Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DAF XF95 2003r Błąd EBS oraz skrzyni biegów

sperti 05 Mar 2011 16:52 9900 18
  • #1 05 Mar 2011 16:52
    sperti
    Poziom 8  

    witam mam Dafa jak w temacie i mam mały problem mianowicie wyświetla się błąd od EBS oraz ostrzeżenie od skrzyni biegów dodam iż auto jest w automacie.
    Byłem na diagnostyce podłączono kompa i mechanik powiedział że jest brak sygnału z kół (nie widzi prędkości kół) i stąd biorą sie wszystkie te ostrzeżenia , twierdzi że prawdopodobnie niema masy albo któryś kabel jest przetarty, gdyby ktoś był w stanie napisać w którym miejscu szukać tych kabli ew. dojścia masy. Może ma ktoś jakieś schematy bo ja szperałem w necie i w sumie nic nie znalazłem .
    Z góry dzięki za pomoc.
    Dawid

  • #2 05 Mar 2011 20:11
    pingwin1975
    Poziom 10  

    Witam. Za mało informacji każde kolo posiada czujnik prędkości,oprocz tego każda oś posiada modulator ebs. Każdy z tych elementow może generować błąd.Istnieje mozliwość uszkodzenia wiązki elektrycznej.Zbyt dużo możliwości. Tester Wabco świetnie radzi sobie z ebs w Dafie

  • #3 06 Mar 2011 07:24
    pitool
    Poziom 29  

    Za dużo na magnesie auto jeździło.Wymień impulsator od tacha i zrób legalizację.

  • #4 06 Mar 2011 20:39
    marcin252
    Poziom 9  

    U mnie jest podobny problem,jak auto stoi długo to przy pierwszym odpaleniu jest wszystko ok ,a po kilku minutach pojawia sie komunikator EBS na czerwono.Podłączyłem kompa i nie widzi modulatora tylnej osi!!!!Gdzie szukać przyczyny nadmieniam że już wpinałem drugi modulator i nadal jest to samo!!!!!!!!!

  • #5 06 Mar 2011 22:44
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    czujniki ABS mają dwa kable każdy, i każde z dwóch kabli prowadzi do kabiny.Musisz wiedzieć który konkretnie czujnik ma O/C, i iść po wiązce.
    Chociaż ja osobiście stawiam, że błąd czujnika ABS nie jest tu przyczyną.Diagnozować trzeba system AsTronic , a nie zacząć od EBS-u.Nie każdy błąd w EBS-ie powoduje równocześnie błąd w systemie AsTronic.

    Dodano po 5 [minuty]:

    marcin252 napisał:
    U mnie jest podobny problem,jak auto stoi długo to przy pierwszym odpaleniu jest wszystko ok ,a po kilku minutach pojawia sie komunikator EBS na czerwono.Podłączyłem kompa i nie widzi modulatora tylnej osi!!!!Gdzie szukać przyczyny nadmieniam że już wpinałem drugi modulator i nadal jest to samo!!!!!!!!!

    to ty jesteś bogaty, jak brak jest komunikacji z komponentem, a ty zaczynasz od jego wymiany:D
    Masz usterkę intalacji pomiędzy kabiną a tylnym modulatorem.Sęk w tym, że przerwa może być praktycznie gdziekolwiek!

  • #6 07 Mar 2011 12:31
    sperti
    Poziom 8  

    magnes w grę nie wchodzi, tacho jest zalegalizowane i sprane, diagnosta podpowiadał aby najpierw dojścia masy sprawdzić tak więc zrobiłem i wydaje mi się że przejście masy jest bynajmniej z kabiny, jedynie to pewnie ten kabel we wiązce w którymś miejscu tylko gdzie ta wiązka idzie, trzeba wszystko pruć i szukać, będę musiał jakiegoś speca do domu zaprosić.

  • #7 07 Mar 2011 21:14
    pingwin1975
    Poziom 10  

    Witam. Marcin 252 do modulatora tylnej osi idzie pięć przewodów w tym dwa can. Jutro sprawdzę i podam ci numeracje przewodow,potem wystarczy otworzyć kasete elektryczną[z przodu kabiny]miernik w ręke i sprawdzić przewody.Jeżeli znajdziesz przerwe, nowy kabel od kasety do modulatora i po temacie.

  • #8 08 Mar 2011 14:26
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Zaraz zaraz.To usterka spowodowana jest bledem obwodu czujnikow czy tylnego modulatora, bo z tego co czytam, to wnioskuje, ze autor postu zglasza problem z czujnikami!

  • #9 09 Mar 2011 20:31
    pingwin1975
    Poziom 10  

    Witam Marcin252. Sorki że nie pisałem wczoraj,ale wracając do tematu do modulatora tylnej osi idą cztery przewody i tak 3620 canH ,3619 canL,9129 masa,5158.Przewody can to są te skręcone razem.Teraz wystarczy znależć te numery w kasecie elektrycznej podpiąć miernik i je sprawdzić Na 99% któryś z przewodów uwalony, stała przypadłość w Dafie.Powodzonka.

