Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kompresor przemysłowy napedzany ciągnikiem 2600l/min

francikf1 08 Mar 2011 21:39 4995 21
  • #1 08 Mar 2011 21:39
    francikf1
    Poziom 9  

    Witam udało mi się okazyjnie kupić kompresor przemysłowy o wydajności 160m3/h ,czyli jakies 2600litrów/min przy 1500 obr/min , do piaskowania nadaje się idealnie.Problem w tym ze zasilany był silnikiem 20kW ,ja nie mam możliwości podłączenia u siebie tak dużego silnika z racji tego wymyśliłem ze podłącze tą sprężarkę pod wałek zdawczy od ciągnika na sztywno,bo przełożenie pasowe nie wchodzi w grę za duża moc sprężarki i paski ślizgają.Tylko ze jest jeden problem.Jak regulować ciśnienie jak dojdzie do żądanych 8 bar.Myślałem o zastosowaniu zaworu bezpieczeństwa ale czy będzie miał taką wydajność ze wypuści nadmiar powietrza z zbiornika.Proszę o jakieś porady,może ktoś wie jak jest rozwiązany ten problem w kompresorach spalinowych?

  • #2 08 Mar 2011 22:06
    jarewa
    Poziom 31  

    Kompresor spalinowy posiada regulator ciśnienia.

  • #3 08 Mar 2011 22:18
    francikf1
    Poziom 9  

    czyli silnik pracuje cały czas na tych samych obrotach a nadmiar powietrza ucieka przez regulator?

  • #4 08 Mar 2011 22:45
    jarewa
    Poziom 31  

    Prawie tak. Bo nie wydala nadmiar a przełącza po osiągnięciu żądanego ciśnienia. W taki sposób że kompresor nie tworzy przy tym już dużego ciśnienia, chodzi swobodnie a co za tym idzie silnik też ma lżej.

  • #5 08 Mar 2011 23:25
    kazimierzbrejta
    Poziom 22  

    Witam. Jeżeli w sprężarkach przemysłowych mamy stałe obroty to do sterowania sprężarki z biegu jałowego na pełną wydajność służy regulator Hoerbigera odbywa się to na zasadzie podwieszania zaworów ssących . I tak jeżeli uzyskamy ciśnienie na zbiorniku 8 bar następuje podwieszenie zaworów sprężarka przechodzi z biegu pracy w bieg jałowy , a jeżeli po pewnym czasie ciśnienie spadnie do np. 6,5 bar następuje uszczelnienie zaworów i sprężarka przechodzi z biegu jałowego w bieg pracy. Oczywiście ciśnienia te można sobie dowolnie dobierać na ww. zaworze. Urządzeniem wykonawczym służącym do podwieszania zaworów jest siłownik pneumatyczny . Pozdrawiam.

  • #6 09 Mar 2011 00:38
    :
    Poziom 19  

    Sprawę można rozwiązać co najmniej na 3 sposoby. Dopóki nie wiadomo o jakiej sprężarce mowa, to nie ma o czym dyskutować. Jakim ciągnikiem to napędzasz, chociaż nie ważne czy WOM masz 540 czy 1000 i tak nie osiągniesz pełnej wydajności bez przekładni - czyli to samo można osiągnąć na silniku elektrycznym o zmniejszonej mocy.
    160m3/h i 20kW zapotrzebowania, stawiam na czeską sprężarkę z miksokreta, w układzie V2.

  • #7 09 Mar 2011 03:02
    andrjalo
    Poziom 18  

    Najlepiej zastosować elektrosprzęgło i rozłączać po osiągnięciu ciśnienia.
    Z ciśnieniem lepiej nie experemyntować.

  • #8 09 Mar 2011 08:50
    kazimierzbrejta
    Poziom 22  

    Witam. W sprężarkach nie ma sposobu zastosować elektrosprzęgła ponieważ nie są w stanie przenieść tych momentów w dodatku bardzo zmiennych w czasie . Natomiast sterowanie regulatorem Hoerbigera jest to stary sposób , sprawdzony , bardzo tani w wykonaniu , gdzie wszystkie prawie sprężarki przemysłowe były i są w nie wyposażone np.WAN czy WS 50 czy WS 100 czy wiele innych których nie sposób wymienić. Pozdrawiam.

