Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kupię samochód pseudo sportowy do 6000zł

smigas 06 Mar 2011 22:36 16756 98
  • #31
    M4cku
    Poziom 2  
    Zastanowiłbym się dłużej nad Fiatem Bravo 1.9 jtd- dość nowoczesny w porównaniu do reszty aut z Twojej listy, zwija się też nie najgorzej.
  • #32
    ogur3k
    Poziom 33  
    mr.papryk napisał:
    kup sobie BMW e36 coupe ;P i problem z głowy 2.0 wystarczy :P


    Szkoda, że taka 'wypasiona beemka' dostaje tęgie baty od 90konnego, spokojnego sedana. Nie raz sprawdzone.
    Że już nie wspomnę o spalaniu...

    M4cku napisał:
    Zastanowiłbym się dłużej nad Fiatem Bravo 1.9 jtd- dość nowoczesny w porównaniu do reszty aut z Twojej listy, zwija się też nie najgorzej.

    Niech zgadnę: polecasz bo sam masz? :lol:
    Rozumiem, siedzisz we Włoszech, pełno tego na ulicach, no ale oni już tak mają :P
    Poza tym, gdzie tu z turboklekotem do pseudo sportu? Było też powiedziane, że diesel nie wchodzi w grę, ze względu na małe przebiegi i, co nie każdy chyba chce zauważyć, wyższa cena zakupu i serwisowania. OC tej pojemności też nie należy do przyjemności.

    wariato napisał:

    Co powiesz na Renault 5 1.4 Turbo ?

    Pomysł godny, tylko znajdź zadbany egzemplarz...


    smigas:
    Peugeot 306? Nie wygląda to to źle, silników od groma do wyboru, w sumie takie średnie z tego co chcesz, czyli dynamika, sylwetka, małe opłaty, małe spalanie, hmmm...
  • #33
    Pemok
    Poziom 12  
    A moze Rover serii 200? Wyglada niezle, auto raczej trwale, z silnikiem 1.4 16V 103 KM jedzie calkiem niezle, nie pali duzo. Silnik tez jest trwaly, trzeba tylko uwazac na przegrzanie bo wtedy szybko pada uszczelka pod glowica. Wyposazenie tez zwykle lepsze niz u konkurencji.
  • #34
    smigas
    Poziom 12  
    Samochody małe z rzekomo małym spalaniem
    dla przypomnienia do 6kzł min wyposarznie szyberdach/klima
    =>opel corsa Hatchback \\3d\\ siln.-1.600ccm^3 \\typ sil-DOHC
    =>opel tigra Hatchback \\3d\\ siln.-1.600ccm^3 \\typ sil-DOHC
    =>suzuki swift Hatchback \\3d\\ siln.-1.600ccm^3 \\typ sil-DOHC
    =>honda civic Hatchback \\3d\\ siln.-1.500/1600ccm^3 \\typ sil-vtec
    =>ford puma Hatchback \\3d\\ siln.-1.400/1.600/1.700ccm^3 \\typ sil-DOHC
    =>Fiat punto gt Hatchback \\3d\\ siln.-1.400ccm^3 \\typ sil-SOHC (OHC)
    =>fiat bravo Hatchback \\3d\\ siln.-1.600ccm^3 \\typ sil-DOHC
    =>mitsubihi colt Hatchback \\3d\\ siln.-1.600ccm^3 \\typ sil-
    =>peugot 306 Hatchback \\3d\\ siln.-1.600ccm^3 \\typ sil-SOHC (OHC)
    =>peugot 106 Hatchback \\3d\\ siln.-1.600ccm^3 \\typ sil-SOHC (OHC)
    =>rover 200 Hatchback \\3d\\ siln.-1.600ccm^3 \\typ sil-DOHC


    =>opel corsa
    silnik - 1.6 i 16V GSI (109 KM)
    pojemność silnika- 1598 cm3
    typ silnika- wielopunktowy wtrysk
    moc silnika- 109 KM przy 6000 obr/min
    montaż silnika- poprzecznie
    rodzaj wałka rorządu- DOHC
    cylindry - rzędowy
    liczba cylindrów- 4
    stopień sprężania- 10,5
    liczba zaworów na cylinder- 4
    waga - 975 kg

    =>opel tigra jw.

    =>suzuki swift
    silnik- 1.3 GTi (101 KM)
    pojemność silnika- 1298 cm3
    typ silnika- wielopunktowy wtrysk
    moc silnika- 101 KM przy 6450 obr/min
    montaż silnika- poprzecznie
    rodzaj wałka rorządu- DOHC
    cylindry- rzędowy
    liczba cylindrów- 4
    stopień sprężania- 10,0
    liczba zaworów na cylinder- 4
    waga- 835 kg


    honda civic v
    Silnik - 1.6 ESi (125 KM)
    pojemność silnika- 1590 cm3
    typ silnika- wielopunktowy wtrysk
    moc silnika- 125 KM przy 5500 obr/min
    montaż silnika- poprzecznie
    rodzaj wałka rorządu- SOHC (OHC)
    cylindry- rzędowy
    liczba cylindrów- 4
    stopień sprężania- 9,2
    liczba zaworów na cylinder- 4
    masa- 1060 kg

    ford puma
    pojemność silnika- 1679 cm3
    typ silnika- wielopunktowy wtrysk
    moc silnika- 125 KM przy 6300 obr/min
    montaż silnika- poprzecznie
    rodzaj wałka rorządu- DOHC
    cylindry- rzędowy
    liczba cylindrów- 4
    stopień sprężania- 10,3
    liczba zaworów na cylinder- 4
    masa- 1040 kg

    fiat punto
    Silnik - 1.4 GT Turbo (133 KM)
    pojemność silnika- 1372 cm3
    typ silnika- wielopunktowy wtrysk
    moc silnika- 133 KM przy 5750 obr/min
    montaż silnika- poprzecznie
    rodzaj wałka rorządu- SOHC (OHC)
    cylindry- rzędowy
    liczba cylindrów- 4
    stopień sprężania- 7,8
    liczba zaworów na cylinder- 2
    masa- 976 kg

    fiat bravo
    Silnik- 1.6 16V (103 KM)
    pojemność silnika- 1581 cm3
    typ silnika- wielopunktowy wtrysk
    moc silnika- 103 KM przy 5750 obr/min
    montaż silnika- poprzecznie
    rodzaj wałka rorządu- DOHC
    cylindry- rzędowy
    liczba cylindrów- 4
    stopień sprężania- 10,5
    liczba zaworów na cylinder- 4
    masa- 1025 kg

    mitsubihi colt
    Silnik- 1.6 i 16V GLS (103 KM)
    pojemność silnika- 1597 cm3
    typ silnika- wielopunktowy wtrysk
    moc silnika- 103 KM przy 6000 obr/min
    montaż silnika- poprzecznie
    rodzaj wałka rorządu- -
    cylindry- rzędowy
    liczba cylindrów- 4
    stopień sprężania- 10,0
    liczba zaworów na cylinder- 4
    masa- 1015 kg

    peugot 306
    pojemność silnika- 1587 cm3
    typ silnika- wielopunktowy wtrysk
    moc silnika- 89 KM przy 5600 obr/min
    montaż silnika- z przodu, poprzecznie
    rodzaj wałka rorządu- SOHC (OHC)
    cylindry- rzędowy
    liczba cylindrów- 4
    stopień sprężania- 10,0
    liczba zaworów na cylinder- 2
    masa- 1080 kg

    peugot 106
    Silnik 1.6 (104 KM)
    pojemność silnika- 1587 cm3
    typ silnika- wielopunktowy wtrysk
    moc silnika- 104 KM przy 6200 obr/min
    montaż silnika- z przodu, poprzecznie
    rodzaj wałka rorządu- SOHC (OHC)
    cylindry- rzędowy
    liczba cylindrów- 4
    stopień sprężania- 10,2
    liczba zaworów na cylinder- 2
    masa- 870 kg

    rover 200
    Silnik 1.6 Si (112 KM)
    pojemność silnika- 1589 cm3
    typ silnika- wielopunktowy wtrysk
    moc silnika- 112 KM przy 6000 obr/min
    montaż silnika- przodu, poprzecznie
    rodzaj wałka rorządu- DOHC
    cylindry- rzędowy
    liczba cylindrów- 4
    stopień sprężania- 10,5
    liczba zaworów na cylinder- 4
    masa- 1100 kg

    Który z ww samochodów ma największą porównywalną masę do mocy ??
    Który jest najtrwalszy ??
    jak ww silniki znoszą gaz full sekwencja ??
  • #35
    ogur3k
    Poziom 33  
    smigas napisał:
    Który z ww samochodów ma największą porównywalną masę do mocy ??
    jak ww silniki znoszą gaz full sekwencja ??


    Szukasz jelenia który Ci to policzy bo Tobie się nie chce, czy kalkulatory Cię przerastają?

