Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mitsubishi Galant 2.0 16v 97' stukają zawory na zimnym i ciepłm

burza11 11 Mar 2011 22:59 13140 28
Termopasty
  • #1
    burza11
    Level 13  
    Witam wszystkich, mam problem z samochodem z tematu, chodzi o stukanie popychaczy. Stukot jest taki sam na zimnym i ciepłym silniku i wygląda na to że wszystkie szklanki stukają równomiernie a nie poszczególne sztuki. Co ciekawsze w niemczech była robiona od podstaw glowica i jest po tym remoncie zrobione niewiele KM. Gdzieś uslyszałem, że felerny może być jakiś zawór oleju pod misą oleju co jest typowe dla tych aut jednak nie jestem wgl w temacie. ( aha misa oleju nie była ruszana ładnych pare lat sądząc po śrubach itp) Szukałem wiele na temat zaworku w galancie jednak wiele sie nie dowiedziałem. Dodam że dziś wymieniłem olej na 15w/40 i jest bez zmian, zresztą stary olej był świeży bo był wlany po remoncie głowicy, jednak zrobiłem to profilaktycznie. Problem z zaworkiem podobno jest częsty w silnikach Mazdy jednak nie mam pojęcia czy mazda a mitsu mają coś ze sobą wspólnego (wiele nie wiem o japońcach). Prosze o konkrety, Pzdr
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • Termopasty
  • #2
    ja-kenaj
    Level 26  
    Czy luzy na zaworach są prawidłowe?
  • #3
    burza11
    Level 13  
    Nie wiem nie sprawdzałem ale tam są regulowane hydraulicznie a nie ręcznie więc przerw nie powinno być wcale. Głowica była robiona u Niemca na co są faktury na prawie 800eur a jak to u Niemoli fuszerki nie ma. Ciekaw jestem tego zaworka.
  • #4
    T5
    Admin of Cars group
    burza11 wrote:
    Głowica była robiona u Niemca a jak to u Niemoli fuszerki nie ma..
    I tu się grubo mylisz:D.Zajrzyj czy są regulowanę ręcznie czy są hydrosztosy.Jak są hydrauliczne mają być twarde.A 800euro jak na niemców to wcale nie tak dużo.
  • #5
    Pazdzioch78
    Level 1  
    proponuję sprawdzić ciśnienie oleju.
    olej 15W do hydraulicznych popychaczy to raczej nie najlepszy pomysł
  • #6
    burza11
    Level 13  
    No widziecie Panowie, piszcie więcej na ten temat bo jestem zielony w chińczykach :) dziś zajrze co pod deklem i chyba faktycznie olej zbyt gęsty. Hmm w vw 15w był lekarstwem na głośne zawory
  • Termopasty
  • #7
    dabu
    Level 32  
    Prawdopodobnie są tam regulowane płytkami. a wyglądają jak hydro. Przyjrzyj się dobrze górze.
  • #8
    burza11
    Level 13  
    SZklanek nie ma, są normalnie na sprężynach jak w polonezie :) zajrzałem przez korek jednak nie widać jakiejś regulacji, wszystko jest świeże, zawory i sprężyny wyglądają na nowe, nie wiem jak wałek bo go nie widać,
  • #9
    antyprykator
    Level 14  
    dabu wrote:
    Prawdopodobnie są tam regulowane płytkami. a wyglądają jak hydro. Przyjrzyj się dobrze górze.
    Buhahaha, prawdopodobnie to ty nie widziałeś takiego silnika na oczy nigdy w życiu.

    burza11 wrote:
    SZklanek nie ma, są normalnie na sprężynach jak w polonezie :)
    Jakie ty tam widzisz podobieństwa do poloneza :lol: Jak widać też nie masz bladego pojęcia, daj to komuś kompetentnemu do naprawy.
    Masz tam normalne popychacze hydrauliczne, wałek rozrządu zostaw w spokoju, krzywki nie podlegają zużyciu w tych samochodach.
  • #10
    artur3554
    Level 13  
    Witam co do silnika w tym aucie 2.0 16v typ silnika to 4G63 Luz zaworów regulowany Hydraulicznie polecam sprawdzić stan oleju i jego ciśnienie.
  • #11
    burza11
    Level 13  
    http://xxxx.pl/glowica-mitsubishi-galant-kjfgkliugi.html oto głowica jak w moim silniku i nie widzę żeby zawory były tutaj regulowane hydraulicznie, czy nie wygląda podobnie jak w polonezie oprócz tego że zaworów jest 16? Czy może jestem niekompetentny? Jak już mówiłem nie grzebałem tego silnika i nie wiem co w tej głowicy siedzi, rzuciłem jak narazie okiem, prosze o pomoc a nie stwierdzanie czy mam pojęcie czy nie bo to akurat wiem sam najlepiej.
    artur3554 - stan oleju na fulu a ciśnienie sprawdze w poniedziałek wstepnie sprawdzałem zrzucając kable ze swiec i zakręciłem rozrusznikiem i olej zgasł jednak to nie dokładne sprawdzenie. Moze jest problem z zaworkiem upustowym taki sam jak w mazdach z przed 95r,
    Nie mam zbyt czasuna grzebanie wszystkiego po kolei dla tego prosze o konkrety bo dzwięk poloneza nie pasuje do tego auta. PZDR


    Moderated By Przemo9826:

    Nie zamieszczamy linków do aukcji.

  • #12
    robert_d_g
    Level 22  
    Zawory sterowane sa dźwigniami pośrednimi, regulacja luzu zaworowego odbywa się za pomocą hydrokompensatorów, olej 15W40 (jeżeli rozchodzi się o mineralny) to nie jest dobry pomysł, znaczenie ma także jakość filtra oleju, w tych silnikach także przeprowadza się procedurę odpowietrzania hydrokompensatorów, jeżeli Niemiec robił remont góry silnika, to sprawdź na fakturze co było wymieniane.
  • #13
    antyprykator
    Level 14  
    burza11 wrote:
    Czy może jestem niekompetentny?

    Pokazujesz zdjęcie niekompletnej głowicy i doszukujesz się regulatorów, które są zdemontowane :D
    Mitsubishi Galant 2.0 16v 97' stukają zawory na zimnym i ciepłm
  • #14
    burza11
    Level 13  
    No cóż, jestem niekompetentny :) co prawda patent widze pierwszy raz, silnik był wcześniej zalany jakimś motulem niedawno (nie wiem o jakich parametrach) ten co wlałem teraz leżał bezużytecznie więc nim zalałem eksperymentalnie A w jaki sposób odbywa się odpowietrzenie hydrokompensatorów? Z faktury wynika że głowica była uszczelniona i wymienione zostały wszystkie zawory wraz ze sprężynami oraz wałek rozrządu. Sądze że cisnienie oleju jest ok (jednak je sprawdze po weekendzie) stawiam na zapowietrzone hydrokompensatory ale czy one same by się nie odpowietrzyły po przejechaniu 1300km? Filtr oleju założyłem nowy, japoński (leżał zapakowany w bagażniku) spuszczając olej nie widziałem żadnych opiłków, a same hydrokompensatory mogą być już wyeksploatowane czy to raczej trwały element?
  • #15
    robert_d_g
    Level 22  
    Jeżeli została zrobiona głowica, nowe zawory, sprężyny, wałek, a hydrokompensatory zostawione stare, to trzeba je sprawdzić, ew. wymienić, po przejechaniu dystansu 1300km one by sie odpowietrzyły
  • #16
    burza11
    Level 13  
    aha, ale najpierw sprawdze ciśnienie oleju, a jest możliwość że wyrobiły się gniazda hydrokompensatorów? Może lepiej było by kupić używane wałki z krzywkami i kompensatorami? Kurcze nowe hydrokompensatory tanie nie są :/ więc zostawmy je na koniec. Ale mimo wszystko w jaki sposób się odpowietrza te kompensatory? może podczas wymiany oleju się zapowietrzyły?
  • #17
    arekd555
    Level 16  
    Witam . Jaki przebieg ma ten motor...
  • #18
    burza11
    Level 13  
    na liczniku 210k, według książki wydaje się być prawdziwy ale głowy nie dam uciąć
  • #19
    arekd555
    Level 16  
    Witam , popychacze hydrauliczne kwalifikują sie do wymiany, na bank, trochę kosztują ale warto, przerabiałem to.Pozdr...
  • #20
    robert_d_g
    Level 22  
    Nowe hydrokompensatory kosztują w granicach 30zł za sztukę, gniazda mogły się wyrobić, trzeba posprawdzać wszystko.
  • #21
    burza11
    Level 13  
    A gdzie można takie kupić bo szperam i nie moge znaleść, raczej wolał bym nowe, tylko że gniazda mogą być liche, hmm, może kompletne używane? ale czy będa dobre? Zauważyłem że po zmianie oleju na 15w/40 jest nieco ciszej i wydaje mi sie jednak że to nie wszystkie sztuki stukają.
    Co masz na myśli sprawdzając wszystko? Ciśnienie oleju i co jeszcze? W poniedziałek daje auto do montowania instalacji podtlenku lpg i boje się że na podtlenku będzie jeszcze głośniej :/
  • #23
    spider_net
    Level 19  
    Gdzieś czytałem o procedurze odpowietrzania popychaczy w tym modelu. Ktoś może ją zna?

    Przedstawię jednak mój problem:

    W moim aucie stukają popychacze. W zasadzie czasami stukają, czasami nie. W większości przypadków jednak problem występuje.

    Pierwotnie (po zakupie samochodu) zalałem do auta olej 5w40 castrol magnatec, teraz korzystam z Mobil1 5w50. Niestety nie wiem na jakim oleju auto jeździło przed zakupem...

    Co zauważyłem -przy obrotach (bez gazowania, praca silnika na luzie) około 1 - 1,5 tyś obrotów popychacze straszliwie klekoczą. Gdy natomiast przygazuję lekko (do około 3 tyś obrotów) i przytrzymam chwilkę pedał gazu (ok. 5 - 10sek) na tych obrotach popychacze nagle ucichają.

    Ktoś mi powiedział, że to właśnie wina nieprawidłowo dobranego oleju. Zastanawiam się zatem czy nie zmienić tego oleju na inny. Przy okazji dodam, że przebieg auta to 105 tyś km (chociaż i tu nie mam pewności co do tego przebiegu).

    Macie jakieś doświadczenia w tym temacie?
  • #24
    dawid5030
    Level 15  
    kolego do 16v nie należy lać oleju 15w z racji tego że jest po prostu za gęsty poprzez co może doprowadzić do uszkodzenia głowicy, pozdrawiam :)
  • #25
    robert_d_g
    Level 22  
    Jedyny sposób jakim można spróbować im pomóc, to wypłukanie wszystkich hydropopychaczy i magistrali olejowej, oraz sprawdzenie w jakim są stanie, jeżeli nosza znamiona uszkodzeń lub nie trzymają ciśnienia to są do wymiany technicznie wraz z dźwigienkami Y. Jeżeli natomiast po wypłukaniu układu popychacze ucichną na chwile (rzędu kilku tysięcy kilometrów) następnie znowu zaczną klepać, znaczy to, że sa do wymiany.

    Zanim weźmiesz się za jakie kolwiek przy nich grzebanie nalezy sprawdzić manometrem ciśnienie oleju. Jeżeli zdecydujesz się na wymiane (koszt około 25zł/sztuka z zamiennika OYODO) wypłukaj cała magistrale olejową, zadbaj o czystośc oleju, gdyż takowe ich zachowanie to wina nieprawidłowych eksploatacji olejowych no i oczywiście typowej eksploatacji.

    Procedura odpowietrzania na nic Ci się zda przy obecnym stanie, gdyż one już dawno by się odpowietrzyły w ciągu normalnej eksploatacji, a przy objawach jakie opisujesz to wiele im to nie pomoże, bo za chwile wróci ten sam objaw.
  • #26
    spider_net
    Level 19  
    robert_d_g wrote:
    Jedyny sposób jakim można spróbować im pomóc, to wypłukanie wszystkich hydropopychaczy i magistrali olejowej


    Czy możesz podpowiedzieć jak to się robi? :) Wstępnie byłem u mechanika i ten posłuchał jak silnik pracuje, następnie stwierdził, że popychacze są do wymiany. Obawiam się jednego, że po kilku tyś km problem wróci :/
  • #27
    robert_d_g
    Level 22  
    Demontujesz cewki wraz z przewodami, odkręcasz mocowanie linki gazu, odkręcasz pokrywe zaworów, specjalnymi uchwytami zabezpieczasz hydropopychacze w dźwigienkach, odkręcasz wałki pośrednie, odkładasz na bok na coś czystego, ściagasz zabezpieczenia i układasz hydrauliki w takiej kolejności w jakiej wyciągałeś z dźwigienek, wizualnie ocenisz czy nie są uszkodzone powierzchniowo zarówno gniazda dźwigienek jak i same hydropopychacze, hydropopychacze płuczesz w ropie - musisz jakąś iglicą wcisnąć zaworek aby wypłukać je w środku, zamaczasz w ropie no i pompujesz palcami z otwartym zaworkiem, tak aż 16 razy, płukasz także jakimś zmywaczem pod ciśnieniem kanały olejowe w wałkach pośrednich, montaż odwrotny do demontażu.

    Zakupy jakie musisz zaliczyć:
    Nowa uszczelka pokrywy zaworów sztuk 1
    Nowe uszczelniacze gniazd świec zapłonowych sztuk 4

    P.S. Pamiętaj o poprawności montazu wałków pośrednich oraz kolejności hydropopychaczy, sprawdź także czy po ich napełnieniu trzymają ciśnienie.
    Wykonuj dokumentacje foto - pomoże w montażu jeżeli robisz to pierwszy raz
  • #28
    spider_net
    Level 19  
    yyy z moim poziomem wiedzy o mechanice chyba sobie odpuszczę. Poza tym nie mam uchwytów zabezpieczających hydropopychacze. Gdybyś był z wlkp zleciłbym Ci to oczywiście za odpowiednią opłatą. U mnie mechanik stwierdził, że może wymienić popychacze na nowe. Z uwagi na powyższe chyba zdecyduję się na taki zabieg :/

    Zastanawia mnie jedna kwestia... Auto ma na liczniku 105 tyś przebiegu, dlatego po sprowadzeniu wlałem mu syntetyczny olej. Niestety nie mam pewności co do przebiegu jak i tego jaki olej wlany był przed zakupem. Zatem jeśli po zmianie popychaczy na nowe wleję pełen syntetyk do auta to zrobię dobrze?
  • #29
    robert_d_g
    Level 22  
    Pod warunkiem że odróżniasz pełny syntetyk od hydrokraka, tak czy inaczej, jeżeli będzie syf na magistrali olejowej, to i nowe popychacze nie pośmigają długo, także ważne aby mechanik podszedł do wymiany dośc skrupulatnie.