Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pralka Ariston AD 10 EU wyświetla F02

zbimio 09 Mar 2011 01:53 4242 7
  • #1 09 Mar 2011 01:53
    zbimio
    Poziom 10  

Trochę słabo znam obyczaje użytkownika Elektrody, bo jestem głównie czytelnikiem, i pewnie popełnię błędy, ale liczę na wyrozumiałość ...
    a głównie na pomoc. Jestem kompletnym amatorem i może trudno będzie mi wytłumaczyć. Jednak naprawiłem już parę rzeczy dzięki Elektrodzie i dobrym ludziom to może i tym razem ...
    Sprawa ma się tak:
    Problem zaczął się od wyświetlenia się komunikatu F02.
    W internecie na forach wyszperałem, że przyczyną mogą być szczotki. Pralka stara więc prawdopodobieństwo duże.
    Wymieniłem szczotki i przy okazji jednego rozbierania wymieniłem pompkę.
    Po uruchomieniu zrobiłem próbę na pusto.
    Przejechało wirowanie, płukanie, a na końcu pełnie pranie /bez wsadu/ z dodatkiem calgonu.
    Przeszło ładnie, choć może trochę głośniej skrzeczały nowe szczotki.
    Po sukcesie zająłem się jeszcze oczyszczeniem, usunięciem rdzy, nałożeniem podkładu antykorozyjnego i podmalowaniem.
    Oczywiście przy tych zabiegach trochę tarmosiłem pralką. Ale podociskałem styki i nie zauważyłem nic niedobrego.
    Z dumą złożyłem ... i po włożeniu prania, które rozpoczęło się normalnie – odpompowało, pobrało proszek i trochę pokręciło,- znowu wyskoczyło F02 i teraz zaraz po pobraniu wody silnik już nie rusza. Wyskakuje F02 i wypompowuje wodę. Koniec zabawy, obojętnie na jakim programie.
    Więc szczotki chyba można wykluczyć. Może znowu jakiś styk na linii programator – silnik.
    A może ... trzeba by zrobić reset.
    Robiłem to kiedy ze dwa razy ale nie pamiętam kombinacji klawiszy. Na pewno był to Start i jeszcze jakiś klawisz. Start przetrzymany dłużej , czy 2 x wciskany. Licho wie jak to było. Przerzucam stos kwitów do tej pralki i nie mogę znaleźć tego zapisu resetu.