    Chcesz dokupować/przerabiać auto które jeździ tak mało na sekwencję?
    Nie mogę tego pojąć, przecież ta inwestycja przy tym planowanym przebiegu nigdy Ci się nie zwróci.
  • #36
    smigas
    Poziom 12  
    nie szukam jelenia lecz myślałem że dowiem się czegoś ciekawego od właścicieli aut np spalanie ,blacha, awarie ,itp
    auto chcę już kupić z sekwencją bo jest wiele ofert a przy zakupie różnica 500zł więc czemu nie.
    Wypowie się ktoś o ww autach
  • #37
    Pemok
    Poziom 12  
    Corse, Honde, Swifta, wcina rdza, do tego Swift to przestarzala konstrukcja, wyposażenie bedzie marne, ale auto fajne i szybkie. O Punto GT zapomnij, nie ma nic wspólnego ze słowem "tanio". Colt to też fajne auto, wersja po lifcie słabsza od tej przed, nie wiem czy sie blacha poprawiła.
    Peugeoty nie powinny rdzewieć, oba silniki sa bardzo trwale, w 306 bedzie niewatpliwie statystycznie mniej zajezdzony, ale za szybkie to nie jest.
    Rover zarówno z 1.4 103 KM jak i tym 1.6 będą w miare szybkie, silniki dość elastyczne jak na 16V.
  • #38
    dyszel85
    Poziom 17  
    Poszukaj zadbanej mazdy 323F ale z serii BG, wtedy trafisz na zadbane autko z silnikiem 1,8 GT które dobrze jedzie, i wygląda naprawdę jak wóz sportowy, otwierane lampy itp.
  • #39
    ogur3k
    Poziom 33  
    dyszel85 napisał:
    Poszukaj zadbanej mazdy 323F ale z serii BG, wtedy trafisz na zadbane autko z silnikiem 1,8 GT które dobrze jedzie, i wygląda naprawdę jak wóz sportowy, otwierane lampy itp.


    Od kiedy to otwierane lampy= wóz sportowy? :lol:
    Fakt, większość dobrze wyposażona, klimatyzacją, szyby w prądzie, centralny itp.
    Ale przy tym silniku, jak jeździsz spokojnie to słyszysz jak monety brzęczą i wylatują z wydechu. A jak depniesz, to tylko szelest grubych nominałów ;)
  • #40
    dyszel85
    Poziom 17  
    ogur3k napisał:
    dyszel85 napisał:
    Poszukaj zadbanej mazdy 323F ale z serii BG, wtedy trafisz na zadbane autko z silnikiem 1,8 GT które dobrze jedzie, i wygląda naprawdę jak wóz sportowy, otwierane lampy itp.


    Od kiedy to otwierane lampy= wóz sportowy? :lol:
    Fakt, większość dobrze wyposażona, klimatyzacją, szyby w prądzie, centralny itp.
    Ale przy tym silniku, jak jeździsz spokojnie to słyszysz jak monety brzęczą i wylatują z wydechu. A jak depniesz, to tylko szelest grubych nominałów ;)


    W sumie to masz rację, przecież otwierane lampy są głównie w terenówkach - zapomniałem!
    Powiedz mi, który z produkowanych wtedy hatchbacków wyglądał bardziej sportowo niż mazda 323F? Może golf II? Escort? Jeśli auto było wyposażone w pakiet ospojlerowania np. Zender, wyglądało naprawdę zadziornie. A silnik 1,8 z instalacją gazową powoduje że samochód staje się oszczędny zwłaszcza przy obecnych cenach benzyny.
  • #41
    smigas
    Poziom 12  
    obliczyłem moc do masy dla ww samochodów

    =>opel corsa Hatchback \\3d\\ siln.-1.600ccm^3 \\1kmg-9kg
    =>opel tigra Hatchback \\3d\\ siln.-1.600ccm^3 \\1kmg-9kg
    =>suzuki swift Hatchback \\3d\\ siln.-1.600ccm^3 \\1km-8kg**
    =>honda civic Hatchback \\3d\\ siln.-1.500/1600ccm^3 \\1km-8kg**
    =>ford puma Hatchback \\3d\\ siln.-1.400/1.600/1.700ccm^3 \\1km-8kg**
    =>Fiat punto gt Hatchback \\3d\\ siln.-1.400ccm^3 \\1km-7kg
    =>fiat bravo Hatchback \\3d\\ siln.-1.600ccm^3 \\1km-10kg
    =>mitsubihi colt Hatchback \\3d\\ siln.-1.600ccm^3 \\1km-10kg
    =>peugot 306 Hatchback \\3d\\ siln.-1.600ccm^3 \\1km -12
    =>peugot 106 Hatchback \\3d\\ siln.-1.600ccm^3\\1km-8kg**
    =>rover 200 Hatchback \\3d\\ siln.-1.600ccm^3 \\1kmg-9kg

    który z ww samochodów najlepiej wybrać średnie spalanie 6-7l pb lub 8lpg
    min wyposażenie abs, wspomaganie kier. ,szyberdach
    auta z ** najmniej ważą :))