  • #9 09 Mar 2011 09:06
    :
    Poziom 19  

    kazimierzbrejta napisał:
    gdzie wszystkie prawie sprężarki przemysłowe były i są w nie wyposażone np.WAN
    WAN-a to ty chyba nigdy nie widziałeś jak jest regulowany... Po za tym który model masz na myśli, bo WAN to nazwa firmy.

  • #10 09 Mar 2011 09:44
    kazimierzbrejta
    Poziom 22  

    Witam. Wszystkie typy które wymieniłem posiadałem , oprócz tych jeszcze dwie produkcji Krakowskiej . To co podałem podaję to np. własnego doświadczenia . Jeżeli chodzi o typ WAN dokładnie już numeru nie pamiętam , ale napędzany był on silnikiem o mocy 10 kW i taką właśnie regulację posiadał .Pozdrawiam.

  • #11 10 Mar 2011 21:23
    francikf1
    Poziom 9  

    Sprawdziłem dzisiaj tą sprężarke dokładnie i wszystko jest w jak najlepszym porządku zalałem ją nowym olejem sprężarkowym i jest gotowa do podłączenia.Planuje ją połączyć z ciągnikiem ursus 4011 który na wyjściu wałka ma obroty 500/min przy obrotach silnika 2000/min.Zastanawiam się nad przekładnia 3 do 1 tylko niewiem czy zastosować koła pasowe i paski czy zębatki i łancuch???Do regulacji ciśnienia zastosuje zawory bezpieczeństwa na 8bar które mają wydajność ok 1800l/min dla bezpieczeństwa zastosuje 2 takie zawory.
    Jeśli ma ktoś jakieś informacje na temat tej sprężarki to proszę pisać
    Kompresor przemysłowy napedzany ciągnikiem 2600l/min Kompresor przemysłowy napedzany ciągnikiem 2600l/min

  • #12 10 Mar 2011 22:28
    kazimierzbrejta
    Poziom 22  

    Witam. W nieprofesjonalnym rozwiązaniu to może nic się nie dzieje jest to bardzo proste i tanie . Ale jeżeli przeanalizować tą sprężarkę to ona jak gdyby była przystosowana do regulacji przez podwieszanie zaworów . Wnioskuję to po rurkach , które są wyprowadzone z nad cylindrów i końcówce wspawanej do rury , która mogła służyć do wkręcenia regulatora Hoerbigera innego wytłumaczenia obecności tych elementów nie widzę . Jeżeli się nie mylę to masz ułatwione zadanie . Pozostało by ci zakupić regulator , który nie jest drogi i wyregulować . Jeżeli podasz zdjęcia tych elementów to może to lepiej rozpracujemy i podam Ci gdzie szukać . Odnośnie napędu to upierał bym się przy paskach .

  • #13 10 Mar 2011 23:48
    aandreass1964_11
    Poziom 10  

    Możesz pominąć przekładnie,do wykonania próby możesz napędzić przez biegi,wtedy uzyskasz obroty około 1000,1500.

  • #14 11 Mar 2011 04:34
    francikf1
    Poziom 9  

    zależało by mi żeby ciągnik pracował na jak najniższych obrotach chodzi mi głownie o unikniecie zbędnego hałasu. Oriętuje się ktoś jakie obroty uzyska się na 5 biegu przy obrotach silnika 1500?? Jak włączyć zmianę obrotów silnika zależną od przełożeń biegów??

  • #15 11 Mar 2011 07:42
    kkknc
    Poziom 41  

    Nie lepiej kupić silnik spalinowy. Regulacja ciśnienia to nie problem, koledzy to wyjaśnili.

  • #16 11 Mar 2011 09:34
    kazimierzbrejta
    Poziom 22  

    Witam .Co do tej regulacji to jeżeli dobrze widzę to masz nawet rurki , bo okablowania przy nich nie ma .Pozostał by regulator i połączenie . Zawory bezpieczeństwa nie są do tego typu regulacji przystosowane i sądzę , że po krótkiej pracy zaczną się kłopoty ze szczelnością /wypracowaniu ulegną powierzchnie uszczelniające/. Zresztą przy regulacji nie przetłaczasz powietrza bez potrzeby , no i może oszczędności . Pozdrawiam.

