Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Budowa sprężarki z kompresora od klimatyzacji - Pytanie

06 Mar 2011 17:00 21556 14
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Było by możliwe, ale szybko musiałbyś wymieniać kompresory, zdecydowanie lepiej użyć kompresora z ursusa, który został zaprojektowany do sprężania powietrza.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Admin DIY, Automatyka
    Kompresor samochodowy się do tego celu nie za bardzo nadaje. W oryginalnym układzie poza czynnikiem chłodniczym w instalacji płynie również specjalny olej smarujący sprężarkę.

    Bez oleju taki kompresor się od razu zatrze.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    I osadnik na wyjściu. Bo skoro olej KRĄŻY, to znaczy, że sprężarka go podaje na wyjściu. A ty planujesz sobie tak, co chwilę go przelewać z jednego zbiorniczka do drugiego...
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    Można by coś kombinować, tzn. próbować wstawić pierścienie olejowe na tłoczki (takiej samej konstrukcji jak samochodowe). Głównie trzeba by oddzielić olej od części sprężającej. Druga kwestia to chłodzenie, pewnie trzeba by tłoczyć olej przez zewnętrzną chłodnicę. Może przerobić na tzw. suchą miskę olejową (+wewnętrzny natrysk), żeby dolne tłoki nie pływały w oleju...
    Ale czy to się opłaca ? Raczej nie.

    Sprężarki z ciągników mają małą wydajność (jak dla mnie). Z ciężarówek potrzebują smarowania pod ciśnieniem, wykonania odpowietrzenia skrzyni korbowej i trzeba zazwyczaj wstawiać uszczelniacz na wał bo takiego nie mają... Dodatkowo zazwyczaj chłodzone są płynem... Ale przy spełnieniu tych warunków mają dużą trwałość, chociaż z wydajnością to tak do 30m3/h czyli też bez rewelacji.

    Olej w przestrzeni tłoczenia w sprężarce w kontakcie z powietrzem (w czynniku chłodniczym nie ma wolnego tlenu) + wysoka temperatura może w pewnych krytycznych warunkach doprowadzić do samozapłonu (zdarzyło mi się nawet raz podziwiać strumień ognia z zaworu bezpieczeństwa w wyniku prostej usterki :D). Podobno dolna granica wybuchowości to 20-50ml oleju na m3 powietrza + za dużo ciepła.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Admin DIY, Automatyka
    Kupiłem kiedyś nowy kompresor z lodówki i bez żadnych przeróbek zastosowałem go do pompowania przenośnej butli 5kg. Zastosowałem tylko filtr na wejściu (papierowy filtr papierowy taki jak był w maluchu) i na wyjściu metalowy filtr od paliwa Lanosa (działa jak separator oleju).

    Najlepsze i najtańsze rozwiązanie a poza tym bardzo cicha praca. Polecam.
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    Dla sprężarek chłodniczych ~20 barów to nic szczególnego. Ta samochodowa bez żadnych przeróbek to raczej nie jest rozwiązanie na lata.
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Witam. U siebie mam zamontowaną sprężarkę od klimatyzacji, ponad 100l butle nabija i jeszcze się nie zatarła przed uruchomieniem wlewam tylko zakrętkę oleju.Jest to sprężarka śrubowa od BMW. Projekt całej sprężarki jeszcze nie został ukończony (faza długich testów;).) Jak zostanie ukończona zamieszczę zdjęcia. Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    kolego mac175 ukończyłeś tą sprężarkę jeśli tak to podeślij jakieś fotki
  • Poziom 11  
    małe sprostowanie sprężarka nie jest śrubowa tylko tłoczkowa jak normalna sprężarka klimy. niestety nie została ukończona ponieważ przy zwiększeniu obrotów przegrzewała sie i zatrzymywała po ostygnięciu działała dalej. na małych obrotach działała bezproblemowo ale miała jak dla mnie i butle ponad 100l za małą wydajność, ale jeśli zastosowano by butle małą i małe obroty to powinna wyjść mała sprężareczka do majsterkowania. obecnie wykorzystałem do tej butli 2 sprężarki dwutłokowe od Ziła 130
  • Poziom 10  
    Też zrobiłem sprężarkę w której wykorzystałem pompę sprężarkową z ziła super sprawa. Czytałem na forach że ta sprężarka od ZIŁA ma wydajność ok 400l na minute
  • Poziom 12  
    Też mam sprężarkę od ziła. Poprzednia założona już jako używana wytrzymała ok 25 lat, bez smarowania ciśnieniowego. Co jakiś czas dolewało się oleju o ile się pamiętało. Jak panewki siadły to jakieś stare z fiata 125p, długość panewki mierzona taśmą przycięta z długości i szerokości, na imadło i rurka z młotkiem. Po takiej partyzantce chodziła jeszcze z 10 lat. Oczywiście pierwsze 10 lat to co dzień koło od ciężarówki, malowania samochodów itp. Sprężarka chłodzona cieczą, dobrze by było czasami sprawdzić i dolać.