Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Kadett 1,3 benzyna/lpg, zgasł na postoju i nie pali

10 Mar 2011 19:19 2978 16
  • Poziom 10  
    Mam Kadetta 1,3 benzyna/lpg, gaźnik. Palił ładnie i na benzynie i na lpg.
    Wczoraj na postoju z zapalonym silnikiem auto zgasło i już nie odpaliło, zaholowałem pod blok, sprawdziłem iskrę, czy dochodzi paliwo a nawet czy pasek rozrządu nie przeskoczył. Iskra jest na każdej świecy, świece jak wykręcam po próbie zapłonu są mokre, więc paliwo dochodzi, rozrusznik kręci szybko a nie ma żadnych oznak próby zapłonu. Nawet go przeciągłem na linie holowniczej i nic. Dodam że zmieniłem kable zapłonowe bo na starych coś nie za każdym razem iskrzyło, wsadziłem chwilowo z peugeota i iskrzy za każdym razem na każdej świecy i nic. Poddałem się. Pomóżcie.
  • Poziom 22  
    Jeśli jest iskra to należy sprawdzić czy we właściwym momencie.
  • Poziom 24  
    CoMMaster napisał:
    Mam Kadetta 1,3 benzyna/lpg, gaźnik. Palił ładnie i na benzynie i na lpg.
    Wczoraj na postoju z zapalonym silnikiem auto zgasło i już nie odpaliło, zaholowałem pod blok, sprawdziłem iskrę, czy dochodzi paliwo a nawet czy pasek rozrządu nie przeskoczył. Iskra jest na każdej świecy, świece jak wykręcam po próbie zapłonu są mokre, więc paliwo dochodzi, rozrusznik kręci szybko a nie ma żadnych oznak próby zapłonu. Nawet go przeciągłem na linie holowniczej i nic. Dodam że zmieniłem kable zapłonowe bo na starych coś nie za każdym razem iskrzyło, wsadziłem chwilowo z peugeota i iskrzy za każdym razem na każdej świecy i nic. Poddałem się. Pomóżcie.


    Kolega musi zabrać sie za aparat zapłonowy ,kopułke oraz palec dobrze wyczyścic z śniedzi albo kupic nowe nie są drogie ,przewody również do wymiany z fajkami bo pewnie w srodku jest zielono od śniedzi , warto też wymienić świece bo wiecznie się nie da jezdzić na tych samych ,na koniec ustawić zapłon aparatem i silnik powinien palić na rozrusznik :idea::D
  • Poziom 9  
    wykręć wszystkie świece wsadź je w kable i zakręć rozrusznikiem sprawdź czy iskra jest na wszystkich to osuszy komory spalania wkręć świece i sprubuj odpalać tylko na gazie nie zalejesz świec jeśli odpali sprawdź gaźnik
  • Poziom 10  
    Kupiłem nowe świece, nowe kable i cewkę zapłonową, wymieniłem i co się okazało to ustawienia rozrządu w rzeczywistości są zupełnie inne niż ustawienia na kołach i oznaczeniach na bloku, po jednym ząbku zmieniałem wałek rozrządu i palił coraz lepiej aż zapalił ale z falowaniem obrotów, podkręciłem jeszcze kopułkę i gdy wydawało mi się że jest ok przejechałem się, autko ma bardzo mało mocy i generalnie na 4 biegu słabo się rozpędza, prawie wcale a po wciśnięciu pedału gazu do dechy dusi go lub zalewa i gaśnie, chciałem znowu przestawić ząbek rozrządu ale pogubiłem się i znowu mi nie pali. Na dzisiaj spokój, akumulator muszę podładować.
    Napiszcie jak najlepiej ustawić ten rozrząd i kopułkę, wcześniej to autko naprawdę miało moc.
  • Poziom 24  
    Ustawienie rozrządu w twoim aucie nie jest tak skąplikowane :idea: ale trzeba co nie co wiedzieć ,lepiej bedzie jak auto w tej sytuacji jaką masz zaprowadz do mechanika i ci to wszysko ustawi ,dalej grzebiąc sam możesz tylko coś bardziej uskodzić i może cię to drożej wyniesć:idea::|
  • Poziom 10  
    Co racja to racja i chyba tak zrobie, bo teraz mam 100% pewność że została kwestia rozrządu i kopułki. Generalnie wszystko sobie naprawiam sam i zawsze z pozytywnym rezultatem, ale rozrządu nigdy nie ustawiałem i nie mam doświadczenia w tym, tak samo jak w kopułce. Co nie znaczy że nie chciałbym się nauczyć :)
    Dzięki
    P.S. U mnie zawiniła cewka zapłonowa, pomimo że była iskra to od doświadczonego mechanika dowiedziałem się że jak iskra jest czerwonawa to cewka daje za słabe napięcie bo powinna być jasno biała. Teraz pali ładnie.
  • Poziom 10  
    A co zrobić mam w obecnej sytuacji, a mianowicie kiedy serwisowe ustawienie paska rozrządu nie przynosi efektu, a przesunięcie parę zębów na wałku rozrządu chwyta a o kolejne, zapala i trzyma obroty ale jest słaby?
    Jak podejść do tego od strony fizycznej? Ustawienie wału korbowego wg znaczników ustawia 1 i 4 tłok w górze czyli prawidłowo, czy jest sens ściągać dekiel i zobaczyć jak na 1 cylindrze są krzywki?
    Wg mnie na 1 cylindrze zawory powinny być zaatakowane na mijankę, a może się myle. Narazie to wygląda mi to na zębatkę z błędnym oznaczeniem albo z innego silnika bo kliny sprawdzałem i są dobre. Auto pali z ustawieniem o 5 zębów mijającym się z serwisowym. Auto dziś zostawiłem u mechanika, ale on upiera się że musi palić wg znaczników, nie przyjmuje mojej tezy że pali o 5 zębów dalej :)
    Chyba będę musiał to sam rozkminić, chciałbym jednak rady kogoś doświadczonego.
  • Moderator na urlopie...
    Myślę, że mechanik ma rację i rozrząd musi pasować na oryginalne znaki a to, że pali po przestawieniu o kilka zębów to jest podyktowane złym ustawieniem zapłonu (iskry). Ustawcie rozrząd wg. znaków i zajmijcie się ustawieniem prawidłowo zapłonu - mechanik już będzie wiedział pozwól mu działać. Pozdrawiam.
  • Poziom 24  
    CoMMaster napisał:

