Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

By這 tacho jest licznik sprinter

Hubert1 20 Feb 2020 06:14 12926 45
  • #31
    sadek1979
    Cars specialist
    Bardzo Wam dziekuje za podpowiedzi . Kolego gerri ja nie montuje tachografu tylko go usuwam . Licznik podstawiony bez tacho zmieniony czujnik na 2 piny i zrobiona nowa wiazka . dzis walka dalej . Zrobie tesry zaproponowane przez kolege wawrzyniec . Dziekuje .
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • #32
    Wawrzyniec
    Level 36  
    Nie pami皻am ju jak oporno嗆 ma cewka bo takie wymiany robi貫m ponad 10 lat temu, ale to sprawd na pocz徠ek. P騧niej przeprogramowanie komputera.
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • #33
    sadek1979
    Cars specialist
    W jakim celu programowa komputer gdy licznik jest bez tacho a czujnik 2 pinowy ???
    w豉郾ie podstawi貫m drugi impulsator i prawie dzia豉 . Ciekawostk jest to 瞠 licznik dzia豉 jak obrotomierz . Na postoju dodaje gazu i po chwili dolicza kilometry . Macie poj璚ie co jest grane ???? z造 pin ???
  • #34
    Gerri
    Mercedes specialist
    sadek1979 wrote:
    Kolego gerri ja nie montuje tachografu tylko go usuwam

    Kolego sadek1979 - wydawa這 mi si, 瞠 nie trzeba do ko鎍a t逝maczy, 瞠 je瞠li podstawowy licznik wymaga przeprogramowania do wsp馧pracy z tachografem, to ze zwyk造m czujnikiem ju dzia豉 nie b璠zie.
  • #35
    sadek1979
    Cars specialist
    Gerri ale wymienilem licznik na taki bez tacho . Nie wiem dokladnie ale wydaje mi sie ze to powinno wystarczyc . Dziwi mnie bo teraz licznik moze za obrotomierz robic . zerknij prosze na filmik . jak go pogazuje na postoju to kilometry nabija .
  • #36
    Wawrzyniec
    Level 36  
    Wygl康a 瞠 za這篡貫 czujnik w niew豉軼iwe miejsce. Za堯 go w miejsce impulsatora. B璠zie to kilka cm od ko鎍a skrzyni, Jest tam wa貫k do kt鏎ego przymocowany jest wa nap璠owy. Na nim jest wieniec z z瑿ami kt鏎y obraca si razem z wa貫m i tylko wtedy w czujniku indukuje si sygna do pr璠ko軼iomierza. Musia貫 czujnik w這篡 nie w to miejsce co trzeba bo tobie mierzy obroty silnika a nie wa逝 nap璠owego. Otw鏎 jest po lewej albo prawej strony skrzyni w pobli簑 wa逝.

    Dodano po 12 [minuty]:

