Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

jak podlaczyc blokade zaplonu

27 Paź 2004 19:28 6377 32
  • Poziom 10  
    Witam mam problem z podlaczeniem blokady zaplonu w seacie cordoba 1999 r (starszy model)chodzi konkretnie ze nie wiem pod ktory kabel to podlaczyc ,pozatym wszystko podlaczylem tzn, kabelek do stacyjki ktory uruchamia blokade przy przekreceniu kluczyka no i +12v i mase mam tylko problem ktory kabelrk przeciac aby ta blokada dzialala :cry: [/b]
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 20  
    podaj coś bliższego o samochodzie choćby co to za silnik .zapłon to przeważnie czarnu kabelek np. przy cewce.no ale o tym wiedzą także złodzieje
  • Poziom 10  
    jest to silnik 1,6 na wielopunkcie ,probowalem czrny kabelek przy cewce ale po podlaczeniu modulu nie chce palic ,jest jeszcze jeden czarny przy stacyjce ,nie wim czy nie sprobowac tego
  • Poziom 10  
    jest to silnik 1,6 na wielopunkcie ,probowalem czrny kabelek przy cewce ale po podlaczeniu modulu nie chce palic ,jest jeszcze jeden czarny przy stacyjce ,nie wim czy nie sprobowac tego
  • Poziom 29  
    Ja bym odciął przewód od pompy paliwa gdzieś między pompką a główną wiążką. Dobre odcięcie to takie które jest mało widoczne. Pompka znajduje się w zbiorniku i do niej idzie przewód nie pamiętam jaki kolor, ale polecam zająć się właśnie nim :yes:
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 10  
    ok a jesli samochod ma lpg cy po przelaczeniu na gaz i po wylaczeniu przez modol pomki samochod stanie czy tylko wylaczy pompke paliwa
  • Poziom 17  
    Samochód na gazie bez pompko pojedzie tylko, jeśli gaz przełącza się przy określonych obrotach to nie będzie możliwości odpalenia.
  • Poziom 18  
    witam
    trzeba dołożyć 2 przekaźniki do blokady i będzie odcinała 2 obwody proponuję przeciąć przewód od pompy paliwa przy zbiorniku i przewód elektrozaworu zbiornika z gazem jeżeli masz blokadę z regulacją opóźnienia odcięcia to należy ją ustawić bez opóźnienia.czyli tak: połączyć cewki dwóch przekażników równolegle i podłączyć jedną stronę cewek na mase a drugą na wyście blokady w przekażnikach wykorzystać styki nc (styki które będą zwarte w czasie gdy będzie napięcie na wyjściu blokady) jażeli będziesz chciał więcej pomocy napisz na priv.
    pozdrawiam
    kordzio
  • Poziom 26  
    Panowie, bez przesady!

    Jeśli odetnie się pompkę to ktoś odjedzie na gazie!
    Nawet jeśli samochód ustawiony by był na odpalanie na benzynie to wystarczy przełączyć na wymuszony gaz i odjazd...

    Trzeba rozłączyć przewód idący na cewkę zapłonu, ale nie ten od ZASILANIA cewki tylko ten od przerywacza zapłonu. Jak by był odcięty od zasilania cewki, to mądry złodziej ma krokodylki przy sobie i podłącza cewkę do aku i odjazd. Z przewodem od przerywacza już nie tak szybka sprawa. Jeśli dobrze podłączone to MUSI chodzić po zwarciu przewodów blokady zapłonu, ale pamiętaj, że ten przewodzik na cewkę przenosi prąd impulsowy ok 12A! Przewody muszą więc być wystarczająco grube, żeby nie było spadków napięcia.
  • Poziom 16  
    Cytuje """Jeśli odetnie się pompkę to ktoś odjedzie na gazie!
    Nawet jeśli samochód ustawiony by był na odpalanie na benzynie to wystarczy przełączyć na wymuszony gaz i odjazd..."""

    A jak instalacja np. KME nie ma funkcji odpalenia na gazie??????
    (Taka instalacje wlasnie mam , a moze kolega tez ma? )
    Pozdrawiam
  • Poziom 17  
    Mam sterownik STAG 50 i tam nie ma możliwości odpalenia na gazie.
  • Poziom 12  
    kgflanela napisał:
    Samochód na gazie bez pompko pojedzie tylko, jeśli gaz przełącza się przy określonych obrotach to nie będzie możliwości odpalenia.


