Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Mondeo 2,0 TDCI 2002r P0251, P1211, wahania temperatury

krzys001 06 Mar 2011 12:43 10734 2
  • #1 06 Mar 2011 12:43
    krzys001
    Poziom 7  

    Witam kolegów.
    Mam problem ze swoim mondeo jak w temacie 2002 rok MK3, silnik TDCI 2,0 litra oczywiście CR.

    Czytałem dużo o tym problemie tu na forach ale podobnego opisu nie znalazłem.

    Od początku, jakieś 2 tygodnie temu podczas wyprzedzania zgasł mi silnik, oczywiście mrugała sprężynka. Po ponownym odpaleniu dalsza jazda bez jakichkolwiek kłopotów.
    Po około tygodniu podobna sytuacja tym razem podczas przyspieszania pod górkę, ponowne odpalenie i dalsza jazda bez problemów. Zacząłem przygląda się temu problemowi i zauważyłem bardzo dynamicznie zmieniającą się temperaturę silnika na wskaźniku w kabinie.

    Istnieje pewna zależność wyłączenie silnika następuje tylko w sytuacji gdy wskaźnik temperatury silnika zbliża się do "12" lub osiąga "12"

    Dotychczas obserwowałem położenie wskaźnika temperatury troszkę powyżej "11" niezależnie od trybu jazdy (pod górę z obciążeniem czy tez z górki) Teraz sytuacja wygląda tak>
    Podczas normalnej spokojnej jazdy po mieście nic się nie dzieje a temperatura w granicach powyżej "11"
    Podczas jazdy w trasie i tu 2 sytuacje pod górkę na obrotach powyżej 2800 temperatura gwałtownie wzrasta w sposób wręcz nie możliwy i gdy osiągnie "12" a ja nie odpuszczę obrotów następuje gwałtowny spadek mocy i jakby ograniczenie obrotów - mogę go wykręci na max 2500 coś jak by bez turbiny czy elektroniczna blokada.
    Natomiast jak zaczynam zjeżdżać z górki temperatura gwałtownie spada oczywiście na wskaźniku do poziomu "10" (pierwsza kreska zaraz na początku wskaźnika) i gdy wtedy depnę mogę go kręcić nawet do max obrotów i nic się nie dzieje do momentu jak znowu wskaźnik osiąga położenie "12"

    Oczywiście podczas wyłączenia lub ograniczenia mocy mruga sprężynka kody to p0251 i p1211 wiem co oznaczają i z czym się wiążą.

    Wymieniłem oba termostaty duży i mały (olejowy), filtr paliwa, sprawdziliśmy działanie czujnika temperatury umieszczonego w głowicy - wygląda na sprawny zwłaszcza, że gdy wypięliśmy go z obiegu i zastąpiliśmy sztucznym oporem (wskaźnik stał w położeniu za dwie "12" ) to po rozgrzaniu silnika czyli dłuższej ostrzejszej jeździe wystąpił ten sam błąd i ograniczenie mocy pomimo że sztuczny opór podawał do komputera stałą temperaturę.
    Samochód nie kopci, nie zużywa więcej paliwa niż dotychczas a temperatura zmierzona elektronicznym termometrem na podczerwień w momencie wyłączenia silnika wynosiła 87 *C

    Proszę o pomoc, może ktoś miał podobna sytuację zwracam Wam uwagę, że ta sytuacja występuje tylko wtedy gdy na wskaźniku czujnika temperatury wskazówka osiąga położenie "12"
    Gdzie szukać jeszcze innych czujników, które mogły by mierzyć temperaturę bo będę upierał się, że cała ta sytuacja wiąże się błędnym odczytem temperatury silnika>

    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do dyskusji

    1 2
  • Fibaro
  • #2 06 Mar 2011 22:09
    obyvatel
    Poziom 1  

    Witam, miałem to samo dokładnie, wyprzedzanie, gwałtowniejsze ruszenie, w bardziej "wilgotne" dni, proponuję sprawdzić przewód od akumulatora + czerwony ten co idzie do rozrusznika, u mnie był luźny i ocierał się o pracującą rolkę od pompy wspomagania, przetarł się peszel i osłona przewodu no i doprowadzało do zwarcia co powodowało zamknięcie się zaworu podciśnienia setrującego turbiną, oczywiście piezo zawory na wtryskach itp itd... ogólnie czasem wyłączał wszycho. Proponuję też sprawdzić wiązki przewodów na kostkach zasilających zawór podciśnienia u mnie strasznie skorodowały. Pozdrawiam.

    0
  • Fibaro
  • #3 12 Kwi 2011 22:33
    krzys001
    Poziom 7  

    Witam kolegów i sorry za tak długie milczenie ale problem rozwiązał się nie tak dawno i wcale nie do końca
    Sprawa temperatury banalna, wadliwy termostat olejowy zareklamowany w salonie forda, reklamacja uznana i wymiana gratis przez serwis w ramach rekompensaty - dobrze że miałem rachunek z warsztatu i musieli uznać reklamowany termostat. Teraz temperatura jak w nowym dochodzi do 12 i ani drgnie niezależnie od sytuacji.
    Ale to niestety nie rozwiązało problemy z odcinaniem mocy, nadal było to samo. Sprawdzone wszystkie czujniki i oki. Badanie wtrysków okazało sie istotne 2 z nich strasznie lały na przelewach po prostu złomy. Na kompie forda odczyt błędu był "błąd sterowania dawka paliwa" zregenerowane wymienione i próba (o kase lepiej nie pytajcie) NIBY GRA. Aż tu przy niskich obrotach około 2000 i wciśnieciu pedału gazu w podłoge ciach to samo, gwałtowny spadek mocy - jazda awaryjna i warsztat. Odczyt błedu " niewłasciwe ciśnienie na listwie paliwowej" czyli co POMPKA niestety tez nie wydala juz. Teraz czekam na lekko używaną z Anglii z młodego rozbitego mondka i może uda się w najbliższym czasie ją miec. jak tylko wymienie dam znac pozdro

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo