Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lanos nie pali na benzynie, błąd w układzie immobilizera

05 Mar 2011 09:51 12120 13
  • Poziom 12  
    Nie jestem zbyt dobrym elektrykiem i pewnie przeoczyłem coś oczywistego, ale prosze o pomoc.
    Samochód przestał jeździć na benzynie, najpierw odpalał co któryś raz, później w ogóle. Po kilku dniach odpalił jakby nigdy nic i tak jeździł kilka kolejnych dni, aż znowu nie odmówił posłuszenstwa.
    W końcu pojawił mi się check i zczytałem błąd w układzie immobilizera. Poczytałem troche i zacząłem sprawdzać styki, no i auto odpaliło. Ucieszony jeździłem, aż tu po kilku dniach znowu klapa.

    Mierzę więc immo i tak:
    - na przewodzie żółtym (po 30) jest cały czas napięcie,
    - na przewodzie różowym (po 15) pojawia się napiecie po przekreceniu kluczyka
    - dioda od immo gasnie po przekreceniu kluczyka, a po wypieciu cewki z transponderem miga z podwójna predkością,
    - czarny przewód masowy jest ok
    - tak samo jest z pomaranczowym masowym przez ktory idzie zapalniczka i dioda sygnalizująca działanie immo

    I tu zglupiałem, bo nie wiem co dalej. Może ktoś ma pomysł?

    Załączam schemat immo z lanosa (troche malo czytelny ale to jedyny jaki mam).

    https://obrazki.elektroda.pl/5249778300_1299315155.jpg


    W moim poprzednim poście dotyczącym tego samego problemu

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=9214586#9214586

    kolega emeryt2 sugerował problem z gazem i emulacją wtrysków, czy jest jakiś prosty sposób żeby to sprawdzić i ewentualnie wyeliminować? Bo zwyczajne wypiecie centralki nic nie daje.
  • Warunkowo odblokowany
    wywal IMMO, no chyba ze na gazie pali
  • Poziom 12  
    Na gazie pali, ale musze się upewnić, że to immo.
    Chyba bedę musiał podjechać do jakiegoś specjalisty w tej dziedzinie.
  • Moderator Samochody
    A deska działa normalnie, swiatła i całą reszta w momencie kiedy nie można go odpalic?
  • Poziom 36  
    Pod prawym fotelem ,obok ECU -biała wtyczka -czysta?
  • Poziom 12  
    Deska bez zmian podczas odpalania. W zasadzie nie ma żadnych wizualnych oznak, że coś jest nie tak.
    Sprawdzę tą kostkę przy ECU.
  • Poziom 19  
    naprawa tej usterki to 300zł. każdy lanos z gazem ma ten problem... bez gazu jest OK
  • Poziom 12  
    A to co jest powodem?
    Bo nie wiem czy jechać do elektryka czy gazownika.
  • Poziom 12  
    No i nic. Podobno emulator w miejsce immo kosztuje 300 zł, więc muszę jeszcze sprawdzić pod komputerem co dokładnie i czy naprawa się nie będzie opłacała bardziej.
  • Poziom 12  
    Wreszcie znalazłem na tyle wolnego czasu żeby posprawdzac wszystko dokładnie.
    Wczesniej po odkręceniu siedzenia próbowałem z białą wtyczką kolo ECM (C301) i na krótką metę dawało to jakis efekt. A dokładniej mówiąc po wyjeciu wtyczek z ECM i rozłączeniu C301 auto zaczynalo chodzić. Niestety jest to efekt krótkotrwały. Raz chodzi 2 godziny innym razem dwa dni. Ale zawsze konczy się tak samo - nie da się odpalic na benzynie. Czasem oczywiście sam się też "naprawi" i chwilę chodzi.
    Dostałem sie wiec ponownie do ECM'u i postanowiłem, że mu nie odpuszczę. Oczywiście żeby było śmieszniej auto paliło jak należy. Zaczałem więc od schematów i sprawdzania po kolei wszystkich "połączeń" na C301 i ECM. Na moje szczęście podczas sprawdzania dużej kostki (ECM) auto zaczeło działać i po chwili przestało. Okazuje się, że wszystkie masy od czujnika tlenu i wtryskiwaczy oraz masa układu dochodza do ECM prawidłowo. Podczas normalnej pracy (auto pali na benzynie) ECM podaje sygnał (-) na wtryskiwacze, natomiast jak się "zawiesi" tego sygnału nie ma. Obstawiam więc ECM.
    Musze teraz poszukac jakiegoś na szrocie żeby spróbwac z podmiana, a jesli nie to nie mam innego wyjścia.
    No chyba że coś jeszcze pominałem, jesli tak prosze o pomoc.

    Dodam jeszcze że pojechałem na komputer i klapa. Mechanik nie mógł się połączyć z modułem dwoma programami.
  • Poziom 42  
    Masz w tym Koreanczyku emulator wtrysku , czy tylko wylacza pompe paliwa w czasie pracy na gazie?
  • Poziom 12  
    mam emulator wtrysków Autronic AE-304

    Dodano po 3 [godziny] 50 [minuty]:

    Człowiek to jest dziwne stworzenie. Musze przeprosić fachowców bo zachowałem się jak żółtodziub. Im madrzejszy tym głupsze błędy popełnia.
    Skoro komputer pokazuje błąd w układzie immo to tam miałem szukać. Posprawdzałem puszke immo, zasilanie diode itp. ale nie pomyślałem żeby sprawdzić przewód z immo do ECM'u. Od immo do C210 (przewód brązowy/czarno biały) dochodziło, ale dalej do ECM poprzez czarna wtyczkę ze zworkami to juz różnie. Przeleciałem więc cały przewód i raczej nic niw wykryłem, ale sama "zworka" cos nie zabardzo. Wyciągłem ja więc żeby przeczyścić no i staroć się ukruszył, więc dolutowałem do przewodu obok z którym zwierała go zworka i wszystko w jak najlepszym porządeczku. jak do jutra nic nie bedzie sie działo to to było to.
  • Poziom 42  
    Immo wyłacza wtryski też , ale jeżeli to nie to sprawdź czy przez AE-304 , po właczeniu na benzyne , przechodzi kluczowanie na wtryski. Życze Ci aby to była złączka!
  • Poziom 12  
    No i to było to - zworka. Problem rozwiązany. Dziękuję wszystkim za cenne uwagi i pomoc.