Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Puma problemy z odpalaniem i wolnymi obrotami

invector 07 Mar 2011 19:44 3658 5
  • #1 07 Mar 2011 19:44
    invector
    Poziom 18  

    Witam. Kupiłem niedawno pumę 1,4 16V ZETEC-S 98r 100k przebiegu, jeszcze ciepła a już same z nią problemy.

    Auto jak jest zimne to bardzo ciężko zapala, trzeba kręcić praktycznie do wyczerpania akumulatora wtedy może zaskoczy a może nie. Dodatkowo jak już odpali pływają obroty, Na zimnym kiedy są podwyższone nie jest to tak odczuwalne, dopiero jak się nagrzeje zaczyna sie koszmar.

    Silnik ma takie objawy że jak jest rozgrzany to trzyma obroty na 900. Jak dodam gazu to obroty oczywiście wzrosną, potem spadają do 500 na granicy zgaśnięcia silnika, następnie znów rosną do 1100, spadają do 600/700 i stabilizują się na 900 i tak pozostają. Dzieje się tak za każdym razem kiedy samochód stoi w miejscu. Dodatkowo efekt "pływania" nasila się podczas skręcania, wówczas silnik potrafi zgasnąć. Oczywiście podczas parkowania trzeba kilkukrotnie odpalać auto zanim się zaparkuje.
    Co zrobiłem?
    Wymieniłem świece i kable
    Wymieniłem filtr powietrza i paliwa
    wyczyściłem przepustnicę i przepływomierz
    sprawdziłem, wyczyściłem, wypsikałem WD40 i uszczelniłem zawór wolnych obrotów
    wymieniłem zawór odpowietrzania skrzyni korbowej
    wymieniłem rozrząd oczywiście za pomocą blokad (stary był ustawiony również dobrze)
    wymieniłem listwę wtryskową z wtryskami i regulatorem ciśnienia
    sprawdziłem czy nie ma nigdzie nieszczelności na dolocie (nie ma)
    robiłem adaptacje
    sprawdziłem zawór ciśnienia wspomagania (jest uszkodzony tylko nie wiem gdzie taki dostać)
    sprawdzałem ciśnienia na cylindrach i tak 1-8, 2-10, 3-10, 4-9
    podłączałem pod komputer, brak błędów.
    Samochód jak miał te dziwne objawy tak ma nadal.
    Jednak zbiera się dobrze, jedzie jak rakieta tylko ciężko zapala i pływają obroty.

    Przyczyną nie odpalania jest zalewanie świec dlatego wymieniłem całą listwę lecz nic to nie dało. Sprawdzałem jak wygląda iskra podczas odpalania i jest bardzo dobra.
    Proszę o pomoc bo już skończyły mi się pomysły.

  • #2 07 Mar 2011 20:10
    macvir
    Warunkowo odblokowany

    cisnienie na garach, po 12 byloby ok
    sprawdz tez jaka temperature widzi sterownik

  • #3 07 Mar 2011 20:13
    wojtekryba
    Poziom 32  

    Głowica do roboty

  • #4 07 Mar 2011 20:42
    invector
    Poziom 18  

    Z ciśnieniem w tej chwili nie za wiele mogę zrobić, jednak wiem że są auta które mają gorsze ciśnienia i jakoś zapalają. Dodam że jak nie chce zapalić to wystarczy wykręcić świece, podgrzać je na gazie aby wypalić paliwo i po wkręceniu pali na dotyk. Podczas jazdy też nie zauważyłem jakiś niepokojących objawów. Auto ma moc, na obroty wkręca się bardzo dobrze nic nie dymi i nie kopci. Jak silnik ciepły to też nie ma problemów z odpalaniem, tylko po nocy, im zimniejsza tym dłuższe kręcenie.

  • #5 07 Mar 2011 20:52
    macvir
    Warunkowo odblokowany

    tak sie wlasnie dzieje jak masz slabe cisnienie na cylindrach

  • #6 13 Mar 2011 13:20
    invector
    Poziom 18  

    Wymontowałem głowicę i wygląda to tak...

    Silnik jest po remoncie z powodu kolizji tłoków z zaworami.
    Na tłokach są ślady po zaworach. Dwa zawory wydechowe na drugim cylindrze są wymienione, reszta wygląda na oryginał. Tłok na 3 cylindrze jest wymieniony.

    Zalałem głowice benzyną i tylko na drugim cylindrze zawory nie przepuszczają. Najszybciej ucieka przez pierwszy, czyli tam gdzie jest najmniejsze ciśnienie.
    W tej sytuacji mało opłacalne staje się wymiana wszystkich zaworów, szybciej i na pewno taniej będzie kupić drugą głowicę.
    Niepokoi mnie jeszcze jeden problem a mianowicie...
    Na trzecim cylindrze tym gdzie jest wymieniony tłok jest rysa i ślad uderzenia, niewielkie wgniecenie. Jest ono powyżej pierścieni więc raczej nie przeszkadza w pracy tłoka, ale rysa jest na całej długości. I teraz jest problem co zrobić? Wymieniać tylko głowicę i liczyć na to że ta rysa nie będzie stanowić większego problemu, czy lepiej szukać całego silnika?

    Postaram się zamieścić fotki jeśli uda mi się uchwycić tą rysę.

    Dodano po 1 [godziny] 35 [minuty]:

    Ford Puma problemy z odpalaniem i wolnymi obrotami

    Ford Puma problemy z odpalaniem i wolnymi obrotami
    widok zaworów cylindra 1-go (najmniejsze ciśnienie)

    Ford Puma problemy z odpalaniem i wolnymi obrotami
    te same zawory widok z góry, widać że są przekrzywione.

    Ford Puma problemy z odpalaniem i wolnymi obrotami
    ślady na tłoku nr-4 (najlepiej widoczne)

    Ford Puma problemy z odpalaniem i wolnymi obrotami
    cylinder nr-3 i jego uszkodzenie. Tam również jest wymieniony tłok jednak i on posiada ślady po zaworach.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME