Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Dobór głośników do wzmacniacza.

Maciek91 07 Mar 2011 15:27 1722 9
    Maciek91
    Level 2  
    Witam,
    Jakiś czas temu znalazłem w domu sprzęt grający Unitry. Gramofon Daniel G-1100 fs oraz wzmacniacz WS - 503. Oddałem całość do naprawy. Mam teraz mały problem z doborem głośników. Pan, który naprawiał wzmacniacz powiedział, żebym szukał czegoś o mocy sinusoidalnej w okolicach 70-100W i o impedancji 8Ω. Przejrzałem oferty na allegro ale, że nie ukrywając jestem w temacie zielony postanowiłem zwrócić się o pomoc do Was. Czy moglibyście mi podpowiedzieć w jakiej firmy sprzęt mam celować, czy opłaca się kupować używany sprzęt. Kolejny problem to dosyć małe rozmiary pokoju, w którym ów zestaw ma stać oraz ograniczone fundusze. Z góry dziękuję za pomoc.
    Pozdrawiam
    Maciek
    merolPL
    Level 27  
    Tak, stare i dobre 75'tki powinny być naprawdę dobre do tego zestawu.
    Maciek91
    Level 2  
    a co np myślicie o głośnikach Audio Pro Wigo 130? Nadadzą się? Zaproponował mi je sprzedawca w sklepie.
    merolPL
    Level 27  
    Trochę niezbyt. Do klasycznego sprzętu nadadzą się najlepiej głośniki z tamtej epoki.
    Maciek91
    Level 2  
    bo problem jest taki ze ja mam te altusy w innym domu. Nie wiem czy dokładnie te same ale bardzo podobne. I to są straszne kloce i do mojego małego pokoiku w mieszkaniu (10mkw) mogą być za wielkie.
    lmilczarek
    Level 9  
    mam podobny problem co kolega !!! kupilem odrestaurowany radmor 5102 i szukam i szukam i sam nie wiem co by to grało ! ostatnio upatrzyłem STX 180 -polskiego producenta ale czy to jest lepsze od altusów 75 ???? a moze altus 120 z jeszcze poprzedniej serii (tylko te pianki w głosnikach basowych ech..)
    merolPL
    Level 27