Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Oscyloskop DP4321 + zaniżone napięcia przetwornicy wn

09 Mar 2011 19:01 1924 7
  • Level 13  
    Witam.
    Posiadam oscyloskop jak w temacie. Uszkodzeniu uległa przetwornica wn. Napięcia zasilacza +120V, +8V, +14V -13V sprawdzone i zgodne ze schematem. Wymieniony został V1001, V1002, V1006 oraz Dioda V1012. Po tych zabiegach przetwornica ruszyła ale napięcie -1900V jest zaniżone do -560V. Tranzystor V1006 dosyć mocno się grzeje. Przy takim napięciu plamka jest ledwo widoczna. Nie mam doświadczenia w naprawie tego typu przetwornic dlatego proszę o poradę o dalszy tok postępowania.

PS. Schemat pożyczam z tego wątku :| może ktoś posiada całość w lepszej jakości?
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic959805.html
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Level 37  
    Czy elementy zostały wymienione na takie same, czy też zastępcze?

Jeżeli jesteś pewny tych podzespołów, to sprawdź przetwornicę " na luzie"- czyli odłącz wysoką stronę od reszty układu, i wyjście obciąż rezystorem 4M7 ( dwa rezystory 2M2/1W połączone w szereg z uwagi na zbyt wysokie napięcie).
  • Level 39  
    Sprawdziłeś C1021? Czy przetwornica wydaje jakieś dźwięki - piszczy wysoko/nisko?