Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Było tacho jest licznik sprinter

Hubert1 20 Feb 2020 06:14 14054 45
  • #31
    sadek1979
    Cars specialist
    Bardzo Wam dziekuje za podpowiedzi . Kolego gerri ja nie montuje tachografu tylko go usuwam . Licznik podstawiony bez tacho zmieniony czujnik na 2 piny i zrobiona nowa wiazka . dzis walka dalej . Zrobie tesry zaproponowane przez kolege wawrzyniec . Dziekuje .
  • #32
    Wawrzyniec
    Level 37  
    Nie pamiętam już jaką oporność ma cewka bo takie wymiany robiłem ponad 10 lat temu, ale to sprawdź na początek. Później przeprogramowanie komputera.
  • #33
    sadek1979
    Cars specialist
    W jakim celu programować komputer gdy licznik jest bez tacho a czujnik 2 pinowy ???
    właśnie podstawiłem drugi impulsator i prawie działa . Ciekawostką jest to że licznik działa jak obrotomierz . Na postoju dodaje gazu i po chwili dolicza kilometry . Macie pojęcie co jest grane ???? zły pin ???
  • #34
    Gerri
    Mercedes specialist
    sadek1979 wrote:
    Kolego gerri ja nie montuje tachografu tylko go usuwam

    Kolego sadek1979 - wydawało mi się, że nie trzeba do końca tłumaczyć, że jeżeli podstawowy licznik wymaga przeprogramowania do współpracy z tachografem, to ze zwykłym czujnikiem już działać nie będzie.
  • #35
    sadek1979
    Cars specialist
    Gerri ale wymienilem licznik na taki bez tacho . Nie wiem dokladnie ale wydaje mi sie ze to powinno wystarczyc . Dziwi mnie bo teraz licznik moze za obrotomierz robic . zerknij prosze na filmik . jak go pogazuje na postoju to kilometry nabija .
  • #36
    Wawrzyniec
    Level 37  
    Wygląda że założyłeś czujnik w niewłaściwe miejsce. Załóż go w miejsce impulsatora. Będzie to kilka cm od końca skrzyni, Jest tam wałek do którego przymocowany jest wał napędowy. Na nim jest wieniec z zębami który obraca się razem z wałem i tylko wtedy w czujniku indukuje się sygnał do prędkościomierza. Musiałeś czujnik włożyć nie w to miejsce co trzeba bo tobie mierzy obroty silnika a nie wału napędowego. Otwór jest po lewej albo prawej strony skrzyni w pobliżu wału.

    Dodano po 12 [minuty]:

    sadek1979 wrote:
    W jakim celu programować komputer gdy licznik jest bez tacho
    Właśnie w tym celu. Przedtem komputer był poinformowany że jest tachograf i z niego brał informację o prędkości. Teraz jej nie ma. W tachografie była zapisana informacja o rodzaju skrzyni i przełożeniu dyfra. W jaki sposób teraz komputer ma poprawnie pracować? A swoją drogą to jaki miałeś tachograf?
  • #38
    Wawrzyniec
    Level 37  
    Szukaj innego miejsca do zamontowania czujnika do licznika. Tam gdzie zamontowałeś tem czujnik prawdopodobnie ma być szujnik skrzyni lub od obrotomierza. I ponawiam pytanie: Jaki tachograf miałeś w tym samochodzie?
  • #39
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Kolego Wawrzyniec, jesteś o krok od ostrzeżenia za wypisywanie durnot.
    sadek1979 wrote:
    Gerri ale wymienilem licznik na taki bez tacho . Nie wiem dokladnie ale wydaje mi sie ze to powinno wystarczyc . Dziwi mnie bo teraz licznik moze za obrotomierz robic . zerknij prosze na filmik . jak go pogazuje na postoju to kilometry nabija .
    Wydaje mi się, że masz zamienione kable w kostkach - prędkościomierz dostaje sygnał obrotomierza ze sterownika silnika. W dodatku termometr też szaleje w takt obrotów - masz licznik od automatu założony?
  • #40
    Wawrzyniec
    Level 37  
    Albo kable pomylone, albo licznik kombinowany. Czasami jak montowaliśmy tacho (1324 na dokładkę) to oryginalny czujnik musiał być podłączony do licznika, ale wyjęty ze skrzyni, a dodatkowo wejście licznika było podpięte pod tacho i z niego brało sygnał. Może w liczniku są jakieś przeróbki. Zrób jeszcze jedną próbę. Przejedź się tym autem, rozpędź i wyrzuć na luz żeby spadły obroty silnika (jak się tak da przy automacie) a jak się nie da to holowanie (jeżeli dopuszczalne) z wyłączonym silnikiem i włączonym zapłonem i obserwacja wskazań prędkości. Jak się prędkość pokaże to czujnik dobrze podłączony, ale za to coś nie tak z licznikiem.

