Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Neostrada TP, Opcja 2 Mb/s około 6 km od Centrali TPSA.

07 Mar 2011 15:29 3997 21
  • Poziom 24  
    Witam,

    Dziś Proszę Państwa o Odpowiedzi na poniższe moje pytania oraz ustosunkowanie się do poniższego:

    Witam: To ja Adam z Nowego Modlina.

    Od wielu lat już (od 2007r.) na linii tel, którą użytkuję posiadam również (poza usługą głosową) również Internet. Jest to Neostrada TPSA. Najpierw była to opcja Neo 512 kb/s, później 1 Mb/s, aż wreszcie obecnie jest to Neostrada w opcji 2 Mb/s.

    Z owej Neostrady w opcji 2 Mb/s korzystam już 4 miesiąc i jak na razie wszystko jest OK, tzn: połączenie jest zawsze ok, zawsze jest synchronizacja modemu z DSLAM-em, ale, zauważyłem że...

    I teraz w związku z tym co opiszę poniżej mam do Państwa pytania :
    Czemu tak jest? Dlaczego tak się dzieje?
    Myślę że wiem, ale wolę się upewnić. :-)

    Otóż tak:

    Mam Neo w opcji 2 Mb/s na linii o długości około 6 km (po kablach licząc).
    Byłem swego czasu Monterem pracującym dla TP więc miałem okazję to potwierdzić (sprawdzić).

    Parametry linii są stabilne i np teraz wynoszą tak jak poniżej :

    https://obrazki.elektroda.pl/1696660300_1299506513.jpg

    Używam modemu S@gem Fast 800 model E2T, a więc najlepszego, najbardziej czulszego (w porównaniu do np LiveBoxa TP).

    Parametry linii są jak już mówiłem stabilne, tłumienie zawsze jest takie same, ale S/N ciut lata w ciągu doby (od 16 dB do 20 dB na downstream) no ale to akurat normalne, bo liczba aktywnych ADSLi i user-ów zmienia się w ciągu doby :)

    Niestety, po kilku godzinach użytkowania Neostrady (np po kilku godz. ściągania danych z Internetu, lub oglądania filmów na YouTube) prawie zawsze pojawiają się błędy na linii (CRC, FEC) jednak nie przekraczają one zwykle tysiąca, tylko np wynoszą np max CRC 15 błędów, zas FEC 620. Czemu te błędy występują wg Państwa, czy problemem jest na tej linii ciut wysokie tłumienie linii, czy za mały SNR, zdaje mi się,że to 1 ale... Proszę o Odp.

    Na szczęście błędy te nie są szkodliwe , bo nawet z nimi i pingi i prędkość jest taka jak zwwsze czyli wysoka - ok :)

    Oczywiście synchronizacja na linii zawsze jest i nie jest tak, na szczęście, że błędy na linii mulą lub zrywają połączenie :)

    Jeżeli chodzi o realną prędkość to jest ona b.db. jednak nie maxymalna i zwykle wynosi realnie przy pobieraniu dużych plików z Internetu od około 1790 kb/s do 1920 kb/s.

    Prędkości downstream i upstream to zwykle downstream około 1,9 - 2,0 Mb/s zaś upstream około 230 - 260 kb/s.

    W związku z powyższym teraz moje wczesniej wspomniane pytania:

    1. Czemu wyniki prędkości (down., up.) różnią się między tymi przy sciąganiu plików, a tymi co pokazują speedtest-y?
    2. Czemu nigdy nie mogę osiągnąć zbliżonej do maximum prędkości czyli około 2048 kb/s (choć nieraz b.rzadko jest to możliwe).
    Czy powodem tego jest np za duże tłumienie linii ? Proszę o Odp.
    3. Jak Państwo oceniacie przy tych parametrach linii i te efekty pracy mojej Neo 2048 kb/s pracujące na linii 5800 m długości, czyli prawie na 6 km :) Moim zdaniem to i tak jest świetnie, a jak wg Państwa?
    Proszę o Odp. na pytania.

