Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lanos nie pali na benzynie, błąd w układzie immobilizera

dastin4 05 Mar 2011 09:51 11424 13
  • #1 05 Mar 2011 09:51
    dastin4
    Poziom 12  

    Nie jestem zbyt dobrym elektrykiem i pewnie przeoczyłem coś oczywistego, ale prosze o pomoc.
    Samochód przestał jeździć na benzynie, najpierw odpalał co któryś raz, później w ogóle. Po kilku dniach odpalił jakby nigdy nic i tak jeździł kilka kolejnych dni, aż znowu nie odmówił posłuszenstwa.
    W końcu pojawił mi się check i zczytałem błąd w układzie immobilizera. Poczytałem troche i zacząłem sprawdzać styki, no i auto odpaliło. Ucieszony jeździłem, aż tu po kilku dniach znowu klapa.

    Mierzę więc immo i tak:
    - na przewodzie żółtym (po 30) jest cały czas napięcie,
    - na przewodzie różowym (po 15) pojawia się napiecie po przekreceniu kluczyka
    - dioda od immo gasnie po przekreceniu kluczyka, a po wypieciu cewki z transponderem miga z podwójna predkością,
    - czarny przewód masowy jest ok
    - tak samo jest z pomaranczowym masowym przez ktory idzie zapalniczka i dioda sygnalizująca działanie immo

    I tu zglupiałem, bo nie wiem co dalej. Może ktoś ma pomysł?

    Załączam schemat immo z lanosa (troche malo czytelny ale to jedyny jaki mam).

    https://obrazki.elektroda.pl/5249778300_1299315155.jpg


    W moim poprzednim poście dotyczącym tego samego problemu

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=9214586#9214586

    kolega emeryt2 sugerował problem z gazem i emulacją wtrysków, czy jest jakiś prosty sposób żeby to sprawdzić i ewentualnie wyeliminować? Bo zwyczajne wypiecie centralki nic nie daje.

    0 13
  • #2 05 Mar 2011 16:44
    macvir
    Warunkowo odblokowany

    wywal IMMO, no chyba ze na gazie pali

    0
  • #3 05 Mar 2011 19:30
    dastin4
    Poziom 12  

    Na gazie pali, ale musze się upewnić, że to immo.
    Chyba bedę musiał podjechać do jakiegoś specjalisty w tej dziedzinie.

    0
  • #4 06 Mar 2011 08:53
    domex32
    Moderator na urlopie...

    A deska działa normalnie, swiatła i całą reszta w momencie kiedy nie można go odpalic?

    3
  • #5 06 Mar 2011 08:59
    jurekk55
    Poziom 34  

    Pod prawym fotelem ,obok ECU -biała wtyczka -czysta?

    1
  • #6 06 Mar 2011 11:17
    dastin4
    Poziom 12  

    Deska bez zmian podczas odpalania. W zasadzie nie ma żadnych wizualnych oznak, że coś jest nie tak.
    Sprawdzę tą kostkę przy ECU.

    0
  • #7 06 Mar 2011 13:30
    dylan1
    Poziom 18  

    naprawa tej usterki to 300zł. każdy lanos z gazem ma ten problem... bez gazu jest OK

    2
  • #8 06 Mar 2011 14:49
    dastin4
    Poziom 12  

    A to co jest powodem?
    Bo nie wiem czy jechać do elektryka czy gazownika.

    0
  • #9 07 Mar 2011 10:15
    dastin4
    Poziom 12  

    No i nic. Podobno emulator w miejsce immo kosztuje 300 zł, więc muszę jeszcze sprawdzić pod komputerem co dokładnie i czy naprawa się nie będzie opłacała bardziej.

    -1
  • #10 02 Kwi 2011 13:49
    dastin4
    Poziom 12  

    Wreszcie znalazłem na tyle wolnego czasu żeby posprawdzac wszystko dokładnie.
    Wczesniej po odkręceniu siedzenia próbowałem z białą wtyczką kolo ECM (C301) i na krótką metę dawało to jakis efekt. A dokładniej mówiąc po wyjeciu wtyczek z ECM i rozłączeniu C301 auto zaczynalo chodzić. Niestety jest to efekt krótkotrwały. Raz chodzi 2 godziny innym razem dwa dni. Ale zawsze konczy się tak samo - nie da się odpalic na benzynie. Czasem oczywiście sam się też "naprawi" i chwilę chodzi.
    Dostałem sie wiec ponownie do ECM'u i postanowiłem, że mu nie odpuszczę. Oczywiście żeby było śmieszniej auto paliło jak należy. Zaczałem więc od schematów i sprawdzania po kolei wszystkich "połączeń" na C301 i ECM. Na moje szczęście podczas sprawdzania dużej kostki (ECM) auto zaczeło działać i po chwili przestało. Okazuje się, że wszystkie masy od czujnika tlenu i wtryskiwaczy oraz masa układu dochodza do ECM prawidłowo. Podczas normalnej pracy (auto pali na benzynie) ECM podaje sygnał (-) na wtryskiwacze, natomiast jak się "zawiesi" tego sygnału nie ma. Obstawiam więc ECM.
    Musze teraz poszukac jakiegoś na szrocie żeby spróbwac z podmiana, a jesli nie to nie mam innego wyjścia.
    No chyba że coś jeszcze pominałem, jesli tak prosze o pomoc.

    Dodam jeszcze że pojechałem na komputer i klapa. Mechanik nie mógł się połączyć z modułem dwoma programami.

    0
  • #11 02 Kwi 2011 14:05
    emeryt2
    Poziom 42  

    Masz w tym Koreanczyku emulator wtrysku , czy tylko wylacza pompe paliwa w czasie pracy na gazie?

    0
  • #12 02 Kwi 2011 18:09
    dastin4
    Poziom 12  

    mam emulator wtrysków Autronic AE-304

    Dodano po 3 [godziny] 50 [minuty]:

    Człowiek to jest dziwne stworzenie. Musze przeprosić fachowców bo zachowałem się jak żółtodziub. Im madrzejszy tym głupsze błędy popełnia.
    Skoro komputer pokazuje błąd w układzie immo to tam miałem szukać. Posprawdzałem puszke immo, zasilanie diode itp. ale nie pomyślałem żeby sprawdzić przewód z immo do ECM'u. Od immo do C210 (przewód brązowy/czarno biały) dochodziło, ale dalej do ECM poprzez czarna wtyczkę ze zworkami to juz różnie. Przeleciałem więc cały przewód i raczej nic niw wykryłem, ale sama "zworka" cos nie zabardzo. Wyciągłem ja więc żeby przeczyścić no i staroć się ukruszył, więc dolutowałem do przewodu obok z którym zwierała go zworka i wszystko w jak najlepszym porządeczku. jak do jutra nic nie bedzie sie działo to to było to.

    1
  • #13 02 Kwi 2011 18:24
    emeryt2
    Poziom 42  

    Immo wyłacza wtryski też , ale jeżeli to nie to sprawdź czy przez AE-304 , po właczeniu na benzyne , przechodzi kluczowanie na wtryski. Życze Ci aby to była złączka!

    0
  • #14 11 Kwi 2011 20:42
    dastin4
    Poziom 12  

    No i to było to - zworka. Problem rozwiązany. Dziękuję wszystkim za cenne uwagi i pomoc.

    0