    sadek1979 wrote:
    W jakim celu programowa komputer gdy licznik jest bez tacho
    W豉郾ie w tym celu. Przedtem komputer by poinformowany 瞠 jest tachograf i z niego bra informacj o pr璠ko軼i. Teraz jej nie ma. W tachografie by豉 zapisana informacja o rodzaju skrzyni i prze這瞠niu dyfra. W jaki spos鏏 teraz komputer ma poprawnie pracowa? A swoj drog to jaki mia貫 tachograf?
  • #37
    sadek1979
    Cars specialist
    Czujnik hest zamontowany z lewj strony skrzyni przy jej ogonie .
  • #38
    Wawrzyniec
    Level 36  
    Szukaj innego miejsca do zamontowania czujnika do licznika. Tam gdzie zamontowa貫 tem czujnik prawdopodobnie ma by szujnik skrzyni lub od obrotomierza. I ponawiam pytanie: Jaki tachograf mia貫 w tym samochodzie?
  • #39
    robokop
    Moderator of Cars
    Kolego Wawrzyniec, jeste o krok od ostrze瞠nia za wypisywanie durnot.
    sadek1979 wrote:
    Gerri ale wymienilem licznik na taki bez tacho . Nie wiem dokladnie ale wydaje mi sie ze to powinno wystarczyc . Dziwi mnie bo teraz licznik moze za obrotomierz robic . zerknij prosze na filmik . jak go pogazuje na postoju to kilometry nabija .
    Wydaje mi si, 瞠 masz zamienione kable w kostkach - pr璠ko軼iomierz dostaje sygna obrotomierza ze sterownika silnika. W dodatku termometr te szaleje w takt obrot闚 - masz licznik od automatu za這穎ny?
  • #40
    Wawrzyniec
    Level 36  
    Albo kable pomylone, albo licznik kombinowany. Czasami jak montowali鄉y tacho (1324 na dok豉dk) to oryginalny czujnik musia by pod陰czony do licznika, ale wyj皻y ze skrzyni, a dodatkowo wej軼ie licznika by這 podpi皻e pod tacho i z niego bra這 sygna. Mo瞠 w liczniku s jakie przer鏏ki. Zr鏏 jeszcze jedn pr鏏. Przejed si tym autem, rozp璠 i wyrzu na luz 瞠by spad造 obroty silnika (jak si tak da przy automacie) a jak si nie da to holowanie (je瞠li dopuszczalne) z wy陰czonym silnikiem i w陰czonym zap這nem i obserwacja wskaza pr璠ko軼i. Jak si pr璠ko嗆 poka瞠 to czujnik dobrze pod陰czony, ale za to co nie tak z licznikiem.

    Dodano po 23 [minuty]:

    robokop wrote:
    jeste o krok od ostrze瞠nia za wypisywanie durnot.
    Jakich durnot? Nie pami皻am teraz tej skrzyni i nie wiem czy w niej nie ma innego miejsca na pod陰czenie czujnika i to wszystko. Manualne pami皻am, automatu nie.
  • #41
    sadek1979
    Cars specialist
    Ju mnie te auto tak wku..... 瞠 chyba na z這m p鎩dzie . Stary 鄉ietnik i tyle walki . Do rzeczy . Podstawi貫m ponownie kolejny czujnik i zachowuje si dok豉dnie tak samo ( temperatura obni瘸 si wraz z dodaniem gazu - cho tak samo jest na odpi皻ym czujniku w skrzyni) , a zamiast licznika jest obrotomierz . Nawet jak zamieni przewody z czujnika to te obrotomierz Na zdj璚iach pokaza貫m gdzie wpi皻y jest czujnik, jakie tacho by這 . Czy licznik jest od automata ? nie wiem klient przywi霩 . Jest mo磧iwo嗆 瞠 s pozamieniane przewody . Wed逝g tego co si dzieje to m鎩 pin 2 robi za pin 5 lub 6 bo te s od obrotomierza . Jedyna wyj軼ie zerkn望 na schemata i podejrze kolorystyk przewod闚 .
  • #42
    Gerri
    Mercedes specialist
    sadek1979 wrote:
    Jedyna wyj軼ie zerkn望 na schemata i podejrze kolorystyk przewod闚

    Przecie na pierwszej stronie da貫m schemat.
    sadek1979 wrote:
    temperatura obni瘸 si wraz z dodaniem gazu