    Acha, pingi do wp.pl i onet.pl są zawsze około 20 - 30 ms - nie większe niż 37 ms. :-)

    Tryb kodowania na linii to na szczęście interleave. :)

    Proszę o Państwa odp. wobec powyższego.

    Proszę o zostawienie tematu tu w Tym Dziale Elektrody, ponieważ z autopsji wiem,że odpowiedzi w tym Dziale udziela dużo osób związanych z TPSA i innymi Operatorami.

    Poniżej zamieszczam jeszcze zrzut ekranu z pingów do WP.PL i ONET.PL :

    https://obrazki.elektroda.pl/7721540600_1299508980.jpg


    Pozdrawiam.

    -Adam-
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    piszesz ze masz neostrade w zwiazku z tym nie masz CIR, ta predkosc ktora wykupiles to predkosc maksymalna ale nie gwarantowana, tlumienie troszke duze, ale wplyw na CRC rowniez moga moze miec np. wlaczenie sie na sasiedniej parze innego xDSL.
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Witam Kolegów po fachu! Ja swego czasu odkryłem co może być przyczyną takiego powstawania błędów. Chodzi o to że modem się nagrzewa w miarę pracy i zaczyna wariować. U Ciebie to jeszcze nie jest tak źle ale w szafach serwerowniach itd itp to już poważny problem. Zawsze kiedy się tak dzieje trzeba umieścić modem z dala od komputera na chłodnej powierzchni i po krzyku. Zależy jaki modem ale twój powinien wystudzony zapracować poprawnie. Pozdrawiam !:))
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    "Dobrym " przykładem jest modem Thomson Speed Touch 516- po osiągnięciu temperatury ok 80C na stabilizatorze 12v następuje jego wyłączenie( się zabezpiecza).Po uzupełnieniu stabilizatorów w materiały strategiczne-miedź /aluminium-radiator, problem ustępuje.
    Adek-tyle pisałem -pomiary w gniazdku u ciebie i wszystko jasne. Dogadaj się z kolegami niech Scherkiem pobadają -S/N i Up/Dow.Jak dobrze linia zestawiona chodzić powinno 6Mb.A jak na magistrali /rozdzielczy napchane ISDN-y i multimedia to 2Mb to wszystko czego należy oczekiwać.
    73!
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    Przyczyn CRC może być wiele. Począwszy od modemu, na karcie adsl skończywszy. Osobiście najczęściej spotykam się z błędami CRC gdy gdzieś jest zły styk, później gdy linia jest zbyt długa lub brak filtra. Oczywiście pomiar szarkiem zapewne wiele by wyjaśnił, chociaż niekoniecznie, dlatego że niektóre zakłócenia nie zawsze są. W takim wypadku trzeba by było zrobić pomiar dwudziestoczterogodzinny (czym go się robi tego nie wiem).
    Jeżeli Tobie nie zrywa połączenia, nie masz czym się martwić. Co do feców to nie ma co się nimi przejmować gdyż są to naprawione błędy.(po to masz synchro na 2496/320 Kbps żeby w tym zapasie te błędy mogły się korygować)
    Z tym szarkiem to też różnie bywa pokazuje 6Mb max a faktycznie 2 na pograniczu chodzi.
    'Co do tych prędkości, synchro masz OK czyli zaniżona prędkość jest na serwerze(nie wiesz czy tp czy na stronie z której pobierasz plik) nie na linii w umowie masz do tylu i tylu czyli możesz mieć mniej.
    Jak dla mnie parametry masz w porządku jak na tą odległość.
    Poczciwy sagemik dobrze się sprawdza na długich liniach. Co do liveboxa jest już jego następca livebox 2 który podobno ma lepszy modem adsl od swojego poprzednika i sporo bajerów takich jak np. zdalna konfiguracja.
    pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 10  
    puszak napisał:
    Oczywiście pomiar szarkiem zapewne wiele by wyjaśnił, chociaż niekoniecznie, dlatego że niektóre zakłócenia nie zawsze są. W takim wypadku trzeba by było zrobić pomiar dwudziestoczterogodzinny (czym go się robi tego nie wiem).


