Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kangoo 1.4 8v LIS - Szarpie przy przejściu na gaz + ...

Yossarianin 08 Mar 2011 10:33 1904 2
  • #1
    Yossarianin
    Level 10  
    Witam,

    Mam problem a właściwie 3 - z Kangurem 1.4 z instalacją Landi Injection System - w każdym razie centralka sie komunikuje pod tym programem.

    1. Diabelnie szarpie przy przejściu z benzyny na gaz. Strasznie denerwujące w mieście jak sie rusza z 1, gaz do oporu, a on przy 2000 zaczyna hamowanie silnikiem, a po sekundzie wyrywa do przodu. Na programie w momencie przełączenia lambda idzie na ubogo (0v) - to oczywiście hamowanie, potem rusza do góry do +0,6 i w zasadzie tak trzyma do puszczenia nogi z gazu. I tu drugi problem:

    2. Mianowicie przyśpieszam, puszczam gaz, wciskam sprzęgło, a obroty idą jeszcze troche do góry, zatrzymują się, i powolutku spadają. Zajmuje im to tak z 5 sekund zeby z 3000 zejść do 1000. Dodatkowo objaw ten występuje tylko przy działającym prędkościomierzu. Jeżeli auto stoi - obroty normalnie idą do góry i raz dwa spadają. Mam niestety również usterkę czujnika prędkości, który działa tylko na zimno, a potem to zależy czy mu się chce - i tak jak pisałem - jak działa prędkościomierz, zostaje przez chwilę na wysokich obrotach, jak nie działa prędkościomierz - obroty normalnie spadają

    Prawdę mówiąc wczoraj wieczorem regulująć membranę na parowniku, trochę poprawiłem temat, ale zobaczymy co będzie dziś na zimnym silniku.

    3. Przy przełączaniu na benzynę - na biegu jałowym - auto gaśnie. Po wyłączeniu silnika pracującego na biegu jałowym na gazie - aby go znowu odpalić trzeba albo chwilę dłużej pokręcić - 5-10 sek, albo pokręcić, wyłączyć pokręcić - 2-3 sekundy. Wówczas odpala bez problemu. Nie zauważyłem niestety póki co czy przyczyną jest zalanie silnika paliwem czy za uboga mieszanka, czy coś innego.

    W związku z powyższym mam pytanie - zwłaszcza odnośnie 1 i 2 - czy ma ktoś pomysł czy można coś podregulować programowo - zwłaszcza to przełączanie? Czy też może komuś sugeruje się jakaś usterka?

    Membrana na parowniku robiona ok 1,5r temu, wymieniony silnik krokowy biegu jałowego (powietrza), poza wspomnianymi objawami - auto jeździ znośnie, czasami pofaluje na niskich obrotach, czasami zgaśnie.

    Będę zobowiązany za wszelkie sugestie.
  • #2
    bromanek
    Level 11  
    Sugeruje lewe powietrze w instalacji.
  • #3
    Yossarianin
    Level 10  
    Witam,

    "sugeruje lewe powietrze"

    Ale dotyczy to twoim zdaniem czego?
    Najpewniej schodzenia z obrotów - jeśli tak to pytanie dlaczego z działającym prędkościomierzem obroty zawisają, a z niedziałającym - chodzi normalnie?

    Mógłbyś napisać 2 słowa więcej?

    Pozdrawiam!