  • #10 10 Mar 2011 18:32
    pitool
    Poziom 29  

    sperti napisał:
    magnes w grę nie wchodzi, tacho jest zalegalizowane i sprane, diagnosta podpowiadał aby najpierw dojścia masy sprawdzić tak więc zrobiłem i wydaje mi się że przejście masy jest bynajmniej z kabiny, jedynie to pewnie ten kabel we wiązce w którymś miejscu tylko gdzie ta wiązka idzie, trzeba wszystko pruć i szukać, będę musiał jakiegoś speca do domu zaprosić.

    Dwa tygodnie temu miałem identyczną usterkę i była spowodowana impulsatorem od tachografu.W między czasie po legalizacji okazało się że kostka którą wpina się w impulsator miała ugnity jeden z kabli i błąd powracał gdy tylko ciągnik wpadł w większą dziurę w drodze.

  • #11 12 Mar 2011 18:20
    marcin252
    Poziom 9  

    .Do PINGWINA 1975. Wszystkie kable sa ok,sprawdziłem jeszcze instalacje do modulatora I osi , modulatora naczepy i impulsatora a EBS nadal pali sie na czerwono.Może ktoś podpowie gdzie można sprawdzić modulator???

  • #12 13 Mar 2011 15:32
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    zabookuj sobie wizytę w servisie, niech podłączą do Davie, w systemie EBS jest opcja sprawdzania zaworów i czujników ciśnienia, będących elementami składowymi modulatora.Davie ma funkcję emulatora elektrozaworów i możesz sprawdzic działanie elektrozaworów i zczytać wartości ciśnienia z czujników.
    Jeśli kable są OK i wymieniłeś już parę modulatorów i dalej jest bad, wówczas sprawdź zasilanie i masy- już po "wejściu" do kabiny.

  • #13 22 Mar 2011 17:16
    cezand2
    Poziom 2  

    Panowie Jeżeli wspomniany KOMP mówi o braku sygnału z czujników prędkości to może zacząć od sprawdzenia włąśnie ICH mierząc napięcie przez nie wytwarzane kręcąc kołem ,Jest to napięcie zmienne .Podejrzewam .że skorodowały w tym dafie pierścienie polaryzacyjne na piaście ,.a wtedy i sprawne czujniki nie wytworzą napiecia,Ktoś kto oderwie głowę od komputera i schyli się kierując wzrok w stronę czujników zauważy także .że kabel od czujnika podłączony jest nie wiedzieć czemu do modulatora tylnej osi .a nie do .....,czegoś innego.

  • #14 02 Kwi 2011 00:18
    krakowczyk47
    Poziom 2  

    miałem taki przypadek, ze rdza powstała na drabinkach cofnęła czujniki i wszystkie miały zerowy odczyt, klient chyba auto w stawie trzymał

  • #15 31 Maj 2011 20:24
    krzych-67
    Poziom 9  

    Witam mam problem z XF95 2003r w automacie ,mianowicie gdy jadę na tempomacie czasem go wyłącza nieraz gdy włączę wycieraczki lub otwieram okno. Na kompie wykazało brak komunikacji między skrzynią pedałem gazu i czujnikiem prędkości obrotowej.Sprawdziłem wiązkę(od skrzyni) z kabiny do pierwszej podpórki jest OK gdzie dalej szukać?.

  • #16 01 Cze 2011 11:19
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    jesli nie ma komunikacji z pedalem gazu, a auto normalnie przyspiesza(znaczy reaguje na gaz prawidlowo), to co jest nie tak??? Komunikacja pomiedzy pedalem gazu a Engine ECU jest OK, tylko cos ten komputer diagnostyczny jest niekompatybilny.Podobnie z czujnikiem predkosci (czyli czujnikiem tachografu), jezeli tacho dziala OK, na dodatek nie ma nic na desce, to jakim cudem komputer diagnostyczny nie moze sie skomunikowac, aby zczytac status czujnika???
    Usterka jest w przewodach w kabninie, gdzies pod deská lub panelami.Sterowania oknami w zasadzie nie wychodzi poza kabine, wycieraczki w zasadzie tez (poza silniczkiem wycieraczek).VIC tez nie ma tu nic do tego, bowiem tempomat nie jest funkcjá VIC-a, i w zaden sposob nie jest z nim powiazany.
    Wylaczenia tempomatu i brak gazu natomiast powoduje zwarcie w obwodzie wylácznika hamulca wydechowego- a ten jest w kabinie; w podlodze.
    Zycze owocnych poszukiwan!

  • #17 01 Cze 2011 22:18
    krzych-67
    Poziom 9  

    DZIĘKI krisbrumm za szybką odpowiedż myślę ze to będzie tak jak piszesz ,dodam tylko ze podczas normalnej jazdy(bez tempomatu) kiedy przestawał ciagnąć popuściłem gaz i ponownie depłem to normalnie szedł.Ale jutro sprawdzę i dam znać .

  • #18 02 Cze 2011 11:27
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Chyba depnálem, a nie deplem... No comments.

  • #19 03 Lip 2011 21:23
    krzych-67
    Poziom 9  

    Witam wyjąłem przycisk hamulca wydechowego obstukałem opukałem (bo jest nie rozbieralny) i zamontowałem z powrotem.A że tam nic nie stwierdziłem co by się zepsuło ,szukałem dalej włączyłem tempomatem wyższe obroty i ruszałem kablami i przekaźnikami. Jeden z przekaźników miał słaby styk i obroty spadały ,miną miesiąc i jest OK.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME