Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

cieknąca pompa wtryskowa w silniku Kubota

feni1 08 Mar 2011 18:54 9239 13
  • #1
    feni1
    Level 13  
    Witam
    Mam problem z wyciekającą ropą z pompy wtryskowej.
    Miniładowarki Neuson, silnik kubota 4 cylindry.
    Niestety silnik zamontowany tak ze pompa wtryskowa jest między silnikiem a tylną ścianą kabiny. Ciężko tam łeb wsadzić, więc wszystko robię oglądając wszystko w lusterku, mało wygodne ale nie ma wyjścia.
    Wyciek ten nie był zbyt wielki i był już w zeszłym sezonie, ale teraz leci dość mocna i kapie nawet gdy silnik nie pracuje więc zaparłem się w sobie i chce go zlikwidować.
    Cieknie najprawdopodobniej z góry pompy w miejscu gdzie wychodzą króćce do wtrysków.
    Wykręciłem je i były sparciałe gumowe oringi, wymieniłem je na nie oryginalne tylko jakieś dopasowałem i dodałem trochę czerwonego sylikonu.
    Teraz cieknie mniej, ale cieknie już nie z tych króćców tylko z pod blaszek pod tymi króćcami.
    Blaszki te przykręcone są dwoma śrubkami na każdą blaszkę. Śrubki w kształcie gwiazdki z bolczykiem w środku (dokupiłem odpowiednią końcówkę) jednak nie da rady tych śrubek odkręcić.
    To wszystko jest zamontowane na takim deklu przykręconym na 6 śrub do pompy wtryskowej. czy można ten dekiel odkręcić? czy nie wyskoczą mi jakieś sprężynki czy zaworki? Czy dam radę to potem poskładać?
    Czy może lepiej wymontować całą pompę? Tylko czy potem trzeba będzie ją odpowiednio ustawić?
    Proszę o pomoc, może ktoś zna budowę taj pompy wtryskowej i ma na to jakiś patent?
    Jutro postaram się dodać zdjęcia.
  • #3
    feni1
    Level 13  
    Czerwony sylikon jest dobry na wszystko :D, zatrzymuje nawet biegunkę :D
  • #4
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ale nie do uszczelniania pompy wtryskowej, ogarnij się trochę! Dostępne są wszystkie rodzaje oringów, w dodatku o różnych przekrojach, więc po cóż tworzyć rzeźbę. Wrzuć jakieś foto tej pompy, bo w tej chwili nie bardzo wiadomo o co chodzi.
  • #5
    kkknc
    Level 43  
    Pompę można wyciągnąć nic ci się nie stanie. I załóż oryginalne ogingi, które mają jakieś nietypowe calowe wymiary.A czerwony silikon nie jest remedium na wszystko. Są układy, że jest SZKODLIWY i nie należy go stosować między innymi delikatne układy wtryskowe.
  • #6
    feni1
    Level 13  
    Szukałem już takich oringów w wielu sklepach i nie znalazłem. Dobrałem podobne. Jest jeden sklep gdzie mogą mi dorobić na wymiar, ale mam do niego 100km. Muszę zawieść stare, potem za dwa dni odebrać nowe i 400km zrobię po gumki wartości 10zł. jak nie będzie innego wyjścia to tak zrobię tylko żebym był pewien ze to leci właśnie przez te oringi.
    mam trochę kłopotów nawet z głupim filtrem paliwa i powietrza. Filtru paliwa nie idzie dostać nawet w serwisie neusona, a powietrza kosztuje 450zł.
    Pojadę na złom i zaadoptuje coś z jakiejś bryczki.
    Zdjęcia zrobię jutro.
    Z tą pompę to nie jestem pewien, jak wyciągałem w pajero to potem musiałem jechać na ustawienie początku wtrysku.
  • #8
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Tu też będziesz musiał ustawić początek wtrysku. Jakąś tam receptą jest robienie cech na obudowie pompy i silniku żeby potem trafić pompą w stare miejsce. Co do gumek - popatrz na allegro, są całe zestawy w różnych rozmiarach.
    PS. Rozdzielacz już nie cieknie?
  • #9
    feni1
    Level 13  
    Zdjęcia są kiepskie bo nie idzie wsadzić tam aparatu.
    Na zdjęciach widać gdzie jest czerwony sylikon, tam były te uszkodzone oringi. Teraz tamtędy nie cieknie, tylko podcieka lekko z pod dwóch blaszek przykręconych na gwiazdki z bolcem. Nie mogę tych gwiazdek ruszyć i zastanawiam się czy nie odkręcić 6 śrub na imbus (widać je na zdjęciu) i zdjąć wszystko w jednym kawałku. Tylko boję się że może mi się coś wysypać i tego nie poskładam (nie wiem co tam jest pod tym deklem). Samo wymontowanie całej pompy też nie będzie łatwe bo dostęp jest tragiczny. Może ktoś z was zna te pompy, lub ma jakiś rysunek złożeniowy, cokolwiek?
    Z rozdzielaczem nie miałem problemu. Zresztą tu jest dobry dostęp do rozdzielacza i sam rozdzielacz jest prosty w budowie.

