Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Yamaha TW gaśnie po dodaniu gazu..

09 Mar 2011 11:15 13082 30
  • Poziom 9  
    Witam mam Yamahę, silnik 4T, problem jet taki, że po dodaniu gazu silnik gaśnie. Odpalam normalnie na ssaniu, chodzi dobrze, dam więcej ssania to wchodzi na wysokie obroty, a po ruszeniu manetką gazu nie wchodzi na obroty tylko gaśnie.
    Sprawdziłem już:
    -na dwóch świecach to samo
    -wyczyszczony filtr powietrza, bez filtra chodzi tak samo(przytykałem ręką sprężenie jest..i tak samo gaśnie)
    -wyczyszczony dwukrotnie gaźnik bardzo dokładnie
    -regulacja mieszanką nic nic daje
    -regulacja na iglicy - wyżej niżej
    -paliwo dochodzi
    -lewego powietrza nie łapie
    -blaszki na pływaku - dawałem więcej paliwa
    -na innym gaźniku moto chodzi czyli to gaźnik..
    -wszystkie części w gaźniku wydają się być ok, membrana itp
    -paliwo ok

    Co może być przyczyną?
  • IGE-XAO
  • Poziom 11  
    wymień iglice bo może być krzywa i dla tego gasnie
  • IGE-XAO
  • Poziom 42  
    Masz gdzieś tzw. fałszywe powietrze. Sprawdź całą przestrzeń od wylotu z gaźnika do komory spalania. Może być nieszczelny zawór ssący (mały luz, upalone gniazdo) lub nieszczelność w samym gaźniku i powietrze przedostaje się przez gaźnik w niekontrolowany sposób. Np. zużyta przepustnica lub niedomykająca się do końca.
  • Poziom 35  
    Musisz gaźnik rozebrać i dokładnie "przeczyścić" wszystkie dysze i kanaliki, najlepiej cienkim stalowym drucikiem (ja korzystam z drucików ze szczotki drucianki), tj. tak abyś przepychając go przez dysze widział jego koniec. Sprawdź też filtr paliwa, czy nie ma w nim wody lub jakiegoś syfu (filtry bywają też w kranikach tj. w zależności od typu)). Ponadto sprawdź, czy pojazd ma właściwie wyregulowany zapłon (zawory) i czy zbiornik paliwa ma odpowietrzenie. Uwagi poprzedników też aktualne.
  • Poziom 30  
    Tylko niech kolega nie czyści dysz drucikiem !
    Gaźnik najlepiej wygotować i co jakiś czas potrząsać nim.
  • Poziom 9  
    Yamaha TW gaśnie po dodaniu gazu..

    Czy możliwe , że to przez iglicę, która jet krzywo osadzona (klik na foto ^^) i przechylona jest w prawo i po wkręceniu dyszy także jest krzywo, tzn. z pewnością haczy o którą ściankę dyszy..?
    Sama iglica jest prosta, ale jakoś samoczynnie krzywo się osadza..


    Gaźnik gotowałem dwukrotnie w occie , rozbierałem na części pierwsze, przedmuchiwałem kompresorem, więc jest czysty..

    Inne pytanie..w jaki sposób podnosi się iglica w tego typu gaźnikach? W Simsonach i innych tego typu iglicę podnosi linka gazu, a tu linka gazu otwiera tylko tą okrągłą ściankę..
  • Poziom 14  
    Sprawdzałes poziom paliwa jeżeli bedzie za mało paliwa to może sie tak właśnie dziać.Trzeba wtedy odgiąć troszkę blaszkę.
  • Poziom 42  
    Daj kilka dobrych zdjęć gaźnika i jego części. Szczególnie tych które wykręcałeś.
    Czy sprawdzałeś działanie ssania?
    Iglica powinna wchodzić do rozpylacza. Taka rurka na końcu której jest wkręcona dysza główna. Iglica jest tak robiona, że ma stożek o małej zbieżności, aby wykluczyć błąd nieidealnego pionowo wejścia w rozpylacz.
    Czy nie pomyliłeś dysz?
  • Poziom 9  
    Poziom paliwa się zgadza, nikt nic nie ruszał a było dobrze..

    Zdjęcia wrzucę później..

