Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rozważania Golf 4 czy Passat B5 lub B5FL

diabeel 10 Mar 2011 09:14 3511 2
  • #1 10 Mar 2011 09:14
    diabeel
    Poziom 17  

    Witam,
    moja poczciwa Honda Concerto straciła uszczelkę pod głowicą, w związku z tym chciałbym zakupić coś nowszego, nie japońskiego i w miarę bez awaryjnego.
    Moje typy to:
    Golf 4 TDI najlepiej 130 lub 110 KM
    Passat B5 lub B5FL silnik jak wyżej.
    Octavia - ale tutaj nie mam żadnego pojęcia o silnikach (domyślam się, że są ze stajni VW)
    Lub jakiś Wasz typ

    Moje pytania są takie czy do 20tys znajdę coś w dobrym stanie?
    Co lepsze Passat ze względu na wygodę ale na minus jest przednie drogie zawieszenie czy Golf 4.
    Auto musi mieć climatronic.
    Czy te 1.9TDI są długowieczne?
    Jak wypadają pod względem tych passatów z silnikami 2.0 i 6-biegowym manualem?
    Nie kręci mnie tuning ani żadne przeróbki(to już mam za sobą).

    0 2
  • #2 10 Mar 2011 19:38
    jacek84
    Poziom 10  

    W cenie do 20 tys. z tych aut co podałeś coś w normalnym stanie wg mnie to Golf lub B5 i tak samo Octavia (roczniki coś między 1998-2000), B5 po lifce to w tej cenie można kupić ale odmłodzonego trupa. Niestety ale rynek aut używanych w Polsce jest zawalony odpicowanymi, wyeksploatowanymi autami. Polecam do poczytania bloga http://tylik.motogrono.pl/ oraz forum http://bez-wypadkowe.net/.. Odnośnie silników 1.9 TDI z grupy VAG (VW, Audi, Skoda, Seat) to dobrze eksploatowane są bardzo trwałe i nie straszne im przebiegi rzędu 500 kkm i wyższe. W Passacie jest przednie zawieszenie wielowachaczowe z aluminium i zużywa się dość szybko na naszych dziurawych drogach natomiast Golf ma zwykłe stalowe i jest ono trwalsze. Zawieszenie w Octavii też chyba jak w Golfie ale tego nie jestem pewien w 100% może ktoś inny podpowie dokładniej.

    0
  • #3 12 Mar 2011 23:33
    Breżniew
    Poziom 21  

    Octavia z tych lat czyli O1 jest zbudowana na płycie podwoziowej Golfa4 / Audi A3 i wykorzystuje zarówno zawieszenie jak i zespoły napędowe Golf/A3. Reszta czyli wyposażenie , elektryka itd. jest też taka sama. Rożnica polega tylko na rodzaju nadwozia hatchback/liftbackh.
    Zawieszenie w O1 jest oparte na stalowych wahaczach z Macphersonem, a z tyłu na belce skrętnej.
    Dopiero w O2 zastosowano zawieszenie wielowahaczowe i ten model ci polecam.
    Za 20000 to będzie raczej mocno wysłużony odpicowany złom z dieslem. Dołóż więcej lub kup benzynę.

    Więcej na temat Octavii dowiesz się tu http://forum.octaviaclub.pl/index.php

    0