    cieknąca pompa wtryskowa w silniku Kubota cieknąca pompa wtryskowa w silniku Kubota cieknąca pompa wtryskowa w silniku Kubota cieknąca pompa wtryskowa w silniku Kubota
  • #10
    toku74
    Level 31  
    odkręcasz te sześć śrub imbusowych wokół i wyciągasz cała sekcję pompy, bo reszta to blok silnika. żaden problem. wyjdzie z listwą. przy montażu musisz tylko trafić w występ /od przyspieszacza -gazu/. tam nic nie ustawiasz. dajesz cały wyjęty element do pompiarza on będzie wiedział co z tym zrobić. sam tego potem nie ustawisz żeby wszystkie sekcje równo dawały.
  • #11
    feni1
    Level 13  
    Toku nie dokładnie jest tak jak piszesz. Pompa wtryskowa jest osobnym urządzeniem przykręconym do bloku silnika. Może tego nie widać na zdjęciach, ale tak jest. grzebałem już w wielu silnikach więc kompletnym laikiem nie jestem, ale pompy wtryskowej nigdy nie rozbierałem i dla tego mam obawy aby nie rozkręcić za dużo, że bym potrafił to potem złożyć.
  • #12
    kkknc
    Level 43  
    Torksy, które trzymają blaszki służą do trymowania sekcji pompy wtryskowej. Pod nimi nie ma żadnych oringów. W dalszym ciągu cieknie ci przez zaworki. Zamów oryginalne oringi w Kubocie wyczyść ten silikon i będzie działać. Pompę możesz wyciągnąć w całości lub odkręcając te 6 impuli. Nic ci się nie rozleci sekcje od dołu są spięte zabezpieczeniami.
    Możesz też wyszarpnąć cały silnik. Nie jest ciężki ani nie jest to skomplikowane.
    Pisałeś też coś o rozdzielaczu. W tych koparkach znajdują się Angielskie rozdzielacze firmy Vikers, w których lubią pękać korpusy przy cewkach zaworów elektromagnetycznych.
  • #13
    toku74
    Level 31  
    feni. jak nie jesteś laikiem, to się przyjrzyj ustrojstwu i nie ustawiaj mnie, bo dopiero co tydzień temu wyciągałem takie coś z koparki Kuboty 3-cylindrowej. identyczne poza jedną sekcją. nie marudź, posłuchaj co mówię i wykręcaj. powtarzam: wyjdzie ci cała pompa. po demontażu sam się zdziwisz jakie to prostackie.
    ps. KKNC: tam są uszczelnienia. naprawdę, a sorki piszesz o o-ringach. pozdro.
  • #14
    feni1
    Level 13  
    Dobrze skoro tak mówicie to po niedzieli wykręcam i zawiozę to co wyjdzie do pompiarza. Wykręcę po niedzieli, bo teraz mam robotę na maszynę i musi popracować mimo wycieku.
    Na razie dziękuję za pomoc, odezwę się jak wymontuje.