Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

C360 Zregenerowana pompa wtryskowa. Ciężko pali . Dymi na biało przy odpalaniu

Danielboczkow 16 Mar 2011 13:15 43367 52
Optex
  • #31
    seweryn7701
    Farm machines specialist
    Nie naprawiam pomp tylko zawożę do naprawy. Nie bronię chińskiego, polskiego, ani żadnego innego. Są części gorsze, lepsze i bardzo dobre a do 60-ki są tylko gorsze i trochę lepsze niż gorsze i nic tego nie zmieni. Pompa w 60-ce złożona nawet na najlepszych częściach nie jest pompą porządna ani trwałą tak jak zresztą cały ciągnik.
  • Optex
  • #32
    miszagrom
    Level 21  
    I tu się mylisz kolego... przy poprawnie wykonanej naprawie i dobrych częściach. Używaniu w miarę pewnego paliwa, zapominasz o pompie na bardzo dłuuuuuugo. Ale jak każdy będzie miał takie podejście, to sorry. Cóż na temat trwałości niech się właściciele wypowiedzą.
  • #33
    azxxc
    Level 17  
    Quote:
    I tu się mylisz kolego... przy poprawnie wykonanej naprawie i dobrych częściach. Używaniu w miarę pewnego paliwa, zapominasz o pompie na bardzo dłuuuuuugo.

    Mogę to w 100% potwierdzić jeżeli ciągnik jest prawidłowo użytkowany wcale nie jest awaryjny, co do trwałości to ciekaw jestem czy te dzisiaj budowane traktory wytrzymają 30, 40 lat - wątpię.
    co do takich zakładów które wymieniają pompe na niby zregenerowaną to byłbym sceptyczny a piszę niby ponieważ ta regeneracja polega na wymyciu obudowy i ustawieniu w miarę równego dawkowania, sam nie naciąłem się na takie wymiany ale wielu znajomych miało z tym problemy.
    Wyjścia widzę 3:
    1- Oddać pompę do pewnego mechania który zrobi dokładnie i z pewnych części, do c-360 ostatnio słyszałem że w granicach 600zł.
    2- Samemu wymienić zużyte części i dać do ustawienia, zaleta taka że wiemy co za części wstawiamy oczywiście żadne chińskie, tutaj należy dodać że o ile wymiana sekcji tłoczących, zaworków to żaden problem o tyle wymiana uszczelniaczy czy łożysk to większy problem.
    3- Kupić fabryczną nową pompę, wyjście najdroższe ale najpewniejsze zwłaszcza jeżeli stara jest bardzo zużyta np. regulator obrotów.
  • #34
    User removed account
    User removed account  
  • #35
    seweryn7701
    Farm machines specialist
    Dziesięć lat może ale gdy ciągnik stoi w garażu. 60-ka naprawiana nawet na najlepszych częściach produkowanych dzisiaj do tego ciągnika nie jest już tak trwała jak wtedy gdy była produkowana. Tak samo jak za o wiele trwalsze uchodzą 40-ki i 60-ki z początkowych lat produkcji. Sama fabryka z czasem produkowania tych ciągników zaczęła je montować z elementów gorszej jakości.
    Tak czy owak na 20 hektarowym gospodarstwie w 60-ce nie mało co wytrzyma 10 lat. Tyczy się to jak pompy tak silnika. Niestety takie są realia. Pompa wtryskowa w 3p ma już o wiele większą odporność na zużycie wynikłe z eksploatacji niż w silniku s-4003. Tak samo jak silnik 3p zrobiony na dobrych częściach jest trwalszy.
  • #36
    User removed account
    User removed account  
  • #37
    bizon_126
    Level 30  
    U mnie tez jakieś 2 lata temu robiłem regenerację pomp w c-360 i c-330 ale nie dawałem na wymianę tylko tata zawiózł do Zawiercia tam gdzie robią przy pompa-ch i robił je na poczekaniu na jego oczach
    Od obydwóch zapłacił 300
    W c 330 założyłem i zapaliła od strzała w c 360 był problem jak piszesz kopci ale nie odpala ale po późniejszych oględzinach okazało sie przy montażu przestawiła się o 1 ząbek na rozrządzie
    Po remoncie ciągniki znacznie mniej palą przez jakiś czas były trochę mułowate ale przeszło
    W c360 efekt uboczny jest taki ze troszkę ciężej pali na zimnym ale jest bardzo zrywna

    Dodano po 2 [minuty]:

    Nigdy nie brał bym pompy na wymianę od faceta co stoi na giełdzie -Ja jak zrobiłem dostałem kwitek i gwarancje pół roku
  • Optex
  • #38
    seweryn7701
    Farm machines specialist
    No do niedawna drugim ciągnikiem na takim areale była 30-ka. Czytam ze zrozumieniem i wiem jak jest z trwałością s-4003. Nie najlepiej. 10 lat wytrzymują 60-ki przy opryskiwaczu. Jak jezdzi przy 3-ce pługu, agregacie uprawowym czy tależówce to nie ma szans. Jezdził będzie ale jak? A pompa owszem będzie chodziła dziesięć lat i to całkiem uczciwie. Tyle że porządna po tylu latach ma olej pod sekcjami a w 60-ce to on szybko zamienia się miejscami z ropą i nie z winy pompki zasilającej. Tak czy siak uważam że już nie robią naprawdę dobrej jakości części do 60-ki.
  • #39
    User removed account
    User removed account  
  • #40
    zbigniew125
    Level 23  
    Witam Tak piszecie o regeneracji i tych wysokich kosztach naprawy , co jest warunkiem dobrej regeneracji . A teraz z drugiej strony co oznacza regeneracja , tulejowanie , napawanie , przetaczanie oprócz sekcji i łożysk no i czasami innymi częściami [ obudowa wałek ] Niestety dzisiejsi pompiarze mają tylko maszyny do ustawienia pomp i są to tylko wymieniacze części , i nie jest to już regeneracja . Oczywiście jest i wiele zakładów [ jeszcze tych starych ] które potrafią dobrze zregenerować . Pozdrawiam
  • #41
    Danielboczkow
    Level 9  
    Witam

