Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ustawienie koła zmiennych faz rozrzadu względem wałka

marcpol 06 Mar 2011 11:09 62904 17
  • #1 06 Mar 2011 11:09
    marcpol
    Poziom 20  

    Witam, wymieniałem rozrząd w volvo xc70 2.5T 2004r. i musiałem wymienić uszczelniacz pod kółkiem zmiennych faz rozrządu. Teraz mam problem z ustawieniem koła zmiennych faz względem wałka rozrządu. Będę wdzięczny a pomoc. Pozdrawiam

    3 17
  • Pomocny post
    #2 06 Mar 2011 11:37
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    Jak sobie "swoich" znaków nie zrobiłeś, to teraz musisz mieć specjalną blokadę. Nie polecam ustawiania "na oko", bo póżniej i tak elektronika nie da Ci spokoju i wywalać będzie błędy a to czujnika wałka, a to żle ustawionego rozrządu i takie tam. Pozdrawiam.

    5
  • #3 06 Mar 2011 11:45
    marcpol
    Poziom 20  

    Dziękuję za odpowiedź. Znaków nie zrobiłem. Mógłbyś rozwinąć temat blokady? Rozumiem, że jest montowana w miejscu czujnika wałka? Jak ma być wtedy ustawione koło zmiennych faz?

    4
  • Pomocny post
    #4 06 Mar 2011 12:28
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    No i pewnie zaraz mod usunie mój post, bo będzie złe nazewnictwo, ale może zdążysz przeczytać hehe. Nie wiem jak mam Ci to opisać, ale spróbuje. Więc tak: wał ma być ustawiony wiadomo w GMP, następnie pomykasz z drugiej strony silnika aby zablokować wałki (tam są takie nacięcia z tyłu i one muszą być ustawione i zablokowane równo z płaszczyzną głowicy). Jak już wałki zablokowałeś idziesz po kółka i osadzasz je na wałkach. One są na stożku i też mają (powinny) mieć swoje znaki. Dokładnie nie pamiętam i dzisiaj akurat nie mam się czym podeprzeć (wszystkie mat. we firmie mam), ale z tego co kojarzę, to na kołach też są znaki i one muszą pasować. Jak sobie nie poradzisz to jutro z pracy wyślę Ci dokładniejszy opis. Pozdrawiam.

    3
  • #5 06 Mar 2011 12:42
    marcpol
    Poziom 20  

    Wszystko wydaje się być zrozumiałe, z tym, że zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia - koła mają pewien luz - czyli po dokręceniu można przekręcić je o pewien kat nie poruszając wałka.

    Rozumiem, że po zablokowaniu wałków mam założyć kółka w jakiejś skrajnej pozycji?

    2
  • #6 06 Mar 2011 12:47
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    No tak, one mają luz rzędu 4-5 zębów, no i tu problem bo z głowy nie pamiętam jak one mają być dokręcone. Jeśli nikt nie dopisze, to jutro Ci podrzucę info. ;)

    3
  • Pomocny post
    #7 06 Mar 2011 19:01
    toku74
    Poziom 31  

    w kierunku wyprzedzenia. wpisz w wyszukiwarkę. było opisywane

    9
  • #8 07 Mar 2011 17:06
    kubalesko
    Poziom 10  

    Witam, fazator jest na obu kółkach rozrządu?

    3
  • #9 07 Mar 2011 17:55
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    Więc tak. Sprawdziłem i tak naprawdę nic nie piszą odnośnie ustawiania specjalnego kół na wałkach. Ważne to ustawić wał (znak na dole) w GMP, następnie zablokować wałki (z tyłu blokada na płetwy), następnie założyć koła na wałki rozrządu (lużno nie dokręcać). Po prawidłowym ustawieniu wałków, koła mają znaki(nacięcia), które ustawiasz w kierunku nacięć na górnej obudowie rozrządu.
    Pamiętaj, koła dokręcasz do wałków dopiero po zwolnieniu napinacza rozrządu.
    Robisz dwa pełna obroty silnikiem (wiadomo), i kontrolujesz ustawienie wałków. W razie potrzeby, możesz skorygować położenie wałków/wałka. Dopuszczalna odchyłka wałków, to 2* od położenia poziomego płetw wałków. Zarzucę jeszcze schemacik poglądowy, przyda się.
    Ustawienie koła zmiennych faz rozrzadu względem wałka

    5
  • #10 07 Mar 2011 21:50
    toku74
    Poziom 31  

    oj zeimp. nie błysnąłeś. opisujesz rozrząd bez zmiennych faz, i to też opis z książeczki. sam chyba nigdy tego nawet na żywo nie widziałeś coś mi się zdaje. a pop wcześniejszym poście to chyba nawet nie wiesz w jaki sposób przyrząd blokuje wałki i w jakim położeniu jest wtedy wał.