    Dodano po 7 [minuty]:

    do tego jeszcze oferta mazdy 323f i mx3
  • #42
    tzok
    Moderator Samochody
  • #43
    ogur3k
    Poziom 33  
    Tego stosunku mocy do masy też się tak nie trzymaj kurczowo zębami.
    Daje to jakotaki pogląd ale nie oznacza że Puma ze stosunkiem 1km-8kg nie pojedzie dużo lepiej niż inne auto ze stosunkiem 1km-13kg.
    Skrzynia biegów sprawia cuda...

    Tak jak tzok powiada, Civic jest pewnym wyborem, popularne części, nie pali to dużo a w miarę potrzeby jakoś się odepchnie.
    Puma to jakieś takie, ni to męskie ni to damskie :P
    Nigdy nie miałem z tym bliższej styczności.

    Ogólnie, Twoje wymagania można podsumować tylko tak: takie rzeczy, to tylko w Erze...
  • #44
    smigas
    Poziom 12  
    Cytat:
    Ogólnie, Twoje wymagania można podsumować tylko tak: takie rzeczy, to tylko w Erze...


    dla czego tak sądzisz można jakieś konkretne argumenty ??
    chociaż szyberdach
  • #45
    tzok
    Moderator Samochody
    W generalnej większości albo szyberdach albo klima... szyberdach jest fajny o tyle, że jest w aucie jaśniej, natomiast w większości aut jakie znam nie da się jechać z otwartym na trasie, bo szum jaki powoduje przy samym nawet uchyleniu jest męczący. Miałem auto z szyberdachem i baaardzo rzadko go uchylałem, a otworzyć to może parę razy po zakupie.
  • #46
    ogur3k
    Poziom 33  
    Wymagania względem finansów.
    Chciałbyś kupić auto które jedzie jak wściekłe, pali ledwo co, serwisowanie nie potrzebne, wypasione, zarejestrowane w kraju i nie zajechane, z gazem. Nie za tą kasę.
  • #47
    smigas
    Poziom 12  
    ok dzięki"ogur3k" za realia ale chyba civic w tej cenie jest realny lub, puma, colt czy peugot 106 ???

    z tego co wiem to większość civiców ma szyberdach

    Dodano po 8 [minuty]:

    dużo różni się civic 1.3 z civic 1.5 ?? mam okazję kupić ją za 3.600 bez negocjacji??
  • #48
    Pemok
    Poziom 12  
    Civic 1.3 ma gaznik, a 1.5 wtrysk.

    Wiele Civicow ma szyberdach, zwykle elektryczny, ale czesto w polaczeniu z szybami na korbkę...
  • #49
    smigas
    Poziom 12  
    tak wiem że jest różnica wtrysk/gaźnika ale chodzi mi o to czy dużym mułem jest civic 1.3 w porównaniu z civic 1.5vtec
  • #50
    ogur3k
    Poziom 33  
    Internet masz, jak widzimy, hmm...
    Nie możesz poszukać osiągów danych samochodów?
    Jaki Civic 1.5 Vtec? VTEC czy VTEC-E?
    Wiem że na pewno Civic 4generacji który waży ~930kg z silnikiem 1.3 75KM dostaje tęgie baty od Golfa 2 1.6TD który waży ~985kg i ma 60KM ;)
    Więc ten 1.3 w 5generacji która waży ~925 to porażka...
  • #51
    smigas
    Poziom 12  
    chodzi mi o faktyczne odczucia właścicieli a nie naciągane opinie z neta
    a co byś(''ogur3k'')powiedział o mitsubihi colt ??
  • #52
    ogur3k
    Poziom 33  
    Mitsubishi Colt? Męczyłem tylko 3 generacje, a ta raczej Cię nie interesuje.
    Generalnie to jest Lancer z mniejszą ilością drzwi.
  • #53
    smigas
    Poziom 12  
    A jak jest z dostępnością części do samochodu marki Mitsubishi Colt??
    Jakimi generacjami "Ogur3k" jeździłeś ??
  • #54
    ogur3k
    Poziom 33  
    smigas napisał:

    Jakimi generacjami "Ogur3k" jeździłeś ??


