Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Było tacho jest licznik sprinter

Hubert1 26 Oct 2004 17:12 14489 45
  • #1
    Hubert1
    Level 12  
    Chłopaki czy ktoś wie które z pinów w liczniku od sprintera są od czujnika prędkości? 8O
  • #2
    Radeon 24
    Level 24  
    Najprawdopodobniej kilka przewodow (moze 2) pojda w osobnej izolacji gdzies od tacha w okolice skrzyni biegow lub bezposrednio do niej. Zrob sobie "wkowaczke" na koncowki miernika no i wkowaj sie po kolei do przewodow podczas jazdy (najlepiej dwie osoby jedna jedzie druga mierzy)miernikiem czestotliwosci. Bedzie to ten przewod gdzie bedzie zmieniac czestotliwosc wraz z szybkoscia pojazdu. Ja robilem identycznie w jakiejs Scanii tylko ze przewody od tacha byly w takiej jak w aparatach telefonicznych publicznych metalowej rurce. Powodzenia!!
  • #3
    Hubert1
    Level 12  
    Problem jest tego typu że z licznika wychodzą dwie kostki biała i czarna inie wiem w którą i które piny się wpiąć spgnałem prędkości.
    Proszę o pomoc!!!!!!!!! 8O
  • #4
    Samochodziarz
    Level 12  
    Witam. Wymiana tacho na zwykly licznik wiaze sie rowniez z wymiana czujnika na skrzyni biegow.Jedna kostka ma cztery przewody"B" i ona wprowadza sygnal z czujnika do tacha ale ten czujnik nie nadaje sie do zwyklego licznika.
  • #5
    Hubert1
    Level 12  
    Miałem problem z internetem i dopiero mogłem odpisać.
    Czujnik jest też wymieniony.
    Problemem jest to że tacho miało 3 kostki a licznik ma dwie.
    Do licznika wpiołem te które pasowały i diała wszystko oprucz prędkości ponieważ kable 3 kostki prowadzą do czujnika.
    W którą kostkę i gdzie się wpiąć kablami z tej trzeciej wolnej?
    Proszę o pomoc !!!!!!!!!!!!!!!
  • #6
    norbikk
    Level 15  
    Po wymmianie tacha na zwykly licznik trzeba wymienic impulsator w skrzyni.
    Koszt noewgo 250zł w ASO
    W tym impulsatorze bez tacha ida 2 przewody brazowy i bialy.
    Brązowy podpinasz do czrnej kostki do pinu 11 a bialy czarna kostka pin 2
    Bez wymiany impulsatora nic nie zdzialasz.
    To jest opis do sprnitera nie cdi
  • #7
    swirk
    Level 17  
    MONTOWALEM DESKE W SIPINTERZE KILKUKROTNIE ZAMIAST TACHA!!
    NALEZY OBOWIZAKOWO WYMIENIC CZUJNIK PRZY SKRZYNI BIEGOW (od tacha ma 4 piny)
    Wmiejsce czujnika stawiasie cewke z przewodem brazowym i bialym
    podlaczenienaley wykonac do wtyczki 12- sto pinowej czarnej za predkosciomierzem
    2 pin - przewod bialy
    11 pin - przewod brazowy
    i wyszstko bedziegralo
  • #8
    elektrykpp
    Level 12  
    Przyjedz do mnie to ci zrobię za 150 i bez wymiany impulsatora.
    W każdym momencie wtedy mozesz wpiąć licznik albo tacho bez żadnych przeróbek. Wszystkie kostki pozostają na mejscu.
  • #9
    petrys-go
    Level 14  
    a moze wiecie jak jest w sprinterze cdi dokladnie ktory pin to sygnal predkosci
  • #10
    powidz
    Level 20  
    Witam
    Z tego co pamiętam v-impuls. przewód koloru niebieskiego za licznikem.
  • #11
    vxam
    Level 11  
    Witam,
    podłącze się pod wątek /sorry za offtop/

    Sprinter 208D - przestał działać mi wyświetlacz ciekłokrystaliczny z licznikiem kilometrów (jest cały czarny),
    czy jest tam jakaś żarówka podświetlająca?
    Jaka może być przyczyna??
  • #12
    sadek1979
    Cars specialist
    elektrykpp wrote:
    Przyjedz do mnie to ci zrobię za 150 i bez wymiany impulsatora.
    W każdym momencie wtedy mozesz wpiąć licznik albo tacho bez żadnych przeróbek. Wszystkie kostki pozostają na mejscu.
    czy ktś z kolegów podzieli się wiedzą czy można zrobić to bez wymiany impulsatora . ???
    mam identycznego sprintera 312 D rok 1997 poj 2874cm3
    Moderated By robokop:

    Nie to żebym się czepiał, ale po 11 latach...
    Było tacho jest licznik sprinter

  • #13
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jak to czujnik hallotronowy, to potrzebuje zasilania, a zwraca sygnał prostokątny 5V - nie wiem do czego 4 przewód. W AD trzeba by zerknąć.
  • #14
    Gerri
    Mercedes specialist
    robokop wrote:
    nie wiem do czego 4 przewód

    Dwa druty to zasilanie, a na dwóch pozostałych pojawia się prostokątny sygnał drogi w przeciwfazie.
  • #15
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Gerri wrote:
    prostokątny sygnał drogi w przeciwfazie.
    CA licznik bez tacho potrzebuje czego? Mniemam że sinusoidy - zlicza drogę na podstawie sygnału częstotliwości, czy napięcia?
  • #16
    sadek1979
    Cars specialist
    Widzę że najszybsza i najtańsza opcja to wymiana impulsatora na 2 pinowy i dołożenie nowej wiązki . Znalazłem cyt '' Z impulsatora wychodza 2 kable. Brazowy i biały. Brązowy łączymy z 11 pinem czarnej kostki a biały z 2 pinem czarnej kostki.'' Czy koledzy mogą podać mi nr tego impulsatora ??? WDB9034721P673271 312d rok 1997 . Pozdrawiam
  • #19
    Wawrzyniec
    Level 38  
    robokop wrote:
    Jak to czujnik hallotronowy, to potrzebuje zasilania, a zwraca sygnał prostokątny 5V - nie wiem do czego 4 przewód. W AD trzeba by zerknąć.
    To nie czujnik halotronowy tylko przetwornik indukcyjny. Jak był tachograf 1319 to jest tak jak pisał Gerri. Jak 1324 to zasilanie (+ i -) sygnał prostokątny i cyrowy. Do licznika jest czujnik indukcyjny (cewka) (sygnał sinusoidalny).

    Dodano po 5 [minuty]:

    robokop wrote:
    zlicza drogę na podstawie sygnału częstotliwości
    Tak.
  • #20
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wawrzyniec wrote:
    To nie czujnik halotronowy tylko przetwornik indukcyjny. Jak był tachograf 1319 to jest tak jak pisał Gerri. Jak 1324 to zasilanie (+ i -) sygnał prostokątny i cyrowy. Do licznika jest czujnik indukcyjny (cewka) (sygnał sinusoidalny).
    Przeczytaj to jeszcze raz i zastanów się.
  • #21
    Wawrzyniec
    Level 38  
    Króre?
    Wawrzyniec wrote:
    To nie czujnik halotronowy tylko przetwornik indukcyjny.
    Sprintery nigdy nie miały przetworników halotronowych tylko indukcyjne.
    Jak był tachograf 1319 to jest tak jak pisał Gerri.
    Gerri wrote:
    Dwa druty to zasilanie, a na dwóch pozostałych pojawia się prostokątny sygnał drogi w przeciwfazie.

    Do licznika jest czujnik indukcyjny (cewka) (sygnał sinusoidalny) Ważna częstotliwość. Oczywiście napięcie też w miarę zwiększania prędkości wzrasta ale nie ono decyduje o wskazaniach licznika. To była odpowiedź na twoje pytanie.
    robokop wrote:
    A licznik bez tacho potrzebuje czego?
  • #22
    Gerri
    Mercedes specialist
    Co najmniej od 2006 roku Sprinter ma czujniki hallotronowe jako impulsatory do tachografu. Jeżeli tachografu nie ma, to sygnał prędkości jest wyciągany obecnie z układu trakcji.
  • #23
    Wawrzyniec
    Level 38  
    Czy my rozmawiamy o Mercedesie z 2017 czy z 1997r ? Tachograf cyfrowy przyjmie każdy rodzaj impulsatora kodowanego (tak indukcyjny jak i hallotronowy. 1319 tylko indukcyjny. 1324 też tylko indukcyjny kodowany. Vederoot indukcyjny i hallotronowy, ale Mercedes ich nie stosował. (Cały czas odnoszę się do czasu tachografów analogowych).
    Było tacho jest licznik sprinter
  • #24
    Gerri
    Mercedes specialist
    Wawrzyniec wrote:
    Sprintery nigdy nie miały przetworników halotronowych tylko indukcyjne.
    Wawrzyniec wrote:
    Czy my rozmawiamy o Mercedesie z 2017 czy z 1997r

    Napisałeś NIGDY. Gdzie w tym zdaniu jest 1997?
    Wawrzyniec wrote:
    Tachograf cyfrowy przyjmie każdy rodzaj impulsatora kodowanego (tak indukcyjny jak i hallotronowy. 1319 tylko indukcyjny. 1324 też tylko indukcyjny kodowany. Vederoot indukcyjny i hallotronowy, ale Mercedes ich nie stosował. (Cały czas odnoszę się do czasu tachografów analogowych).

    Na początku piszesz o cyfrowych, na końcu zastrzegasz, że odnosisz się do analogowych.
    Prawdę mówiąc, to miejscami ciężko zrozumieć te twoje niekonsekwentne wywody.
    Wawrzyniec wrote:
    Tachograf cyfrowy przyjmie każdy rodzaj impulsatora kodowanego (tak indukcyjny jak i hallotronowy.

    Nie spotkałem impulsatora indukcyjnego przeznaczonego do tachografów cyfrowych. Już do pierwszej generacji tachografów cyfrowych (od maja 2006 roku) nie było wyboru innego, niż czujnik o oznaczeniu 2171 oparty wyłącznie na przetworniku hallotronowym. Ma on swój numer seryjny elektronicznie zapisywany w pamięci tachografu cyfrowego w procesie parowania. Żaden czujnik indukcyjny takiej możliwości nie ma i z tego powodu parowanie będzie nieskuteczne i używanie takiego zestawu jest niemożliwe.
  • #25
    Wawrzyniec
    Level 38  
    Było tacho jest licznik sprinter Było tacho jest licznik sprinter sadek1979 zwróć jeszcze uwagę na kąt pomiędzy śrubą mocującą a kablem bo była różnica między skrzynią automatyczną a zwykłą. Zaznaczyłem to na rysunku. Ten z linku jest nie do tej skrzyni. Kabel z niego wychodzi pod złym kątem i może nie pasować. Zejdź pod auto i zobacz jak tam jest mocowany.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Gerri wrote:
    Nie spotkałem impulsatora indukcyjnego przeznaczonego do tachografów cyfrowych. Już do pierwszej generacji tachografów cyfrowych (od maja 2006 roku) nie było wyboru innego, niż czujnik o oznaczeniu 2171 oparty wyłącznie na przetworniku hallotronowym. Ma on swój numer seryjny elektronicznie zapisywany w pamięci tachografu cyfrowego w procesie parowania. Żaden czujnik indukcyjny takiej możliwości nie ma i z tego powodu parowanie będzie nieskuteczne i używanie takiego zestawu jest niemożliwe.
    To mało widziałeś. 10 lat w serwisie tacho (2004-2014) wystarczy? Do cyfrówek są przetworniki KITAS 2171.xxx tak w wersji indukcyjnej jak i hallotronowej, a w tachografie jest opcja wyboru typu przetwornika. Oprócz tego sygnału tacho cyfrowe potrzebuje jeszcze drugiego sygnału prędkości z trakcji albo GPSa. Tylko pierwszym wersjom cyfrówki wystarczył sygnał z przetwornika, zresztą unia narzuciła ten wymóg. 2159 takiej możliwości niema, ale one były stosowane z tachografami typu 1318, Actia, 026, 028, EGK100 itp. 2170 był stosowany z np. 1324, VR, i musiały być parowane. Było tacho jest licznik sprinter Było tacho jest licznik sprinter Było tacho jest licznik sprinter Obydwa są do cyfrówek. Pierwszy hallotronowy a drugi indukcyjny. Obydwa 2171

    Coś mi się źle obrazki wkleiły.
  • #26
    Gerri
    Mercedes specialist
    Wawrzyniec wrote:
    Do cyfrówek są przetworniki KITAS 2171.xxx tak w wersji indukcyjnej jak i hallotronowej, a w tachografie jest opcja wyboru typu przetwornika.

    OK - po części mogę się zgodzić. Poguglałem i znalazłem:
    Było tacho jest licznik sprinter Było tacho jest licznik sprinter
    Dotyczy to czujników firmy VDO z którymi mam mniej do czynienia. Bliższy kontakt mam z produktami Stoneridge i w tym przypadku takiego rozróżnienia nie ma.
    Jeżeli natomiast chodzi o wybór opcji typu przetwornika 2171 w tachografie, to rodzaj sensora nie ma w tym przypadku wpływu na kształt sygnału wyjściowego i nie ma w związku z tym opcji takiego wyboru w menu.
    Wawrzyniec wrote:
    Tylko pierwszym wersjom cyfrówki wystarczył sygnał z przetwornika, zresztą unia narzuciła ten wymóg.

