Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ZETOR 7245 - montaż dodatkowego rozdzielacza hydraulicznego.

michaelxxxl 01 Mar 2016 12:41 47658 38
  • #31
    michaelxxxl
    Poziom 11  
    zbigniew125 napisał:
    A możesz zdradzić w którym miejscu pomiędzy pompą a rozdzielaczem fabrycznym zamontowałeś zawór który zamknie przepływ na rozdzielacz podnośnika a otworzy na rozdzielacz dodatkowy . Pozdrawiam


    Witam, coś źle kolega zrozumiał. Ja nie mam takiego zaworu.
    Mam założony zawór taki jak w jednym z wcześniejszych moich postów zamieściłem.
    Gdy chce pracować na podnośniku to zamykam ten zawór, a gdy pracuje TUR to jego otwieram i załączam na stałe wyjście hydrauliczne.
    pozdrawiam
  • #32
    julik1080
    Poziom 1  
    michaelxxxl napisał:
    Witam, jeśli twierdzisz, że podłączyłeś zgodnie z rysunkiem to musisz pamiętać o dwóch rzeczach podczas użytkowania:
    - aby pracował prawidłowo dodatkowy rozdzielacz to musisz zablokować ten w ciągniku! np. trzymając ciągle załączoną dźwignię od wyjścia hydraulicznego
    - aby pracował prawidłowo podnośnik w ciągniku i wyjścia hydrauliczne to jeśli nie założyłeś zaworu takiego jak w moim wcześniejszym poście to musisz zblokować dodatkowy rozdzielacz. np przez załączenie wyjścia od krokodyla.

    A na podstawie czego twierdzisz, że podnośnik nie działa prawidłowo? Bo jeśli tylko obserwowałeś puste belki to złudzenie. Jeśli byś miał jakiś ciężar np pług to na pewno się nie podniesie.

    Zrób testy i daj znać czy pomogło.
    powodzenia

    Witam. czyli z tego co czytałem to dodatkowy rozdzielacz nie będzie działał razem z podnośnikiem w zetorze?
  • #33
    pit35
    Poziom 10  
    Witam
    Mam Zetora 7245 kupiony niedawno razem z turem . Tur działał bardzo kiepsko- bela siana 130 ledwo dawał rade i trwało to wieki. Wkurzyłem się i zmieniłem pompę razem z zaworem który jest przy pompie pod deklem. I okazało się ,że radość była przedwczesna - żadnego spektakularnego sukcesu nie było. Z pianą na ustach coś poczytałem w necie i zostałem szczęśliwym posiadaczem nowego rozdzielacza dwusekcyjnego. Pół dnia się męczyłem żeby go zmienić bo inne średnice gwintów na wejściach itp ale 2 godziny temu zakończyłem tą nierówną walkę . Wyobraznia Wasza jest zbyt mała żeby uświadomić sobie mój stan psychiczny po tym jak odpaliłem i się przekonałem ,że wydatki 300 zł pompa + 450 rozdzielacz nie licząc czasu nic nie dały i dalej jestem w punkcie wyjścia . Czy ma ktoś jakiś pomysł co jeszcze mogę wymienić oprócz całego ciągnika lub zanim oddam go całego na złom? Dodam że nie do końca rozumiem miejsc podpięcia tego rozdzielacza ( podłączyłem tak jak był podłączony stary rozdzielacz) na zdjęciu zaznaczyłem miejsca podłączenia.
  • #34
    beta5
    Poziom 14  
    Witam , czy sprawdziłeś szczelność połączenia z pompy do rozdzielacza /oringi na tulejkach i rurkę którą jest tłoczony olej z pompy do rozdzielacza /również zawór przelewowy w rozdzielaczu.Sprawdzałeś sprzęgło/napęd WOM/ czy nie ma poślizgu lub uszkodzonych frezów /wielowypustów/na tarczy drugiego stopnia?
  • #35
    pit35
    Poziom 10  
    Fakt że zapomniałem wymienić oring na tej rurce która wchodzi w pokrywę z zamontowaną pompą
    - jutro jeszcze raz spuszczę olej i wymienię ten oring. O sprzęgle nie pomyślałem- i nie brałem pod uwagę że może mieć wpływ a faktem jest że sprzęgło też się już prosi o wymianę. Ale dzięki za sugestie- zacznę jutro od uszczelki na tej rurce tłocznej. A te miejsca podłączenia rozdzielacza są Ok?
  • #37
    pit35
    Poziom 10  
    podjechałem do warsztatu i powiedział mechanik że najwcześniej za 10 dni może podjechać zmierzyć ciśnienie- osobiście nie posiadam takiego manometru do 18 czy 20 MP . Jak mam tura podłączonego? tzn rozdzielacz podłączony przewodami jak na zdjęciu 3 posty wyżej - nie wiem czy to dobre miejsce na podłączenie ale tak było. A sam tur 2 sekcje ZETOR 7245 - montaż dodatkowego rozdzielacza hydraulicznego.
    Jeszcze jeden objaw - na pusto tur podniesiony bez obciążenia i na wolnych obrotach dam wajchę żeby poszedł wyżej to efekt jest odwrotny - bardzo powoli zaczyna się opuszczać do czasu aż dam sporo więcej gazu - wtedy idzie do góry.
  • #38
    beta5
    Poziom 14  
    Sprawdź jeszcze w ten sposób : ustaw dźwignię na podnoszenie tura na tym dodatkowym rozdzielaczu i jednocześnie przesteruj dźwignię od wywrotu przyczepy /hydraulika zewnętrzna/ do przodu i przytrzymaj następnie do tyłu i też przytrzymaj w jednej z tych pozycji tur powinien szybko zacząć się podnosić ponieważ raczej na pewno jest podpięty pod wyjście na gniazdo hydrauliki zewnętrznej
  • #39
    pit35
    Poziom 10  
    Beta5 przeprowadziłem właśnie Twój test - żadnej reakcji- ani na gorsze ani na leprze bez względu czy dzwignia jest przełączona na zewnętrzną czy na wewnętrzną hydraulikę .