Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Seicento 900 dziwne cykanie

noel79 11 Mar 2011 22:29 17146 17
  • #1
    noel79
    Level 21  
    Fiat jak w temacie. Rok produkcji 99r 120 tys przebiegu. Wczoraj podczas jazdy zaczął dziwnie metaliczne stukać w silniku. Tak jakby zawory. Nie ma różnicy czy na ciepły czy na zimnym. Cykanie jest proporcjonalne do obrotów silnika. Ściągnąłem głowicę ale nic szczególnego nie zauważyłem. Klawiatura w porządku, popychacze też. Szukałem na forum ale nic nie znalazłem. Miał ktoś może taką usterkę?
  • #2
    jarciu11
    Level 19  
    Skąd wiesz ze popychacze ok?
  • #3
    artur3554
    Level 13  
    Kolego napisz z której części silnika dochodzą te stuki?
  • #4
    noel79
    Level 21  
    Stuki dochodzą w okolicy 1 i 2 tłok, nad pokrywą zaworów .A może to być rozrząd ( wypracowany łańcuszek który stuka o obudowę). Co do popychaczy to pomierzyłem wysokość i wszystkie są identyczne .
  • #5
    kajaba autoserwis
    Level 29  
    Jest możliwe że łańcuch będzie już do wymiany!
  • #6
    ja-kenaj
    Level 26  
    Sprawdziłes luzy zaworowe - zgodne z instrukcją?
  • #7
    kajaba autoserwis
    Level 29  
    W 900 są chyba hydrauliczne popychacze!
    A tak są też zwykle mechaniczne.
  • #8
    Jabulami
    Level 17  
    Odkręć korek miski olejowej i sprawdź czy olej jest czysty. Mogłeś rozwalić wałek rozrządu.
  • #9
    ja-kenaj
    Level 26  
    Jeśli okaże się, że to łańcuch - wymień cały komplet.
  • #10
    noel79
    Level 21  
    Jabulami wrote:
    Odkręć korek miski olejowej i sprawdź czy olej jest czysty. Mogłeś rozwalić wałek rozrządu.
    Jak by poszedł wałek to samochód by nie jechał . Jutro rozbiorę sie do rozrządu. Popychacze są hydrauliczne .
  • #11
    AntyOwik
    Level 17  
    noel79 wrote:
    Popychacze są hydrauliczne .

    To Ty pytając musisz uświadamiać odpowiadających?
    Z dnia na dzień popychacze nie padają raczej. Szczególnie w tym silniku. To, że puka - wcale nie znaczy, że popychacze. A że jedzie - no cóż, bez panewek też trochę pojedzie na ten przykład...
  • #12
    kajaba autoserwis
    Level 29  
    AntyOwik - przeczytaj dokładnie co napisał ''noel79''
  • Helpful post
    #13
    m789
    Level 16  
    Miałem kiedyś w CC 899, podobny problem. Rano po odpaleniu z pod pokrywy zaworów słychać było stukanie narastające wraz ze zwiększaniem obrotów silnika.
    Okazało się że to popychacze hydrauliczne na 1 cylindrze, zlokalizowałem je przy użyciu stetoskopu :D, po wymianie problem ustał. Wtedy też natknąłem się na ten filmik.


  • #14
    AntyOwik
    Level 17  
    kajaba autoserwis wrote:
    AntyOwik - przeczytaj dokładnie co napisał ''noel79''

    Ale co mam przeczytać, łaskawie wyjaśnisz?
  • #15
    T5
    Admin of Cars group
    AntyOwik wrote:
    kajaba autoserwis wrote:
    AntyOwik - przeczytaj dokładnie co napisał ''noel79''

    Ale co mam przeczytać, łaskawie wyjaśnisz?
    Że pomierzył popychacze i wszystkie są identyczne:D:D:D:D
  • #16
    User removed account
    User removed account  
  • #17
    Jabulami
    Level 17  
    "Jak by poszedł wałek to samochód by nie jechał" Dziwne, że ja na 2 cylindrach jechałem Polskim Polonezem 90 km/h Gdańską obwodnicą. Winny był wałek rozrządu. Po wyjęciu praktycznie nie było krzywek. Śmieszna historia co? Popychacze lub wałek sprawdż. Popychacze hydrauliczne często się "zapychają" brudem i w taki sposób stukają. Najlepiej przeczyścić szklanki popychaczy lub wymienić na "pełne".
  • #18
    noel79
    Level 21  
    Oki samochód opanowany . Podparła się blaszka która przytrzymuje popychacz w gnieździe klawiatury . Temat zamykam . Dzięki wszystkim za pomoc .
    Pozdrawiam .