    Chyba tylko Sunset (nie wie czy tak się to pisze) MTT ACM II ma taką możliwość (pomiar 24h)
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Puszak-piszesz o sharku a widzę że pomiarów nie wykonywałeś.Nie pisz nie sprawdzonych informacji. Po pomiarze sharkiem wszystko widać jak na dłoni więc udanych ćwiczeń(CableSHARK)
    Pozdrawiam!
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    Szczerze to nie(bawiłem się nim ale za krótko), ale miałem z nim do czynienia i rozmawiałem z ludźmi którzy na co dzień dokonują nim pomiarów. np. dla łącza znajomego pokazał około 6mb faktycznie tylko 2 chodziło stabilnie dlaczego ?. Jeżeli wysłał byś mi instrukcje w języku polskim był bym bardzo wdzięczny. Miernika niestety nie wezmę bo nie mam skąd. Szark to super maszyna w to nie wątpię, tylko po prostu czasami(rzadko) nie znajdziesz nim uszkodzenia.

    "Przykładowymi testami wykonywanymi przy użyciu CableSHARK’a na jednym
    końcu linii są:
    – Odpowiedź częstotliwościowa,
    – pomiary reflektometryczne w dziedzinie czasu,
    – gęstość widmowa mocy,
    – testy szumów impulsowych."
    Neostrada TP, Opcja 2 Mb/s około 6 km od Centrali TPSA.




    Ps. Pytałem niedawno Ciebie coś na priv
    Pozdrawiam 73 55
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Jest instrukcja ale obwarowana tym że nie można jej udostępniać.Mam sharka w wersji polskiej,to większość pomiarów rozgryzłem. Instrukcje miałem jeden dzień potem musiałem zwrócić. Mają robić jakiś kurs z nowym miernikiem pod VDSL to może się z przedstawicielem handlowym..... Ksero tez kłopotliwe-300stron sobie liczy. Oryginał w zębach jest trzymany.
    Najważniejszym pomiarem przy ADSL jest DMT z tego działu
    S/N ,Upstream, Downstream.,widzisz od ręki jak ci się zestawia łącze od klienta do centrali.. U konkurencji miernik maja ale tylko jest po to żeby pokazać ze jest na stanie. 6Mb-to do półki a potem to jak świat daje tyle masz .A przede wszystkim jakość kabli.glowery pospinane i co zawsze jest dokładnie spartaczone to instalacja u klienta. A to jest z WCZ i wszystkie konsekwencje z tym związane hi.Zwracaj na uwagę na RMS ostatnio sam nad tym sie muszę pochylić bo mam na linii do siebie ok 25V RMS i problem z Upst.
    Jak coś wymyślę z instrukcją to dam ci znać.Pytanie niedyskretne a czy na falach krótkich coś działasz ??-tajemne znaki widzę hi.
    73!
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    Jak na tak dużą odległość i takie parametry to raczej pracujesz po kablach o przekroju żyły 0,8 mm, a przynajmniej większość toru ma większy przekrój. Przy przekroju 0,5 mm może zeszło by się 512 kb/s.
  • Poziom 24  
    ajanek9 napisał:
    Jak na tak dużą odległość i takie parametry to raczej pracujesz po kablach o przekroju żyły 0,8 mm, a przynajmniej większość toru ma większy przekrój. Przy przekroju 0,5 mm może zeszło by się 512 kb/s.