  • #17 18 Wrz 2011 21:10
    francikf1
    Poziom 9  

    Witam po długiej przerwie zabrałem się za ten kompresor.Podłączyłem tą sprężarkę z ciągnikiem za pomocą skrzyni z żuka.Skrzynia z żuka na wstecznym biegu ma przełożenie 3.65 a na trzecim biegu 3.40 co przy obrotach WOM 500/min daje 1825/mon lub 1700/min. Obroty kompresora wynoszą 1500/min czyli w obu przypadkach nie trzeba kręcić tak wysoko silnika z ciągnika.Zrobiłem próbę na sucho bez obciążania kompresora i wszystko jest ok.Jakie obroty powinien mieć ten kompresor prawe czy lewe?? .

    Kompresor przemysłowy napedzany ciągnikiem 2600l/min Kompresor przemysłowy napedzany ciągnikiem 2600l/min Kompresor przemysłowy napedzany ciągnikiem 2600l/min Kompresor przemysłowy napedzany ciągnikiem 2600l/min Kompresor przemysłowy napedzany ciągnikiem 2600l/min Kompresor przemysłowy napedzany ciągnikiem 2600l/min



    Jak działa ten regulator z zdjęcia poniżej


    Kompresor przemysłowy napedzany ciągnikiem 2600l/min

  • #18 19 Wrz 2011 10:15
    kazimierzbrejta
    Poziom 22  

    Witam. Sprężarka ta powinna mieć obroty prawe patrząc od strony napędu. Na zbiorniku musisz zamontować bezwzględnie zawór bezpieczeństwa oraz manometr. Działania tego regulatora nie znam, ale możesz dokupić pewny nowy u producenta sprężarek.

  • #19 19 Wrz 2011 14:09
    sebol*
    Poziom 15  

    Zamontuj manometr w układzie smarowania i ustaw ciśnienie na jakieś 4-5bar. Ten regulator ma rzekomo po przekroczeniu nastawionego na nim ciśnienia otwierać zawory dolotowe sprężarki, po czym przestaje ona tłoczyć powietrze. Na rurach dolotowych masz jak widać przyłącza do niego. Same siłowniczki otwierające zawory są raczej w stanie kiepskim - co wynika z marnej pracy tego regulatora. Można to tanio i prosto przerobić tak żebyś miał wpływ na ciśnienie i nie następowało 'kołatanie' zaworami - bo tak ten regulator działa po wielu latach. Jak jesteś zainteresowany odezwij się na prywatne wiadomości.

    kazimierzbrejta napisał:
    Działania tego regulatora nie znam
    Drogi Panie zapomniałeś co napisałeś pół roku temu ? To właśnie nim powinno się nastawiać to ciśnienie o którym piszesz :D
    kazimierzbrejta napisał:
    do sterowania sprężarki z biegu jałowego na pełną wydajność służy regulator Hoerbigera odbywa się to na zasadzie podwieszania zaworów ssących . I tak jeżeli uzyskamy ciśnienie na zbiorniku 8 bar następuje podwieszenie zaworów sprężarka przechodzi z biegu pracy w bieg jałowy , a jeżeli po pewnym czasie ciśnienie spadnie do np. 6,5 bar następuje uszczelnienie zaworów i sprężarka przechodzi z biegu jałowego w bieg pracy. Oczywiście ciśnienia te można sobie dowolnie dobierać na ww. zaworze

  • #20 19 Wrz 2011 15:49
    kazimierzbrejta
    Poziom 22  

    Regulatory z reguły posiadają 3 wejścia tzn. 1 wejście i 2 wyjścia. Jeżeli nie wynika to ze zdjęcia to i tak ten regulator jest niekompletny niepewny , brak regulacji biegu jałowego.

  • #21 19 Wrz 2011 21:16
    francikf1
    Poziom 9  

    Myślałem żeby utrzymać ciśnienie na poziomie 8 Bar za pomocą dwóch zaworów bezpieczeństwa. Które będą upuszczały nadmiar powietrza z zbiornika.Wiem ze lepiej było by zastosować ten regulator,sprężarka by się tak nie męczyła.Po co zamontować manometr w układzie smarowania??.Myślałem ze ten regulator podłącza się pod ciśnienie z zbiornika.

  • #22 15 Gru 2013 14:34
    Kriskurde
    Poziom 1  

    Witam. Posiadam identyczną sprężarkę w bardzo dobrym stanie. Chciałbym ją wykorzystać do piaskowania. Napęd również mam z ciągnika Zetor z 1000obr WOM, ale widze że bez przekładni 1/1,5 się nie obejdzie. Warto się w to bawić? Do piaskowania mam kilkanaście maszyn i motocykli rocznie. Szkoda mi sprzedawać tego "garbatego dzieciaka"

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME