Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

CINQUECZENTO 700 - drży przy ruszaniu i dodawaniu gazu

27 Paź 2004 12:27 11156 36

  • Poziom 27  
    Kolega ma taki problem autko drży przy ruszaniu i dodawaniu gazu podczas jazdy na wprost. Wymieniliśmy wszystkie poduszki, wachacze, amortyzatory, łożyska skrzyni i brak nam koncepcji. Tłumnik nigdzie nie dotyka, teraz myślimy nad maglownica - może miał ktoś podobny problem?
  • Użytkownik usunął konto  

  • Poziom 27  
    Pkoło 80 tyś dlatego wymieniliśmy łożyska w skrzyni a poza nimi wszystko wyglądało ok, sprzęgło twż wymienione. Problem jest na każdym biegu po dodaniu gazu, im większe obciążenie tym bardziej drży.
  • Poziom 21  
    Drga?co rozumiec przez to?Moze nie jestescie przyzwyczajeni do pracy silnika dwutlokowego:)Wymiencie swiece i przewody(moze slabo palic na jeden cylinder).
  • Poziom 20  
    Ja mam ten sam problem.Jak depne to się czuje jakbym był w epicentrum trzęsienia ziemi. Brzęczy wszystko co może.A mój silnik jest świeżo po kapitalnym remoncie. :|

    Natomiast jak obroty się ustabilizują to mogę jechać ile chce i jest cichutko.Moje autko ma gaxnik Aisan więc to może jego wina.
    scalono 2 posty
    PICIA
  • Poziom 23  
    Witam.

    A docisk i łożysko były wymieniane ?.

    Czy są wyczuwalne drgania, jak wciśnie pedał sprzęgła (chodzi o sam pedał i na luzie) ?.

    Pozdrawiam :) .
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 20  
    Tak jak pisałem wcześniej silnik po remoncie.Wymieniona głowica,cały rozrząd pierścionki,zawory, popychacze,docisk,sprzęgło,łożysko sprzęgła,tarcza.Sprawdzałem gaźnik na podstawie opisu który znalazłem tutaj na forum i wszycho gra.Ogólnie autko zapier... jak szalone.Nie sądziłem że 700 może tak zasuwać.Natomiast drgania występują tylko podzcas jazdy.Sczególnie tak jak kolega wspomniał przy duzych obciążeniach i mi sie wydaje że na średnich obrotach.

    Aha i zapomniałem dopisać-przewody i świece są nówki

    POST SCALONO
    PICIA

    upominam że jest opcja zmień-której kolega nie uzywa-wiec przypominam
  • Poziom 20  
    A czy jakiś wpływ może mieć sonda lambda?
  • Poziom 18  
    mysle ze sonda lambda nie powinna, rozumiem ze na zimnym i cieplym silniku jest tak samo,sprawdz dokladnie uklad wydechowy
  • Poziom 20  
    Być może bo przy skręcaniu ostro w lewo czuje lekkie drżenie i stukanie w prawym kole.No i czasami jak jade tak z 40 km/h to lekko fajta kierownica w prawo i lewo.Ale zdarza się to b. rzadko. :P
  • Moderator Samochody
    Jeśli problem pojawił się po remoncie silnika, to przyczyną może być źle przykręcone koło zamachowe. W tym silniku nie jest obojętna pozycja koła względem wału korbowego (śruby mocujące są rozmieszczone symetrycznie, więc przykręcić można je dowolnie)
    Pzd
  • Poziom 20  
    Ta sama sytuacja była również przed naprawą.Mam to autko 3 miechy.Kupiłem je i jakoś jeździło. Był niesamowity z niego muł.Wszyscy mówili że to gaźnik okazało się że silnik.Przy rozbieraniu motoru okazało sie że ktoś w nim grzebał.Były założone odwrotnie tłoki więc może i koło założyli odwrotnie a teraz mechanik to przeoczył.Mam do sprawdzenia kilka rzeczy.Koło zostawię na koniec.A czy jest jakaś możliwość sprawdzenia tego bez rozkładania silnika?
  • Poziom 10  
    witam.kiedyś miałem taki przypadek,usterka była w skrzyni biegów.Podejrzewam to samo u ciebie,mam sprawdzony sposób na zdiagnozowanie, ewentualną naprawę.Chętnie pomogę,ale prościej było by mi wytłumaczyć,dlatego podaję nr. tel.502225401

