Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Re: MERCEDES 207 Przekaźnik świec żarowych

Dr_XXX 10 Mar 2011 18:49 5818 26
  • #1
    Dr_XXX
    Level 2  
    Mam przekaźnik świec żarowych i prosił bym o opis oznaczeń bo chciał bym podłączyć i nie wiem jak z góry dzięki za pomoc
    Re: MERCEDES 207 Przekaźnik świec żarowych
  • Helpful post
    #2
    ro 67
    Level 14  
    To nie jest przekaźnik świec tylko czasówka wycieraczek.
  • #3
    Dr_XXX
    Level 2  
    dzięki śliczne to muszę szukać dalej przekaźnika świec w moim mietku :/
  • #4
    perkusjonalista
    Level 11  
    wydaje mi sie ze przekaźnik tam nie występuje o ile masz kaczke z silnikiem om616.917 48kw
  • #5
    CommonRail
    Level 27  
    perkusjonalista wrote:
    wydaje mi sie ze przekaźnik tam nie występuje o ile masz kaczke z silnikiem om616.917 48kw

    Przecież kaczka miał świece pętelkowe i MIAŁ przekaźnik. Trochę przekombinowany, ale mial.


    Do autora:
    Szukaj po kablach od świec, zaoszczędzisz sobie czasu.
  • #6
    perkusjonalista
    Level 11  
    po kablach szukałem i znalazłem tylko cos dziwnego,co nie wygląda jak przekaźnik tylko skręcone kable. nie jest to bezpośrednio połączone z cięgnem?(to takie do odpalania) mówie cały czas o modelu z 207 z 1978/9r z silnikiem 48kw

    druga opcja jest taka, ze moze jest cos o czym nie wiem. a Ty w którym miejscu masz ten przekaźnik?
  • #7
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie ma tam żadnego przekaźnika, świece uruchamiane z cięgna. Jest tylko termik, który wygasza kontrolkę.
    Zobacz: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3000550.html

    Dodano po 49 [sekundy]:

