Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wymiana filtra paliwa 1,4 TDCI / HDI

08 Mar 2011 20:51 49934 24
Automation24
  • #1
    Anonymous
    Anonymous  
  • Automation24
  • #2
    macvir
    Conditionally unlocked
    ta insktukcja ma oszczedzic paliwo przy wymianie czy nie dopusic do pobrudzenia rak? bo 30 razy wlaczajac pompke (domyslam sie ze elektryczna w zbiorniku, jesli wystepuje) jest bezsensu...
    no coz potem warsztaty maja co robic
    pozdrawiam
  • Automation24
  • #3
    Anonymous
    Anonymous  
  • #4
    macvir
    Conditionally unlocked
    wiec co da wyciagniecie bezpiecznika? boze od czego on moglby byc? ;)
  • #5
    Anonymous
    Anonymous  
  • #6
    macvir
    Conditionally unlocked
    ford moze miec pompke w baku po stronie niskiego, choc nadal mysle po kij te 30 razy pompke uruchamiac?

    Moderated By Mirek Z.:

    Ostrzeżenie - za notoryczne nieprzestrzeganie zasad pisowni.
    Regulamin - p.15.

  • #7
    wojtekryba
    Level 32  
    A ja coś myślę że po operacji zgodnej z instrukcją układ tak się zapowietrzy że będzie "jazda" z odpaleniem :D
  • #8
    Anonymous
    Anonymous  
  • #9
    wojtekryba
    Level 32  
    Dlatego wymień,na wszelki wypadek zalej nowy,podpompuj ręczną i odpalaj
    Lub:wymień,odkręć odpowietrznik,pompuj ręczną, odpalaj.
    Jak załapie wciśnij gaz i trzymaj prze parenaście sekund na 2500-3000 obr/min
  • #10
    Anonymous
    Anonymous  
  • #11
    karola44-81
    Level 27  
    Sprawny układ paliwowy nie pozwala na cofanie paliwa. Przynajmniej tak powinno być. Pompka elektryczna ma za zadanie wytworzyć ciśnienie w układzie. Po zgaszeniu silnika zawsze jakieś ciśnienie w nim będzie. Odpinając złączki od obudowy filtra, czy odkręcając wkład w każdym innym typie filtra ciśnienie spowoduje wylaniem się, chlapnięcie i takie tam ropy. Wiadomo, że potem ciężko to doczyścić, z jest tam sporo elementów, które raczej pozostawić czyste i suche.

    Ot macvir miał racje. O pobrudzenie rąk bardziej chodzi.

    Nie przejmuj się tym. Wiadomo, że złączki łatwiej odbezpieczyć gdy są bez ciśnienia w przewodach. Lepiej podłożyć jakąś szmatę i spokojnie odpinać. Filterek stary wyrzucić. Jeżeli zachodzi potrzeba obudowę dokładnie umyć. Złożyć wzystko.
    Pompa w zbiorniku i tak wszystko napompuje i odpowietrzy układ. Wystarczy przed rozruchem kilka razy włączyć i wyłączyć zapłon, aby pompa popracowała i wytworzyła ciśnienie. I dopiero wtedy odpalać.
    Jakieś kombinowanie z bezpiecznikami, spuszczanie paliwa- psu na budę, chyba że masz czas i chęci do ryzykowania jakichś szamańskich zabaw.
  • #12
    marek1977
    Level 33  
    W fordzie pompka jest po drugiej stronie filtra powietrza niż jest filtr paliwa. Po wymianie filtra należy pompować dopóki nie zrobi się twarda. Znaczy że pompuje samo paliwo.
  • #13
    Anonymous
    Anonymous  
  • #14
    karola44-81
    Level 27  
    Czy widoczny wyżej filterek jest właśnie do forda? Czy mam rozumieć, że jest nierozbieralny i nie da się samego wkładu wymienić? Myślę, że to już przegięcie. Blisko 200 zł za filtr- pochlastać się można.
    Oczywiście zdaję sobie sprawę, że ma to duże walory użytkowe i bezpieczeństwo dla pomp paliwa- brak ingerencji w wewnętrzne struktury układu paliwowego, brak kontaktu z ON.
    Czy taki filtr ma jakieś nadprzyrodzone właściwości filtrujące w porównaniu do innych standardowych wymiennych filtrów? Ma jakąś dwu- trzy sekcyjną budowę?
  • #15
    Anonymous
    Anonymous  
  • #16
    karola44-81
    Level 27  
    O ja pierdziu- taka kasa za element, który jest kluczowym przy silnikach CR . Na dobrą sprawę jak ktoś ma pecha to czasami co 2-3 miech wymiana filtra wchodzi w grę. Zależy gdzie paliwo się kupi.
    To ja bym się nie zastanawiał tylko poszukał całej podstawy filtra od jakiegoś starszego wozu i z wymiennym filtrem za ok 20-30 zł. A nawet jakbym miał 2 takie szeregowo zainstalować i tak było by to opłacalne. A choćby od jakiegoś traktora.
  • #17
    Miracle Woman SM
    Level 19  
    CR to technika która kosztuje, spróbuj nie zachować czystości a ziarnko piasku / brudu i po pompie. Więć nie wiem o co marudzicie. To nie gołe diesle jeżdżace na przepalonych frytkach.
  • #18
    karola44-81
    Level 27  
    Tak rozumiem wszystko. Ale w innych dieslach były filtry dużo tańsze odkręcało się stary przykręcało nowy i po problemie.

    Teraz też kupiłem 2,0HDI i wkład filtra tam jest. Filtrona kupiłem za ok. 50 zł i też wydawało mi się że drogo :) .
    Swoją drogą rozumiem że producent w ten sposób zmusza do założenia czystego/ sterylnego filtra. JA jak wymieniałem wkład i zobaczyłem co zostało odfiltrowane w odstojniku- też odkręciłem całą obudowę i dokładnie pucowałem.
    A znam takich moich znajomych co nie zwracają na to uwagi. Wyjmują stary wkład i zastępują go nowym. Zbełtane syfy w podstawie filtra w ten sposób idą dalej w układ.
    Prezentowany wyżej filtr zaliczyłbym chyba do tych z rodzaju idioto odpornych. A to musi kosztować.
  • #19
    Miracle Woman SM
    Level 19  
    Wiem że są takie wkłady ale spróbuj je zalac od strony silnika a nie baku!!!

    Całe paliwo musi przejść przez filtr nawet przy zmianie filtra.
  • #20
    zbyniuś
    Level 26  
    Jeżeli ma gruszkę to znaczy że nie ma pompy elektrycznej,a w układzie filtra nie ma nadciśnienia.
  • #21
    Anonymous
    Anonymous  
  • #22
    odzik
    Level 12  
    Ja przeprowadzałem wymianę tak samo jak w instrukcjach z 1 postu, nie było żadnych problemów.
  • #23
    marek1977
    Level 33  
    Podgrzewacz się przekłada. A jak napisałem wyżej jest ręczna pompka paliwa. Jedź do mechanika bo nawet jak Ci ktoś palcem pokaże to nie zrozumiesz.
  • #24
    odzik
    Level 12  
    nie musisz nic pokazywać bo wszystko działa
  • #25
    Anonymous
    Anonymous