Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW E46 318i 98 Wentylator chłodnicy + 2 nieprawidłowe wskazania w INPA

09 Mar 2011 21:01 13577 14
  • #1 09 Mar 2011 21:01
    328262
    Użytkownik usunął konto  
  • Metal Work Pneumatic
  • #2 10 Mar 2011 00:24
    diodaelektroda
    Poziom 14  

    Na grubszych kablach ma być po włączeniu zapłonu stałe zasilanie (czerwono niebieski -plus 12V, brązowy - masa), na cienkim czarno-zielonym sterowanie z DME. Sterowanie z DME jest impulsem prostokątnym o współczynniku wypełnienia 10 do 90% (wypełnienie poniżej 5% i powyżej 95 % nie uruchamia wentylatora ponieważ jest odczytywane jako błąd i wykorzystywane do diagnozy).

    1
  • #3 10 Mar 2011 19:54
    328262
    Użytkownik usunął konto  
  • Metal Work Pneumatic
  • #5 11 Mar 2011 14:12
    2zerozero7
    Poziom 10  

    kolego Kolec77 mam pytanko odalo ci sie to jakos rozkminic z tym wentylatorem mam podobny problem .mam jeszce takie pytanko bo pisales o dwoch czujnikach temp ja mam 320d i jedyny czujnik temp jaki mi przychodzi do glowy jest miedzy 3 a 4 cylindrem mozesz mnie uswiadomic gdzie zbajduje sie ten czujnik drigi co pisales ze jest na chlodnicy bo weze w chlodnicy obejrzalem i nie mam takowego chyba ze gdzies do chlodnicy jest przymontowany ?

    0
  • #6 11 Mar 2011 14:28
    328262
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 11 Mar 2011 14:44
    Miracle Woman SM
    Poziom 18  

    Ja akurat zobaczyłem zimny lut na kolektorze tranzystora.

    0
  • #8 11 Mar 2011 16:10
    2zerozero7
    Poziom 10  

    czy to jest ta plastikowa kostka po lewej stronie jak sie otworzy maske obok wtyczki od wentylatora?

    0
  • #9 11 Mar 2011 19:35
    328262
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 12 Mar 2011 09:55
    cursor
    Poziom 30  

    Spotkałem się w E46 ze zgnitym przewodem sterującym.
    Był błąd wentylatora(klient przyjechał ze swoim testerem uniwersalnym, inpy nie podłączałem wtedy).

    Ok. 20cm od kostki z wentylatora przewód był cały zielony.

    Po wymianie krótkiego odcinka przewodu(jakieś 5-10cm) wszystko wróciło do normy.



    Podłącz żarówkę 12V 21W do grubych przewodów we wtyku do wentylatora, będziesz pewny czy jest tam fizycznie zasilanie czy tylko potencjał.



    Odłączając wtyczkę z czujnika temperatury przy chłodnicy, DME awaryjnie powinien włączyć wentylator na maksymalne obroty(z racji tego, że nie ma informacji o temperaturze silnika.

    Cytat:
    I tak po za konkursem - gdzie w INPA ustawia się jednostki wskazań?? Wszędzie mam mile i farenhajty co mnie mocno irytuje.

    Najprościej przeinstalować inpę i podczas instalacji zamiast wybrać US, wybrać UK

    1
  • #11 12 Mar 2011 10:24
    328262
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 22 Mar 2011 15:58
    2zerozero7
    Poziom 10  

    dziwne ze z inpy nie da sie u mie uruchomic wentylatora a klima go uruchamia nie uruchamia go natomiast woda jak sie podgrzeje :/ a sterwanie odbywa sie za pomoca cienkiego kabla jakies pomysly?czemu tak .tyle dobrze ze auto nie jest mi potrzebne narazie wymieniam zawieszenie cale ale chyba skonczy sie to wizyta u mechanika jak tylko poskladam uklad jezdny :)

    1
  • #14 22 Mar 2011 18:22
    328262
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 22 Mar 2011 19:30
    2zerozero7
    Poziom 10  

    104 stopnie inpa pokazuje w zakladce analog2 wogole to nie wiem co uruchamia ten wentylator bo nie mam zadnego czujnika w wezach tylko kostke przy obudowie wentylatora na 4 kabelki tuz obok wtyczki wentylatora.jedno wskazanie mam w inpie

    2