    Czy jest możliwość żeby do 4T dać gaźnik od 2T o tej samej pojemności 125?
  • Poziom 35  
    Kolego "Bartosz" nie masz racji odnośnie "czyszczenia" dysz moim sposobem - drucikiem. Są nieraz w gaźniku takie "syfy", szczególnie po dłuższym przestoju np. sezonie zimowym, że gotowanie nic nie daje i wówczas tylko drucik cienki ( o mniejszej średnicy niż otwór w dyszy) sprawę załatwia. Nie namawiam przecież do "rozkalibrowania" dysz jakimś szpikulcem tylko przetkania otworu. Myślę, że jeździsz tylko nowymi maszynami i nie miałeś okazji widzieć gaźnika z zatkanymi dyszami, szczególnie uruchamianymi po dłuższym postoju i po paliwie pochodzącym z różnych źródeł.
  • Poziom 9  
    Dodaje zdjęcia, powiedźcie, czy jak dodaje gazu, to czy iglica powinna iść w tego typu gaźnika do góry ? Bo stoi w miejscu a otwiera się jedynie ta blaszka.
    Czyli na jakiej zasadzie działa podnoszenie przepustnicy/iglicy w tym gaźniku, bo jak dodaje gazu to stoi w miejscu.
    Yamaha TW gaśnie po dodaniu gazu.. Yamaha TW gaśnie po dodaniu gazu.. Yamaha TW gaśnie po dodaniu gazu..
  • Poziom 14  
    Przepływ powietrza podnosi przepustnice wraz z iglica ,na zgaszonym silniku bedzię stała w miejscu sprawdz czy membrana nie jest uszkodzona czy nie ma jakiejś dziury .
  • Poziom 9  
    Membrana jest ok..ale są luzy na przepustnicy między ściankami gaźnika a przepustnicą, tzn. można przepustnicą w gaźniku poruszać w boki (delikatnie). Ale tak chyba ma być?
  • Poziom 14  
    Na 3 zdjęciu masz taki otwór podłużny jeżeli w niego dmuchniesz delikatnie membrana musi się podnieść .
  • Poziom 9  
    Dmuchnąłem i się podnosi, więc to jest ok..
  • Poziom 14  
    W jaki sposób ustawiłeś pływak ? Na oko ?
  • Poziom 9  
    Pływaka nie ruszałem jest w starej pozycji w której chodził i było ok..Był znajomy trochę podgiął blaszkę, żeby dostawał więcej paliwa i było tak samo(gasł) i w dodatku się motor zalał, więc odgiął z powrotem..
  • Poziom 9  
    1. tak
    2. podciągam bardziej ssanie
    3. wyregulowane

    Na innym gazniku chodzi dobrze.
  • Poziom 9  
    No i doszedłem... wchodzi na obroty :). Zatkałem wyjście/wężyk od przelewu, nie dostaje teraz tamtędy powietrza i chodzi.
    Ciekawe tylko czemu, wczesnej ten wężyk był nie zatkany i też dobrze chodził?
  • Poziom 42  
    Tak nie może być! Przelew a w zasadzie odpowietrzenie komory pływakowej musi być otwarte!. Coś jest zatkane!
    Gdzie masz to ssanie? Jak podciągasz? Na zdjęciach nie widać zaczepu do "podciągania". Widać natomiast konektor elektryczny. To mi wygląda na ssanie elektryczne, ale nie jestem pewien. Mógłbyś dać lepsze zdjęcia elementów gaźnika?
  • Poziom 9  
    Ssanie jest ręczne i operuje się przy kierownicy. Podłaczyłem gaznik do moto, wchodzi na obroty, ale przerywa, przy wyższych obrotach. Próbowałem regulować śrubką od mieszanki..pod koniec zabawy paliwo przelało mi się do filtru powietrza i dałem sobie spokój.

    Ten jak to piszesz "konektor elektryczny" to właśnie nie za bardzo wiem co to jest. Podłącza się do tego dwa kabelki, jest w nich prąd, ale do czego to służy? W gazniku można ten konektor wykręcić i jest tam tylko pusty gwint. Nic więcej.
  • Poziom 42  
    Napisałem, że wygląda na ssanie, bo tyle zauważyłem. Nie jestem wszechwiedzący i nie znam tego gaźnika. Jednak nie widać również zaczepu linki ssania! Może jest i go nie było widać na zdjęciach?? Sprawdź układ ssania zaczynając od kierownicy i idź za linka lub kablami - nie wiem co tam masz - aż do gaźnika. Opisz co znalazłeś i daj zdjęcia.
    Wykręć ten dziwny elektrozawór i daj zdjęcia. Mnie to pasuje do ssania elektrycznego, ale może być inaczej. Przydałby się schemat elektryczny z opisami aparatów to bylibyśmy pewni. Poszukaj i zamieść na forum.
  • Poziom 9  
    Tutaj masz ten gaźnik:
    http://www.boats.net/images/diagrams/yamaha/MCY/2001/TW200N_NC/IMAGES/CARBURETOR.png
    Zaślepiłem nr.30 i wchodzi na obroty. SSanie nr 22 faktycznie nie widać na moich zdjęciach..ja mam tak samo tylko pociągniete do kierownicy linką..