    Czesc

    Jezeli instalacja gazowa jest taka ze sie przełącza na gaz przy okreslonych obrotach(II generacja) to nie mozna wymusic odpalenia na gazie ale jest mozliwe jezeli odłaczymy pompe paliwa odpalenie autka (wystarczy w momencie krecenia rozrusznikiem wcisnac pedal gazu zeby na resztkach paliwa szybko przeszlo na gaz i mozemy jechac mimo blokady przecinajacej obwod pompy paliwa- probowałem tak sam i jest to mozliwe)

    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    mam zalozony sekwencyjny wtrysk gazu takze silnik jesli jest zimny to przelacza sie po osiagnieciu 25st ,a jesli jest rozgrzany to przelacza sie po 25 sekundach po odpaleniu takze jesli jest mozliwosc to chyba kombinowac cos z zaplonem tylko nie wiem za bardzo jak
  • Poziom 26  
    ale to nie wszystko!

    Jeśli ktoś krokodylkiem podepnie się pod którąkolwiek cewkę gazu, to zasili jednocześnie wszystkie cewki i odjazd bez włączania benzynki!
    Może i silnik krokowy będzie dusił samochodem (zależy w jakiej pozycji został attuator), ale odjechać może!
  • Poziom 17  
    No to jeszcze można puścić sygnał masowy na czujnik obrotu wału.
    PS, jeśli ktoś będzie chciał bardzo ukraść to i tak ukradnie, zabezpieczenia mają tylko to utrudniać, żaden złodziej nie będzie stał o szukał cos ty odpiął, ( :D bo po paru godzinach się w kur.i i weźmie na lawetę :D ). Kiedyś słyszałem, że gościowi w nocy strzelił pasek rozrządu, więc stwierdził, że i tak nic sam nic nie zrobi, zadzwonił po taxi. Rano przyjechał z kumplem żeby go z holować i co – auta nie ma. Chyba nikt nie przyjechał naprawił silnik i pojechał. :lol:
  • Poziom 18  
    witam
    po co te rozważania bez sensu chyba po to aby pisać dla punktów bo jeżeli zablokuje się dobrze 2 obwody tzn. pompę paliwa i zawór gazu przy zbiorniku to w jaki sposób auto pojedzie na gazie. W autach z gazem jest inny problem , gaz jest sprężony i zawsze po przekręceniu kluczyka i podaniu choć na moment plusa wypełnia instalacje i mimo że blokada jest załączona to jeszcze można ładny kawałek odjechać ,można to też wyeliminować zakładając jeszcze jeden przekażnik nap. na zaworze w parowniku ,filtrrze w zależności od posiadanej instalacji co znacznie ograniczy ten czas .Podsumowując :
    1.można zabezpieczyć tą samą blokadą kilka obwodów.
    2. umieścić blokadę w miejscu gdzie trudno ją znależ unikać rutyny ( 90% procent zabezpieczeń montowanych jest koło bezpieczników od strony kierowcy bo najłatwiej i prosto)
    3.starać się nie stosować kontaktronów ,switschy,sensorów a zakładać sterowniki na pilota do rozbrojenia blokady. Dla niedowiarków proponuje test , (zasada rozbrojenia jest taka : kluczyk a następnie ruch ręki żeby rozbroić ) siedząc w aucie naprzykład pod hipermarketem poobserwujcie innych kierowców jeżeli mają takie blokady to napewno zauważycie gdzie sięga aby ją rozbroić szczególnie kiedy się stoi obok tego auta.Co prawda blokady mają opcje że można je rozbroić w czasie kilku sekund ale z praktyki wiem że klienci też popadają w rutynę i rozbrajają je od razu.
    4. starać się blokować paliwo dlatego że jeżeli zapomni ktoś rozbroić to brak zapłonu spowoduje wypełnienie się niespaloną mieszanką układu wydechowego a po rozbrojeniu i ponownym od razu uruchomieniem silnika może dojść do implozyjnego spaleniu mieszanki w układzie wydechowym co może doprowadzić do szybszego zużycia się sądy,katalizatora,układu wydechowego, bądź ich uszkodzenia
    5. nie traktujcie tych co kradną jak idiotów starajcie się muśleć tak: co bym zrobił gdybym chciał ominąć szybko to co zamontowałem .
    i jeszcze do kogoś kto napisał że jego auto odpala się z gazu dopiero po 25 stopniach ten problem rozwiązuje w 5 sekund i odpalam z gazu (jeżeli silnik jest dobry i dobrze zrobiona instalacja) w każdej temperaturze.nie piszę jak to zrobić bo nie wiadomo kto to będzie czytał ale jeśli chcesz to odpowiem Tobie na priv.
    pozdrawiam
    kordzio
  • Poziom 18  
    witam
    po co te rozważania bez sensu chyba po to aby pisać dla punktów bo jeżeli zablokuje się dobrze 2 obwody tzn. pompę paliwa i zawór gazu przy zbiorniku to w jaki sposób auto pojedzie na gazie. W autach z gazem jest inny problem , gaz jest sprężony i zawsze po przekręceniu kluczyka i podaniu choć na moment plusa wypełnia instalacje i mimo że blokada jest załączona to jeszcze można ładny kawałek odjechać ,można to też wyeliminować zakładając jeszcze jeden przekażnik nap. na zaworze w parowniku ,filtrrze w zależności od posiadanej instalacji co znacznie ograniczy ten czas .Podsumowując :
    1.można zabezpieczyć tą samą blokadą kilka obwodów.
    2. umieścić blokadę w miejscu gdzie trudno ją znależ unikać rutyny ( 90% procent zabezpieczeń montowanych jest koło bezpieczników od strony kierowcy bo najłatwiej i prosto)
    3.starać się nie stosować kontaktronów ,switschy,sensorów a zakładać sterowniki na pilota do rozbrojenia blokady. Dla niedowiarków proponuje test , (zasada rozbrojenia jest taka : kluczyk a następnie ruch ręki żeby rozbroić ) siedząc w aucie naprzykład pod hipermarketem poobserwujcie innych kierowców jeżeli mają takie blokady to napewno zauważycie gdzie sięga aby ją rozbroić szczególnie kiedy się stoi obok tego auta.Co prawda blokady mają opcje że można je rozbroić w czasie kilku sekund ale z praktyki wiem że klienci też popadają w rutynę i rozbrajają je od razu.
    4. starać się blokować paliwo dlatego że jeżeli zapomni ktoś rozbroić to brak zapłonu spowoduje wypełnienie się niespaloną mieszanką układu wydechowego a po rozbrojeniu i ponownym od razu uruchomieniem silnika może dojść do implozyjnego spaleniu mieszanki w układzie wydechowym co może doprowadzić do szybszego zużycia się sądy,katalizatora,układu wydechowego, bądź ich uszkodzenia
    5. nie traktujcie tych co kradną jak idiotów starajcie się muśleć tak: co bym zrobił gdybym chciał ominąć szybko to co zamontowałem .
    i jeszcze do kogoś kto napisał że jego auto odpala się z gazu dopiero po 25 stopniach ten problem rozwiązuje w 5 sekund i odpalam z gazu (jeżeli silnik jest dobry i dobrze zrobiona instalacja) w każdej temperaturze.nie piszę jak to zrobić bo nie wiadomo kto to będzie czytał ale jeśli chcesz to odpowiem Tobie na priv.
    pozdrawiam
    kordzio
  • Poziom 26  
    Dobrze, więc wyjaśnię...

