Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel astra II, 1,7 DTI awaria układu elektryki silnika + ABS+ prędkościomierz

dropiu 08 Mar 2011 14:18 6887 5
  • #1
    dropiu
    Level 2  
    Witam
    Przejrzałam dość dużo tematów na forum ale nie mogę odszukać połączenia awarii jaka u mnie wystąpiła. Po zakupie samochodu zaświecała mi się co jakiś czas kontrolka ABS - poprzedni właściciel stwierdził, że sprawdzał i to z powodu zmiany wilgotności /?/. Następnie zauważyłam skoki wskazówki prędkościomierza - co jak wskazuje wg. informacji jakie przeczytałam na czujnik w lewym przednim kole. Lecz w moim aucie po jakichś 10 sekundach po przestaniu działania wskazówki prędkościomierza zapala się jeszcze kontrola układu elektronicznego silnika. Po chwili wszystko wraca do normy.
    Zgodnie z tym co przeczytałam pojadę na badanie komputerowe. Czy podany przeze mnie przypadek wskazuje na wydanie jeszcze większej gotówki niż ewentualna wymiana piasty z czujnikiem?
  • #2
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    Zacznij od dobrej diagnostyki.
    Do sprawdzenia "jakość" wszystkich połączeń na drodze czujnik ABS - sterownik ABS.
  • #3
    wampir_wawelski
    Level 10  
    czy masz może TC czyli kontrolę trakcji? zacząłbym o sprawdzenia wszystkich 4 wpięć ABS przy piastach. Na złączkach rzeczywiście lubią się dziać różne rzeczy. Czy ostatnio myłeś auto na myjni? lub coś w tym stylu?
  • #4
    dropiu
    Level 2  
    Nie myłam ostatnio auta, ale trzeba przyznać że drogi, po których jeżdżę nie są regularnie odśnieżane. Wiem jeszcze, że w aucie przed zakupem były wymieniane końcówki drążków.
  • #5
    ZYGMUNT06
    Level 8  
    Pani ma podobny problem do mojego i dziś sprawdzę wszystkie połączenia elektryczne . Jeśli uda mi się zlokalizować przyczynę to napiszę Pani co było problemem .
    Wymieniałem ostatnio uszczelkę miski zaworów , końcówki drążków kierowniczych i ustawiona została w serwisie zbieżność kół . Od tego czasu licznik km pokazuje mi ze jadę kiedy stoję w miejscu a dokładnie skacze wskazówka od 0 do 20 km/godz. Zapala się też TC i ABS . W czasie jazdy bywało że wskazówka licznika spadła na 0 km/godz i po chwili znów pokazywała normalnie z jaką prędkością jadę . Od dwóch dni wogule nie pokazuje z jaką prędkością jadę . Będę wdzięczny za podpowiedzi .

    Dodano po 45 [minuty]:

    Po podłączeniu kompa pokazało Kod błedu PO 500 (Czujnik prędkości własnej pojazdu )
    Drugi błąd kod PO 115 ( Czujnik temperatury silnika , sygnał za wysoki ) i to pewnie ma wpływ na to że auto nie chodzi na ssaniu . Problem z lewym ABS . I tyle wyszło na kompie . Proszę podpowiedzcie coś bo TUV mi się kończy i muszę zrobić nowy a z tymi problemami nie przejdzie TUV .

    Dodano po 2 [minuty]:

    Chyba wszystkie Ople Astry mają ten problem bo widzę ich sporo na tapecie
  • #6
    ZYGMUNT06
    Level 8  
    dropiu wrote:
    Nie myłam ostatnio auta, ale trzeba przyznać że drogi, po których jeżdżę nie są regularnie odśnieżane. Wiem jeszcze, że w aucie przed zakupem były wymieniane końcówki drążków.
    .
    Ja miałem dokładnie ten sam problem . Pomogła tylko wymiana tarczy na nową bo tam ABS jest wbudowany w środek tarczy i raczej trudno jest to wymienić .. Nawet po wymianie samego ABS może nie działać jak trzeba . Najlepiej wymienić tarcz hamulcową na nową . Miałem to samo po wymianie końcówek drążków .