Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

EXUS V2 i piloty TA-21 -ciągle świeci się/mruga dioda pilota

badgerman 05 Mar 2011 15:00 2558 0
  • #1 05 Mar 2011 15:00
    badgerman
    Poziom 14  

    Witam - w kwietniu zeszłego roku kupiłem i zamontowałem do starego VW Polo zestaw EXUS v2 + sterowanie centralnym zamkiem. I teraz mam spory problem - przedwczoraj przestał działać jeden z pilotów (tak zdawało mi się na początku) - początkowo myślałem że kwestia baterii (wyciągnąłem i było na niej 0V - sprawdzone multimetrem), wymieniłem baterie na nowe Energizer, i początkowo dioda pilota świeciła się cały czas (naciśnięcie guzika pilota powodowało że dioda na chwileczkę - dosłownie ułamek sekundy gasła i z powrotem zaczynała świecić), potem zaczęła mrugać - stwierdziłem że pewno chińszczyzna się zepsuła, nie była zadbana, mocno naciskana etc etc. Dziś dokładnie tak samo zachował się drugi pilot - wyciągnąłem baterie (te nowe) z obu i na jednej jest 7.98V a na drugiej 8.25V - czyli od wczoraj albo straciły ze 33% albo jakieś lipne....

    Kilka moich obserwacji - auto od razu po wymianie baterii (jak się świeciła dioda ciągle) dało się zamknąć(wraz z zazbrojeniem alarmu), ale nie otworzyć. w drugim pilocie obecnie dioda cały czas mruga. da się wykonać 1 operację, na drugą nie reaguje, chyba że deko się nim potrząśnie - wtedy da się zrobić kolejną czynność. Póki co nie uzbrajam alarmu, bo obawiam się, że jak zazbroję to już nie rozbroję ;)

    Uszkodzenie stało się nagle, nie było burz etc

    teraz mam pytań kilka -
    1. Co oznacza mrugająca dioda na pilocie (słabe baterie? )?
    2. Co oznacza świecąca stale dioda na pilocie (póki co domniemuję że czeka na sparowanie z centralką)?
    3. czy przy wymianie baterii trzeba piloty od nowa zgrywać z centralką ?
    4. jakim cudem piloty tak szybko zjadają te baterie? Poprzednie chińczyki były niemal rok i działały a tu markowe baterie i na drugi dzień lipa ? Może baterie były jakieś lipne ?
    5. Mam też problem z ponownym zaprogramowaniem pilotów - w instrukcji jest tak:

    Cytat:
    Aby wejść w stan programowania pilotów, włącz i wyłącz stacyjkę. System oczekuje przez 10 sekund na wybór opcji ukrytym przyciskiem. Naciśnij 8 razy przycisk serwisowy. Po 3 sekundach usłyszysz 3 sygnały syreny i raz migną kierunkowskazy - system zasygnalizował wejście w tryb programowania pilotów


    Teraz tak - włącz i wyłącz stacyjkę - czyli mam włożyć kluczyk i go wyciągnąć, włożyć przekręcić i wyciągnąć, czy jak ? Próbowałem drugiej opcji nie chciał wejść w programowanie (przynajmniej nie dał znać że wszedł)... może jakoś konkretnie to robić trzeba (stojąc na lewej nodze za ucho prawe się trzymająć ;) )?

    0 0