    Czy nr. 17 to zawór membranowy? Przelewa mi się paliwo przez filtr powietrza, nawet jak motor nie jest odpalony, odkręce gaźnik i leci ciurkiem..Wyczytałem, że może to być właśnie przyczyna zaworu..
  • Poziom 42  
    Już cos więcej wiadomo. Jednak nie do końca. Czy do tego rysunku nie było opisów? Bardzo by się przydały. Tak samo jak pewny schemat elektryczny.
    Gaźnik z rysunku jest trochę inny od twojego. W ogóle nie ma w nim tego elementu z łączkami elektrycznymi.
    W ogóle jest jeszcze kilka niejasności.
    1. Co to jest za element z wężykiem 30. Dokąd ten kanał zmierza wgłąb gaźnika i gdzie idzie drugi koniec wężyka? Czyżby odwietrzenie komory pływakowej?
    2. Co to za element ze złączkami elektrycznymi? Brak go na rysunku!
    Element 17 jest wg. mnie jakimś elementem współpracującym ze ssaniem.
    Na 100% właściwą membraną jest nr 6. Sprawdź szczelność przestrzeni nad i pod nią! Czy wszystkie uszczelnienia są OK i czy coś nie jest zrysowane/uderzone itd.
  • Poziom 9  
    Czyli tak..przelewało się z filtra powietrza, bo zatkałem ten nr 30, które wg mnie nie jest jak piszesz odwietrzeniem komory pływakowej tylko jest to przelew??
    Gdy nr 30 był zatkany wchodził na obroty ale się przelewał.
    Przeanalizowałem ten obrazek, rozkręciłem swój gaźnik i okazało się że jak czyściłem odwrotnie wsadziłem nr 12, dlatego gasł po dodaniu gazu.
    Przełożyłem ten bolczyk nr 12 odwrotnie, odetkałem nr 30 i gra gitara.
    Teraz pozostała mi kwestia wyregulowania gaźnika. Odpala dobrze, ale przy wysokich obrotach przerywa, jakby brakło paliwa i v max...tylko 75km, a było 95..

    Co do tej elektryki to masz racje nie ma jej na obrazku. Jutro prześle ci zdjęcia tego odkręconego czujnika i może dojdziemy co to jest, pozdrawiam.

    e:
    Wyjąłem te dwa kabelki od elektryki, odpala i jeździ bez róznicy..
  • Poziom 42  
    Fajnie że znalazłeś błąd. Jednak w sytuacjach niedziałania po czyszczeniu zawsze trzeba zacząć od szukania własnego błędu w montażu! A może coś jeszcze jest w niewłaściwym położeniu? Czy przypadkiem element 12 lub jego otoczenie nie zostało uszkodzone i jest źródłem problemów?
    Trzeba znaleźć informacje o właściwym poziomie paliwa w komorze pływakowej i wyregulować. To, że było dobrze nie jest żadnym argumentem!
    Ta regulacja wpływa na WSZYSTKIE inne. Natomiast na prędkość max. wpływa przede wszystkim średnica dyszy głównej. W tej sytuacji przepustnica jest w pełni otwarta, a membrana powinna powinna podnieć iglicę na max.
    Oczywiście na osiągi max. mają wpływ inne czynniki. Choćby ilość powietrza w kołach - to nie jest żart!
    Znajdź informacje o ustawieniu elementów nr 16. To regulacja składu mieszanki dla biegu jałowego. Pamiętaj o zaślepce. Czy to ruszałeś?
    PS. Przelew i odpowietrzenie to to samo!
  • Poziom 9  
    O jaką zaślepkę Tobie chodzi?
    Przed naprawą gaźnik przeciekał u dołu komory pływakowej, tzn, jak nie zakręciłęm kranika to paliwo kapało z wężyka u dołu komory. Teraz to zaślepiłem wraz ze śrubką nr 27, żeby paliwo nie uciekało. Czy to może mieć wpływ na mniejszy v max?
  • Poziom 42  
    Chodziło mi o zaślepkę 30. To tylko zabezpieczenie przed brudem.
    Jak zaworek spustowy komory pływakowej (27) jest nieszczelny to paliwo będzie wypływać aż komora się opróżni. Płożenie kranika nie ma nic do rzeczy!
    To jest właśnie odpowietrzenie komory i przelew! Jeżeli mimo szczelności zaworka stożkowego 27 paliwo wypływa rurką 31 to znaczy że jego poziom jest za WYSOKI lub rurka wewnątrz komory jest uszkodzona!
    Łatwo to sprawdzić. Wystarczy zdjąć komorę z gaźnika, nalać benzyny poniżej rurki i sprawdzać czy nie cieknie z dołu. Jak cieknie to uszkodzony jest zaworek. Jak nie cieknie to nie trzyma lub źle jest ustawiony (pływak) zawór iglicowy i stan paliwa jest za duży.
    Co zaślepiłeś??? To bardzo ważne! Mogłeś zaślepić odpowietrzenie komory pływakowej i paliwo nie może napływać do niej!
    Sprawdź to i daj zdjęcia tego rejonu.
  • Poziom 9  
    Zaślepiłem 27 i ..31? Tzn jeśli odkręcasz 27 to u spodu spuszczasz paliwo(31?). Ja miałem tak, że nawet jak na chama dokręciłem 27 to i tak przeciekało. Więc zaślepiłem to i to.
    Na zdjęciu w komorze pływakowej równo nad 31 jest widoczna taka rureczka. Wcześniej gdy w nią dmuchałem powietrze przepuszczało, teraz, po zaślepieniu nie.
    CZy tym samym zaślepiłem odpowietrzenie komory pływakowej tak jak piszesz?