21 7572 8
  • Poziom 33  
    Mam prośbę o pomoc w zidentyfikowaniu typu silnika od wojskowego agregatu prądotwórczego. Silnik ten widoczny jest na zdjęciach, nie ma żadnych tabliczek znamionowych. Na tabliczce znamionowej agregatu też nie ma ani słowa na jego temat. Rok produkcji agregatu to 1984, w 1991 r przeszedł on remont kapitalny. A może ma ktoś jakąś instrukcję do niego? Z góry dziękuję, za pomoc ofiaruję 300 pkt.

    Agregat prądotwórczy - czy to silnik Briggs&Stratton 5HP? Agregat prądotwórczy - czy to silnik Briggs&Stratton 5HP? Agregat prądotwórczy - czy to silnik Briggs&Stratton 5HP?
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Witam !
    Parametry silnika są opisane na zdjęciu trzecim na tabliczce znamionowej (silnik czterosuwowy, benzynowy, jednocylindrowy), a jeżeli chodzi o markę to proszę się dokładnie przyjrzeć , na pierwszym i drugim zdjęciu wyraźnie widać producenta (BRIGGS & STRATTON )
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Jest to silnik Briggs&Stratton. Dobre silniki, ale ten jest dość starym typem, jednak dość często spotykanym. Wszelkie informacje możesz uzyskać np. w serwisie naprawy małych maszyn budowlanych, lub tam gdzie naprawiają wszelkiego rodzaju narzędzia spalinowe kosiarki itd.
  • Poziom 33  
    Oczywiście że to B&S o mocy 5HP, jednym cylindrze i 3000 obr/min to było wiadomo od samego początku. Ale tu chodzi o dokładny model, żebym mógł pobrać odpowiednią instrukcję ze strony producenta. Niestety, w miejscu gdzie "ściągawka" podpowiada że powinien być podany model, nie ma nawet śladu po nim, w innych identycznych agregatach też to samo, brak oznaczenia silnika.
    Myslałem że może ktoś z racji swojej profesji pozna go na pierwszy rzut oka jako popularnie występującyc w jakiś innych maszynach, na przykład odśnieżarkach, ciągnikach ogrodniczych itp ... Bo nawet nie wiem jaki olej silnikowy zalecał producent do niego, czy też jaki olej jest w regulatorze obrotów itp ... Jest też kolejne pytanie - czy tak stare silniki przystosowane były do spalania benzyn bezołowiowych? Typ paliwa podany na agregacie to F-50. Sprawdziłem w literaturze wojskowej że ten typ paliwa NATO odpowiada naszej Etylinie 94.
    Poniżej zamieszczam fragment z odpowiednikami/zamiennikami paliw.

    Wysłałem też zapytanie do przedstawiciela B&S na Polskę, ale jak na razie cisza.

    Agregat prądotwórczy - czy to silnik Briggs&Stratton 5HP?
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    Silnik pracuje na naszej 95-tce. U mnie zalany bodajże elfem. Pracuje prawidłowo.
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Witam !
    Agregat ten jest wyprodukowany przez znaną niemiecka firmę EISEMANN , która to do dnia dzisiejszego produkuje agregaty. Jej polskie przedstawicielstwo jest w Bydgoszczy , można się z nimi skontaktować , powinni coś wiedzieć na temat tego agregatu.
  • Poziom 33  
    A oto odpowiedź od przedstawiciela B&S na Polskę:

    Witam Pana,
    sądząc po stanie, powinien pan znaleźć oznaczenie silnika - jest wybite numeratorami na obudowie wentylatora, to jest ta blaszana część przykręcona do cylindra i głowicy.
    Jest to silnik 5HP, prawdopodobnie model 13 - obawiam się, że nie ma już Instrukcji w Internecie (przynajmniej w języku polskim).
    My także jej nie mamy,ale mamy książkę serwisową w języku polskim o silnikach z tamtych lat - proszę podać swój adres wysyłkowy, chętnie to Panu wyślemy.
    Co do napraw - cóż, silnik jest dość stary, niemniej niektóre części być może są dostępne. Jednak bez danych silnika (Model, Typ i Kod) nikt nie będzie w stanie Panu pomóc. Proszę dobrze poszukać na obudowie silnika.

    Pozdrawiam, .

    CHABIN Spółka Jawna
    Paweł Rozstalski
    0/42/684-98-72 lub 73
    fax 0/42/684-98-75



    Witam ponownie,
    jeżeli chodzi o serwisowanie - trzeba poszukać w Waszej okolicy Autoryzowanego Serwisu, niemniej może być kłopot ze względu na konstrukcję gaźnika - może już mechanik miec kłopoty, niestety. Układ zapłonowy jest już Magnetron, a więc praktycznie bezobsługowy (o ile naklejka na rozruszniku mówi prawdę). Trzeba dobrze zaopiekować się filtrem powietrza - często czyścić (Boże broń sprężonym powietrzem !!!) lub wymieniać w miarę potrzeb.
    Sama obsługa jest dosyć prosta, olej to SAE30 (najlepiej B&S, oczywiście), wymieniać co max.25 godzin lub raz w sezonie, świecę także raz w sezonie (lub co 100 godzin), natomiast paliwo - cóż, nie jestem pewien co do E94, od roku 1984 jest zalecana już Pb85 jako minimalna. Jeżeli nie planujecie długich okresów pracy (typu 6-8 godzin codziennie), nie powinno być problemów z gniazdami zaworowymi w związku z używaniem benzyny bezołowiowej.
    Na pewno należy w Waszej sytuacji (długie postoje bez używania) zastosować dodatek stabilizujący B&S do benzyny, powinien go pan kupić w najbliższym Autoryzowanym Punkcie B&S. Zapobiega rozwarstwianiu się paliwa, co jest bardzo ważne przy dłuższych okresach nieużywania.

    Pozdrawiam,
    CHABIN Spółka Jawna
    Paweł Rozstalski
    0/42/684-98-72 lub 73
    fax 0/42/684-98-75
  • Moderator
    Zmieniłem tytuł tematu.