Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 307 1.4 HDI rocznik 2003 Brak mocy, zamuła

11 Mar 2011 15:37 18988 9
  • Poziom 2  
    Witam,

    Jak w temacie mam problem z Peugeot 307 1.4 HDI rocznik 2003. Samochód sprowadziłem z Francji prawie dwa lata temu i od tamtego czasu ciągle występuje usterka, samochód raz na jakiś czas traci moc.
    Po przekroczeniu 2 tyś obrotów samochód zachowuje się jakby nie miał turbiny, która jednak się włącza. Zdarza się to w bardzo nieregularnych odstępach czasu, a usterka trwa czasem parę godzin, a czasem parę dni. Ostatnio nie pojawiła się przez pół roku, obecnie występuje od tygodnia.

    Samochód był podłączany pod komputer przez dwóch niezależnych speców i obaj orzekli, że jest za niskie ciśnienie paliwa przy obrotach powyżej 2 tyś. i że trzeba wymienić przepływkę. Wymieniłem, i nic problem występuje nadal. Dodam, że kiedyś pomagało przegonienie auta na wysokich obrotach, obecnie nic to nie daje. Samochód jeździ po mieście i co najmniej raz, dwa razy w miesiącu na trasie około 500 km.

    Poczytałem trochę na forum i dowiedziałem się, że to nie problem FAP ponieważ ten silnik czegoś takiego nie ma. Filtry są wymieniane regularnie u tego samego mechanika i raczej nie zdarzyło mu się nigdy wsadzić filtra odwrotnie, mechanik ten serwisuje mi trzy auta i mam do niego zaufanie, ale przy tej usterce wysiada.

    Wyczytałem, że może to być problem katalizatora, ale czy wtedy występowałby on tak nie regularnie? Dodam, że ostatnio wymieniłem także przewód paliwowy. Paliwo od jakiś 3 miesięcy tankuje na jednej stacji shell, od czasu do czasu uszlachetnione.

    Bardzo Proszę o pomoc.
  • MetalworkMetalwork
  • Warunkowo odblokowany
    Cytat:
    Samochód był podłączany pod komputer przez dwóch niezależnych speców i obaj orzekli, że jest za niskie ciśnienie paliwa przy obrotach powyżej 2 tyś. i że trzeba wymienić przepływkę


    sory, ale ci "spece" zrobili cie w bambuko, przeplywomierz nie nic do cisnienia paliwa,
    po raz kolejny uklad CR (common rail) wiec wtryski, pompa HP, regulator cisnienia.
    choc dziwi mnie to ze dzieje sie to raz na jakis czas, co sugeruje... no wlasnie
    jak masz mozliwosci to sprawdz co mozesz, ale raczej wizyta u majstara od diesela lub peugoeta nie ominie
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 2  
    Masz racje, zrobili mnie na 400 zł plus diagnoza, pytanie co robić dalej. Może ktoś zna zaufanego speca w Warszawie?
  • Poziom 1  
    Witam,

    Mam tn sam problem z 307 1.4hdi, u mnie zaczelo sie to dziac od momentu pojawienia sie bledu katalizatora czasami auto jezdzi normalnie a czasami brakuje mu mocy i nie przekracza 3000 obrotów chyba ze z gorki i z wiatrem w plecy;)

    Jezeli uda Ci sie cos ustalic prosze o jakies wskazówki, tez wybiera sie na jaka diagnostyke do tego pojawil sie olej przy turbinie wiec pewnie tez bez regeneracji turbiny sie nie obedzie

    pozdrawiam
    aruso(malpa)wp.pl
  • Poziom 11  
    Witam.
    Na 95% przyczyna leży po stronie luźnego wkładu ceramicznego katalizatora. Też miałem taki przypadek w swoim 307 1.4HDi.
    Okazało się, że ceramiczny wkład katalizatora o cylindrycznym kształcie zużył się do takiego stopnia, iż zrobiła się z niego ceramiczna kula, kręcąca się w obudowie katalizaora. W zależności od tego jak się ustawił ceramiczny wkład- względem wylotu katalizatora -układ wydechowy był drożny, bądź nie. Jeżeli wkład ustawił się kanalikami w poprzek, wówczas silnik nie miał mocy, gdyż katalizator nie był drożny.

    Wymiana katalizatora, lub usunięcie (wydłubanie) wkładu ceramicznego rozwiąże problem (można to wykonać samemu). W razie pytań służę pomocą.
    Dodam jeszcze, że nie pojawiał się żaden błąd w sterowniku silnika. Jest to typowa bolączka silnika 1.4HDI:
    http://www.peugeot-klub.pl/index.php?topic=10530.30
    http://www.peugeot-klub.pl/index.php?topic=22780.msg194106#msg194106

    Dlatego dziwi mnie dlaczego serwis nie sprawdził stanu katalizatora, a powinien od tego zacząć, zamiast ściemniać o zbyt niskim ciśnieniu paliwa.
  • Poziom 11  
    wopor napisał:
    ERG

    EGR, oraz elektrozawór sterujący EGR-em też należy sprawdzić.
  • Poziom 26  
    Może zawór w turbinie się zaciera.
  • Poziom 2  
    Pewien mechanik poradził:
    Rozgrzej silnik, potem ciśnij jadąc cały czas na najniższym biegu na jakim się da. Tak zrobiłem po 10 minutach moc wróciła i do tej pory nie ma problemu, czyli od prawie roku.
    Nie wiem czy to zasługa odpowiedniego ustawienia wkładki ceramicznej w katalizatorze, czy jakiegoś czujnika ale rozwiązanie było tanie i pomogło, myślę że innym tez nie zaszkodzi.
  • Poziom 12  
    Witam.
    Sprawdź czy w momencie występowania usterki na powrotnym przewodzie z ukł.paliwowego nie pojawiają się "bąbelki" powietrza. Ten przewód jest przeźroczysty więc łatwo to zaobserwować.
    Pozdrawiam.