  • Poziom 27  
    Nie było mnie więc teraz dopiero przeczytałem ale dodam jeszcze coś. Dziś zaciągneliśmy ręczny klocki pod tylnie koła troszke gazu i puszczając sprzęgło auto zaczyna się całę trzęś tak jak ktoś napisał jak w jakimś epicentrum trzesienia ziemi. Silnik chodzi idealnie, nie kicha nawęt się nie trzęsie na wolnych obrotach. Dodam że stojąc przed autkiem nic nie slychać a w środku - tragedia. Może kolega opisze co i jak z tym sprzęgłem choć wątpię bo kiedyś drgania były mniejsze a teraz sie nasiliły.
  • Poziom 37  
    Na poczatku piszesz ze wymieniliscie poduszki - mam nadzieje ze od skrzyni (3 szt.) - bo to co piszesz to wyglada na zuzycie tych poduszek. :)
  • Poziom 10  
    Witam zainteresowanych. Miałem ten sam problem z moja 700 i co się okazało to mechanizm różnicowy /tryby zwane korony/ niestety trzeba wymienić skrzynie na jakąś używkę albo pobawić się w wymianę podkładek mosiężnych na nowe tylko ten zabieg musi być bardzo dokładnie wykonany i we własnym zakresie się tego nie zrobi :-((((( . To jest na 1000% ta przyczyna i nić innego potwierdzą to w serwisie ja dzwoniłem do kilku i się potwierdziło. Żadna wymiana poduszek, półosi, łożysk nic tylko dwa mosiężne pierścienie ewentualnie dwa małe trybiki. :)
  • Moderator Samochody
    JACU626 napisał:
    Nie było mnie więc teraz dopiero przeczytałem ale dodam jeszcze coś. Dziś zaciągneliśmy ręczny klocki pod tylnie koła troszke gazu i puszczając sprzęgło auto zaczyna się całę trzęś tak jak ktoś napisał jak w jakimś epicentrum trzesienia ziemi. Silnik chodzi idealnie, nie kicha nawęt się nie trzęsie na wolnych obrotach. Dodam że stojąc przed autkiem nic nie slychać a w środku - tragedia. Może kolega opisze co i jak z tym sprzęgłem choć wątpię bo kiedyś drgania były mniejsze a teraz się nasiliły.


    Nie rozumiem, czy podnieśliście przód auta i włączaliście biegi tak aby koła kręciły się w powietrzu ?. Czy tylko próbowaliście ruszać na zaciągniętym ręcznym ?
    W pierwszym przypadku to faktycznie może być problem dyfra/skrzyni, natomiast w drugim objawy wskazują na skrzywioną tarczę sprzęgła, uszkodzony (krzywy) wałek sprzęgłowy lub uszkodzoną tulejkę środkującą wałek w wale korbowym silnika
    Pzd
  • Poziom 23  
    Witam.

    Wszystko wskazuje na układ przeniesienia napędu.

    Jednak nie odpowiedziałeś na Mój poprzedni post.

    Czy wymieniana była tylko tarcza sprzęgła, czy też całość ?.

    Pozdrawiam :) .
  • Poziom 20  
    Nie wiem jak u kolegi ale ja wymienilem:tarcze, docisk i łożysko.Drgania występują tylko przy jeźdźie.Im więcej gazu tym bardziej.Po ustabilizowaniu prędkości np. na 90km/h robi się cichutko.Na postoju zaróno przy naciskaniu jak i puszczaniu sprzęgła jest oki. :?

  • Poziom 27  
    Jest tak jak Pufan napisał tak że też zaczynam myśleć że to dyfer bo nic innego mi nie zostaje. Reszta pozmieniana i nic nie dało dalej telepie, może sie ktoś orientuje ile kosztuje używaka do cc 700 i czy podejdzie od 900?
  • Poziom 13  
    źle coś poskładane jest, jak jakieś części rzemieślnicze to tym bardziej będzie telepać to już nie to samo co fabryka... Rzemiosło często są źle napasowane i do tego robione z leciwych materiałów. A serwis Fiata sprzedaje regerowane części jako nowe. I jak tu mieć dobre auto.
    A narywa nim przy gaszeniu silnika??

  • Poziom 27  
    Superstiepa sprawdzimy po wszystkich świętych co i jak z półosiami i napisze - pozdrawiam.
  • Poziom 17  
    sprawdzcie -tak na wszelki wypadek- czy komprecha na garach jednakowa

  • Poziom 27  
    Bobik silniczek chodzi równiutko i pali od tyka.
  • Poziom 27  
    Przejedź się innym Cinkolem 700 i sprawdź czy jest to samo, bo zdaje mi się że jest to poprostu spowodowane tym że to czterosuw dwucylindrowy - jedno spalanie na jeden obrót silnika.