    Jak podejść do tego od strony fizycznej? Ustawienie wału korbowego wg znaczników ustawia 1 i 4 tłok w górze czyli prawidłowo, czy jest sens ściągać dekiel i zobaczyć jak na 1 cylindrze są krzywki?
    :)
    Chyba będę musiał to sam rozkminić, chciałbym jednak rady kogoś doświadczonego.



    Jeżeli ty i twój mechanik ustawiacie rozrząd i do tej pory nie zdjeliście pokrywy zaworów aby ustalić faze zamykania zaworów dla pierwszego cylindra ,to nigdy tego nie ustawicie tak jak powinno być :idea::idea::D .podejżewam ,że teraz masz wałek rozrządu obrócony na 4 cylinder :!::!::!: ,zakładam .ze jeszcze zle podłaczyliście przewody WN ,to silnik faktycznie tak będzie ci chodził czyli kulał,zmień mechanika i jedz do drugiego co się zna na ustawianiu tego wszystkiego :idea::|
  • Moderator na urlopie...
    qwertyuiop1000 napisał:
    CoMMaster napisał:

    Jeżeli ty i twój mechanik ustawiacie rozrząd i do tej pory nie zdjeliście pokrywy zaworów aby ustalić faze zamykania zaworów dla pierwszego cylindra ,to nigdy tego nie ustawicie tak jak powinno być :idea::idea::D .podejżewam ,że teraz masz wałek rozrządu obrócony na 4 cylinder :!::!::!: ,zakładam .ze jeszcze zle podłaczyliście przewody WN ,to silnik faktycznie tak będzie ci chodził czyli kulał,zmień mechanika i jedz do drugiego co się zna na ustawianiu tego wszystkiego :idea::|


    Możesz mi powiedzieć jak wałek rozrządu możesz ustawić w tym oplu tak jak piszesz? Dół silnika tak ale nie górę, tam jest tylko jeden wałek i znak jak "BYK"! Coś Ci się pomyliło.
  • Poziom 10  
    Autko odpala, ale za moment gaśnie, podpowie mi ktoś gdzie szukać usterki?
  • Poziom 10  
    Za co odpowiada 4-pinowy moduł w środku kopułki rozdzielacza zapłonu?
  • Moderator na urlopie...
    Sterowanie iskrą i np. wtryskiem/wtryskiwaczami. Jak kręcisz wałem, to napięcie powinno się zmieniać na przewodzie, który idzie do cewki zapłonowej. Sama cewka musi być dobra, inaczej guzik z tego będzie. Najlepiej to go podmień i już. A paliwo to ten silnik dostaje wogóle?
  • Poziom 10  
    Jak najbardziej. Zarówno paliwo jak i lpg dochodzi na 100%. Kopułka w położeniu takim jak była oryginalnie nie powoduje zapalenia silnika a przekręcenie jej w lewo zapala szarpiąc i dymi z gaźnika siwym dymem. Teraz już tego nie ma, ale zapalał wcześniej na tym ustawieniu i chodził idealnie. Oddam dzisiaj auto do warsztatu bo czuję że nie zrobię tego sam, już 5 dzień się z tym męczę a auto potrzebne.
  • Moderator na urlopie...
    CoMMaster napisał:
    . Oddam dzisiaj auto do warsztatu bo czuję że nie zrobię tego sam, już 5 dzień się z tym męczę a auto potrzebne.


    Jak najbardziej popieram.
  • Poziom 10  
    Auto odpalone. Zawinił podobno palec. Mechanik skasował 120zł i autko śmiga. Problem rozwiązany.