    Dodano po 23 [minuty]:

    robokop wrote:
    jesteś o krok od ostrzeżenia za wypisywanie durnot.
    Jakich durnot? Nie pamiętam teraz tej skrzyni i nie wiem czy w niej nie ma innego miejsca na podłączenie czujnika i to wszystko. Manualne pamiętam, automatu nie.
  • #41
    sadek1979
    Cars specialist
    Już mnie te auto tak wku..... że chyba na złom pójdzie . Stary śmietnik i tyle walki . Do rzeczy . Podstawiłem ponownie kolejny czujnik i zachowuje się dokładnie tak samo ( temperatura obniża się wraz z dodaniem gazu - choć tak samo jest na odpiętym czujniku w skrzyni) , a zamiast licznika jest obrotomierz . Nawet jak zamienię przewody z czujnika to też obrotomierz Na zdjęciach pokazałem gdzie wpięty jest czujnik, jakie tacho było . Czy licznik jest od automata ? nie wiem klient przywiózł . Jest możliwość że są pozamieniane przewody . Według tego co się dzieje to mój pin 2 robi za pin 5 lub 6 bo te są od obrotomierza . Jedyna wyjście zerknąć na schemata i podejrzeć kolorystykę przewodów .
  • #42
    Gerri
    Mercedes specialist
    sadek1979 wrote:
    Jedyna wyjście zerknąć na schemata i podejrzeć kolorystykę przewodów

    Przecież na pierwszej stronie dałem schemat.
    sadek1979 wrote:
    temperatura obniża się wraz z dodaniem gazu

    To może wskazywać na słabą masę w którymś miejscu pomiędzy licznikiem i silnikiem. Najprawdopodobniej przez to miejsce przelatuje również prąd z alternatora. Wskutek dodawania gazu rośnie prąd ładowania, co powoduje zwiększenie spadku napięcia na tym "słabym" połączeniu i zmianę wskazania temperatury.
  • #43
    Wawrzyniec
    Level 37  
    No szkoda, myślałem że to twoja inicjatywa, ale jeżeli to klient przywiózł licznik to nie masz wyboru. Ja w takim przypadku zakładałem (to było z 10 lat temu) liczniki opracowane i sprzedawane przez p. Cieślika z CB Elektronics jako zamienne za tachograf 1319 (taki jak pokazałeś na zdjęciu). Przykręcało się go w miejsce tachografu na 4 wkręty, podpinało wtyczki (te same co do tachografu (pracował z impulsatorem, nie czujnikiem) i tym samym przyrządem co do legalizacji tacho np UTP10 przepisywało się stałą z tachografu. I to wszystko. A jeżeli była szuflada 1324 i licznik to po wyjęciu tachografu wstawiałem zamiast niego symulator tachografu (mała kostka 10cmx5cmx3cm) (bez tachografu i symulatora licznik nie pokazywał prędkości ani kilometrów. Oczywiście do symulatora trzeba było przepisać dane z tachografu - stałą i stan kilometrów). Proste przeróbki bez grzebania w instalacji.
  • #44
    sadek1979
    Cars specialist
    Wiem co to za firma i fajna sprawa z tymi zamiennymi licznikami . Tu już tak namieszali że tylko na śmieci ten z tacho . Gerri z tą temperatura to nie istotne , ważny licznik i by przebieg pokazywał .( a w tym schemacie w ogóle nie mogę się połapać )
  • #45
    Gerri
    Mercedes specialist
    sadek1979 wrote:
    Gerri z tą temperatura to nie istotne

    W liczniku pojawiają się jakieś dzikie sygnały - skąd masz pewność, że własnie to nie rzutuje na błąd z którym walczysz?
    Ja bym te masy przejrzał. Zresztą nie trzeba się wysilać - wystarczy podpiąć woltomierz jednym końcem do masy silnika a drugim do masy licznika i uruchomić silnik. Przy dodawaniu gazu nie może być więcej jak (na mój gust) 200 miliwoltów. Jeżeli odczyt będzie za wysoki to zaczynamy szukanie. Nie można również być pewnym, że licznik jest dobry - może lata temu był wymieniony wskutek uszkodzenia, a teraz ktoś robił porządki i go sprzedał. Wcale nie musi pochodzić z demontażu.
    sadek1979 wrote:
    a w tym schemacie w ogóle nie mogę się połapać

    Elektryk nie czytający schematów??? :-O
    Uważam, że schematy do Mercedesów w wykonaniu oryginalnym są jednymi z bardziej czytelnych.
    Na dole (G4) jest czujnik, sygnał idzie do góry albo kablami po lewej stronie albo tymi po prawej - zależnie od wykonania auta. X41 i X49 to wtyczki po drodze i jest to bliżej wyjaśnione w opisie schematu. Dla nas jest to nieistotne. Druty idą dalej i na górze masz wtyczkę licznika z oznaczonymi pinami "11" i "2". Kolory br to braun i ws to weiss (z niemieckiego brązowy i biały). Od pinu jedenastego odchodzi w lewo (jak sam zauważyłeś) kabelek w kierunku sterownika silnka który również korzysta z sygnału prędkości. Oznaczenie "M602" powyżej oznacza, że ta część schematu dotyczy aut z silnikiem M602. Od pinu 2 również odchodzi kabel, ale mamy tu opis "AG POST" (dotyczy to aut z automatyczną skrzynią biegów w wykonaniu dla poczty niemieckiej). Można tą wersję rozpoznać po panelu do przełączania biegów w postaci szeregu prostokątnych przycisków z oznaczeniami poszczególnych trybów pracy.
  • #46
    sadek1979
    Cars specialist
    Gerri trafiles . uwalona masa . po jej podpieciu zegary dzialaja prawidlowo i temperatura juz nie skacze . Bardzo Wam dziekuje za pomoc ,ktora okazala sie niezbedna .