Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Transit 2.5 TD 97 rok. Nierówna praca silnika.

05 Mar 2011 12:44 5617 6
  • Poziom 9  
    Witam,
    Mam mały problem z Transitem, zauważyłem dziwne spadające obroty będąc na rondzie, lecz to trwało chwilę, po przejechaniu z 20 km. To samo powtórzyło się w momencie zmiany biegu wciskając sprzęgło dostał wysokie obroty i zgasł zapaliła sie kontrolka czerwona silnika. Przekręciłem kluczyk i odpaliłem i ok wkręca sie na obroty i znów w momencie zmiany biegu dostaje obroty i gaśnie :cry:

    Po przejechaniu kolejnych 20-30 km nie równo pracuje na wolnych obrotach i czesto przy zmianie biegów dzieje sie to samo co napisałem powyżej. Zapala prawie na dotknięcie, nie kopci nie traci mocy tylko dzieje sie takie coś jak napisałem. Jak zgaśnie to wyłączam zapłon włączam i przekręcam rozrusznik i odpala i jedzie mając to np. jeszcze 40-50 km/h włączam 4-ty bieg bujam go i w momencie włączania piątki wciskając sprzęgło dostaje dużych obrotów zapala sie kontkolka silnika czerwona i gaśnie.Jak jadę non stop jednym biegiem to ok idze równo bez straty mocy ale jesli zredukuje bądź włącze wyższy bieg to sie tak dzieje.
    Co to może byc??

    Dodam , ze jak mi zgaśnie i jak włączam niższy bieg i puszczam sprzęgło aby zapalił jak to sie mówi na popych to nic nie reaguje. Mam wrażenie że coś rozłącza prąd jakaś kostka silnik nie kopci, a dziś z rana odpalił odrazu i nierówno chodzi jakby chciał zgasnąć
  • IGE-XAO
  • Poziom 32  
    pewnie EPIC

    powodzenia w szukaniu dobrego warsztatu :D

    mało kto się tego łapie
  • IGE-XAO
  • Poziom 31  
    wojtekryba napisał:
    pewnie EPIC

    powodzenia w szukaniu dobrego warsztatu :D

    mało kto się tego łapie

    Całe mnóstwo warsztatów.
    W Poznaniu masz Wachowiaka.
  • Poziom 9  
    A czy to może jeszcze być coś innego jak tylko ta pompa?? Ktoś na forum pisał że jakaś ,,samiczka,, wtyczka była luźna od eletrozaworu i tak sie działo. Jakie inne rzeczy należy jeszcze sprawdzić??
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Bez podłączenia pod komputer o nazwie Laser 2000 będzie ciężko coś doradzić.
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Na początek zasil pompę wtryskową z oddzielnego baniaczka zawieszonego trochę wyżej nad silnikiem i zobacz jak zachowuje się auto podczas jazdy (najlepiej zawiesić na szybie bocznej plus dłuższe wężyki).
    Pamiętaj o odłączeniu powrotu od pompy i ten przewód łączysz z wychodzącym z filtra (paliwo będzie krążyć "na ślepo" w obiegu zamkniętym). Powrót z pompy wprowadź do dodatkowego baniaka.
    W ten sposób wyeliminujesz układ podający paliwo - pompa Lucasa w Epicu pracuje całkowicie zalana paliwem pod ciśnieniem ustalonym przez zawór powrotny. Jakiekolwiek zapowietrzenie powoduje wahania tego ciśnienia i nieprawidłowe nastawy siłowników wykonawczych pompy - dawki, przyspieszenia kąta oraz ciśnienia wtrysku - ECU reaguje na to trybem awaryjnym.

    Można uprościć próbę zasilając z dodatkowego baniaka filtr paliwa i zdejmując szybkozłączkę (5 sek) przewodu od zbiornika paliwa z króćca pompy wstępnej. Ale wtedy nie eliminujesz z podejrzeń filtra.

    Dokładny opis systemu Lucas Epic z kodami błędu (zresztą opisana jest tam także ta próba), z rysunkami pompy, działaniem, z kodami immo itd jest zamieszczony w oryginalnej angielskiej instrukcji serwisowej i jej tłumaczeniem mojego autorstwa pod linkiem:
    http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=112144
    Materiał jest obszerny, ale dokopiesz się do tej próby o której piszę.

    90% przypadków włączania się trybu awaryjnego w Epicu wynika z zapowietrzania się pompy wtryskowej.

    Niezależnie od tego, może być kilka innych przyczyn, najczęściej brak kontaktu na którymś z czujników (pod tym linkiem masz podane nr pinów i oporności dla wszystkich obwodów czujników), może być walnięty EGR (w Epicu ma czujnik, więc od razu krzyczy), układ sterujący podciśnienia z elektrozaworami i gruchą EGR-a i przepustnicy, pompa Vacu, czujnik pedału gazu, itd...
    Koniecznie sprawdź i potraktuj silikonem w sprayu wtyk wielopinowy na pompie (zresztą wszystkie styki jakie ruszasz w komorze silnika tryśnij silikonem np Isolem).
  • Poziom 9  
    Panowie wymiana filtra paliwa, i jak ręką odjął. :D Dziękuje poprzednikom za wskazówki.Fuks że jednak pompa nie padła :))