Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalWork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

TRANSIT 2.0 diesel 2000r. zawór dawki paliwa

11 Mar 2011 16:53 6480 7
  • Poziom 13  
    Witam.
    Czy jest możliwość odkrecenia zaworu dawki paliwa z pompy paliwowej bez jej wyjmowania? Zawór jest uszkodzony, a wyjęcie pompy paliwowej jest bardzo utrudnione.
    Pompa to najprawdopodobniej VP30, możliwa jest tez VP44, nie wiem jak je rozróżnić.
    Pozdrawiam

    TRANSIT 2.0 diesel 2000r. zawór dawki paliwa
  • MetalWork
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    W silnikach 2,0l o mocy 75KM (D3FA) i o mocy 85KM (F3FA) były pompy VP30, w silniku 100KM (ABFA) były pompy VP44.

    Samych pomp VP nie dotykałem, więc niestety nie pomogę...
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Wpisz w wyszukiwarkę elektrody VP30 i ... miłej lektury!
  • MetalWork
  • Poziom 13  
    Dziękuję za odpowiedzi. Zawór wyciągnięty
    Gdyby ktoś miał takowy zawór na sprzedaż proszę dać znać.
  • Poziom 9  
    wojciechjanusz napisał:
    W silnikach 2,0l o mocy 75KM (D3FA) i o mocy 85KM (F3FA) były pompy VP30, w silniku 100KM (ABFA) były pompy VP44.

    Samych pomp VP nie dotykałem, więc niestety nie pomogę...


    pytanko do kolegi gdzie w sterowniku jest podlaczony czujnik temp.paliwa FTS??
  • Poziom 2  
    Witam, mam podobny problem z transitem- cieknie zawór w pompie wtryskowej. Mam juz drugą pompe i chce wymienic tylko zawór. Czy konieczna będzie reglacja pompy, bo jak wymienie całą pompe to ponoc będzie problem z imobilaizerem. Bardzo prosze o jakąkolwiek podpowiedz.
  • Poziom 9  
    możesz wymienić sam zawór lub samą pompę ale w każdym z wypadków zostawiasz stary sterownik psg:D

  • Poziom 15  
    Pompa vp30 ma zawór dawki paliwa wkręcany dookoła tegoż zaworu pierścieniem. Najlepiej robić to specjalnym kluczem. Na koniec zawór powinien być dokręcony odpowiednim momentem. Najlepiej jak by pompa po całym zabiegu była kalibrowana według Boscha ale z mojego doświadczenia nie jest to konieczne.

    Pompa VP44 ma zawór dawki dociśnięty do głowicy pompy blaszką przykręconą na 3 śruby torx 25. Wbrew pozorom czasami wyjęcie tego zaworu może być trudniejsze. Podczas wyciągania zaworu z pompy vp44 musi on wyjść w jednym kawałku, no chyba że jest uszkodzony i nam na nim nie zależy. Jak wyjdzie w dwóch częściach druty miedziane od cewki są urwane i nic z tym nie zrobimy. Bez paniki nie jest to jakoś szczególnie drogie.

    Jak zawór cieknie to nie ma wyjścia, trzeba go wykręcić w celu jego wymiany lub wymiany jego uszczelki.

    Jak samochód zgasł a komputer i mechanik mówi że to zawór, przed demontażem sprawdź go w prosty sposób.

    Odcinasz dwa przewody od zaworu dawki paliwa. Jeden z przewodów, nie ważne który dotykasz do masy czyli minusa np:do pomp, gdziekolwiek do metalu, natomiast drugi przewód koniecznie przez żarówkę 12V 55Watt lub 60Watt do plusa akumulatora. Robisz połączenie szeregowe zawór - żarówka - akumulator. Za każdym dotknięciem do akumulatora żarówka będzie się rozświetlała a w pompie będzie słychać charakterystyczne cyknięcie jeśli zawór jest sprawny.

    Bezpośrednie podłączenie zaworu bez żarówki uszkodziło by go nieodwracalnie. Zawór ma bardzo niską rezystancję, toteż pomiar jego oporności miernikiem nie ma sensu.

    Zawór kąta wtrysku w obydwu pompach jest taki sam. Jego oporność wynosi około 10 Ohm. Możemy go sprawdzić miernikiem i przez bezpośrednie podłączenie pod akumulator. Ma też za każdym razem cyknąć.