    Rany, czytanie ze zrozumieniem totalnie leży u Ciebie!
    ogur3k napisał:
    Mitsubishi Colt? Męczyłem tylko 3 generacje, a ta raczej Cię nie interesuje.
    Generalnie to jest Lancer z mniejszą ilością drzwi.
  • #55
    Teg
    Poziom 15  
    Civ w tej cenie to będzie niezła padaka. "Jajko" 3D w tej cenie mozna kupić, ale trzeba szukać min. pół roku to może się trafi jakiś nie zajeżdżony i zaszpachlowany.

    Szukaj Colta.
  • #56
    zmstr84
    Poziom 9  
    Dla mnie to wygląda jakbyś chciał kupić samochód z mocą VR6 w VW, spalaniem oscylującym w okolicach CC 700 + gaz, wyglądający jak Ford Mustang i wyposażony jak Jaguar X-Type.
    A ja wbrew wszelkim konwenansom i trendom powiem ci żebyś zainteresował się Daewoo Lanosem w wersji Sport - to jest właśnie to co chcesz kupić w tytule wątku.
    Silnik 1,6 DOHC, 106 KM w stosunku do ok 1000kg wagi, w serii były 2 poduchy, centralny, ABS, wspomaganie... Będziesz miał pseudosportowe auto za właśnie takie pieniądze jakie chcesz wydać. Co najlepsze Lanosy wbrew pozorom mają wręcz zerową awaryjność i są odporne na wyczyny młodych gniewnych.
    No chyba że boisz się "obciachu" jeżdżenia Daewoo, to kup sobie Civica który spala mieszankę oleju z paliwem jak niegdyś dwusuwy :D
  • #57
    Teg
    Poziom 15  
    Dobrze gada, piwo mu dać. Lanos na początek do bardzo dobre auto. Nie psuje się specjalnie, proste - mozna samemu naprawić i się przy okazji duzo nauczyć, części tanie. W razie stłuczki części blacharskie tanie. Obciach dla mnie to jeździć zajeżdżonym Civem albo BMW - jak widzę takiego młodocianego za kierownicą, to się tylko uśmiecham z politowaniem.
  • #58
    M4cku
    Poziom 2  
    ogur3k napisał:

    Niech zgadnę: polecasz bo sam masz? :lol:
    Rozumiem, siedzisz we Włoszech, pełno tego na ulicach, no ale oni już tak mają :P
    Poza tym, gdzie tu z turboklekotem do pseudo sportu? Było też powiedziane, że diesel nie wchodzi w grę, ze względu na małe przebiegi i, co nie każdy chyba chce zauważyć, wyższa cena zakupu i serwisowania. OC tej pojemności też nie należy do przyjemności.


    Nie zgadłeś - nie mam... nie o to chodzi czy tego pełno we Włoszech czy nie - chodzi o to, że dostałby auto z 2000 roku najlepiej wyposażone z wymienionych - poduszki powietrzne, abs, elektryczne szyby, wspomaganie, klimatyzacja.. jak kto lubi ale ja bym brał po prostu jak najnowsze.

    Za 6 tys. zł jedynie co ze sportu można polecić to Honda CRX, w silniku 1.6 16v ma 130 KM, przy swojej masie deklasuje wszystkich - ale z oszczędnością nie idzie to w parze.
  • #59
    ogur3k
    Poziom 33  
    Sugerujesz jak najmłodsze auto (Fiat Bravo) ale proponujesz też starego sztrucla jakim jest Honda CRX? Bo na młodszą Del Solke to go nie stać...

    Nie mówię że to zły wybór, tylko poza jego zasięgiem finansowym.
    Już kilka razy padło w tej dyskusji, że z takimi wymaganiami i taką kasą to tylko do salony Ery.


    smigas:
    Seat Ibiza? Taka wolna myśl, hm... Benzynowych silników od groma tam pchali, jest w czym wybierać.
    Może nie bardzo sportowy ale z silnikiem ośmio-zaworowym umiarkowany apetyt na paliwo i raczej niezawodny. Osiągi, nie mam pojęcia, nie miałem bliższej styczności.
  • #60
    zmstr84
    Poziom 9  
    Z tego co pisał to za VAG-ami nie przepada, więc i Ibi mu do gustu nie przypadnie. Jeśli już VAG to wolałbym na jego miejscu od Ibizy, Golfa 3 (pomimo wszelakich opinii i głupich stereotypów) z ABF-em pod maską. Samochód za rozsądną cenę, do którego części są tanie i dostępne jak powietrze, z mocną jednostką, która niejedno auto do pionu na prostej sprowadzić potrafi, a nie jest paliwożerna. Minusy takiego rozwiązania to zakatowane jednostki (Civic'i zresztą to samo), przegnite klapy i progi, toporne bezwyrazowe wnętrze.