Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Gaźnik kanały Simson S51. Dostaje za dużo powietrza.

pasek007 05 Mar 2011 22:50 10223 7
  • #1
    pasek007
    Level 9  
    Witam. Jestem tu nowy i proszę o pomoc bo totalnie się zagubiłem. Problem jest taki, że mój Simson dostaje za dużo powietrza. Gdy dam gaz do oporu Simson strzela w gaźnik a w tłumiku odchodzą dziwne głosy, a gdy zatkam ręką filtr powietrza jest idealnie na maksymalnych obrotach nic nie strzela po prostu jest tak jak trzeba. Podkreślam na maksymalnych! na wolnych wszystko jest OK. I teraz pytanie gdzie się zmniejsza powietrze nie chodzi mi o ŚRUBĘ REGULACYJNĄ WOLNYCH OBROTÓW tylko o zmniejszenie ogólne dawki powietrza. A i druga sprawa może mi ktoś powiedzieć do czego są tę kanały w gażniku w Simsonie który służy dokładnie do czego???? I dlaczego nie raz się spotkałem w jednym kanał jest zaklejony, a w innym jest totalnie odwrotnie podaje link aby wizualnie złapać o co chodzi. http://www.lima.com.pl/ganiksimsonsr7080skutertuningowy16n3372-p-3013.html Ostatnie foto przedstawia sytuacje największy otwór w jednym zaślepiony w innych nie????? Proszę o pomoc i nie kasowanie tematu
  • #2
    ja-kenaj
    Level 26  
    Najpierw sprawdź czy nie dostaje się do cylindra lewe powietrze, szczelność kolektora ssącego. Następnie włóż do filtra powietrza wkładkę filtrującą, bądź gąbkę. Powodzenia.
  • #3
    stefanscorpio
    Level 20  
    Witam! Jesli dobrze pamietam(to juz 40 lat!) to nalezy odkrecic nakretke na gorze gaznika i wysunac do gory przepustnice wraz z iglica.Iglica jest osadzona w przepustnicy za pomoca zawleczki i ma kilka polozen.Im wyzej tym wieksza dawka paliwa.Podnies o dwa zabki i sprawdz.Pozdrawiam.Stefan.
  • #4
    lukas0830
    Level 14  
    Zawleczka w dół jak już coś, wtedy unosisz iglicę i zwiększasz dawkę paliwa. Czyszczenie i regulacja gaźnika powinna pomóc. Poza tym jak kolega wspomniał, dokładnie obejrzyj czy nie ma nieszczelności, bo tego powodem też może być obce powietrze.
  • #5
    pasek007
    Level 9  
    Żadnych właśnie nieszczelności nie ma, myślałem, że jest jakaś śrubka regulacyjna powietrza, albo ten kanał ma być zatkany, czy jest ktoś w stanie mi powiedzieć z tym kanałem o co kaman???
  • #6
    jack63
    Level 43  
    Kanały zaklejone to otwory technologiczne. Wierci się kanał gdzieś we wnętrzu gaźnika a "wyjście na świat" zatyka. Nie ma innej możliwości wykonana "pozakręcanego" kanału w wnętrzu gaźnika.
    Zmiana składu mieszanki paliwowo-powietrznej następuje w rózny sposób dla różnych otwarć przepustnicy:
    1. Prawie zamknięta (lub całkowicie zamknięta jak na "twoim zdjęciu gaźnika) - bieg jałowy : śrubka (śrubki) regulacyjne.
    2. Od 1/4 do 3/4 otwarcia: zapinka iglicy
    3. Powyżej 3/4 : Wielkość dyszy głównej.
    Na wszystkie regulacje wpływa poziom paliwa w komorze pływakowej i od tego bym zaczął.
    Jeżeli to nie pomoże, a gaźnik jest chińską podróbą, to masz wielki problem. Już nie jeden się doktoryzował na chińskim gaźniku - bez efektu.
    Gaźnik to precyzyjne urządzenie. Minimalny błąd i nie działa jak należy.
  • #7
    maciek16s51
    Level 10  
    czy ktoś może mi powiedzieć co mogę zrobić jeszcze w moim simsonie żeby osiągał lepszą prędkość maks. zmieniłem już zębatkę zdawczą z 15z na 17z i idzie ok.45-50km/h a wiem że powinien lecieć ponad 60km/h.prosze o pomoc

    Dodano po 2 [minuty]:

    jeszcze dodam że kapitalny remont silnika był robiony 2 lata temu i po nim zrobił około 2000km (jest to simson s51 "b" 82r. 19tyś przebiegu)
  • #8
    Pawlo296
    Level 1  
    Witam!Miałem podobny problem.Kupiłem nowy gaźnik do Simka(16n3-4) ale nadal nie chciał pracować.Gdy odkręcałem manetkę on dusił się i gasł i nie miał wolnych obrotów,aż pewnego dnia pożyczyłem od kumpla jego gaźnik.Okazało się że w gaźniku kumpla jest zatkana dysza powietrza , u mnie natomiast nie była niczym zaślepiona i ssał lewe powietrze.Gdy zatkałem dysze było jak ręką odjął.Simek wkręcał się na obroty i po wyregulowani go pojawiły się wolne obroty.