Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

DAF XF95 2003r Błąd EBS oraz skrzyni biegów

sperti 05 Mar 2011 16:52 12414 18
Texa Poland
  • #1
    sperti
    Level 10  
    witam mam Dafa jak w temacie i mam mały problem mianowicie wyświetla się błąd od EBS oraz ostrzeżenie od skrzyni biegów dodam iż auto jest w automacie.
    Byłem na diagnostyce podłączono kompa i mechanik powiedział że jest brak sygnału z kół (nie widzi prędkości kół) i stąd biorą sie wszystkie te ostrzeżenia , twierdzi że prawdopodobnie niema masy albo któryś kabel jest przetarty, gdyby ktoś był w stanie napisać w którym miejscu szukać tych kabli ew. dojścia masy. Może ma ktoś jakieś schematy bo ja szperałem w necie i w sumie nic nie znalazłem .
    Z góry dzięki za pomoc.
    Dawid
  • Texa Poland
  • #2
    pingwin1975
    Level 11  
    Witam. Za mało informacji każde kolo posiada czujnik prędkości,oprocz tego każda oś posiada modulator ebs. Każdy z tych elementow może generować błąd.Istnieje mozliwość uszkodzenia wiązki elektrycznej.Zbyt dużo możliwości. Tester Wabco świetnie radzi sobie z ebs w Dafie
  • #3
    MobilTruck
    Level 31  
    Za dużo na magnesie auto jeździło.Wymień impulsator od tacha i zrób legalizację.
  • #4
    marcin252
    Level 9  
    U mnie jest podobny problem,jak auto stoi długo to przy pierwszym odpaleniu jest wszystko ok ,a po kilku minutach pojawia sie komunikator EBS na czerwono.Podłączyłem kompa i nie widzi modulatora tylnej osi!!!!Gdzie szukać przyczyny nadmieniam że już wpinałem drugi modulator i nadal jest to samo!!!!!!!!!
  • #5
    krisbrumm
    DAF Trucks specialist
    czujniki ABS mają dwa kable każdy, i każde z dwóch kabli prowadzi do kabiny.Musisz wiedzieć który konkretnie czujnik ma O/C, i iść po wiązce.
    Chociaż ja osobiście stawiam, że błąd czujnika ABS nie jest tu przyczyną.Diagnozować trzeba system AsTronic , a nie zacząć od EBS-u.Nie każdy błąd w EBS-ie powoduje równocześnie błąd w systemie AsTronic.

    Dodano po 5 [minuty]:

    marcin252 wrote:
    U mnie jest podobny problem,jak auto stoi długo to przy pierwszym odpaleniu jest wszystko ok ,a po kilku minutach pojawia sie komunikator EBS na czerwono.Podłączyłem kompa i nie widzi modulatora tylnej osi!!!!Gdzie szukać przyczyny nadmieniam że już wpinałem drugi modulator i nadal jest to samo!!!!!!!!!

    to ty jesteś bogaty, jak brak jest komunikacji z komponentem, a ty zaczynasz od jego wymiany:D
    Masz usterkę intalacji pomiędzy kabiną a tylnym modulatorem.Sęk w tym, że przerwa może być praktycznie gdziekolwiek!
  • Texa Poland
  • #6
    sperti
    Level 10  
    magnes w grę nie wchodzi, tacho jest zalegalizowane i sprane, diagnosta podpowiadał aby najpierw dojścia masy sprawdzić tak więc zrobiłem i wydaje mi się że przejście masy jest bynajmniej z kabiny, jedynie to pewnie ten kabel we wiązce w którymś miejscu tylko gdzie ta wiązka idzie, trzeba wszystko pruć i szukać, będę musiał jakiegoś speca do domu zaprosić.
  • #7
    pingwin1975
    Level 11  
    Witam. Marcin 252 do modulatora tylnej osi idzie pięć przewodów w tym dwa can. Jutro sprawdzę i podam ci numeracje przewodow,potem wystarczy otworzyć kasete elektryczną[z przodu kabiny]miernik w ręke i sprawdzić przewody.Jeżeli znajdziesz przerwe, nowy kabel od kasety do modulatora i po temacie.
  • #8
    krisbrumm
    DAF Trucks specialist
    Zaraz zaraz.To usterka spowodowana jest bledem obwodu czujnikow czy tylnego modulatora, bo z tego co czytam, to wnioskuje, ze autor postu zglasza problem z czujnikami!
  • #9
    pingwin1975
    Level 11  
    Witam Marcin252. Sorki że nie pisałem wczoraj,ale wracając do tematu do modulatora tylnej osi idą cztery przewody i tak 3620 canH ,3619 canL,9129 masa,5158.Przewody can to są te skręcone razem.Teraz wystarczy znależć te numery w kasecie elektrycznej podpiąć miernik i je sprawdzić Na 99% któryś z przewodów uwalony, stała przypadłość w Dafie.Powodzonka.
  • #10
    MobilTruck
    Level 31  
    sperti wrote:
    magnes w grę nie wchodzi, tacho jest zalegalizowane i sprane, diagnosta podpowiadał aby najpierw dojścia masy sprawdzić tak więc zrobiłem i wydaje mi się że przejście masy jest bynajmniej z kabiny, jedynie to pewnie ten kabel we wiązce w którymś miejscu tylko gdzie ta wiązka idzie, trzeba wszystko pruć i szukać, będę musiał jakiegoś speca do domu zaprosić.

    Dwa tygodnie temu miałem identyczną usterkę i była spowodowana impulsatorem od tachografu.W między czasie po legalizacji okazało się że kostka którą wpina się w impulsator miała ugnity jeden z kabli i błąd powracał gdy tylko ciągnik wpadł w większą dziurę w drodze.
  • #11
    marcin252
    Level 9  
    .Do PINGWINA 1975. Wszystkie kable sa ok,sprawdziłem jeszcze instalacje do modulatora I osi , modulatora naczepy i impulsatora a EBS nadal pali sie na czerwono.Może ktoś podpowie gdzie można sprawdzić modulator???
  • #12
    krisbrumm
    DAF Trucks specialist
    zabookuj sobie wizytę w servisie, niech podłączą do Davie, w systemie EBS jest opcja sprawdzania zaworów i czujników ciśnienia, będących elementami składowymi modulatora.Davie ma funkcję emulatora elektrozaworów i możesz sprawdzic działanie elektrozaworów i zczytać wartości ciśnienia z czujników.
    Jeśli kable są OK i wymieniłeś już parę modulatorów i dalej jest bad, wówczas sprawdź zasilanie i masy- już po "wejściu" do kabiny.
  • #13
    cezand2
    Level 2  
    Panowie Jeżeli wspomniany KOMP mówi o braku sygnału z czujników prędkości to może zacząć od sprawdzenia włąśnie ICH mierząc napięcie przez nie wytwarzane kręcąc kołem ,Jest to napięcie zmienne .Podejrzewam .że skorodowały w tym dafie pierścienie polaryzacyjne na piaście ,.a wtedy i sprawne czujniki nie wytworzą napiecia,Ktoś kto oderwie głowę od komputera i schyli się kierując wzrok w stronę czujników zauważy także .że kabel od czujnika podłączony jest nie wiedzieć czemu do modulatora tylnej osi .a nie do .....,czegoś innego.
  • #14
    krakowczyk47
    Level 2  
    miałem taki przypadek, ze rdza powstała na drabinkach cofnęła czujniki i wszystkie miały zerowy odczyt, klient chyba auto w stawie trzymał
  • #15
    krzych-67
    Level 10  
    Witam mam problem z XF95 2003r w automacie ,mianowicie gdy jadę na tempomacie czasem go wyłącza nieraz gdy włączę wycieraczki lub otwieram okno. Na kompie wykazało brak komunikacji między skrzynią pedałem gazu i czujnikiem prędkości obrotowej.Sprawdziłem wiązkę(od skrzyni) z kabiny do pierwszej podpórki jest OK gdzie dalej szukać?.
  • #16
    krisbrumm
    DAF Trucks specialist
    jesli nie ma komunikacji z pedalem gazu, a auto normalnie przyspiesza(znaczy reaguje na gaz prawidlowo), to co jest nie tak??? Komunikacja pomiedzy pedalem gazu a Engine ECU jest OK, tylko cos ten komputer diagnostyczny jest niekompatybilny.Podobnie z czujnikiem predkosci (czyli czujnikiem tachografu), jezeli tacho dziala OK, na dodatek nie ma nic na desce, to jakim cudem komputer diagnostyczny nie moze sie skomunikowac, aby zczytac status czujnika???
    Usterka jest w przewodach w kabninie, gdzies pod deská lub panelami.Sterowania oknami w zasadzie nie wychodzi poza kabine, wycieraczki w zasadzie tez (poza silniczkiem wycieraczek).VIC tez nie ma tu nic do tego, bowiem tempomat nie jest funkcjá VIC-a, i w zaden sposob nie jest z nim powiazany.
    Wylaczenia tempomatu i brak gazu natomiast powoduje zwarcie w obwodzie wylácznika hamulca wydechowego- a ten jest w kabinie; w podlodze.
    Zycze owocnych poszukiwan!
  • #17
    krzych-67
    Level 10  
    DZIĘKI krisbrumm za szybką odpowiedż myślę ze to będzie tak jak piszesz ,dodam tylko ze podczas normalnej jazdy(bez tempomatu) kiedy przestawał ciagnąć popuściłem gaz i ponownie depłem to normalnie szedł.Ale jutro sprawdzę i dam znać .
  • #18
    krisbrumm
    DAF Trucks specialist
    Chyba depnálem, a nie deplem... No comments.
  • #19
    krzych-67
    Level 10  
    Witam wyjąłem przycisk hamulca wydechowego obstukałem opukałem (bo jest nie rozbieralny) i zamontowałem z powrotem.A że tam nic nie stwierdziłem co by się zepsuło ,szukałem dalej włączyłem tempomatem wyższe obroty i ruszałem kablami i przekaźnikami. Jeden z przekaźników miał słaby styk i obroty spadały ,miną miesiąc i jest OK.