    Ten termik jest zamontowany z lewej strony pod maską silnika.
  • #8
    perkusjonalista
    Level 11  
    termik generalnie za co odpowiada? za przerwanie przepływu prądu do swiec czy jak swiece sie nagrzeją, to kontrolka gaśnie? bo u mnie nie gaśnie. moge grzac do woli. to normalne?
  • #9
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Masz już pewnie dawno ominięty termik. Praktycznie nieosiągalny nowy.
  • #10
    perkusjonalista
    Level 11  
    tzn cos dziwnego to tam jest, ale nie wiem czy to moze to czy to nie to... jest jakies zdjęcie w necie jak to wygląda?
  • #11
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Dałem link. Masz tam zdjęcie. Patrzyłeś?
  • #13
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ten "rezystor balastowy" (co za durna i niewłaściwa nazwa) to jest to.
  • #14
    perkusjonalista
    Level 11  
    aha.. nie idzie tego zrobic? mozna bez tego normalnie życ?:)
  • #15
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Można, on tylko odpowiada za wygaszenie kontrolki. A co się u ciebie dzieje, świece nie grzeją czy co?
  • #16
    perkusjonalista
    Level 11  
    wziałęm sie za przegląd samochodu od przedniego zderzaka do haka z tyłu. samochód zaniedbany od lat, tak ze staram sie go zrobic jak nalezy i jak ma byc. samochód pali, tylko na zimnym ma problemy z rozruchem. musze mu pedał gazu wcisnąć zeby odpalił, tak ze zastanawiam sie czy to problem ze swiecami, a moze zapchany filtr paliwa... silnik MA BYC po kapitalnym remoncie, zawory są w porzadku, oleju nie bierze, spalanie na trasie 7-8L, ale siwy dym za nim. pewnie pompa wtrysku do ustawienia. ale jak to zrobic... tego jeszcze nie wiem. nawet jak bede wiedział o ile przestawic kąt na 24st to nie wiem czym
  • #17
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zobacz czy przygasa lampka np wnętrza, jak uruchamiasz świece cięgnem. Dymienie może brać się ze zużytych lub źle wyregulowanych wtrysków. Spalanie masz ...za małe. Możliwe, że pompa źle ustawiona na cięgnach. Powypalasz zawory. Ropa z pompy spuszczona, nowy olej zalany? O tym trzeba pamiętać. Nie zaszkodzi co trzecie tankowanie wlać pół litra oleju do pełnego zbiornika paliwa.
  • #18
    perkusjonalista
    Level 11  
    lampki przygasają jak uruchamiam swiece cięgnem
    ile to w takim razie powinno palic?
    cięgna od pedału gazu itd ruszaja sie jak chcą... poutykałem puki co papierami itd... czeski film
    pompy jeszcze wcale nie dotykałem... jak mam z niej cos wylewac?
    olej silnikowy do ropy wlewac?
    za bardzo nim kilometrów nie robie, ale podejrzewam ze ostatni przegląd silnika i samochodu był jakies... 10-15 lat temu. bardzo długo stał nie uzywany
  • #19
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Kup sobie książkę, tam masz wszystko opisane. Z serii "Sam naprawiam". Spuszczasz z pompy wężykiem, ja używałem takich jak do spryskiwaczy. Pompę zalewasz olejem silnikowym. Do ropy też dodajesz nieco silnikowego. Pomaga to uchronić starą pompę przed zatarciem. Nieoficjalnie, każdy pompiarz Ci to poleci w tym starym typie pompy. Cięgna mają być odpowiednio wyregulowane. Latające końcówki wymieniasz na nowe, są dostępne.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Auto ma palić w granicach 10 litrów na 100 km. Zależy jeszcze jaki masz most i skrzynię biegów. 7 litrów to porażka, za uboga mieszanka. Może być to wina cięgieł.
  • #20
    perkusjonalista
    Level 11  
    cięgna ustawiałem pod względem wyglądu spalin
  • #21
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Termik albo jest sprawny, albo nie. Pordzewiały, wypalony lub z przerwanym obwodem grzałki, odpada. Nie naprawisz. Zakup nowego w cenie auta. Przerobienie na inne świece i system z nowszego ok, 300 zł. Wszystko w temacie.
    Pompę masz starego typu, z czerwonym korkiem? Tam lejesz olej i tamtędy też spuszczasz ropę, która wpływa w skutek nieszczelności pompy. Jak nie masz takiego korka, masz nowszą pompę i cały problem odpada. Początek wtrysku ustawiasz metodą kropelkową, zobacz opisy są w sieci. Cięgna kupisz w serwisie, oryginały, same pręty jak dobre, zostawiasz, wymieniasz końcówki.
  • #22
    perkusjonalista
    Level 11  
    Termik wadliwy nie powoduje nie zaświecenia kontrolki?
    Cięgna wpływają na początek wtrysku? Czy tylko odpowiadają za mieszankę?
  • #23
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Termik odpowiada za działanie kontrolki. Uszkodzony kontrolki nie zaświeci. Pewnie masz pozmieniane podłączenia na nim. Stąd też kontrolka świeci tyle ile grzejesz świece. Olej do pompy, taki jak do silnika. Całe cięgna ze szrotu lub dorobić u tokarza. Zapłacisz grosze, to zwykły gwintowany pręt. Jak nie są przerdzewiałe w stopniu obniżającym ich sztywność, to zostaw. możesz sobie je pomalować. Wymieniasz końcówki. Początek wtrysku zostaw. Masz dobrze. Cięgna wpływają na dawkę, to masz źle ustawione. Najważniejsze to sprawdzić wtryski. Przy dobrze ustawionych dymienie minie.
  • #24
    perkusjonalista
    Level 11  
    W jaki sposób sprawdzić i ustawić wtryski? To już chyba czarna magia
  • #25
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wtryski tylko u fachowca. Sam możesz wyjąć i potem włożyć.
  • #26
    perkusjonalista
    Level 11  
    Wydawało mi się, że czarny kolor spalin świadczy o problemach wtrysków, a ja mam biały dym... nie wiem co z tymi wszystkimi pisowniami w postach, bo jak zmienię, to wracają spowtorem, a nie chce mi sie zakładać kolejnego tematu w tym samym temacie
  • #27
    perkusjonalista
    Level 11  
    W pompie wtryskowej było paliwo i trochę czarnych brudów (być może osadów), oleju nic. Wylałem wszystko i zalałem świeżym olejem 15w40. Będzie z tym już wszystko OK? Mam nadzieję nie wymaga wymiany? A jak tak to lepiej kupić używaną czy regenerować?