Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kawasaki nr silnik KZ250AE brak iskry

07 Mar 2011 22:56 4281 8
  • Poziom 9  
    Cześć wszystkim. jestem posiadaczem silnika kawasaki o numerze KZ 250 AE i nie mogę nigdzie wyszukać żadnej fotki tego typu. Jest to dwu cylindrowy z napędem na pas. Ogólnie mam problem ponieważ mój kolego "mało mądry" podpiął go do akumulatora samochodowego i zawatował bezpieczniki aby mu nie popaliło. Teraz nie mogę go odpalić. Nie ma iskry, a dokładnie jak trzymam go na rozruszniku to iskra się pojawia, ale rzadko i prawie nie odczuwalna. Dodaje że instalacja jest dobra. Co mogło się stać i prosił bym o link do strony lub cokolwiek gdzie mogę zobaczyć ten motor.Z góry bardzo dziękuje za jakiekolwiek informacje.

    Kawasaki nr silnik KZ250AE brak iskry Kawasaki nr silnik KZ250AE brak iskry.
  • Sklep HeluKabel
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    No to pogratulować, hm... koledze... Piękna robota...
    Skąd ten silnik został wyciągnięty?
    Co do tej pory sprawdziłeś? Co udało ci się zdobyć? Bo jakieś materiały na temat tego pojazdu w sieci są...


    PS. Jak nie uruchomisz, to zanabędę ten silnik od ciebie do jakiejś zabawy...
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 20  
    mirek2202 napisał:
    Ogólnie mam problem ponieważ mój kolego "mało mądry" podpiął go do akumulatora samochodowego i za watował bezpieczniki aby mu nie popaliło.
    To ciekawe co on musiał wyprawiać. Instalacja przecież jest na 12V...

    Silnik z któregoś podmodelu Z250 (sporo tego było). Zapłon klasyczny na przerywaczach. Czyli masa - przerywacz - cewka i +12V. Równolegle do przerywacza kondensator... I całość razy 2. Przerywacze przy wałku rozrządu.
    Wał z korbami co 180°.
  • Poziom 9  
    Patrzyłem za tymi modelami ale nigdzie nie znalazłem 2 garowy z napędem na pas. Jedyne co zdołałem ściągnąć to podobną instalacje i już ją ładnie zmontowałem. Nie mam pojęcia co on robił. Być może zrobił jakieś zwarcie. Co trzeba by było w pierwszej kolejność sprawdzić i jak to można zrobić miernikiem?. Dzięki wielkie za zainteresowanie.
    PS. mam jeszcze do tego ładniutką tylną oś z kołem zębatym. Myślę że można by z niego zrobić coś ładnego. Tylko szkoda bo bez mechanizmu różnicowego...
  • Poziom 20  
    Kawasaki nr silnik KZ250AE brak iskry

    PS. Początek lat osiemdziesiątych, nie ma to jak relikty dostępne w tym kraiku w tamtych latach...
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Cytat:
    Tylko szkoda bo bez mechanizmu różnicowego...

    Widziałeś w jakimkolwiek solowym motocyklu mechanizm różnicowy? Więc po co wypisujesz takie bzdury?
  • Poziom 9  
    Błażej. Nie chodziło mi o motor. Aż taki tępy nie jestem. Wcześniej był z tego terenowy gokart tylko coś słaby bo się złamał. Co prawda pod 100kg. Ale przy takich sprzętach mechanizm był by przydatny.
    [ : ]- piękny ten motorek. Gdybym miał go w całości to by mi szkoda było nim jeździć. Dzięki wielkie i mam nadzieję że będę miał możliwość się odwdzięczyć. Tylko jeszcze szukam kogoś kto pomógł by mi w naprawie.

    Dodano po 12 [minuty]:

    Ja mam raczej ten model:
    Kawasaki GPZ 250 Belt Drive (1983)
    Informacje ogólne
    Model Kawasaki GPZ 250 Belt Drive
    Rok 1983
    Kategoria Turystyczny
    Silnik i przeniesienie napędu
    Pojemność skokowa 249 ccm
    Typ silnika Dwucylindrowy R2
    Ilość suwów 4
    Moc maksymalna 17.00 KM (12.4 kW)) przy 8000 RPM
    Stopień sprężania 10.0:1
    Średnica cylindra x skok tłoka 55.0 x 52.4 mm
    Liczba zaworów na cylinder 2
    Układ rozrządu OHC
    System chłodzenia Powietrze
    Skrzynia biegów 6 biegowa
    Wtórne przeniesienie napędu Pas napędowy
    Wymiary i wagi
    Waga motocykla gotowego do jazdy 165.0 kg (363.8 pounds)
    Podwozie
    Opona przednia 90/90-18
    Opona tylna 110/80-18
    Hamulec przedni Dwutarczowy
    Hamulec tylni Bębnowy
    Prędkość i przyspieszenie
    Prędkość maksymalna 128.0 km/h (79.5 mph)
    Inne dane
    Pojemność zbiornika paliwa 17.0 litry
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Na to wygląda, do rodziny Z250 mam service manual i nie zgadzały mi się do końca pewne fakty...
    Ten GPZ pasuje, po za tym powstał z rodziny Z250. Wrzuć więcej zdjęć silnika. Podaj kolory kabli idących do regulatora napięcia i alternatora, zobaczymy czy będzie pasował schemat. Reszta czyli zapłon na 90% jest na przerywaczach. Pomierz rezystancje uzwojeń cewek zapłonowych.
  • Poziom 9  
    Na razie jestem za granicą ale jak tylko wrócę to podam wszystkie dane i fotki. Będę go reperował w niedługim czasie i chciałem się dowiedzieć co i jak. :- zaglądaj tu czasami na ten post bo widzę że się znasz i mógłbyś mi w tej sprawie pomóc. Dzięki wielkie.