    Są złodzieje samochodów i są złodzieje-fachowcy.
    Tych pierwszych odstrasza migająca diódka, ci drudzy kradną samochody z immobilaizerami.
    Taki "drugi" (że tak gnoja nazwę łagodnie...) ma ze sobą kabelek, który się składa z 5 końcówek z krokodylkiem. Podchodzi do autka (wcześniej zamówionego) i otwiera maskę, i podłącza kolejno: +akumulatora, +cewka (czyli w wielu samochodach włącza tym sposobem całą stacyjkę), +pompka paliwa...
    i zostają 2 kabelki.
    Wszystko trwa 10-15 sek.

    Widzowie (w Katowicach jest wielu gapiów takich eksperymentów) myślą że ktoś naprawia alarm, bo się zaciął, albo coś z silnikiem się stało...

    Ale nie słyszałem o przypadku, żeby złodziej po kilku minutach nieudanych prób "wrócił się" po lawetę. Albo laweta jest od razu albo nie ma wcale!
  • Poziom 12  
    Czesc

    a co myślicie o odcięciu pompy paliwa tuż przy samej pompie i cewki elektrozaworu gazu przy zbiorniku z gazem (oczywiscie immobiliser znajduje sie w innym miejscu niz skrzynka bezpiecznikow)- wtedy jest troche trudniej złodziejowi bo najczesciej siega pod maske podajac "+" na kilka obwodow omijajac tym stacyjke i dorabiane blokady(zapłon , pompa paliwa ktora jest sterowana z centrali wtrysku) - albo do skrzynki bezpiecznikow gdzie przewaznie sa te blokady.
  • Poziom 26  
    No i w ten sposób dajesz bandziorowi zagadkę!

    Pod samochód nikt nie będzie wchodził żeby szukać odcięcia pompy. Słyszałem co prawda o przypadku kradzierzy sam. (diesel), który miał odciętą pompkę ze zbiornika, ale odjechał na "własnym" zbiorniczku bandziora. Ale musiał mieć czas by podłączyć się z własną butelką z paliwem pod instalkę.
  • Poziom 2  
    Witam,
    Tak przy okazji, co myslicie o najprostszej bokadzie kierwonicy ?? Czy to jest latwe do zdjęcia ??
  • Poziom 29  
    Bardzo proste zmrozić i złamać. POZDRAWIAM
  • Poziom 2  
    yasiu.brzeg napisał:
    Bardzo proste zmrozić i złamać. POZDRAWIAM


    To dobre, tylko jakoś nie widzę jak to zroibć. Czym, ciekłym azotem ? Mam w samochodzie elektrozawór na przewodize paliwowym, tyle że na tym co jest w filtrze paliwa da się przejechać z pół kilometra i chciałme taką blokadą odstraszyć złodzieji (pewnie tych gorszych), co o tym myślicie ??
  • Poziom 18  
    wiec odetnij zasilanie po stacyjce z disa w jakims malodostepnym miejscu
  • Poziom 11  
    wiele nie wiem ale jak chcesz od glownej kostki do stacyjki (rozrusznik, elektryka i zaplon) zastosuj przekazniki jeden standart a 2 to czerwony zwierno rozwierny), przelacznik na 2 wyjscia (mozliwosc w czasie bezczynnosci zaplonu migania niebieskiej diody, gasnie ona gdy zaplon dziala), nawet jak masz kluczyk nie odpalisz, przelacznikiem mozesz wylanczac silnik gdy on pracuje- jak korzystalem z takowej porady nie u elektryka samochodowego (powiedzial ze to trudne i nierrealne) tylko tam gdzie zakladaja alarmy pozdro
  • Poziom 11  
    CD DALSZEJ WYP: co do tej przyjemnosci montaz calej instalacji to 40 zl, (tam gdzie zakl alarmy), 2 przekazniki 18 zl,(czarny i czerwony), przelacznik 3,50 (na 2 zrodla odbiorcze), dioda led nieb 3,50 (jest podlaczona masowo), razem to ... i tak nie wiele za alarm bez mechanizmu sterujacego nieseryjnego "jak to mowia najlepsza samorobka", a koszt najtanszego zabezpieczenia o wiekszej objetości z diodą czerwona (mechanizm w skrzynce) to 80 zlo + 50 montaz , co do mnie przecinane byly kable o ile pamietam niebieski chyba zplon, czerwony rozrusznik i szary elektryka kokpitu?) narka
  • Poziom 20  
    Moim zdaniem najlepiej założyć kilka takich patentów.
    W moim byłym samochodzie (sprzedałem, a w obecnym będę się bawić tym w lutym) miałem zrobione tak:

    1. Alarm
    2. "Immobiliser" z alarmu odcinał obwód zapłonu (przecięte przewody we wiązce i rozdzielone na dwa obwody tak aby nie szły blisko siebie. Immobiliser działał zawsze po rozbrojeniu alarmu oraz po otwarciu drzwi (antynapad)
    3. "Immobiliser" na przekaźnikach samopodtrzymujących i sensorze w postaci kontaktronu w miejscu gdzie nie trzeba wykonywać widocznych ruchów celem rozbrojenia.

    Zabezpieczenie 1. dla tempych złodziejaszków, niemniej jednak zawsze to kilka sekund i dla wprawionego złodzieja coby wyjec mu nie przeszkadzał.
    Zabezpieczenie nr 2. - pierwsza niespodzianka bo samochód "nie pali" - da się obejść szybko ale jak zwykle trochę czasu trzeba. Jak już pokombinuje gnój z zapłonem to ma mały ZONK, bo tym razem nie działa zapłon dalej, ani komputer, ani pompa paliwa (odcięte zasilanie obwodów).

    Tak więc chwilę musi stracić, no i może się rozmyśli bo go coś przestraszy.

    Jeszcze tylko myślałem nad uniemożliwieniem otwarcia maski, np ten uchwyt co jest niech będzie, a maska niech się otwiera jakoś inaczej ???
    Z tym, że narazie nie wpadłem na pomysł, który będzie bezpieczny również dla mnie - wiadomo, może coś się zapalić pod maską i wtedy trzeba to szybko gasić (czyli uchylić maskę).

    W tym samochodzie, który mam teraz zrobię podobne zabezpieczenia a dodatkowo mam (niestety) dosyć duży burdel w miejscu skrzynki bezpieczników i przekaźników. Poprzedni właściciel wpinał tam dosyć ""profesjonalnie"" alarm i centralny zamek, ja dopiąłem kilka kolejnych gadzetów (elektrzyczne szyby, CB, elektrzycznie otwierany bagażnik) więc kabli jest w pi...u. Pospinane strunami, pozakładane obejmy ... ale bez półlitra nierazbieriosz (aż sam się boję co będzie jak coś padnie)
  • Poziom 10  
    ale gdy odetniesz zasilanie cewki choc nawet silnika krokowego to ani na gazie a ni na benzynie zapomnij ze odjedzie ale musisz wpiac sie w miejscu malo widocznym