    To mo瞠 wskazywa na s豉b mas w kt鏎ym miejscu pomi璠zy licznikiem i silnikiem. Najprawdopodobniej przez to miejsce przelatuje r闚nie pr康 z alternatora. Wskutek dodawania gazu ro郾ie pr康 豉dowania, co powoduje zwi瘯szenie spadku napi璚ia na tym "s豉bym" po陰czeniu i zmian wskazania temperatury.
  • #43
    Wawrzyniec
    Level 36  
    No szkoda, my郵a貫m 瞠 to twoja inicjatywa, ale je瞠li to klient przywi霩 licznik to nie masz wyboru. Ja w takim przypadku zak豉da貫m (to by這 z 10 lat temu) liczniki opracowane i sprzedawane przez p. Cie郵ika z CB Elektronics jako zamienne za tachograf 1319 (taki jak pokaza貫 na zdj璚iu). Przykr璚a這 si go w miejsce tachografu na 4 wkr皻y, podpina這 wtyczki (te same co do tachografu (pracowa z impulsatorem, nie czujnikiem) i tym samym przyrz康em co do legalizacji tacho np UTP10 przepisywa這 si sta陰 z tachografu. I to wszystko. A je瞠li by豉 szuflada 1324 i licznik to po wyj璚iu tachografu wstawia貫m zamiast niego symulator tachografu (ma豉 kostka 10cmx5cmx3cm) (bez tachografu i symulatora licznik nie pokazywa pr璠ko軼i ani kilometr闚. Oczywi軼ie do symulatora trzeba by這 przepisa dane z tachografu - sta陰 i stan kilometr闚). Proste przer鏏ki bez grzebania w instalacji.
  • #44
    sadek1979
    Cars specialist
    Wiem co to za firma i fajna sprawa z tymi zamiennymi licznikami . Tu ju tak namieszali 瞠 tylko na 鄉ieci ten z tacho . Gerri z t temperatura to nie istotne , wa積y licznik i by przebieg pokazywa .( a w tym schemacie w og鏊e nie mog si po豉pa )
  • #45
    Gerri
    Mercedes specialist
    sadek1979 wrote:
    Gerri z t temperatura to nie istotne

    W liczniku pojawiaj si jakie dzikie sygna造 - sk康 masz pewno嗆, 瞠 w豉snie to nie rzutuje na b陰d z kt鏎ym walczysz?
    Ja bym te masy przejrza. Zreszt nie trzeba si wysila - wystarczy podpi望 woltomierz jednym ko鎍em do masy silnika a drugim do masy licznika i uruchomi silnik. Przy dodawaniu gazu nie mo瞠 by wi璚ej jak (na m鎩 gust) 200 miliwolt闚. Je瞠li odczyt b璠zie za wysoki to zaczynamy szukanie. Nie mo積a r闚nie by pewnym, 瞠 licznik jest dobry - mo瞠 lata temu by wymieniony wskutek uszkodzenia, a teraz kto robi porz康ki i go sprzeda. Wcale nie musi pochodzi z demonta簑.
    sadek1979 wrote:
    a w tym schemacie w og鏊e nie mog si po豉pa

    Elektryk nie czytaj帷y schemat闚??? :-O
    Uwa瘸m, 瞠 schematy do Mercedes闚 w wykonaniu oryginalnym s jednymi z bardziej czytelnych.
    Na dole (G4) jest czujnik, sygna idzie do g鏎y albo kablami po lewej stronie albo tymi po prawej - zale積ie od wykonania auta. X41 i X49 to wtyczki po drodze i jest to bli瞠j wyja郾ione w opisie schematu. Dla nas jest to nieistotne. Druty id dalej i na g鏎ze masz wtyczk licznika z oznaczonymi pinami "11" i "2". Kolory br to braun i ws to weiss (z niemieckiego br您owy i bia造). Od pinu jedenastego odchodzi w lewo (jak sam zauwa篡貫) kabelek w kierunku sterownika silnka kt鏎y r闚nie korzysta z sygna逝 pr璠ko軼i. Oznaczenie "M602" powy瞠j oznacza, 瞠 ta cz窷 schematu dotyczy aut z silnikiem M602. Od pinu 2 r闚nie odchodzi kabel, ale mamy tu opis "AG POST" (dotyczy to aut z automatyczn skrzyni bieg闚 w wykonaniu dla poczty niemieckiej). Mo積a t wersj rozpozna po panelu do prze陰czania bieg闚 w postaci szeregu prostok徠nych przycisk闚 z oznaczeniami poszczeg鏊nych tryb闚 pracy.
  • #46
    sadek1979
    Cars specialist
    Gerri trafiles . uwalona masa . po jej podpieciu zegary dzialaja prawidlowo i temperatura juz nie skacze . Bardzo Wam dziekuje za pomoc ,ktora okazala sie niezbedna .