    Wczoraj a dokładnie w sobotę przyjechał ten mechanik co robił pompę
    Był dosyć mocno zdenerwowany poniewaz to była pierwsza pompa która nie dzialała

    Wina była prosta byla ustawiona za mała dawka paliwa i dlatego ciagnik palił i za chwile gasł, przez to lekko sie zalał
    Niestety dowiedzieliśmy sie że silnik naszej 60-tki jest do roboty bo strasznie klekocze i nie ma siły dodam ze nie bylo nic robione przy silniku po za wymianami oleju przez 16 lat:)

    Koszt remontu silnika kompletnego ze szlifem wału i wszystkimi nowymi czesciami i robocizną został wyceniony na 1800zł
  • #42
    User removed account
    Level 1  
  • #43
    RYKITYKI
    Level 11  
    Nie bardzo rozumiem co to mają być za nowe części bo ceny zestawów naprawczych to 170 zł Chełmno, szlif 140 zł panewki około 100 wszystkie a i pewnie dobrze by zrobić współosiowość ,do tego głowice co najmniej do regeneracji to też jakieś min 80 zł sztuka , bo jak zrobisz dół anie zrobisz góry to szkoda kasy. I zostaw sobie z 500 na poślizg
  • #44
    Danielboczkow
    Level 9  
    myśleliśmy że ten remont da sie przełożyć w czasie ale jednaknie
    dzisiaj pojechałem na pole bo było troche roboty i wywaliło uszczelke pod głowicą:(
    wiec jak już ciągnik bedzie rozbierany do tego stopnia to można bedzie i to zrobić

    nie jestem pewein czy wał bedzie sie nadawał do szlifu bo już kiedyś chyba byył szlifowany to
    na allegro znalazłem za 600zł nowy wał z 2 letnia gwaranja nie wiem czy to jest jakiś bubel czy cos dobrego bo wszystkie sa w tej okolicy cenowej
  • #45
    jojna0411
    Level 14  
    Co do wału to zależy jaki jest jego wymiar. Po wymontowaniu zawieź do szlifierza i on ci powie czy się nadaje czy nie.
  • #46
    RYSZARD-R75
    Level 2  
    W Twoim przypadku jeżeli: filtry paliwowe zostały wymienione, uklad paliwowy odpowietrzony, początek wtrysku zregenerowanej pompy wtryskowej ustawiony prawidlowo, akumulator dobrze naładowany to przyczyny należy szukać w pompie wtryskowej/zła naprawa i regulacja/ przez pompiarza.
  • #47
    Danielboczkow
    Level 9  
    Panie RYSZARD-R75 co ma akumulator dobrze naładowany
    chyba nie chciało sie Panu przeczytać wszystkiego dokładnie a z resztą już napisałem co było problemem
  • #48
    borysek1414
    Level 10  
    Witam
    Mam problem z Ursusem 1012 (C385 Z TURBO) mianowicie ciężko pali z rana po uruchomieniu dymi na wysokich obrotach nie równo chodzi i szczela w tłumik
    wymieniłem:
    -pompe zasilajacą
    -zaworki
    -głowica po regeneracji (zawory nowe)
    -wtryskiwacze sprawdzone

    Podejrzewam pompe, silnik nie jest w najlepszej kondycji, ale ne bierze oleju
    prosze o pomoc ciągnik jak najbardziej potrzeby na chwile obecną.
    z gory dziękuje i pozdrawiam wszystkich

    PS pompa niedawno była regenerowana za 600 zł (chyba , cos zepsuli , ale za takie pieniądze chya nei mogli:) )
  • #49
    seweryn7701
    Farm machines specialist
    A dobrze założyłeś pompę wtryskową? Musiał byś sprawdzić początek tłoczenia paliwa.
  • #50
    borysek1414
    Level 10  
    na bank dobrze założyłem, tam inaczej się nie da wsadzić ...
    A jak sprawdzić początek tłoczenia paliwa.
  • #51
    seweryn7701
    Farm machines specialist
    C360 Zregenerowana pompa wtryskowa. Ciężko pali . Dymi na biało przy odpalaniu

    Ponad to sprawdź czy w chłodnicy nie ma oznak wydmuchanej uszczelki, czy drożny jest filtr powietrza, czyste filtry paliwa i czy samo paliwo jest ok.
  • #52
    jpna100
    Level 25  
    A zapłon kolega dobrze ustawił (początek wtrysku paliwa) ??
  • #53
    p-p141
    Level 14  
    Witam

    Panowie mam podobny problem.. Ciągnik renault 90-34tx silnik mwm i pompa wirnikowa LUCAS Cav. Zostały wymienione końcówki wtryskiwaczy bo lały, Po czym pompa zaczeła głośno działać.. Okazało się że głowica już do wymiany ;/ Po wymianie głowicy Ciągnik bardzo ciężko odpala i dymi na biało. Za każdą raza jak nie dodam gazu przy odpalaniu to nie odpali..( Ciepły zimny silnik ) Natomiast jak już odpali działa jak zegarek, nie dymi... Czego to może być przyczyna??Ten co mi ją naprawiał powiedział że zasilanie... wymieniłem pompkę zasilająca bo zaworki już puszczały.. I dalej to samo.