    Zgadza się praktycznie 100% toru kablowego to "gruba linia", czyli żyła środkowa w kablu tel. o przekroju, tak jak Kolego powiedziałeś 0,8 mm. :)
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Bosz co za wątek. Po primo to tam ni ma 6 kilometrów raczej. Po drugie to transfer jest maksymalny dla tej prędkości.
    Po trzecie to 2Mbity to jest 2048 Kilobitów czyli problem jest rzekomy i wynika ze złego przeliczenia jednostek.
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Żyła 0.5. Panowie zrozumcie !!! to jest wcz .Przestańcie myśleć kategorią pasma akustycznego.Tu średnica nie ma większego znaczenia.Powinno się eliminować zrównoleglenia głowic kablowych !!!(WFS) a jak jest rzeczywistość to każdy wie.Jak linia bez telefonu stronę stacyjna portu ADSL robimy zworę.Wszyscy którzy mieli kontakt z WCZ wiedza o co chodzi-linia napowietrzna to antena i co się w niej indukuje też wart wiedzieć.
    ajanek9-dlaczego tak sadzisz -pochyl się nad pomiarami -polecam.Czym to mierzyłeś i sprawdziłeś.Możesz mieć taką prędkość jak łącze jest niskiej jakości(tłumienie duże,rozparowane kable, zła izolacja zrównoleglenia itd).
    Największym problemem który wpływa na prędkość są ISDN-y.Na wioskach gdzie nie ma ISDN przynajmniej dwukrotnie jest większa prędkość na porównywalnych odległościach.
    Monitoruje swoje przyłącze (8miesięcy) i co stwierdziłem dołożenie ISDN na kablu magistralnym i upakowanie internetów obniżyło u mnie Upstream z 1024 na 890,Dowstream z 12300 do 9600,S/N z 55dB spadł do 49dB. i główkuje skąd się pojawiło napięcie RMS o wartości do25V !!!??.W jednej 4 powinna być tylko jedna usługa multimedialna.wprowadzenie VDSL ponownie dobrze namiesza w najbliższych dniach będziemy ta usługę sprzedawać. Pomiar zawsze tym samym miernikiem Sharkiem Będzie lepsza pogoda to ponownie całą linie przepatrzę.
    Nie wyobrażam sobie przy usługach multimedialnych żeby nie mieć Sharka-człowiek jest ślepy i głuchy. Po paru minutach i wykonaniu pomiarów w gniazdku u klienta wszystko jest proste,gorzej z prostowaniem stwierdzonych problemów hihi.
    Do 2Mb spacerek przy 6Mb i wyżej zaczynają się wysokie schody .
    Eustachy --miernik homologowany wiodącej firmy nie sądzę żeby głupoty liczył hi.
    A to są tak śmiesznie pomiary w porównaniu z tymi co stroiłem i mierzyłem w życiu.A mając styczność w przeszłości ze sprzętem specjalnym i jego strojeniem denerwuje mnie niechlujstwo (wystarczy wyjść na ulice obejrzeć się i ręce opadają) przy wykonaniu pewnych rzeczy nie lubię dwa razy lub więcej tej same czynności wykonywać.
    Pozdrawiam! 73!
  • Poziom 24  
    Smok Eustachy napisał:
    Bosz co za wątek. Po primo to tam ni ma 6 kilometrów raczej. Po drugie to transfer jest maksymalny dla tej prędkości.
    Po trzecie to 2Mbity to jest 2048 Kilobitów czyli problem jest rzekomy i wynika ze złego przeliczenia jednostek.


    Witam.

    Zaprawdę, powiadam tak: linia którą użytkuje jest podłączona do centrali w Pomiechówku i ma dł. toru kablowego od centrali do mnie do domu (lokalu) dokładnie 5800 m czyli 5 kilometrów i 800 metrów.
    Wiem to na pewno, byłem monterem pracującym dla TP SA.

    W Dalszym Ciągu Czekam na Kolejne Państwa Odpowiedzi na Ten Temat.
    Jednocześnie Dziękuję za Dotychczasowe.

    Pozdrawiam,

    -Adam-
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    dipol napisał :
    Cytat:
    Żyła 0.5. Panowie zrozumcie !!! to jest wcz .Przestańcie myśleć kategorią pasma akustycznego.Tu średnica nie ma większego znaczenia

    Jednak przy większych odległościach ma znaczenie
    Cytat:
    Typ kabla. Tłumienność jednostkowa [dB/km] przy f=300kHz
    XzTKMXpw 0,4 mm 13
    XzTKMXpw 0,5 mm 11,4
    XzTKMXpw 0,6 mm 10
    XzTKMXpw 0,8 mm 8

