Witam,
Mam problem a właściwie 3 - z Kangurem 1.4 z instalacją Landi Injection System - w każdym razie centralka sie komunikuje pod tym programem.
1. Diabelnie szarpie przy przejściu z benzyny na gaz. Strasznie denerwujące w mieście jak sie rusza z 1, gaz do oporu, a on przy 2000 zaczyna hamowanie silnikiem, a po sekundzie wyrywa do przodu. Na programie w momencie przełączenia lambda idzie na ubogo (0v) - to oczywiście hamowanie, potem rusza do góry do +0,6 i w zasadzie tak trzyma do puszczenia nogi z gazu. I tu drugi problem:
2. Mianowicie przyśpieszam, puszczam gaz, wciskam sprzęgło, a obroty idą jeszcze troche do góry, zatrzymują się, i powolutku spadają. Zajmuje im to tak z 5 sekund zeby z 3000 zejść do 1000. Dodatkowo objaw ten występuje tylko przy działającym prędkościomierzu. Jeżeli auto stoi - obroty normalnie idą do góry i raz dwa spadają. Mam niestety również usterkę czujnika prędkości, który działa tylko na zimno, a potem to zależy czy mu się chce - i tak jak pisałem - jak działa prędkościomierz, zostaje przez chwilę na wysokich obrotach, jak nie działa prędkościomierz - obroty normalnie spadają
Prawdę mówiąc wczoraj wieczorem regulująć membranę na parowniku, trochę poprawiłem temat, ale zobaczymy co będzie dziś na zimnym silniku.
3. Przy przełączaniu na benzynę - na biegu jałowym - auto gaśnie. Po wyłączeniu silnika pracującego na biegu jałowym na gazie - aby go znowu odpalić trzeba albo chwilę dłużej pokręcić - 5-10 sek, albo pokręcić, wyłączyć pokręcić - 2-3 sekundy. Wówczas odpala bez problemu. Nie zauważyłem niestety póki co czy przyczyną jest zalanie silnika paliwem czy za uboga mieszanka, czy coś innego.
W związku z powyższym mam pytanie - zwłaszcza odnośnie 1 i 2 - czy ma ktoś pomysł czy można coś podregulować programowo - zwłaszcza to przełączanie? Czy też może komuś sugeruje się jakaś usterka?
Membrana na parowniku robiona ok 1,5r temu, wymieniony silnik krokowy biegu jałowego (powietrza), poza wspomnianymi objawami - auto jeździ znośnie, czasami pofaluje na niskich obrotach, czasami zgaśnie.
Będę zobowiązany za wszelkie sugestie.
Mam problem a właściwie 3 - z Kangurem 1.4 z instalacją Landi Injection System - w każdym razie centralka sie komunikuje pod tym programem.
1. Diabelnie szarpie przy przejściu z benzyny na gaz. Strasznie denerwujące w mieście jak sie rusza z 1, gaz do oporu, a on przy 2000 zaczyna hamowanie silnikiem, a po sekundzie wyrywa do przodu. Na programie w momencie przełączenia lambda idzie na ubogo (0v) - to oczywiście hamowanie, potem rusza do góry do +0,6 i w zasadzie tak trzyma do puszczenia nogi z gazu. I tu drugi problem:
2. Mianowicie przyśpieszam, puszczam gaz, wciskam sprzęgło, a obroty idą jeszcze troche do góry, zatrzymują się, i powolutku spadają. Zajmuje im to tak z 5 sekund zeby z 3000 zejść do 1000. Dodatkowo objaw ten występuje tylko przy działającym prędkościomierzu. Jeżeli auto stoi - obroty normalnie idą do góry i raz dwa spadają. Mam niestety również usterkę czujnika prędkości, który działa tylko na zimno, a potem to zależy czy mu się chce - i tak jak pisałem - jak działa prędkościomierz, zostaje przez chwilę na wysokich obrotach, jak nie działa prędkościomierz - obroty normalnie spadają
Prawdę mówiąc wczoraj wieczorem regulująć membranę na parowniku, trochę poprawiłem temat, ale zobaczymy co będzie dziś na zimnym silniku.
3. Przy przełączaniu na benzynę - na biegu jałowym - auto gaśnie. Po wyłączeniu silnika pracującego na biegu jałowym na gazie - aby go znowu odpalić trzeba albo chwilę dłużej pokręcić - 5-10 sek, albo pokręcić, wyłączyć pokręcić - 2-3 sekundy. Wówczas odpala bez problemu. Nie zauważyłem niestety póki co czy przyczyną jest zalanie silnika paliwem czy za uboga mieszanka, czy coś innego.
W związku z powyższym mam pytanie - zwłaszcza odnośnie 1 i 2 - czy ma ktoś pomysł czy można coś podregulować programowo - zwłaszcza to przełączanie? Czy też może komuś sugeruje się jakaś usterka?
Membrana na parowniku robiona ok 1,5r temu, wymieniony silnik krokowy biegu jałowego (powietrza), poza wspomnianymi objawami - auto jeździ znośnie, czasami pofaluje na niskich obrotach, czasami zgaśnie.
Będę zobowiązany za wszelkie sugestie.