    3
  • #11 07 Mar 2011 22:13
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    toku74 napisał:
    oj zeimp. nie błysnąłeś. opisujesz rozrząd bez zmiennych faz, i to też opis z książeczki. sam chyba nigdy tego nawet na żywo nie widziałeś coś mi się zdaje. a pop wcześniejszym poście to chyba nawet nie wiesz w jaki sposób przyrząd blokuje wałki i w jakim położeniu jest wtedy wał.


    Fotkę robiłem telefonem, bo moja wiedza dot. zrzutów ekranowych jest zbyt mała i jeszcze mam oryginał autodatę i nie wiem jak się to robi - stąd ta kopia. Dwa to jest rozrząd właśnie od tego silnika o jakim mowa (popatrz na dole w opisie zdjęcia-ramka w niej data i oznaczenie silnika), a po trzecie ciężko mi słowami wytłumaczyć jak to się robi (odkręć to, przytrzymaj tamto itp.). Elaboratu tutaj pisał nie będę, ale moja podpowiedż jest prawidłowa. Masz jakąś inną metodę, to popraw mnie i opisz. Pomóżmy koledze, więc jeśli popełniłem jakiś błąd (nie sądzę), to proszę popraw mnie.Pozdrawiam.
    P.S.
    O takim rozrządzie mowa:
    Ustawienie koła zmiennych faz rozrzadu względem wałka

    6
  • #12 08 Mar 2011 08:53
    kubalesko
    Poziom 10  

    Witam jeśli,to taki rozrząd jak na zdjęciu wyżej,to przy zablokowanych wałkach,fazator napinasz maksymalnie w lewo i zakładasz pasek. wyciągnij blokady, i poobracaj kilka razy wałem. Te silniki mają specyficznie niskie obroty na biegu jałowym: 650-700 obr./min.Niech cie to nie zmyli po odpaleniu.

    4
  • #13 08 Mar 2011 14:52
    marcpol
    Poziom 20  

    To taki rozrząd. Ustawiłem kolo w prawo po zablokowaniu wałków i dokręciłem. Zaraz spróbuję odpalić.
    Ustawienie koła zmiennych faz rozrzadu względem wałka

    Dodano po 2 [godziny] 54 [minuty]:

    Odpalił i jeździ. Błędów brak. Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i pomoc. Pozdrawiam

    4
  • #14 08 Mar 2011 20:50
    toku74
    Poziom 31  

    jak to ustawiać jest na forum. jak ktoś nie wie, to niech sobie poczyta, lub pomyśli jak to ustawić. to nic skomplikowanego jeżeli: " mechanikę trzeba rozumieć" jak to ktoś na forum pisał.

    2
  • #15 28 Kwi 2011 19:26
    lexis11
    Poziom 2  

    witam

    podepne sie pod temat bo nie chce nowego zakladac a mam podobny problem, jestem posiadaczem s40 2003r silnik 1.8 oznaczenie b4184s10 , mianowicie pekl mi zawor i musialem kupic nowy, glowice dalem do roboty i wszystko ladnie zlozyli, pozostalo ja tylko przykrecic i tu mam problem , wiem jak ustawic rozrzad ale nie wiem o ile i w ktora strone przekrecic fazator ?? pytalem juz znajomych przegrzebalem neta i nie moge znalesc zadnych info , jesli ktos cos wie na takowy temat to bardzo prosze o pomoc

    2
  • #16 01 Mar 2012 22:02
    wojta33
    Poziom 8  

    hejka wiec jak to jest z tym kolem zmiennych faz rozrzadu ? po wymianie mam go przekrecic w prawo czy w lewo ? z gory bardzo dziekuje mam nazedzia do blokowania tylko teraz jak go ustawic ? jesli jest o tym na forum to gdzie ? dziekuje

    0
  • #17 01 Mar 2012 22:47
    marcpol
    Poziom 20  

    Blokujesz wałek w miejscu czujnika położenia wałka, (blokady wałka ssącego i wydechowego są nie symetryczne), zakładasz koło zmiennych faz, dokręcasz lekko śrubę (ręką) i ustawiasz kółko na znaki kręcąc w prawo (tak, jak kręci się silnik). "Fasolki" mają być ustawione na środku. Przed odpaleniem ręcznie kręcisz kilkakrotnie silnikiem.

    4
  • #18 01 Mar 2012 22:59
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    Po 1. Archeologia.
    Po 2. Wszystko już zostało opisane. Jeśli masz problemy, to zleć to komuś operatywnemu (warsztat/mechanik).
    Zamykam.

    -3