    Biorąc jeszcze pod uwagę typ kabla i skręt czwórek i par w czwórkach to różnice są jeszcze większe. Obecnie powszechnie stosowane są kable żelowane i z doświadczenia wiem, że kable o przekroju żyły 0,8 mm mają dużo lepszy skręt oraz lepszą (grubszą) izolację niż kable 0,5 mm.
    Lepsze parametry mają kable (suche) typu XTKMX, jednak są bardziej podatne na zawilgocenia i dlatego zastępowane są przez kable żelowane.
    Różnice widać przy pomiarach nad którymi pochylam sie codziennie i wiem, że na odległość prawie 6 km po kablach o przekroju żyły 0,5 mm to dobrze jak się modem zapnie na 512 kb/s.
    Cytat:
    Zgadza się praktycznie 100% toru kablowego to "gruba linia", czyli żyła środkowa w kablu tel. o przekroju, tak jak Kolego powiedziałeś 0,8 mm.

    Bardzo się pomyliłem ?
    Owszem pomyłki sie zdarzają i 100% pewności dają dane paszportyzacyjne i pomiar w gniazdku abonenta.
    Większym problemem od łączy ISDN są jeszcze łącza PCM, bo niektóre korzystają z napięcia nawet 290V gdzie przy słabszych parametrach kabla potrafią nieźle siać, pomijam zrównoleglenia, bo tego szerokie pasmo w ogóle nie lubi.
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    ADEK1000 napisał:


    Witam.

    Zaprawdę, powiadam tak: linia którą użytkuje jest podłączona do centrali w Pomiechówku i ma dł. toru kablowego od centrali do mnie do domu (lokalu) dokładnie 5800 m czyli 5 kilometrów i 800 metrów.
    Wiem to na pewno, byłem monterem pracującym dla TP SA.

    -Adam-

    I walnęli gdzieś szafkę ONU i cześć Na 6 kilometrach to się 1 z bidą albo nawet ni ma możliwości. A jak jest 2 to znaczy że linia super i nic się nie poprawi.
  • Poziom 24  
    Smok Eustachy napisał:
    ADEK1000 napisał:


    Witam.

    Zaprawdę, powiadam tak: linia którą użytkuje jest podłączona do centrali w Pomiechówku i ma dł. toru kablowego od centrali do mnie do domu (lokalu) dokładnie 5800 m czyli 5 kilometrów i 800 metrów.
    Wiem to na pewno, byłem monterem pracującym dla TP SA.

    -Adam-

    I walnęli gdzieś szafkę ONU i cześć Na 6 kilometrach to się 1 z bidą albo nawet ni ma możliwości. A jak jest 2 to znaczy że linia super i nic się nie poprawi.


    To prawda linia jest super, dlatego 2 Mb/s Neo na 6 km chodzi bardzo dobrze :)
    A linia jest czysto miedziana, bez ONU.
  • Poziom 33  
    ajanek9-polecam pochylić się nad POMIARAMI.Chyba dysponujesz jakimś miernikiem powinieneś mieć Sharka-bo bez niego stwierdzenie co się dzieje na parze to jest twoja odpowiedź -ledwie 512-proszę o pomiary a nie o takie stwierdzenie.
    Smok eustachy-pomiary!!takie gadanie nic nie wnosi.
    Pozdrawiam! 73!
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    Chyba mam i chyba nazywa się AD-902.
  • Poziom 24  
    Witam,

    Dziękuję Państwu za Dotychczasowe Odpowiedzi na Ten Temat i Proszę o Kolejne.
    Dziś w związku ze sprawdzaniem co jakiś czas maxymalnego transferu pobierania plików w opcji Neostrady 2 Mega (2048 kb/s) którą posiadam na linii, którą używam, pobrałem ponad 500 MB (MegaBajtowy) plik i oto wynik:

    https://obrazki.elektroda.pl/9913205100_1301566671.jpg

    Widać tu wyraźnie,że maxymalny, a zarazem stabilny podczas całego prawie godzinnego pobierania, downloand wynosił 243 kB/s czyli 1944 kb/s z 2048 kb/s czyli z 2 Mb/s. Przyznam szczerze, że nigdy podczas pobierania downloand nie przekroczył tej wartości (czyli 1944 kb/s) a zwykle wahał się od 225 kB/s co stanowi 1800 kb/s do właśnie max. 243 kB/s co stanowi 243 kb/s.

    W związku z powyższym mam do Państwa pytanie:

    Czemu nigdy nie mam przy ściąganiu maxymalnego lub bardzo zbliżonego do maxymalnego transferu na downloand, skorom, gdy miałem jeszcze przed nowym rokiem 2011 Neostradę w opcji 1 Mb/s przy ściąganiu praktycznie zawsze transfer był 126 kB/S do nawet 130 kB/s, co stanowiło praktycznie zawsze maxymalną prędkość łacza przy pobieraniu plików, w tym też tych olbrzymich - np po około 500 MB (MegaBajtów).

    - Czy powodem powyższego stanu rzeczy są parametry linii tj.
    tłumienie: up 35 dB, down 44 dB
    S/N: up 21 dB, down 20 dB.
    Błędów CRC praktycznie nie ma ?

    - Czy powodem powyższego jest, to, iż na CA Pomiechówek, gdzie moja linia jest podłączona, jest na karcie ADSL, z której m.in. korzystam za dużo 2 Mb/s Neostrad i DSL-i, w związku z tym szkielet nie wytrzymuje i prędkość dlatego jest nie max. przy pobieraniu z Sieci ?

    Czy jeszcze za ten stan rzeczy odpowiedzialne są jeszcze inne czynniki, a jeśli tak to jakie na przykład ?

    Proszę o Odpowiedzi na moje pytania wobec powyższego oraz na Dalsze Odpowiedzi na Ten Temat.

    Czekam na to z niecierpliwością.

    Pozdrawiam,

    -Adam-
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    Przeciążenia na szkieletówce widoczne są popołudniami i wieczorem (zazwyczaj najwięcej użytkowników), ale obciążenie dotyczyło całego węzła, wszystkich półek(3 półki) i przełączenie na inną nic nie dawało.
    Problem został rozwiązany rozbudową, ale spadki były przykładowo z 1 Mb/s na 300-400 kb/s.
    U ciebie ADEK1000 spadek jest niewielki i nikłe szanse do reklamacji, w końcu to ok. 2 Mb/s, a umowa jest do 2 Mb/s, ale poobserwuj w jak wygląda transfer w odpowiednich porach dnia i nocy, czy się zmienia.
  • Poziom 24  
    ajanek9 napisał:
    Przeciążenia na szkieletówce widoczne są popołudniami i wieczorem (zazwyczaj najwięcej użytkowników), ale obciążenie dotyczyło całego węzła, wszystkich półek(3 półki) i przełączenie na inną nic nie dawało.
    Problem został rozwiązany rozbudową, ale spadki były przykładowo z 1 Mb/s na 300-400 kb/s.
    U ciebie ADEK1000 spadek jest niewielki i nikłe szanse do reklamacji, w końcu to ok. 2 Mb/s, a umowa jest do 2 Mb/s, ale poobserwuj w jak wygląda transfer w odpowiednich porach dnia i nocy, czy się zmienia.


    Witam,
    Już praktycznie od początku 2 Megowej Neostrady - czyli już od początku tegoż roku obserwowałem i to jest niezmienna maxymalna prędkość pobierania plików z dowolnej strony WWW.
    Wiem, są nikłe szanse na reklamacje, a zwłaszcza na jej pozytywne rozpatrzenie, a wracać do 1 Mb/s mi się nie chce, wolę tak jak jest, ale mimo wszystko chciałbym dojść do tego, dlaczego linia tak się zachowuje, jeśli chodzi o te max. transfer downloand i co jest temu "winne" i dlaczego tak jest jak jest?, toteż w dalszym ciągu o to pytam.
    Pingi są w INTERLEAVE w normie, tzn. do wp.pl i onet.pl wynoszą max. 35 ms.
    W związku z powyższym Proszę o kolejne Odp. na ten Temat.
    Pozdrawiam,
    -Adam-

    PINGI Z DNIA 2.04.2011R. /takie lub b.podobne są cały czas/:

    https://obrazki.elektroda.pl/2197920300_1301742363.jpg