Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TespolTespol
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Bieżnia TC 470 zatrzymuje się.

04 Mar 2011 23:06 10162 8
  • Level 33  
    W bieżni tej zastosowano sterownik MC2100E REV D. Jeśli puścić ją bez obciążenia pracuje normalnie. Natomiast po wejściu na nia po chwili staje. Widać przy tym, ze silnikiem szarpie ale nawet po zejściu z bieżni i popchnięciu jej samodzielnie nie rusza. Może sie ktoś zetknął z podobnym problemem niekoniecznie w takiej bieżni. Pozdrawiam
  • TespolTespol
  • Level 33  
    Wczoraj zamontowałem sterownik po zmierzeniu kondensatorów miernikiem ESR (wszystkie dobre) i przelutowaniu połączeń. Efekt dalej występuje ale zauważyłem , ze po chwili na wyświetlaczu zamiast prędkości mam zero. Trop poszedł do czujnika który jest umieszczony przy kole pasowym silnika i sterowany magnesem na tymże... Jest to walec długości 3cm i średnicy 0,5 wykonany z plastiku z dwoma drucikami wychodzącymi z końca i zalanymi żywicą.. Na omomierzu wykazuje przerwę nawet na zakresie 2000MOhm. Tudzież nie generuje żadnych impulsów przy poruszaniu go przy magnesie neodymowym (sprawdzone oscyloskopem). Magnes go delikatnie przyciąga co wskazuje na obecność rdzenia. Wszystko zmierza do tego że jest to (była) ceweczka. Pytanie tylko jakim drutem nawinięta i ile zwojów. Druga opcja to, ze jest to czujnik Halla. Na elemencie tym nie ma żadnego oznaczenia. jedyna opcją jaka mi przychodzi żeby sie dowiedziecieć co to było jest sekcja zwłok. Dlatego wczesniej zapytuje szanowne grono forumowiczy o jakies sugestie... Pozdrawiam.
  • TespolTespol
  • Moderator
    A może to zwykły kontrakton?
  • Level 33  
    Jakoś na to nie wpadłem. Rzeczywiście jest to kontaktron i w dodatku sprawny. Podjadę do miejsca gdzie jest ta bieżnia i sprawdzę czy podaje impulsy. Wczoraj zbliżyłem go trochę do koła pasowego ale nie dało to rezultatu. Szczerze mówiąc w rozmagnesowanie magnesiku wątpię...
    Edit: Impulsy oczywiście podaje. Podgrzanie elektroniki sterującej skutkuje prawie natychmiastowym zatrzymaniem silnika po wejściu na bieżnie. Napięcie podawane na silnik maleje z 50V (mierzone multimetrem na AC) prawie do zera. Pomiar na DC wskazuje zero nawet przy pracującym silniku.
    Bieżnia TC 470 zatrzymuje się.
    Bieżnia TC 470 zatrzymuje się.
  • Moderator
    A nie brałeś pod uwagę uszkodzenie samego silnika? A przy okazji co steruje pracą samego silnika, jaki element na płytce, triak?
  • Level 33  
    Bieżnie dostał do naprawy znajomy elektryk i nie przekazał mi wszystkich szczegółów. Po rozmowie z właścicielem dowiedziałem sie, w bieżni znalazł się chomik który niestety tego nie przeżył. Gość zawiózł ja do serwisu gdzie wymienili mu płytę sterującą i wiązki kabli. Przy odbiorze występował już efekt zerowej prędkości na wyświetlaczu, ale ponieważ bieżnia chodziła a kazali mu za usunięcie tej wady coś jeszcze dopłacać, odebrał ja w takim stanie. W domu zorientował sie, że pod obciążeniem silnik się zatrzymuje, więc zgłosił to do serwisu gdzie dostał odpowiedź, że do wymiany jest także silnik. Ponieważ bieżnia nie była dużo używana gościu uznał , że chcą go naciągnąć i zawiózł urządzenie do tego elektryka. Zasugerowałem właścicielowi bieżni, że musi sprawę do końca załatwić z serwisem bo ja nie mam możliwości podstawienia innego silnika czy płyty sterującej.
  • Moderator
    Szkoda zwierzątka - może za szybkie tempo włączył... A teraz na poważnie, sprawa się wyjaśniła- silnik do podmiany. Z drugiej strony - całkiem "całkiem przyjemny ten serwis".
  • Level 11  
    Czy problem się rozwiązał ?
    Jeśli nie to proszę o info na priv - myślę że pomogę

    Moderated By Dzimi:

    Jeżeli Kolega zna rozwiązanie problemu - proszę pisać a nie oczekiwać prośby na PW.

  • Level 11  
    Ok
    Dostałem zjeb więc piszę
    Prowadzę serwis bieżni i z takim "czymś" (uszkodzeniem) spotykam się dość często.
    Najczęściej jest to brak smarowania pasa biegowego- niesmarowany pas generuje opór rzędu 120-140 kg dodać do tego ciężar osoby biegnącej i mamy zabezpieczenie przed spaleniem silnika przez układ sterujący. Jeśli smarowanie już nie pomoże to prawdopodobnie jest wytarta wewnętrzna strona pasa biegowego i smarowanie może pomóc na bardzo krótko. Pas do wymiany. Koszt takiego pasa to około 200-250 zł