    Nie takim pierwszym. Wymóg drugiego sygnału wprowadzono dopiero po sześciu latach - pod koniec 2012 roku.
  • #27
    Wawrzyniec
    Level 38  
    No, może nie pierwszym, ale była możliwość wyłączenia zapotrzebowania na drugi sygnał. Nie wiem jak to teraz wygląda bo od 6 lat już się tym nie zajmuję. Stoneridge też miał opcję wyboru hallotron - indukcyjny, przynajmniej do czasu jak się tachografami zajmowałem.
    Gerri wrote:
    Jeżeli natomiast chodzi o wybór opcji typu przetwornika 2171 w tachografie, to rodzaj sensora nie ma w tym przypadku wpływu na kształt sygnału wyjściowego
    najmniejszego. Z tym NIGDY to źle napisałem. Powinno być: Do roku 2014 nie spotkałem Sprintera z hallotronem, owszem Fiaty, francuzy tak. Co tam teraz Mercedes zakłada nie wiem.
    Te 2 kartki co wkleiłem z przetwornikami 2170 to też kodowane. Pierwsza kartka to indukcyjne wkręcane (podane długości), druga kartka pierwsza tabelka indukcyjne wsuwane i przykręcane 1 śrubką (niebieskie), a ostatnia tabelka 5 przetworników hallotronowych też kodowanych (wszystkie do szuflad). 2171 też można stosować do szuflad.

    Dodano po 41 [minuty]:

    A odnośnie tematu tego postu i
    elektrykpp wrote:
    Przyjedz do mnie to ci zrobię za 150 i bez wymiany impulsatora.
    W każdym momencie wtedy mozesz wpiąć licznik albo tacho bez żadnych przeróbek. Wszystkie kostki pozostają na mejscu.
    to taka opcja też istnieje. Jeżeli tachograf to 1319 (taki co wciąga tarczki) to zamiast niego można podłączyć elektroniczny licznik. Są w takich samych obudowach jak tachograf i wykorzystują impulsator od tachografu (żółtą wtyczkę z przewodem od impulsatora wpina się do tego licznika) A jeżeli była szuflada (Kienzle 1324) to bez żadnych przeróbek instalacji można zamiast niej wstawić symulator tachografu i wszystko działa prawidłowo (łącznie ze skrzynią) bez wymiany deski.
  • #28
    sadek1979
    Cars specialist
    Witam kolegów szanownych . Dziś walczyłem ze sprinterem ale niestety porażka . Wstawiłem do skrzyni czujnik 2 pinowy , puściłem nową wiązkę do licznika . W liczniku wpiąłem przewód biały do pinu nr2 - był PUSTY , brązowy przewód do pinu nr 11 gdzie szedł niebiesko/czarny - dopiąłem go . Licznik nie nabija kilometrów i nie pokazuje prędkości . Wydaje mi się że podłączenie prawidłowe ale nadal efektów brak . Jutro jeszcze poszukam nowego impulsatora . Czy we właściwe piny poszedłem ??? Dziwi mnie tylko że pin 2 był pusty .https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic896331.html tu znaazłem inny opis Pozdrawiam
  • #29
    Gerri
    Mercedes specialist
    sadek1979 wrote:
    W liczniku wpiąłem przewód biały do pinu nr2 - był PUSTY , brązowy przewód do pinu nr 11 gdzie szedł niebiesko/czarny - dopiąłem go. Czy we właściwe piny poszedłem ??? Dziwi mnie tylko że pin 2 był pusty

    Czemu miałby nie być pusty? Jest przeznaczony do czujnika prędkości, a w aucie było tacho z impulsatorem - to jest pusty.
    Poniżej obrazek.
    Było tacho jest licznik sprinter
    Widać numery pinów. Kabel niebiesko-czarny prowadzi do sterownika silnika (A20)
    Jeżeli chodzi o ciąg dalszy, to poradnik zakładania tachografu dla tego auta przewiduje po montażu całości PRZEPROGRAMOWANIE licznika na pracę z tachografem przy użyciu komputera serwisowego.

    Wawrzyniec wrote:
    Do cyfrówek są przetworniki KITAS 2171.xxx tak w wersji indukcyjnej jak i hallotronowej, a w tachografie jest opcja wyboru typu przetwornika.

    Sprawdzałem w najnowszym programatorze firmy Stoneridge. Nie ma takiej opcji. Rodzaj sensora przy tachografie cyfrowym jest ustawiony na "encrypted" i nie można tego zmienić.
  • #30
    Wawrzyniec
    Level 38  
    Gerri wrote:
    Nie ma takiej opcji. Rodzaj sensora przy tachografie cyfrowym jest ustawiony na "encrypted"
    W starych wersjach była. Teraz przyjmuje automatycznie. I słusznie. Mniejsza możliwość pomyłki.

    Dodano po 4 [minuty]:

    sadek1979 sprawdź miernikiem oporność czujnika. Ew na woltomierzu i małym zakresie przy dotykaniu czoła czujnika wkrętakiem powinno się pokazać jakieś napięcie. Albo w czasie jazdy przy pomocy drugiej osoby sprawdź czy na przewodach z czujnika występuje napięcie. Wieniec z zębami na wale jest stalowy, a czujnik w uproszczeniu to cewka nawinięta na magnesie. Każde przesunięcie przed czołem czujnika lub dotknięcie czoła materiału ze stali powoduje wyindukowanie napięcia na cewce.